למה צדי צרפתי כמעט גרם לשי המבר להתעלף?

שי המבר | צילום: קליה גיזל
שי המבר | צילום: קליה גיזל

ארוחות השישי אצל רשף לוי, הקשר המיוחד עם קרן פלס, הדבר שגרם לה לבכות לראשונה מזה שלוש שנים והסיבה להרגל המוזר שלה לקלף את הגבינה מהפיצה. שי המבר עונה על השאלון שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

שי המבר, 24, זמרת ויוצרת, גרה בתל אביב ונמצאת בזוגיות. בימים אלה היא הוציאה שיר חדש ונמצאת לקראת סיבוב ההופעות שלה שנפתח בזאפה ירושלים

>> תום יער: "אני בוכה המון, זה ממש כפתור אצלי שקל מאוד ללחוץ עליו"

תעודת זהות בבקשה.
"יוצרת וזמרת ישראלית".

 מאיפה את?
"גדלתי במצפה רמון עד גיל 8, אבא שלי היה איש צבא וכשהתקדם בדרגות עברנו לבסיס אחר ליד נתניה והמשפחה עברה לנתניה איתו. שלושה חודשים אחרי שהשתחררתי מהצבא עברתי לתל אביב, ומאז אני פה נודדת בין דירות שותפים ומקווה שמחירי הדירות לא יכריעו את המשך החיים שלי בעיר. אני מאוד אוהבת את תל אביב".

איפה אנחנו תופסות אותך עכשיו?
"בחזרה עם הלהקה לקראת סיבוב ההופעות החדש שלי, שנפתח בהופעה בזאפה ירושלים (9.6) ימשיך לגריי בת"א (22.6) ונגיע גם אל אלמא בזכרון יעקב (24.6)".

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"צדי צרפתי, הבמאי של המחזמר 'הלהקה' – שם אני משחקת את התפקיד של מיקי – אמר לי בשיחה באחת ההפסקות שאני מאוד מזכירה לו את חוה אלברשטיין בניואנסים הקטנים, בדיבור, בהגשה. כמעט התעלפתי".

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
"המצב בעובר ושב שלי, עוד לא הגעתי ליציבות כלכלית, אבל אני אופטימית".

"סבא שלי נפטר לפני כמה חודשים כשחליתי בקורונה, באמצע הבידוד. לא יכולתי להיות בהלוויה עם המשפחה שלי וזה היה חוסר אונים גדול מאוד. לא אמרתי לו מספיק שאני אוהבת אותו בחייו, ולא הספקתי להיפרד ממנו במותו. מאז אני הולכת בעולם ואומרת לכולם שאני אוהבת אותם כל הזמן"

 

מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
"כמה קלוריות יש בבורקס פטריות. התשובה היא אגב – הרבה. זה לא מנע ממני לאכול ארבעה בורקסים אחד אחרי השני עכשיו".

 למי את מאזינה?
"מאזינה לכל מה שנוגע בי. מריהאנה, המלכה שלי, ועד לשלומי סרנגה. מנינה סימון ועד לדודו טסה. אוהבת לגלות כל הזמן שירים חדשים. עכשיו אני חזק על האלבום החדש של רוסליה. יש לי קראש חמור על האישה הזאת".

מה הקללה האהובה עלייך?
"יש לי ארסנל קללות עסיסי. עדיף שלא אכתוב פה. אימא שלי בטח תקרא את הכתבה. היי אימא, איי לאב יו".

מה הספר האחרון שקראת?
"קראתי בפעם השנייה את 'נופל מחוץ לזמן' של דוד גרוסמן. בר, אחי הגדול, טוען שרק בפעם השניה שקוראים ספר אפשר באמת להבין אותו עד הסוף. יש בזה משהו. זה ספר יוצא דופן".

מי היא הסול מייט התרבותית שלך?
"קרן פלס. ברור. כל פעם אנחנו מגלות עוד פרט שזהה לשתינו ומתחרפנות. יש לנו קשר משוגע".

מי או מה מצחיק אותך?
"רשף לוי. אני חברה הכי טובה של תמוז לוי, שהיא קודם כל שחקנית ותסריטאית מדהימה והיא גם הבת שלו. יש להם את הארוחות שישי הכי מושלמות בארץ. אני חוזרת הביתה עם כאב בטן מרוב צחוק".


מתי בכית בפעם האחרונה?
"אתמול. אני אחרי שלוש שנים שכמעט ולא בכיתי בהן בכלל. זה היה אחד הדברים שהכי חסרו לי. בשנה האחרונה הלב שלי נפתח ואני מתה על זה. אני נותנת לדמעות לצאת גם על שטויות. אתמול בכיתי כי העומס הפיזי קצת הכריע אותי, אבל קמתי היום חדשה".

