הכירו את התופרת הסודית של שרה נתניהו וגל גדות

שרה נתניהו. צילום: ז'אן כהן. סטיילינג: סנדרה רינגלר. שיער: ז'אן כהן ללוריאל פריז. איפור: מיכל אזאצ'י למאק
שרה נתניהו. צילום: ז'אן כהן. סטיילינג: סנדרה רינגלר. שיער: ז'אן כהן ללוריאל פריז. איפור: מיכל אזאצ'י למאק

כששרה נתניהו צריכה שמלה מחמיאה היא מזעיקה את בלה פוליקובה, תופרת העילית שעומדת מאחורי האאוטפיטים הלוהטים של גל גדות ושירי מימון

88 שיתופים | 132 צפיות

צוות המומחים האמון על הופעתה החיצונית של שרה נתניהו מונה שמות מוכרים, בהם סנדרה רינגלר שמנצחת על הסטיילינג, החברה ניקול ראידמן שמספקת בגדי מותגים מלוא החופן ומעצב השיער הנודע ז'אן כהן. אבל בפועל מי שאחראית על רקיחת האאוטפיטים החשובים של רעיית ראש הממשלה משלב הקונספט ועד התפירה היא המעצבת ותופרת העילית בלה פוליקובה, הפועלת בשקט ובצניעות, הרחק מאור הזרקורים ופיד האינסטגרם.

שרה נתניהו בעיצוב של בלה פוליקובה | צילום: באדיבות בלה פוליקובה
שרה נתניהו בעיצוב של בלה פוליקובה | צילום: באדיבות בלה פוליקובה

לפוליקובה (59), ילידת בריה"מ שעלתה לארץ לפני 28 שנה, אין השכלה פורמלית באופנה. כבעלת שני תארים באדריכלות היא מתייחסת לבגדים שהיא יוצרת כאל מבנים עשויים חתיכות חתיכות, שנועדו להיטיב עם הגוף ולהוציא מכל אישה את המקסימום האפשרי. את הגישה הזו היא יוצקת גם אל האאוטפיטים גורפי המחמאות והדרקונים שנתניהו לובשת בארבע השנים האחרונות, אותם היא יוצרת ברוב כשרון מהסטודיו הממוקם בביתה שבראשון לציון. "הגברת נתניהו פונה אלי כשיש לה אירוע חשוב, כשצריך מישהו שסומכים עליו", מספרת פוליקובה. כך למשל, היא יצרה עבורה את חליפת הקרפ הורודה והמפורסמת שלבשה בפגישתם של בני הזוג נתניהו עם הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה; את השמלה השחורה בעלת כפתורי הסברובסקי שלבשה במעמד ביקורם בלונדון בנובמבר האחרון, שנתפרה מבד של המעצב הלבנוני זוהיר מוראד ושלל שמלות עבור פרימיירות בהוליווד, ביקורים באו"ם ופגישות חשובות ברחבי העולם.

בלה, איך זה לעבוד עם שרה נתניהו?
"אני יודעת שאנשים תמיד מחפשים את הלכלוך על הגברת נתניהו אבל יש לנו אינטרס משותף להוציא אותה במקסימום שלה ואין לה שום סיבה לא להיות נחמדה אלי. לא נתקלתי בסיטואציות לא נעימות איתה, אלא להיפך, קיבלתי רק מחמאות".

שרה נתניהו לובשת עיצוב של בלה פוליקובה בביקור בבית הלבן | צילום: GettyImages
שרה נתניהו לובשת עיצוב של בלה פוליקובה בביקור בבית הלבן | צילום: GettyImages

מה הקו שמנחה אותך בעיצוב הבגדים?
"אנחנו נשארים באיזורים הרומנטיים והולכים עם הטעם של הגברת נתניהו: בדים חלקים, רגועים, גזרות מחמיאות. אני אוהבת שהיא לובשת שמלות קטנות עם שרוולים, אף פעם לא הרגשתי שהיא מחפשת משהו מפוצץ. אני מנצלת את זה שיש לה רגליים יפות, חשוב לי להדגיש את זה. יש כאלה שאומרים שהיא חושפת רגליים יותר מדי – אבל אני חולקת על זה. בנאדם יכול לשבת לא נכון לפעמים, זה לא אומר שיש בעיה עם הרגליים שלו".

גל גדות לובשת בלה פוליקובה | צילום: GettyImages
גל גדות לובשת בלה פוליקובה | צילום: GettyImages

מי שאחראי לשידוך בין נתניהו לפוליקובה הוא ז'אן כהן, מעצב השיער של נתניהו, שלעיתים גם תורם את חלקו לסטיילינג שלה. "בלה היא תופרת מהז'אנר של לולה בר ז"ל (מהחשובות שבמעצבות העילית בישראל, שהלבישה בין היתר את פולה בן גוריון וראומה ויצמן – נ"ב), מבחינת האופן בו היא מסתכלת על אישה ועוטפת אותה. זאת התייחסות נשית סקסואלית וגם מעונבת. היא מצליחה לגרום לכל אישה להרגיש יפה, בין אם היא רזה או מלאה", מספר כהן. את פוליקובה הוא הכיר דרך עבודתו המשותפת עם שחר דנציגר, מעצב בכיר בקסטרו. צוות העיצוב של הרשת עובד באופן הדוק עם פוליקובה, שמסייעת להם באופן חיצוני בתפירת דגמים חשובים עבור תצוגות, בתפירת שמלותיה של הבעלים אתי רוטר ובאותה תקופה תרמה את חלקה להלבשתה של גל גדות, פרזנטורית המותג דאז, לפרימיירות ושטיחים אדומים.

גם עדי צוקרמן למותג 'חזן-צוקרמן', בוגרת מחלקת העיצוב של קסטרו, נעזרת בפוליקובה מפעם לפעם. התופרת האגדית נקראת אל הדגל כשצריך להלביש סלבס מקומיות, בהן שופטת אקס פקטור שירי מימוןשמרבה ללבוש שמלות תחרה מורכבות. בין לבין מספיקה פוליקובה גם לעצב ולתפור בגדים עבור יודעי ח"ן אנונימיים שמגיעים אליה, עבור הצגות תאטרון ואופרה וגם עבור פרסומות של מותגים ידועים כמו רולדין, בשיתוף מעצב האופנה רונן לוין והסטייליסט אורן דר. אבל הלו"ז הצפוף והיוקרה לא אומרים שפוליקובה קופצת מעל הפופיק מבחינת המחירים, כך שאם תרצו – היא תוכל להציע את שירותיה גם לכן. "המחירים שלי מאוד סבירים, כל אחד יכול להתלבש אצלי. אני לא קובעת מחיר אסטרונומי לפי הסטטוס הגבוה של האדם. אני חיה בישראל, אז אני יודעת כמה קשה לחיות פה וחשוב לי להיות פיירית", היא מסבירה.

לקביעת פגישה עם בלה פוליקובה – 052-8803072