"גברים מבוגרים מתקבלים טוב יותר אז הלכתי על המראה הגברי"

רותי ברודו | צילום: עידית בן עוליאל
רותי ברודו | צילום: עידית בן עוליאל

רותי ברודו קוטפת קמפיין חדש ומדברת על החשיפה, הסרטן והקושי להסתכל במראה: "ההתבגרות ממש לא קלה לי"

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי שנים שזירת השפים-כוכבים שייכת בעיקר לגברים, בשנה האחרונה יש מלכה חדשה בביצת הקולינריה הישראלית – רותי ברודו, שופטת בתכנית הריאליטי MKR ובעלת רשת המסעדות המצליחה R2M. עכשיו, ברודו יכולה להוסיף טיטל חדש לרשימה: פרנזטורית. היא נבחרה להוביל קמפיין חדש למטבחי איקאה לצד שועלים ותיקים בענף כמו ישראל אהרוני, אייל שני ויונתן רושפלד. אין ספק שקמפיין גדול לחברה מסחרית זו חתיכת אסמכתא למעמדה החדש בביצה, אבל שלא תעזו לומר לה את זה: "לא הייתי כוכבת, וגם היום אני לא כוכבת", היא מוחה באחת, "מכירים אותי, גם הם (השותפים לסט הצילומים. ל.ש) לא כוכבים. כולנו אנשים רגילים שיום אחד ראו את הפרצוף שלנו בטלוויזיה. לא קרה כלום. החיים רגילים, אפשר לחשוב, פשוט מכירים אותי יותר אבל הכול אותו דבר מאז התכנית. מה אמור היה לקרות?"

אנשים שניגשים ברחוב, מבקשים סלפי, בכל זאת, מזהים את הפנים שלך עכשיו.
"ברחוב אנשים מאוד נחמדים אלי, זה כן. לא מזמן הלכתי לבקש אישור כניסה לבן של הפיליפינית שמטפלת באבא שלי, נתנו לי זכות קדימה בתור, וואלה יתרון גדול, אייל שני אמר לי: 'זה הדבר היחיד הטוב שיוצא מהסיפור הזה, שמקדמים את התור שלך'. אבל תכלס הכל נורא רגיל, עובדים קשה, שום דבר לא משתנה".

פתאום כותרות בעיתונים, אפילו נבחרת למקום הראשון ב'היפים והנכונים' של פנאי פלוס.
"ומאז מה קרה? אני לא יפה ולא נכונה. הכל אותו דבר".

במשך שנים נחבאת אל הכלים, יכולת לשבת במסעדה שלך ולשמוע אנשים מדברים על האוכל בלי שהיה להם מושג שאת מקשיבה. עכשיו את כבר לא יכולה לעשות את זה בעצם.
"זה נכון, אנשים אולי נזהרים יותר בלשונם כי מזהים אותי במסעדות שלנו, אבל דווקא יותר מדברים איתי על האוכל, אנשים גם כותבים לי ופונים אלי אם משהו לא היה לטעמם. אני מרגישה שנעים להם לפנות אלי וזה דבר טוב".

איך היה לצפות בעצמך בטלוויזיה?
"אני רואה את עצמי במראה כל בוקר וגם זה לא קל לי. לראות את עצמך על המסך זה אותו הדבר".

מה לא קל לך?
"ההתבגרות. אני מנסה לקבל אותה באהבה, אבל היא ממש לא קלה לי, ההתבגרות לא קלה לאף אחד".

"אף פעם לא מזמינים אותי ליום העצמאות, גם למימונה לא הזמינו אותי"

אבל את יודעת יש עזרים, טיפולים, הזרקות…
"לא עוזר, זה רק נראה יותר פאתטי, למרות שאולי אעשה משהו בסנטר לפני הצילום של העונה הקרובה של MKR, זה קצת מפריע לי. יש נזקי זמן ששום דבר לא עוזר להם, אז אני מנסה פשוט לקבל את זה, להראות גברית יותר. גברים מבוגרים מתקבלים יותר בקלות אז אמרתי יאללה, אני אלך על המראה הגברי. אני גם הולכת עם שטוח עכשיו, פעם הייתי הולכת על עקבים, מנסה להיות סקסית. נו מור. זה לא עובד. זה נראה פאתט. אני מדברת על עצמי, יש נשים רזות והכל סבבה, אבל אצלי – זה מה שעובד".