למי את מתגעגעת?
"לסבא שלי. הוא נפטר ממש לפני כמה חודשים כשחליתי בקורונה, באמצע הבידוד, לא יכולתי להיות בהלוויה עם המשפחה שלי וזה היה חוסר אונים גדול מאוד. לא אמרתי לו מספיק שאני אוהבת אותו בחייו, ולא הספקתי להיפרד ממנו במותו. מאז אני הולכת בעולם ואומרת לכולם שאני אוהבת אותם כל הזמן".

מה השריטה שלך?
"אני לא אוכלת גבינות מגיל שלוש, מה שאומר שאני לא אוכלת פיצה. זה לא עוזר לי להראות נורמטיבית במפגשים חברתיים, כי אני מורידה את הגבינה מהפיצה עם סכין ואוכלת חתיכת בצק מוזרה ולא מגרה בעליל".

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"כשהייתי ילדה נחשפתי באחד מספרי הקודש בבית הוריי למשפט של הלל הזקן 'אם אין אני לי מי לי, וכשאני לעצמי מה אני ואם לא עכשיו אימתי'. יש לי את המשפט תלוי בחדר ליד המראה. לקיחת האחריות הזאת על החיים שלך וההבנה שאם אין לך את עצמך בעולם אין לך כלום, הובילה ומובילה אותי כל חיי להגיע לנקודות הכי עמוקות בפנים כדי להיות מי שאני רוצה מבחוץ".

מה העצה הכי גרועה?
"להתעקש לסיים בגרות מלאה למרות שסבלתי סבל מטורף ממתמטיקה בכל שנותיי כתלמידה. אני מאובחנת מאז שאני קטנה ותמיד היו לי המון הקלות, אבל זה לא באמת עזר לי או לבטחון העצמי שלי כשכל הזמן נכשלתי במבחנים למרות שלמדתי כפול זמן מכולם. בזמן הזה יכולתי לכתוב מלא שירים יפים להיות ילדה יותר שמחה. בזבוז זמן וכאב לב מיותר".

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"ההחלטה לשיר את פעם את 'לילה' באודישן ב'כוכב הבא'. זה הפך את חיי".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית?
"לקנות גיטרה קלאסית בגיל 14 ולהחליט שאני לא רק רוצה לשיר, שאני רוצה גם לכתוב את המילים והמנגינות שלי".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"על הופעות ועל אוכל, אבל הכי על מתנות לאנשים שאני אוהבת. אני המחזרת הכי טובה שפגשתי".

"אני לא אוכלת גבינות מגיל שלוש, מה שאומר שאני לא אוכלת פיצה. זה לא עוזר לי להראות נורמטיבית במפגשים חברתיים, כי אני מורידה את הגבינה מהפיצה עם סכין ואוכלת חתיכת בצק מוזרה ולא מגרה בעליל"

 

מי האדם הכי סקסי בעולם בעינייך?
"בן הזוג שלי. מדובר בגבר מאוד חכם ומסקרן ומושך, חמסה. חיזרתי אחריו בעקשנות עד שהפכנו לזוג. ואם זה מישהו מהעולם, אז אני אלך על אלכס טרנר, שהוא לא יפה כמו בראד פיט – אבל הוא כל כך מוכשר וכריזמטי שאפשר לאבד את הראש. כשרון זה סקסי".

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"כל חיי חיכיתי למה שקורה לי עכשיו, אז אני מנסה ליהנות מהעכשיו ולקוות שימשיך להיות טוב בדיוק ככה, בקצב הזה ובצמיחה המדויקת הזאת".

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"את ההרגל המגונה שאני חולקת עם חצי מהאנושות, וזה להסתכל במראה ולשנוא בעצמי הכל. אז במקום לשנות בעצמי, הייתי רוצה לשנות את הרעיון שאני רוצה לשנות בעצמי דברים".

מה ההרגל המגונה שלך?
"כוססת ציפורניים כשאני בלחץ".

על מה יש לך רגשות אשם?
"שאני לא מצליחה לענות לכל ההודעות בוואטסאפ ובאינסטגרם. אני עפיפון בכל מה שקשור לתקשורת דרך מסך האייפון שלי, ואנשים לפעמים נורא נעלבים".

מה חסר לך בחיים?
"שעות שינה".

>> קורל ביסמוט: "הסתפקתי במועט, וכשנגמר הכסף יצאתי שוב לרחוב לשיר"