משהו טוב אחד ביום: תלמידי שנקר מתגייסים לתפור ציוד לחיילים

שנקר מתגייס בתרומה לצה"ל I צילום: אופיר איבגי
שנקר מתגייס בתרומה לצה"ל I צילום: אופיר איבגי

מחלקת העיצוב של שנקר התגייסה גם היא למאמץ המלחמתי: למעלה מ-400 מתנדבות ומתנדבים - סטודנטים, בוגרים ומרצים - תופרים ציוד צה"לי שחסר לחיילי וחיילות צבא ההגנה לישראל. מרגש

88 שיתופים | 132 צפיות

מפרוץ המלחמה ישנה התגייסות גדולה של אזרחים וחברות גדולות בסיוע למען המאבק בטרור, ובעקבות פניה של משרד הביטחון, במחלקת האופנה של שנקר פתחו מתפרת חירום לתפירת ציוד צה"לי לטובת הגדודים והפלוגות הפועלים בשטח.

>> משהו טוב אחד ביום: איסוף ספרים וצעצועים לילדי המפונים

למען המשימה התגייסו עשרות מרצים וסטודנטים, אשר תופרים באינטנסיביות אביזרים ספציפיים המותאמים לאפודי הלוחמות והלוחמים. הפניות לסייע ולהצטרף לצוות התפירה הלכו והתרבו, ושנקר מצאו את עצמם משלבים למעלה מ-400 סטודנטים ובוגרים בחמ"ל התפירה, ואף הקימו מספר רב של עמדות גזירה ותפירה ברחבי הקמפוס ומחוץ לו – שבהן הם עובדים יחד במרץ. בנוסף, מרצים מהמחלקה לעיצוב אופנה תרמו באופן אישי כסף וציוד רב, כמו מכונות תפירה, כדי שיהיו יותר עמדות בהן מתנדבים יוכלו לעבוד ולתפור.

מתנדבי ומתנדבות שנקר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם shenkar.fashion
מתנדבי ומתנדבות שנקר | צילום: צילום מסך מאינסטגרם shenkar.fashion

לדברי מאיה ארזי, מרצה מסגל המחלקה: "האופרציה נהיית גדולה מאוד, החמ"ל שהוקם לצורך העניין עובד מול צה"ל ולפי דרישתו. הציוד מגיע מתרומות, ושנקר מפעילים מתפרה מקצועית שעובדת על פס ייצור. אלפי מוצרים מיוצרים ביום על ידי בוגרים מהמחזור השני של שנקר ועד היום, יחד עם מרצים ומתנדבים. ארצה לתת קרדיט למי שעובדים יומם וליל, אילן בז'ה ראש מחלקת עיצוב בשנקר, וכן גם אופיר איבגי ואנה סולו".

ניתן לקבל מידע נוסף באינסטגרם של מחלקת עיצוב אופנה של שנקר

כאמור זוהי לא היוזמה היחידה שקיימת בחוץ מאז פרוץ המלחמה: ישנן גם סדנאות תנועה עם להקת ורטיגו ללא עלות, איסוף ספרים ומשחקים לילדי עוטף עזה שפונו מבתיהם, וכן גם ייעוץ רפואי ללא עלות בתחומי רפואת נשים, ילדים ומשפחה, שיניים ועוד.