היא לא התקבלה ל"פאודה", אבל שירה יוסף בדרך להיות כוכבת

שירה יוסף | צילום: עמית נעים
שירה יוסף | צילום: עמית נעים

היא שחקנית כל כך טובה עד שהיא גורמת לאנשים לצרוח ברחוב מפחד, היא לומדת להתמודד עם מפלצות וחייבת תודה ענקית לאורי ברבש. שירה יוסף עונה על השאלון שלנו, רגע לפני שהיא מתפוצצת

88 שיתופים | 132 צפיות

שירה יוסף, בת 23, שחקנית. שיחקה לאחרונה ב״מלאך משחית״ וב״מדרסה" בכאן 11 וגם בעונה השנייה של ״האחיין שלי בנץ״ בכאן חינוכית. במקביל משחקת בהצגה ״ערב שקופיות״ שרצה בצוותא לצד יפתח קליין וטלי שרון

>>> למה אביבה נגוסה לא מקבלת תפקיד של שוטרת או עורכת דין?

איפה אנחנו תופסות אותך עכשיו?
"בדיוק סיימתי שיעור תנועה על הבוקר. אני בשנה א' בבית הספר למשחק ניסן נתיב, ועכשיו יש לי הפסקה קצרה, אז התיישבתי לענות כשכולי מזיעה".

"לפעמים זה קצת לא בריא ואני מזכירה לעצמי לנשום ולהנות מהרגע. אבל המקצוע הזה, אלוהים! כל הזמן יש איזו מפלצת קטנה בבטן שאף פעם לא שבעה"

 

מאיפה את?
"במקור אני מרעננה, אבל כבר בתיכון הייתי עושה נסיעות לתיכון לאומנויות עירוני א' בתל אביב, אז אפשר לומר שגדלתי גם כחצי תל אביבית. היום אני גרה בדירת שותפות ביפו ליד שוק הפשפשים".

גדלה כחצי תל אביבית. שירה יוסף, מתוך "מדרסה". כאן חינוכית | צילום: מ. פיני סילוק
גדלה כחצי תל אביבית. שירה יוסף, מתוך "מדרסה". כאן חינוכית | צילום: מ. פיני סילוק

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"כל פעם שמזהים אותי ברחוב ומחמיאים לי זה תמיד משמח את הלב ומחמיא. אני קולטת שאנשים לפעמים מתביישים לגשת או מתמהמהים, אבל בסוף כשהם ניגשים זה הכי נעים בעולם".

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
"נשארו לי עוד עשר דקות להפסקה ואני רוצה להספיק לענות על כל השאלון, לקנות אוכל ולהתכונן לסצנה שיש לי בשיעור הבא. אבל כמובן שלא אצליח להספיק כלום מזה. וזה מטריד".

מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
"שירה יוסף. סתם. האמת שחיפשתי 'עציצים זולים ביפו'".

לאיזו מוזיקה את מאזינה? מה השיר האחרון שחיפשת בשזאם?
"יש לי טעם די מגוון. בפלייליסט שלי אפשר לשמוע גם מוזיקה אפריקאית וגם שירים בצרפתית, גם לאונרד כהן וגם 'תיק קטן'. השיר האחרון שחיפשתי בשאזאם הוא When a Fire Starts to Burn".

מאזינה למוזיקה אפריקאית, לאונרד כהן ותיק קטן. שירה יוסף | צילום: עמית נעים
מאזינה למוזיקה אפריקאית, לאונרד כהן ותיק קטן. שירה יוסף | צילום: עמית נעים

מה הספר האחרון שקראת?
"את 'ארבעה בתים וגעגוע' של אשכול נבו. סיימתי אותו סוף סוף בסיני בפסח. ספר מדהים. עכשיו המשכתי לספר אחר שלו – 'משאלה אחת ימינה'. התאהבתי בכתיבה שלו".

מיהי הסול מייט התרבותית שלך?
"ג׳וליה רוברטס. איך אפשר שלא? יש בה הכל. היא מהפנטת בעיניי גם במשחק וגם בחיים".

מי או מה מצחיק אותך?
"אין דבר שיותר מצחיק אותי מסתם טעויות של היומיום. אני יודעת. זה דבילי. אבל בן אדם שפתאום נופל או מתבלבל. אין רגע יותר מצחיק מזה. בימי צילום כששחקן פתאום מתבלבל בטקסטים אני יכולה להתפקע מצחוק. הכי דבילי".

מהי הקללה האהובה עלייך? מה יגרום לך להגיד אותה ובאיזו תדירות זה קורה?
"כוסאמק על כל הטיותיו. אני מחשיבה את עצמי בתור אחת שלא מקללת הרבה, אבל כשאני מוציאה – אני מוציאה".

"הפגישה עם הבמאי אורי ברבש שינתה לי את החיים. זכיתי לעבוד איתו בסדרה מהממת עם תפקיד שיקר לליבי. הוא הראשון שהאמין בי ונלחם עליי בשיניים"

 

מתי בכית בפעם האחרונה? למה?
"אם תשאלו אותי אני מרגישה שכבר תקופה ארוכה וטובה לא בכיתי, ואני מחזיקה בתוכי בכי אגור. אבל אם תשאלו את חברים שלי הם כנראה יגידו שאני בכיינית סדרתית".