רותי ברודו | צילום: אילן בשור
רותי ברודו | צילום: אילן בשור

עם הבלייזר השחור הנצחי, המשקפיים הבולטים והשיער הקצר ברודו מצליחה ליישר את המראה עם הדעות שלה – היא פשוט אישה שלא מתחנפת. כבר שלושים שנה שהיא עושה עסקים בעולם של גברים, לצד בעלה לשעבר מתי. הזוגיות, החיים, הגירושים הובילו לכך שברודו בחרה שלא לעשות ילדים, החלטה שלא עוברת חלק בגרון הישראלי. עם הפרסום היא דיברה בחופשיות על ההחלטה האינטימית הזאת וגם על החרטה שהגיעה בעקבותיה. נוסף על כך, במהלך הצילומים ל-MKR ברודו גילתה שהיא חלתה בסרטן המעי הגס והחלה בטיפולים. לרוב אנשים שומרים דברים מסוג זה לעצמם, אבל כשאתה ממלא את הפריים טיים הישראלי מדי ערב, גם חייך האישים ומצבך הרפואי הופכים להיות ענין של התקשורת. "אצלי הכל תמיד היה פתוח", אומרת ברודו, "לא היה צריך לנבור בשום דבר, הכל השפריץ להם החוצה. כולם יודעים הכל אודותיי, אני מאמינה שדברים פתוחים נסגרים מהר יותר".

אז מה מצבך הרפואי עכשיו?
"הוציאו לי את הגידול והייתי צריכה לעשות 12 טיפולים כימותרפיים. עשיתי רק 6 כי זה גמר אותי, כימו זה לא קל. הפסקתי אחרי השישי. אני מקווה שהכל בסדר, עשיתי בדיקות ונראה שהכל תקין, אני מעשנת מלא והריאות שלי גם תקינות. אני ברת מזל בקטע הזה בינתיים. אני לא אפסיק לעשן כי אני לא מצליחה, זה או להפסיק לעשן, או להשמין עוד יותר. הסיגריה זה לא הניקוטין, זה העיסוק במשהו, יש אנשים שמכורים לניקוטין, לי זה נותן אפשרות לברוח הצידה. לעשות פאוזה. סליחה אני חייבת סיגריה".

בקרוב נחגוג את יום העצמאות. מה התכניות שלך למנגל?
"אף פעם לא מזמינים אותי, גם למימונה לא הזמינו אותי. את יודעת מה, אני אעשה לבד, אזמין אותך".

ומה תזרקי על המנגל?
"את הביצים של גיא (פולק, בן זוגה. ל.ש). אני צוחקת. יום העצמאות צריך להיות בסטנדרט מסוים, צריך קבבים טובים, ירקות קצת, אבל לא פירות או דברים מתחכמים".

"יש בעיות עם המדינה ולא בגלל ביבי, יש בעיה עם הדת. אני מגיעה מבית דתי ואני מכבדת את הדת מאוד, אבל בתחושה שלי יש איזושהי נהירה לדת ואני מנסה להבין למה. מדוע אנשים מחפשים את אלוהים. זה לא סימן טוב"

מרגישה צורך לחגוג למדינה?
"יש בעיות עם המדינה ולא בגלל ביבי, יש בעיה עם הדת. אני מגיעה מבית דתי, למדתי והתפללתי עד גיל 18 ואני מכבדת את הדת מאוד, אבל בתחושה שלי יש איזושהי נהירה לדת ואני מנסה להבין למה. מדוע אנשים מחפשים את אלוהים. זה לא סימן טוב. לא צריך לחפש את אלוהים, הוא שם. החיפוש והצורך למצוא מישהו שיוביל אותך מדאיג אותי, אנשים צריכים להוביל את עצמם".

למי הצבעת בבחירות?
"לאורלי לוי, אני מתעסקת עם הקושי של המסעדות והיא רצתה לייצג אותנו, אבל עזבי, בבסיס, ראיתי בה אדם שמתעסק עם אנשים ולא עם כסאות ישיבה בכנסת".

את רואה את עצמך פמיניסטית?
"הכי לא, אני רוצה להיות גבר. סתם. גברים הם ילדים, יש משהו במהות הגברית שהם נשארים ילדים שמחפשים משחקים. אנחנו לא שם, אני מרגישה שכאישה בעולם הזה יש לי יתרון גדול, כי אני לא מחפשת גאדג'ט חדש או אוטו או את האייפון הכי חדש, זה לא מעניין אותי. אני מתעסקת עם המציאות, והחיים ומה נעשה מחר. נשים באות לעבוד".