סיפורי סבתא: רמי הויברגר, מה זו ההתנצלות העלובה הזאת?

רמי הוירברגר | צילום מסך, HOT
רמי הוירברגר | צילום מסך, HOT

רמי הויברגר לא לומד מטעויות. אחרי שפוטר מההצגה "מבצע סבתא" כי "פלט" שיאנוס את השחקנית שלצדו אם לא יגיע הקיו שלו, הוא "פולט" התנצלות מביכה. שרין לוי מינץ באה להזכיר מי הקורבן פה

88 שיתופים | 132 צפיות

זוהי לא הפעם הראשונה שרמי הויברגר מסתבך. בעבר הוגשה תלונה במשטרה נגד השחקן, בתואנה כי ביצע מעשה מגונה והטרדה מינית במאפרת שעבד איתה. והנה, לאחרונה שוב שמו עולה בקונוטציית מי טו. כחודש עבר מאז שפוטר הויברגר מההצגה "מבצע סבתא" של התיאטרון העברי, אותה הפקה בוטלה בעקבות הטרדה מינית בוטה מצידו כלפי שחקנית, שהתרחשה על הסט בזמן החזרה הגנרלית.

>> מיכל ינאי: "הסיפור של משה איבגי יצא החוצה לא במקרה"

קצת רקע בקצרה, למי שפספסה: באותו ערב של החזרה, הויברגר התנהג נאסטי, או כמו שאומרות, יצא לו הקוף. השיא הגיע כשהוא אמר לשחקנית שלצידו: "אם לא נכנס הקיו – אני אונס אותך". אותו קיו זה צלצול שהיה אמור להישמע ולקטוע את הסצנה הרומנטית ובגלל תקלות טכניות, הקיו לא נשמע.

וואו, כמה באגים בתגובה אחת: קודם כל, "זו – אולי – לא אמירה מוצלחת?" בלי "אולי", נשמה. זו אמירה קשה ופוגענית שלא הייתה אמורה להיאמר

 

הצלצול הוא בשבילך! רמי הוירברגר | צילום מסך, כאן תרבות
הצלצול הוא בשבילך! רמי הוירברגר | צילום מסך, כאן תרבות

הבוקר פורסמה בכלי התקשורת תגובתו של הויברגר, לצד הטענה שהסיפור עוות והוצא מהקשרו. "לאחר שטכנאי הסאונד עוד לא הפעיל את הצלצול, נאלצתי להישכב לצד השחקנית ולהמשיך לאלתר את הסצנה הרומנטית", הוא מתאר בתגובה (ואנחנו בתגובה: נאלצת? אוי-יוי-יוי). "לבסוף, כשכבר לא ידעתי איך לצאת מהמצב המביך, פניתי לסאונדמן, שהיה אמור להפעיל את הצלצול, ואמרתי לו: 'אולי תכניס כבר את הצלצול טלפון, מה אתה רוצה שאני אאנוס אותה?'". כן, השחקן הוותיק אשכרה מאשים את הצלצול שלא גאל במקום פשוט לקחת אחריות, ולכן, זו תגובה מתרצת ועלובה יש לומר.

"זו אולי לא אמירה מוצלחת שלי", הוא ממשיך עם התגובה הלא מוצלחת שלו. "ואני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע ממנה, אבל אלה הדברים וזהו ההקשר". אוקיי, וואו, כמה באגים בתגובה אחת: קודם כל, "זו – אולי – לא אמירה מוצלחת?" בלי "אולי", נשמה. זו אמירה קשה ופוגענית שלא הייתה אמורה להיאמר. דבר שני, אתה מתנצל "בפני מי שנפגעה". אם כבר אתה מתנצל, אז דבר ישר. תפנה לשחקנית, תישיר אליה מבט ותגיד לה שאתה מתנצל שהיא נפגעה, שהתפלקה לך יציאה נוראית ואתה מכה על חטא. היא לא "מי שנפגעה", היא "השחקנית שנפגעה", והיא הקורבן פה בסיפור, שכחת? די לגזלייטינג ולניסיונות ההקטנה של אמירות ומעשים שמהם כבר אי אפשר לחזור לאחור. אף אחת לא קונה את זה יותר. ותראה מה זה, גם לא התיאטרון שלך.