המורה מאשקלון: "אולי עכשיו אגשים את החלום להיות שחקנית"

שירי קניגסברג לוי | באדיבות שירי
שירי קניגסברג לוי | באדיבות שירי

שירי קניגסברג לוי, AKA המורה מאשקלון, לא האמינה שהסרטון שלה על למידה מרחוק יגיע עד שרון סטון ומספרת: "אני בהלם ממה שקורה אבל יותר מעוקבים חדשים חשוב לי לשמח"

88 שיתופים | 132 צפיות

שירי קניגסברג לוי כבר הרבה זמן מעלה לפייסבוק סרטונים שמגיעים למאות אלפי צפיות, אבל זה עדיין לא הכין אותה למה שעשה ברשת הסרטון ההומוריסטי שלה על למידה מרחוק בימי התפשטות נגיף הקורונה. קניגסברג לוי העלתה סרטון שבו היא כביכול עצבנית על שיטת הלמידה החלופית שננקטה במערכת החינוך בעקבות סגירת בתי הספר. היא צוחקת על המורים שמצפים מהתלמידים להתייצב בשעה 8:00 בבוקר לשיעור מקוון וגם על עצמה – על כך שהיא לא יודעת מה זה שבר מדומה וחושבת שכל העניין הזה יגרום לילדים להבין כמה ההורים שלהם סתומים, לטענתה.

"מי היה מאמין, תרגמו את זה לסינית, קוריאנית, הסרטון הופיע בחדשות הבוקר במדינות באירופה, כל היום אני בריאיונות, כולנו באותה סירה, אני צריכה להתנצל בפני הילדים שלי עכשיו", היא צוחקת בשיחה עם מגזין "את".

למה?
"כי עכשיו זה מעסיק אותי ואני לא מספיקה לעשות איתם למידה מרחוק".

>> קיילי ג'נר חושפת את הסדרה שהיא עושה לה בינג' בבידוד

קניגסברג לוי היא מורה בעצמה ועם כל הציניות בסרטון היא דווקא בעד הלמידה מרחוק: "בהתחלה זה היה קשה, עד שהתרגלנו ולמדנו את התוכנות זה יצר עומס. עכשיו המורים נותנים משימות, זה מעסיק את הילדים והם מבסוטים, הם מגלים יצירתיות, המורים מכינים פעילויות וזה מפרה את הילדים".

שרון סטון ועוד סלבס מהוליווד שיתפו את הסרטון, האמנת שזה יגיע לכאלה ממדים?
"אני מעלה סרטונים כבר הרבה זמן ואני תמיד מקבלת תגובות מדהימות ושיתופים, אבל אני עדיין באופוריה מהוויראליות אצלנו בישראל, אז תביני מה עובר עלי כששרון סטון ואליזבת' בנקס העלו אותי, זה מטורף. לא חשבתי גם שזה רלוונטי למדינות אחרות, ומתברר שכולנו באותה סירה, הפרגון חוצה יבשות וזה מטורף ומחמם לי את הלב". 

מה התגובה הכי מרגשת קיבלת בעקבות הסרטון?
"פתאום התחלתי לקבל מבול של הודעות, אמרו לי שג'ניפר אניסטון הגיבה, את מאמינה? זה לא סתם לשתף תמונה שלי, זה לשים את הסרטון שלי עם תרגום לאנגלית ולכתוב שהן מזדהות, הכוכבות הגדולות האלה צחקו מהסרטון שלי. הייתי בחדשות הבוקר של בלגיה ורומניה, מי קולט את זה בכלל? תרגמו לסינית, קוריאנית. אני מאושרת לשמוע שזה הגיע לכזאת תהודה בעולם, אבל יותר משמח אותי שמישהי שמאושפזת במחלקה אונקולוגית, כתבה לי שאני מצחיקה אותה ועוזרת לה, אני מתרגשת מזה שנפלה בחלקי הזכות לשמח ולהצחיק". 

איך התלמידים שלך הגיבו?
"התלמידים שלי וההורים שלהם מאוד מפרגנים, הם כבר מכירים את ההומור שלי. תלמידה שלי כתבה לי 'עכשיו כולם יודעים כמה את סלבית'. היו הודעות מרגשות, הרבה הורים ותלמידים שלי כתבו שהם זכו".

קניגסברג לוי היא לא סתם מורה. בשנת 2018 זכתה בתואר "המורה של המדינה", תחרות של משרד החינוך, הסתדרות המורים וידיעות אחרונות, המתקיימת כבר 12 שנה. "זו תחרות מאוד רצינית. טסתי לניו יורק כפרס, חוויה מעצימה. זה מרגש שנבחרתי מבין מאות אלפים. צריך המלצות של הנהלת בית הספר ומורים וריאיונות עם המון אנשים. ואחרי כל זה מגיעים לשלב הסופי 150 מתוך אלפים, אחרי זה ל-50 ואז עושים סינון ל-15 ואז ב-15 יש טקס עם נשיא המדינה ושם מכריזים על ששת המורים של המדינה שכולם טסו לניו יורק. זה משהו שממש רציתי".

כנראה שגם החברות המסחריות ראו את הפוטנציאל הטמון בה לגעת בהמונים והקמפיין לא איחר להגיע. קניגסברג לוי קיבלה קמפיין לרשת פרטנר. "נתנו לי להיות אני" היא מספרת, "לא כתבו לי תסריט, מאוד חשובה לי האותנטיות, אז היו לי כיף שנתנו לי להיות מי שאני".  

נראה שאת מבוזבזת כמורה.
"חברות שלי תמיד אומרות לי את זה, תמיד חלמתי להיות שחקנית, אבל גם חלמתי להיות מורה. לא מעניין אותי להפוך לסלב, אבל אולי אגשים את החלום להיות שחקנית".

אז מה לדעתך הדרך הכי טובה להעביר את הזמן עם הילדים במצב הזה?
"עם כל הצחוק וההומור של הסיר לחץ הזה, ביום-יום כולם עסוקים בחוגים. אנחנו מקפידים לשחק כמה משחקים משפחתיים. מונופול, רמי, טאקי, כולנו יחד מסביב לשולחן, משהו שבשגרה אין הרבה זמן לעשות. הבת שלי גילתה את המטבח והכינה צ'ורוס של שפים, ילדה שרוקדת חמישה ימים בשבוע, איפה הייתה עושה צורוס? יש יתרונות, אבל הלוואי שנחזור לשגרה ונצא מהטרנינגים. אני רוצה כבר לחזור לעשות מה שאני אוהבת. אני רוצה לומר לכולם שהדבר הכי חשוב זה למצוא תעסוקה ורגעים של כיף, למצוא את המשפחתיות והכיף שלא היה לכם זמן, תמצאו מכל הלב. זה שווה את זה". 

שירי קניגסברג לוי ובתה מאי | באדיבות המצולמות
שירי קניגסברג לוי ובתה מאי | באדיבות המצולמות