מה נסגר? שיטות החינוך ההזויות של מילה קוניס ואשטון קוצ'ר

לא הבנו. אשטון קוצ'ר ומילה קוניס | צילום:  Kevork Djansezian/Getty Images
לא הבנו. אשטון קוצ'ר ומילה קוניס | צילום: Kevork Djansezian/Getty Images

מדיניות דלת פתוחה בסיטואציות אינטימיות, בעיות היגיינה ושקרים: אשטון קוצ'ר ומילה קוניס עדיין מנמיכים פרופיל מאז שתמכו באנס המורשע דני מסטרסון - וזה לא הדבר הכי הזוי שהם עשו

88 שיתופים | 132 צפיות

נדמה שהיום לכל אחד יש מה להגיד באשר לדרך הנכונה בה הורים צריכים להתנהל בכל הקשור לחינוך ילדיהם, וכל אחד בטוח שהדרך שלו היא הנכונה והצודקת, גם אם רבים ירימו גבה. קיבצנו כמה סלבס שהחליטו לבחור בשיטות הורות אחרות מהמקובל, ואין להם שום כוונה להתנצל על כך.

>> מסריחים מהראש: למה הסלבס האלה לא מתקלחים?

מילה קוניס ואשטון קוצ'ר

עד ממש לאחרונה הם נתפסו כשחקנים מצליחים עם קבלות, אבל מאז שהתגלה שאשטון קוצ'ר ומילה קוניס גילו תמיכה בשחקן דני מסטרסון – שהורשע בגין שני מקרי אונס ונשלח לכלא ל-30 שנה – דעת הקהל השתנתה כלפיהם השתנתה ב-180 מעלות. השניים כתבו מכתבי עדות לבית המשפט, שנועדו לסנגר על אופיו של חברם לקאסט של הסיטקום הנוסטלגי האהוב "מופע שנות ה-70" – ומאז הפאוור הקאפל הפך פחות או יותר לזוג השנוא באמריקה. השבוע הם נראו לראשונה בפומבי, ועוד לא ברור מה המחיר החברתי שהם הולכים לשלם על כך.

אם זה לא מספיק, אז מתברר שגם בדלת אמותיהם, השניים מגלים גישה שנויה במחלוקת – לפחות בכל הנוגע לחינוך ילדיהם, וויאט בת ה-8 ודימיטרי בן ה-5. ובכן פה זה כבר נהיה קצת מסריח, ואנחנו מתכוונות לכך הפעם במובן המילולי ביותר.

בריאיון בשנת 2021, השניים הודו שהם לא רוחצים את הילדים שלהם "עד שהם לא רואים עליהם לכלוך" ולא מקפידים על רחצה מדי יום. קוניס (39) הסבירה שכך היה גם כשהיא גדלה, אלא שאצלה הסיבה הייתה מחסור במים חמים שכן גדלה בעוני יחסי. "כשהיו קטנים לא הייתי ההורה הזה שרוחץ את התינוקות שלו מדי יום", הודתה.

גם באשר למדיניות "הדלת הפתוחה" בבית משפחת קוצ'ר, קוניס לוקחת את הפרשנות עד הקצה, והדלתות בכל הבית כולל בחדר הרחצה פתוחות תמיד. "זה נועד לנרמל את כל הדברים שקשורים לגוף", הסבירה קוניס בראיון לאתר E. בראיונות נוספים לאורך השנים, קוניס הצליחה להרים גבות מספר פעמים נוספות באשר לעקרונותיה בכל הנוגע להורות, כששיתפה שהיא וקוצ'ר (45) מאמינים שמותר לשקר לילדים כדי להתחמק ממחויבויות חברתיות. כמו כן סיפרו כי הם לא ממהרים לתת להם כסף כדי ללמד אותם על הערך של עבודה קשה, ובהתאם לכך גם מגבילים את כמות המתנות שהם מקבלים בחגים ובימי הולדת – זה דווקא יופי של דבר.