>>> דר זוזובסקי: "אני בוכה כל יום. פעם הייתי מובכת מזה"

למה או למי את מתגעגעת?
"אני מתגעגעת לסיני. מתגעגעת לחופש, לרוגע ולשלווה. מתגעגעת לאכול ולישון, לאכול ולישון ולאכול ולישון. כל זה לצד ההרים והים. בא לי לחזור לשם לאיזה חודש לפחות".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shira Yosef (@shirayosef_)

מהי השריטה שלך?
"לפני אודישן, יום צילומים או הצגה – אין מצב שאני לא ישנה בבית שלי. במיטה שלי. הרבה פעמים סיימתי ערב ב-2 בלילה וחברים הציעו שאצטרף לישון אצלם. אבל לא. חייבת את הבית שלי".

מהו הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"הרגע שבו הבמאי אורי ברבש ראה אותי באודישנים שעשיתי לפאודה. הוא הרים אליי טלפון וקבע איתי פגישה. הייתי מאוד מבואסת בזמנו שלא קיבלתי את התפקיד בפאודה, ולא הבנתי למה אנחנו נפגשים. עוד לא ידעתי שאני אקבל תפקיד בסדרה הבאה שלו בנטפליקס ("אזהרת מסע"). הפגישה הזאת שינתה לי את החיים. זכיתי לעבוד איתו בסדרה מהממת עם תפקיד שיקר לליבי. הוא הראשון שהאמין בי ונלחם עליי בשיניים. זה רק מראה עד כמה הדרך תמיד מדוייקת".

>>> אודיה: "רציתי להתחתן בגיל 18, אבל זה לא קרה"

מהי ההחלטה הכי טובה שקיבלת?
"לעבור לשנה למצפה רמון. למדתי שם תיאטרון עם קבוצה מיוחדת ומדהימה. היינו עושים יחד ארוחות שישי ומדיטציות. זאת תקופה שאני מאוד מתגעגעת אליה. אחר כך, אגב, עברתי לשנה לגור לבד במטולה. לפעמים אני מחליטה שאני רוצה טבע ושקט בתל אביב קצת יותר קשה למצוא את זה, אז אני מוצאת את עצמי באיזה פארק ביפו מול הים ומתפללת לקצת שקט".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"על עציצים! כל החדר שלי עציצים. אני יודעת שזאת קלישאה. אבל אין מה לעשות, אני באמת יכולה לעצור באמצע הרחוב ולקחת איזה ייחור. כרגע אני בעיקר מתלבטת אם לקחת השראה מהפינטרסט ולהתחיל לתלות מהתקרה כמה עציצים".

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"התפקיד הבא שלי, למרות שאני עדיין לא יודעת מה הוא יהיה. אני מחכה לעוד תפקידים שיאתגרו אותי. לפעמים אפילו כשאני מצלמת משהו ואני על הסט – המוח שלי כבר נכנס לדאגות לגבי הפרוייקט הבא, ואם בכלל ומתי הוא יגיע. לפעמים זה קצת לא בריא ואני מזכירה לעצמי לנשום ולהנות מהרגע. אבל המקצוע הזה, אלוהים! כל הזמן יש איזו מפלצת קטנה בבטן שאף פעם לא שבעה".

"אני חייבת שהחדר שלי תמיד יהיה מסודר. לא יכולה שיהיה משהו לא במקום. זה באמת מטריף אותי. לפעמים אני באה לחברים שלי ומתחילה לסדר להם את הסלון ואת החדר"

 

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"שאקום בבוקר ולא אסתכל ישר בטלפון. החלום שלי הוא להיות מהאלה שעושות יוגה או דופקות אימון בבוקר. אבל במקום זה אני על סנוזים בשעון המעורר".

מהו ההרגל המגונה שלך?
"אני חייבת שהחדר שלי תמיד יהיה מסודר. לא יכולה שיהיה משהו לא במקום. זה באמת מטריף אותי. לפעמים אני באה לחברים שלי ומתחילה לסדר להם את הסלון ואת החדר".

מוציאה כסף על עציצים. שירה יוסף | צילום: עמית נעים
מוציאה כסף על עציצים. שירה יוסף | צילום: עמית נעים

על מה יש לך רגשות אשם?
"אני משתדלת לדבר עם סבתא שלי כמעט כל יום, אבל אני עדיין מרגישה שזה לא מספיק, שאני יכולה יותר. הייתי רוצה גם לבקר אותה יותר. סבתא, אם את קוראת את זה – אני אוהבת אותך מאוד".

מה חסר לך בחיים?
"חסר לי הכל ולא חסר לי כלום. תמיד יש חוסר תמידי בחיים, גם כשהכל שלם. השאיפה היא תמיד להסתכל על מה שיש ולהיות שלמה עם זה. אני מאחלת לכולנו תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהיות פשוט ברגע הזה, עם כל מה שהוא מכיל בתוכו".

מה התגובה הכי הזויה שקיבלתי?
"מישהי ראתה אותי בדיזינגוף וצרחה (מפחד!). מסתבר שהיא ראתה אותי ב'מלאך משחית' והדמות שלי הפחידה אותה. אחר כך עשינו תמונה וצחקנו".