שומרים על הידיים

לא רק סוג הקרם חשוב אלא גם תדירות מריחת הקרם | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Olga Miltsova , shutterstock
לא רק סוג הקרם חשוב אלא גם תדירות מריחת הקרם | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Olga Miltsova , shutterstock

אנחנו מנקים, מקרצפים, מבשלים וטורחים ולאחרונה גם מחטאים את הידיים באלכוהול, ואחרי כל זה איך מרגישות כפות הידיים שלנו? קבלו טיפים ועצות לשמירה ולטיפוח של עור כפות הידיים

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו משתמשות בהן כל יום, כמעט כל הזמן, הן חשופות למפגעים בכל עונות השנה, ופעמים רבות אנחנו נוגעות איתן בחומרי ניקוי שעשויים להתגלות כהרסניים. רובינו לא מקדישות להן מספיק זמן ומחשבה, ולפיכך פנינו לד"ר אלכס אלטס, מומחה ברפואת העור, שיציע לנו כמה טיפים לשמירה על בריאות וטיפוח כפות הידיים.

1. למנוע כל מגע לא מוגן עם חומרי ניקוי, לא משנה מאיזה סוג. איך ניתן לעשות זאת? התשובה המתבקשת היא שימוש בכפפות. אבל האם כל סוג של כפפות טוב לעור שלנו ומגן עליו בצורה נכונה וטובה בלי לגרום נזק נוסף? התשובה היא – ממש לא. מומלץ להשתמש בכפפות שעונות על שתי דרישות: ראשית, כפפות נטולות לטקס ושנית, שיהיו נטולות אבקה. סוגי הכפפות המומלצים: כפפות שעשווית מחומרים ניטרליים, הנפוצות ביותר הן כפפות ניטריל וכפפות ויניל, נטולות אבקה. אלה כפפות שאפשר לבצע איתן את כל עבודת בית, הן עמידות בפני מים ובלתי חדירות בפני חומרי ניקוי.

2. חשוב לזכור שעם הגיל ובמיוחד בגלל ההשפעה של חומרי הניקוי והסבונים למיניהם, העור מתעייף ומפסיק כמעט לחלוטין לייצר את החלב המיועד להגן עליו ולמנוע התייבשות. לכן, בנוסף להגנה על פני העור, חייבים לדאוג לשחזר את אותה שכבה שומנית כדי שהיא גם תגן עליו וגם תתקן את נזקי היובש שכבר נגרמו. אם העור הוא רגיל ולא רגיש לחומרים שונים, אפשר להשתמש בכל סוג של קרם ידיים. לעור רגיש יותר, הסובל מיובש או שידוע על אלרגיות למיניהן, מומלץ להשתמש בקרם ידיים שאינו מבושם או בקרם המכיל חומרים טבעיים כגון לקטווקס, לקטוסרום וחומצה לקטית כמו קרם הידיים לקטופיל. רצוי שרמת ה-pH של הקרם תהיה נמוכה, בין 3.5 ל-5.5, רמת חומציות טבעית השומרת על השכבה השומנית של העור ואינה מייבשת אותו.

3. מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת למים בכלל ולמים חמים בפרט. מים חמים ממיסים את שכבת השומן של העור כך שהעור נשאר חשוף לגורמים מזיקים למיניהם.

4. לא רק סוג הקרם חשוב אלא גם תדירות מריחת הקרם. מה שצריך להנחות בשאלה אם למרוח או לא למרוח קרם הוא מצב העור. אם אחרי 50 מריחות העור עדיין יבש, יש למרוח פעם נוספת עד שמצב העור ישתפר ויחזור להיות תקין ורק אז אפשר לווסת את המריחה בהתאם לצורך.

5. לא פחות חשוב לבחור תכשיר נכון לרחצת ידיים, גם כאן מומלץ להשתמש בתכשירים על בסיס אל-סבון המכילים רכיבים המטיבים עם עור הידיים כמו חומצה לקטית וחומצה אורית.