אורחת בינלאומית מפתיעה ובשורה דרמטית: כל הפרטים על שבוע האופנה קורנית תל אביב

טובה'לה בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
טובה'לה בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

24 תצוגות בהשתתפות כ-80 מעצבים מקומיים, עיתונאי אופנה מכל העולם, אורחת בינלאומית מפתיעה ובשורה דרמטית. שבוע האופנה קורנית תל אביב - כל הפרטים

88 שיתופים | 132 צפיות

"אנחנו חוזרים להתנשק ולהתחבק", בישר הבוקר (שני) מוטי רייפ. הסיבה למסיבת הנישוקים: אחרי שבשנה שעברה התקיים וירטואלית בלבד, שבוע האופנה קורנית תל אביב חוזר להתקיים כמו בימים ההם שלפני הקורונה. זה יקרה בעוד כשלושה שבועות, בתאריכים 3-6 באפריל, בהאנגר 11 בנמל תל אביב. "תמהיל שבוע האופנה קצת השתנה", אמר רייפ, יזם ומפיק שבוע האופנה, במסיבת עיתונאים, "לאור הקורונה הרבה דברים השתנו התעשייה. יש אנשים שרואים את זה לשלילה, אבל אני רואה את זה לטובה".

>> ליידי גאגא מציגה: שני שטיחים אדומים בלילה אחד

מוטי רייפ | צילום: רונן אקרמן
מוטי רייפ | צילום: רונן אקרמן

אז מה צפוי להתחולל על המסלול השנה? 24 תצוגות בהשתתפות כ-80 מעצבים מקומיים, שמות ותיקים בצד הרבה מאוד שמות חדשים, עיתונאי אופנה מכל העולם ואורחת בינלאומית מפתיעה. בגזרת הוותיקים נראה את השמות המוכרים שפוקדים את מסלול התצוגה מדי שנה, בהם דרור קונטנטו שהתצוגה שלו תפתח את שבוע האופנה ואלון ליבנה שהתצוגה שלו תנעל את שבוע האופנה. יציגו גם שי שלום, משכית, עידן לרוס, נדב רוזנברג לנורת'רן סטאר וטובהל'ה – שגם תקבל השנה פרס מפעל חיים. מי שבולטים בחסרונם השנה הם דורין פרנקפורט, המעצבת הוותיקה שהציגה מדי שנה בשבוע האופנה ואף קיבלה פרס מפעל חיים בשנה שעברה, והמעצב ויוי בלאיש שהתצוגות שלו הן חלק מגולת הכותרת מדי שנה. לצד השמות הללו יציגו מעצבים שנעדרו משבועות האופנה הקודמים ועושים קאמבק, דוגמת סבינה מוסייב, אפרת קליג וסיגל דקל שתציג קולקציה בשיתוף קורנית.

במסגרת התמהיל החדש ישתתפו בשבוע האופנה השנה הרבה שמות חדשים וצעירים – תצוגות שבשנים קודמות היו משניות יחסית והפעם הן זוכות לריכוז גבוה מאי פעם. בין המעצבים שישתתפו לראשונה בשבוע האופנה תמצאו שמות כמו Kesh Limited של קשת שפירו, Seven Seventy בעיצוב שמוליק בן שושן, ינקי ונטף, דיויד וקסלר ושיר גולדשטיין. בתצוגת Upcoming Designers המסורתית יציגו השנה המעצבים אהרון גניש, ג'ניפר קים, רותם שאול, אבירם פימה למותג Icialabas ו-House Of Jaffa של גולן פרידמן.

על תקן אורחת הכבוד של שבוע האופנה נמצאת ד"ר מונה אל מנסורי, מעצבת בינלאומית מאבו דאבי שמגיעה לראשונה מהאמירויות לישראל, ותציג קולקציה שלמה המוקדשת לשלום.

ד"ר מונה אל מנסורי, אורחת הכבוד של שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: יח"צ חו"ל
ד"ר מונה אל מנסורי, אורחת הכבוד של שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: יח"צ חו"ל

"אופנה בשבילי זה אנשים, כל סוגי האנשים, צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים, נמוכים וגבוהים. בשבילי אופנה זה חדשנות, זה טכנולוגיה, זו פלטפורמה מצוינת בשביל להעביר מסרים חברתיים – כל המכלול הזה מבחינתי נכנס בשבוע האופנה" אמר רייפ, והדגיש: "אני לא רוצה להישמע כמו מנהלת, אבל אמרתי לכולם  שכל מעצב בשבוע באופנה מחויב להשתמש במגוון של דוגמניות – שזה גיל, גובה, מגדר".

עוד באג'נדה של שבוע האופנה השנה: שיתוף פעולה של קורנית עם קוצ'ינטה, קולקטיב אופנה ומלאכת יד של פליטות אפריקאיות; שיתוף פעולה עם מת"ש שתפעיל את מיזם אוטו-בגד, חנות יד שנייה על גלגלים שתסתובב ברחבי תל אביב, ותזמין את משתתפי שבוע האופנה לתרום בגדים יד שנייה; שיתוף פעולה עם משרד החקלאות בדמותה של תצוגת אופנה בהשראת פירות וירקות במטרה לעודד ייצור וצריכה של תוצרת חקלאית מקומית; ותצוגת "הוד עצמאותה" בחסות חברת רונית רפאל שתעניק חסות לשבוע האופנה, ובה יצעדו הפרזנטוריות גלית גוטמן ושתי בנותיה, דליה מזור, רובי פורת שובל ואחרות, ולצידן לקוחות ועובדות החברה. על גבי המסלול הן ידגמנו שמלות ערב שעוצבו על ידי 30 מעצבים מוכשרים. לרגל התצוגה יתקיים גם פאנל בהנחיית גלית גוטמן ומוטי רייפ, שמטרתו לעודד עצמאות כלכלית בקרב נשים.

שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021. התצוגה של אלון ליבנה | צילום: ערן לוי
שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021. התצוגה של אלון ליבנה | צילום: ערן לוי

בסוף כל אלה בישר רייפ בשורה מרעישה. "אני פרשתי", הוא אמר וסיפר שהשנה הוא כבר לא יהיה המנהל האמנותי ובמאי שבוע האופנה. "יש בזה הקלה מאוד גדולה, זה מאפשר לי לעשות הרבה דברים אחרים. אני לא נעשה צעיר יותר". את המושכות החליט העביר רייפ למעצב האופנה והסטייליסט גדי אלימלך בתפקיד המנהל האמנותי, ולנמרוד פלד בתפקיד במאי התצוגות. על מלאכת האיפור והשיער יהיה אחראי מיקי בוגנים, שחוזר לשבוע האופנה אחרי הפסקה בת שלוש שנים.

משרד התיירות ומשרד החוץ, ששותפים אף הם להוצאתו לפועל של שבוע האופנה (ואיתו גם מכון הייצוא, התאחדות התעשיינים ונמל תל אביב), יארחו משלחת של כ-50 עיתונאים מכלי התקשורת המובילים בעולם – במטרה להעניק חשיפה מקסימלית למעצבים המקומיים ובשאיפה לאושש את ענף התיירות החבול מאז הקורונה. נוסף על כך, מי שמעוניינים לצפות בתצוגות מקרוב יכולים לרכוש כרטיסים לחלק מהן בטווח מחירים של 100-350 ש"ח.

>> להתלבש כמו אנג'לינה ג'ולי וג'יילו: המותג האהוב על כוכבות הוליווד נחת בארץ