מילה קוניס ואשטון קוצ'ר | צילום: C Flanigan/FilmMagic
מילה קוניס ואשטון קוצ'ר | צילום: C Flanigan/FilmMagic

קריסטן בל ודקס שפרד

צמד השחקנים מאמין באמונה שלמה כי יש להוציא את המילה "טאבו" מהלקסיקון, גם כשמדובר בשיטות החינוך שלהם עם שתי בנותיהם, לינקולן בת ה-10 ודלתא בת ה-8. "אני שונאת את המילה טאבו", סיפרה בל בת ה-42 בריאיון. "אני מאמינה שלא צריך להיות שום דבר שהוא מחוץ לתחום. אני מודעת לעובדה שזה יכול לזעזע אנשים, אבל אני מדברת עם הבנות שלי גם על סמים ועל העובדה שאבא שלהם מתמודד עם התמכרות ומנסה להחלים ממנה", הוסיפה וסיפרה כשהיא מתייחסת כמובן לעבר הבעייתי של שפרד עם סמים ואלכוהול. "אנחנו מדברים גם על סקס", אמרה. "הכל זה 'נושאים 'קשים', אבל הם לא צריכים להיות כאלה אם אתה חשוף בפני האדם שאיתו אתה מדבר ונותן לו קרדיט", סיכמה.

קריסטין בל ודקס שפרד | צילום: shutterstock
קריסטין בל ודקס שפרד | צילום: shutterstock

אלישיה סילברסטון

השחקנית שלנצח תיזכר בזכות תפקידה בסרט "קלולס", גרמה לסערה לא קטנה בשנה שעברה כשחשפה בריאיון כי היא עדיין חולקת את המיטה שלה עם בנה שהיה אז בן 11 וכי הם ישנים יחד.

סילברסטון בת ה-46 טענה כי היא לא רואה כל פסול בהתנהלות שלה וזו בעיניה התנהלות טבעית. "אנחנו ישנים ביחד", הודתה, "וכן, אני יודעת שמה שאני אומרת עכשיו יסבך אותי אבל לא אכפת לי. אני אמא טבעית ואני עושה מה שטבעי. אני אמא אוהבת שמאמינה באהבה ובטבע והחברה שלנו פשוט מפחדת מאהבה ומהטבע", אמרה מי שבעבר גם הודתה שכשבנה היה תינוק ועדיין היה בשלבי גמילה מהנקה, לעסה עבורו את האוכל כמנהג הציפורים והעבירה אותו לפיו וכך נהגה להאכיל אותו.

דבריה של סילברסטון כאמור עלו לה בעליהום לא קטן מצד הציבור, וגם מצד מומחים בתחום ההורות שטענו כי סילברסטון גורמת נזק של ממש לבנה. לטענתם, היא לא מנחילה לו את העקרונות הנכונים בכל הקשור לסימון גבולות ויחסים תקינים בין הורים לילדיהם.

אליסיה סילברסטון | צילום: shutterstock
אליסיה סילברסטון | צילום: shutterstock

וויל סמית וג'יידה פינקט

הרבה לפני שוויל סמית' הוריד את הכאפה המצלצלת לכריס רוק, הוא ואישתו השחקנית ג'יידה פינקט חטפו כמה מהלומות עצבניות משל עצמם בגלל הדרך שבה בחרו לחנך את ילדיהם – ג'יידן בן ה-24 ווילו בת ה-21. אחד מהמקרים הזכורים התרחש בשנת 2014 כשווילו הייתה בת 13 בלבד, ותועדה שוכבת במיטה לצידו של השחקן מוזס אריאס שהיה אז בן 20. השניים אומנם לא ממש עשו משהו, אך עצם התיעוד עורר זעם וביקורת רבה כלפי ההורים לבית סמית' שלא התרגשו מהביקורת. "אנחנו לא מאמינים בעונשים", הצהיר וויל בראיון לערוץ E בעבר. "המוטו שלנו בחינוך של ילדינו הוא שהם אחראיים למעשים שלהם. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים כל עוד הם יכולים להסביר למה בחרו בדרך הזו. יש לנו 'מעגל של בטיחות'", הסביר בראיון לג'ימי פאלון. "מותר להם לספר לנו כל דבר שעשו בתוך המעגל והם לא יסתבכו. החוק הוא שאם נגלה על דברים אחר כך, אז הם יהיו בצרות גדולות", סיכם.

