שי מיקה יפרח: "עליתי 8 ק"ג בהיריון והחודשים הקריטיים עוד לפניי"

שי מיקה יפרח | צילום: רפי דלויה
שי מיקה יפרח | צילום: רפי דלויה

שי מיקה יפרח בהיריון ראשון, לא מפחדת לזלול ("הנפש הכי חשובה עכשיו"), גוזרת לעצמה את הפוני וכבר לא משועבדת ללק ג'ל

88 שיתופים | 132 צפיות

אושיית רשת, זוכת "האח הגדול", שחקנית (העונה השנייה של "רוני ותום") ומאפרת, בוגרת בית הספר לאיפור של "איל מקיאג'". בת 31, נשואה, מתגוררת בהרצליה.

שגרת טיפוח

"יש לי סוג עור רגיל נוטה לשומני. כנערה הייתי סובלת לעיתים מפצעונים לפני מחזור, אבל סוג עור כזה הוא בסוף גם מתנה כי הוא פחות נוטה להתקמט. אני ילדה של שמש, אבל בשנה שעברה כשמלאו לי 30, הבנתי שהגיע הזמן לטפל בעור בצורה עקבית והתחלתי לשמור ולטפח את העור על בסיס יומי ולא לדלג על הצוואר והדקולטה. אחרי שטיפת פנים בסבון ניקוי של חווה זינגבוים, אני מורחת את הפריימר המחליק של smashbox, והלחות שלי היא בצורת ג'ל של פאיו – הוא ממש מעולה וזול יחסית. קרם העיניים של AHAVA. מדי פעם אני משתמשת במסכות הפנים של גלאם גלאו."

>> שי מיקה יפרח: הייתי דגל של אופטימיות ושמחת חיים ואז הגיעה הנפילה

Smashbox Photo Finish Primer Essence סמאשבוקס 127 ש"ח | צילום: יח"צ
Smashbox Photo Finish Primer Essence סמאשבוקס 127 ש"ח | צילום: יח"צ
סרום ג'ל לחות הידרה 24+ של payot. מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ
סרום ג'ל לחות הידרה 24+ של payot. מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ

קוסמטיקאית

"אין לי, אבל אני עושה לעצמי. אני שומרת שבת ומקדישה בשבת זמן לטיפוח הפנים והגוף. טיפלתי בפלומת השפם עם חוט וזה כאב לי אז אחת לחודש, לא בשבת, אני מורידה את השפם עם שעווה נהדרת של "מגע הדבש", מחממת אותה במיקרו, מורחת עם מקל של ארטיק, מחכה כמה שניות וזהו".

אנטי אייג'ינג

"אני מטופלת אצל ד"ר אירנה סנדלר שחוץ מזה שהיא רופאה מעולה, היא גם אישה מעצימה וכל ביקור אצלה הוא חוויה. הטיפול שאני עושה הוא גלי רדיו לחידוש, הזנה וטיפוח. מאז שאני אצלה העור שלי מאוד השתפר והוא נראה בריא ובוהק".

איפור

"אני מאוד אוהבת איפור. המייק אפ הוא של איל מקיאג' שיש לו כיסוי מדהים ואני משתמשת בו גם ללקוחות שאני מאפרת כי הוא מתאים לרוב סוגי העור. ואני מאוד אוהבת גם את ה-FUTURIST HYDRA של אסתי לאודר. אני מציירת לעצמי נמשים עם טוש קטן ייעודי של בר זומר. אני אוהבת את תוחמי השפתיים של איל מקיאג' ולרוב הם באים גם במקום שפתון, וכשאני צריכה מראה יותר מוקפד – אני שמה את השפתון המנפח של דיור או את המטיק קולור של Mac. לעיניים אני מדביקה לעיתים ריסים והמסקרה הכי טובה בעיניי כיום היא הבלאק סטאק של Mac שגם מעבה וגם מאריכה".

מסקרה Stack Mascara מאק 140 ש"ח |צילום: יח"צ
מסקרה Stack Mascara מאק 140 ש"ח |צילום: יח"צ
מייק אפ איל מקיאג', מחיר 289 ש"ח | צילום: אור אפתי
מייק אפ איל מקיאג', מחיר 289 ש"ח | צילום: אור אפתי

בושם

"אני מאוד אוהבת בשמים מתוקים ומשלבת את המולקולה 01 עם ספריי קוקוס של ויקטוריה סיקרט ומקבלת הרבה מאוד מחמאות. לחילופין אני אוהבת את בשמי ג'ו מלון".

