שיר אלמליח קראה לדמוקרטיה ולכבוד הדדי – והותקפה ברשת

"קשה לי עם המחשבה שהדמוקרטיה מתאדה". שיר אלמליח | צילום: רמי זרנגר
"קשה לי עם המחשבה שהדמוקרטיה מתאדה". שיר אלמליח | צילום: רמי זרנגר

"האדמה בוערת ומבעבעת אני לא חושבת שצריך לשתוק", כתבה שיר אלמליח בפוסט אישי נוקב וקיבלה עשרות תגובות תוקפניות. גם גיא פינס שהגיע לתמוך בה מצא עצמו תחת מתקפה

88 שיתופים | 132 צפיות

הרפורמה המשפטית שמתכנן שר המשפטים הטרי יריב לוין הוציאה אתמול (מוצ"ש) כ-80 אלף מפגינים לרחובות. ההפגנה, כמו זו שהתקיימה במוצ"ש שבוע אחד לפניה, לוותה בעננה כבדה של חשש מתקריות אלימות. משפיענית הרשת, הדוגמנית ושדרנית הרדיו שיר אלמליח, החליטה שהיא לא מוכנה לשתוק יותר.

>> פסקת ההתגברות תעזור לעסקנים, הנשים בישראל יפגעו קשות. טור אישי

אלמליח, המתחזקת חשבון של למעלה מ-500 אלף עוקבות ועוקבים באינסטגרם, כתבה כך בפוסט אישי: "חברים יקרים, מעולם לא הבעתי בפרהסיה דעה/אמירה פוליטית. בימים אלה שהאדמה בוערת ומבעבעת אני לא חושבת שצריך לשתוק. אנחנו כולנו חיים במדינה הנפלאה שלנו והמטרות של כולנו זהות לחיים של כבוד הדדי של ביטחון אישי ומדיני וליכולת לפרנס בכבוד ולגדל את ילדנו על ערכים טובים".

"קשה לי מאוד לראות את מי שאמור להוביל לכך מתנהל בכוחנות ומונע מאינטרסים אישיים כדי להשיג מטרות שלא בהכרח טובות לנו הציבור שחי כאן", המשיכה אלמליח, "קשה לי מול העיוורון למצוקות של משפחות שאינן יכולות לספק לילדיהן את הדברים הבסיסיים ביותר. קשה לי עם המחשבה שהדמוקרטיה מתאדה. אני תקווה שכל אדם יוכל להפגין את דעתו בלא חשש. אני תקווה שנתאחד כולנו למטרות נעלות ולהובלת המדינה היקרה שלנו לימים טובים יותר. עוד לא אבדה תקוותנו. להיות עם חופשי בארצנו".

>> גם לנו יש קואליציה: בזמן השבעת הממשלה קמה קואליציית ארגוני נשים

הפוסט גרף למעלה משמונת אלפים לייקים ומאות תגובות, לא מעט מהן פוגעניות ומתלהמות שרק מוכיחות כמה החשש שלה מוצדק, אך חלקן תומכות ומחזקות. כך למשל הגיב גיא פינס: "מילים טובות ואוהבות. ולכל המקללים והמשתיקים – דמוקרטיה היא לא ביטול דעותיו של מי שלא בשלטון, אלא מתן ייצוג לכל האמונות והדעות. ומי שאשם באיטיות מערכת הצדק בישראל הם מי שלא תקצבו אותה במשך שנים וייבשו אותה מכוח אדם. במקום להרוס את בתי המשפט, תוסיפו עוד חמש מאות שופטים והכל ייראה אחרת". למרות זאת, גם תגובת התמיכה של פינס גררה תגובות נגד מתלהמות.

אנחנו כאן כדי להזכיר שדמוקרטיה, כבוד הדדי וביטחון הם לא עניין של ימין או שמאל, אלא של בני אנוש ממדינה מערבית שרוצים לחיות בה את חייהם בשלווה ובשלום.