וויל סמית' ואשתו | צילום: shutterstock
וויל סמית' ואשתו | צילום: shutterstock

מייגן פוקס ובריאן אוסטין גרין

מייגן פוקס חולקת שלושה ילדים עם האקס המיתוגי בריאן אוסטין גרין (לנצח דיוויד סילבר מ"בוורלי הילס 90210"): נוח בן העשר, בודהי בן השמונה וג'רני בן ה-6. פוקס דגלה מאז ומתמיד במדיניות של חופש ביטוי מוחלט בגידול בניה, כולל הזכות לאפשר להם לבחור מה הם לובשים גם כשהיה מדובר לא פעם בשמלות. פוקס סיפרה בראיון לג'ימי קימל בשנת 2016, כי כמי שחונכה לאור ערכי הכנסייה הפנטוסקלית בה נשים לא הורשו ללבוש שמלות, אלא רק מכנסיים, ונאסר עליהן גם להתאפר או לענוד תכשיטים – היא לא רצתה להנחיל לילדיה את אותה התרבות המדכאת. "בבית שלי הם יכולים ללבוש מה שהם רוצים כולל שמלות ולהיות מי שהם", הבהירה. האקס, אוסטין גרין, תמך בדברי גרושתו והדגיש כי גם לו אין לו שום בעיה שהבנים שלהם יתנסו בלבישת שמלות. "הם לא מזיקים לאף אחד אז אין סיבה למנוע את זה מהם", אמר.

מייגן פוקס ובריאן אוסטין גרין | צילום: shutterstock
מייגן פוקס ובריאן אוסטין גרין | צילום: shutterstock

מים ביאליק

כוכבת "המפץ הגדול" ומדענית המוח בת ה-47 היא תומכת ידועה בהורות הוליסטית לפי עקרונות תאוריית ההתקשרות, בחינוך ביתי ובצמחונות. היא אף כתבה מדריך להורות הוליסטית שיצא בשנת 2012, וכצפוי לא התקבל באהדה על ידי רבים. המדריך גרר מתקפה זועמת על שיטות ההורות שלה לשני בניה, מיילס בן ה-17 ופרדריק בן ה-14. כשבנה הצעיר פרדריק היה בן 3, ביאליק פרסמה תמונה שלה מניקה אותו וזכתה לחיצי ביקורת ולעג על כך שטרם גמלה את בנה בגיל הזה. "פרד הוביל את תהליך הגמילה ואני לא מתביישת בכך", ענתה לכל מבקריה. "משמעת עדינה לטעמי היא לא 'הורות ותרנית' שפירושה שהורים וילדים הם עמיתים שווים", הסבירה בראיון. "זה יותר העניין של תקשור הרצונות והצרכים שלך לילדים שלך וכיבוד הצרכים והרצונות שלהם במקביל. ילדים לא טיפשים והם מרגישים מוערכים כשמתייחסים אליהם בכבוד", סיכמה.

מים ביאליק | צילום: shutterstock
מים ביאליק | צילום: shutterstock

אלאניס מוריסט

הזמרת המצליחה נשואה לראפר מריו "סולאיי" טרדוויי והשניים הורים לשלושה: אבר בן ה-13, אוניקס בת ה-7 ווינטר בן ה-4. בדומה לאלישיה סילברסטון ומים ביאליק, גם מוריסט (48) היא תומכת נלהבת של תורת ההורות ההוליסטית בעיקר בכל הקשור להנקה. בשנת 2012 מוריסט הבהירה בראיון בתוכנית "גוד מורנינג אמריקה" כי היא תפסיק להניק את בנה אבר כשהוא ירצה. "אני אפסיק כשהוא יבקש. יש ילדים שבאופן טבעי מפסיקים לינוק בגיל שנתיים ויש כאלה שכמה שנים מאוחר יותר. זה הכל תלוי בילד ומבחינתי זה ייפסק רק כשהוא יגיד לי שהוא רוצה להפסיק", הבהירה.

אלאניס מוריסט | צילום: shutterstock
אלאניס מוריסט | צילום: shutterstock

כריסטנה אגילרה

הזמרת הידועה בבחירות האופנה הפרובוקטיביות שלה לא פעם וכאחת שאינה חוששת לדבר על מיניות בפתיחות, מיישמת את אותו המוטו של ביטחון עצמי גם עם שני ילדיה מקס בן ה-14 וריין בת ה-8. בראיון בשנת 2008, אגילרה (42) הבהירה כי היא מאמינה שצריך לנרמל נושאים שנחשבים כטאבו, ביניהם גם מה שקשור למיניות וגוף האדם. "אני חושבת שזה חשוב שהוא יראה שאימא לא מתביישת במיניות שלה", אמרה אז על בנה שהיה בן שנתיים. "אנחנו אספני אומנות", סיפרה אז על הבית שחלקה עם המפיק המוזיקלי ג'ורדן ברטמן אביו של מקס שהפך לימים לגרוש שלה, "והוא רואה סביבו הרבה עירום נשי בבית. מקס יגדל בבית שזו הנורמה בו. זה מוזר רק כשהופכים את זה למביש", סיכמה.

כריסטינה אגילרה | צילום: shutterstock
כריסטינה אגילרה | צילום: shutterstock