בושם Scarlet Poppy ג'ו מלון לונדון. 485 ש"ח ל־50 מ"ל | צילום: יח"צ
בושם Scarlet Poppy ג'ו מלון לונדון. 485 ש"ח ל־50 מ"ל | צילום: יח"צ

שיער

"השיער הטבעי שלי שאטני, חלק, לפעמים מדי. בעקבות ההיריון הוא נהיה יבש ועדיין המראה שלו בריא. את הלחות החסרה אני משלימה עם מוצרי השיער של amika לשיער יבש. מעצבי השיער שלי הם האחים סונגו בראשון לציון, uכשאני לא מגיעה למספרה אני צובעת את השיער לבד עם צבע לשימוש ביתי של לוריאל ללא אמוניה, וגם גוזרת לעצמי את הפוני. אומרים שלא בריא לחפוף כל יום, אבל אצלי זה מאסט במקלחת היומית כל השנים: כולל שמפו, מרכך ומסכה ועובדה: השיער נראה מעולה". 

גבות

"בעבר מושיק טאקו עיצב לי את הגבות וזה נשאר מהמם לאורך זמן ומאז אני קצת מנקה בעצמי רק בין הגבות".

מני-פדי

"אחרי כמה שנים עם לק ג'ל ועוד לפני ההיריון, הפסקתי את השעבוד הנוראי וזה אחד הדברים הטובים שקרו לי. הייתי מגיעה לטיפול אחת לחודש ואם באמצע נשברה לי ציפורן לכי תנסי למצוא תור, ברשות האוכלוסין כבר יותר קל. אני בן אדם שלא אוהב תלות אז קניתי לי ערכת טיפול ביתית ואני מסדרת לבד, יש לי גישה וידיים טובות לזה, לא סתם בחרתי להיות מאפרת. והכל היום יותר פשוט, בסיום מורחת לק בהיר וזהו".

כושר

"עד ההיריון עסקתי הרבה בספורט: טניס, משקולות וגלשתי גלים. מאז ההיריון אני נמנעת אבל אחזור לכושר אחרי. אני עומדת שעות ומאפרת וגם זה סוג של כושר".  

תזונה

"נהגתי לאכול חמש ארוחות ביום, הקפדתי על סיבים מלאים ולקבל את כל אבות המזון וגם בניתי עם גיל גרנות תכנית הרזיה וחיטוב. ההיריון טרף הכול. היום אני ישנה עד עשר, ובכלל אני אוהבת לישון וזה אתגר גדול בשבילי לאימהות המתקרבת. אני אוכלת כל מה שטעים לי, גם אם זה לא הכי בריא – כי הנפש עכשיו היא הדבר הכי חשוב. בבוקר שותה קפה עם עוגת קרם שניט שאימא של מאור בעלי מכינה לי, ללקק את השפתיים. הארוחה הבאה תהיה שניצל וצ'יפס או בשר אחר. עד ההיריון לא אהבתי בשר טחון ועכשיו אני מתה על קציצות והמבורגרים. בערב אני אוכלת חביתה, סלט וטוסט שמאור מכין לי ואני אוכלת גם מעדן כריות דגנים, גלידה. עליתי עד כה 8 ק"ג והחודשים הקריטיים לעלייה עוד לפניי. לפני ההיריון חששתי מאד מהעלייה במשקל אבל בזמן אמת שחררתי. אבל אני כבר חושבת על שי שאחרי ומפתחת תכנית הרזיה וחיטוב חדשה עם תזונאית קלינית". 

טיפ לחיים

"יש לי חיבור עם הקדוש ברוך הוא מיום היוולדי. אנשים גיחכו עלי, אמרו שאני רוחנית. לפני שנתיים גיליתי את הדת ולפני שמונה חודשים התחזקתי יותר. כל אחד צריך למצוא את נקודת האחיזה שלו ולהאמין במשהו. החיים שלנו לא תמיד פשוטים ובלי נקודת אחיזה ותקווה מאוד קשה להתמודד. אני מצאתי את זה בדת. היום אני יודעת שכשקורה לי משהו רע, יש לו סיבה והקדוש ברוך הוא יעשה את הצדק בזמן הנכון. האמונה שינתה את חיי וחיי משפחתי  כי אני יודעת שיש מישהו למעלה שדואג לי לכל דבר וזה עושה לי סוג של שקט, זה מחבר אותי גם לזוגיות שלי שזה הדבר הכי חשוב לי בעולם וזו העבודה הכי קשה אצל כולנו. זוגיות טובה בעיניי היא נטולת אגו, היא מבקשת לדבר, להקשיב, להסיר מחסומים. מי שיש לה מחסומים ולא יכולה להיות עירומה נפשית מול הבן זוג שלה תהיה מרירה וזה לא מתכון לזוגיות בריאה. אל תבטלו את עצמכן, אבל לפעמים כן צריך לעשות ויתורים אישיים בשביל שלום בית. לא רק את, גם בן זוגך. ויתורים הדדיים והרצון של כל אחד מאיתנו להשתפר בתוך הזוגיות הם ערובה לזוגיות בריאה ומעצימה".