רוסלנה רודינה: "אמרתי שאני לא עוברת עוד קיץ במחשבה של מה ללבוש"

רוסלנה רודינה ל-femina | צילום שי יחזקאל
רוסלנה רודינה ל-femina | צילום שי יחזקאל

רוסלנה רודינה מתאוששת בביתה מניתוח הקטנת החזה ומספרת על הסיבות והקשיים שבגללם החליטה להינתח. המנתח ד"ר אמיר ענבל מספר על החידושים בתחום, תיאום הציפיות, הצלקות ואת מי הוא לא ינתח

88 שיתופים | 132 צפיות

פחות מחודש אחרי שהיא הגיעה בפעם הראשונה לייעוץ אצל ד"ר אמיר ענבל, רוסלנה רודינה החליטה שזה הזמן ושהיא הולכת על ניתוח הקטנה והרמת חזה. "המון זמן רציתי, ודחיתי ודחיתי כי מעולם לא עברתי ניתוח וזה תמיד מלחיץ", היא מספרת בזמן שהיא מתאוששת מהניתוח, "ואז ישבתי עם עצמי ואמרתי שאני לא מחכה יותר ולא עוברת עוד קיץ במחשבה של מה ללבוש וכל פעם לחשוב שהבגד יגביל אותי. החלטתי להעז ולסיים את זה, ואחרי שהגעתי לד"ר ענבל, לקחתי את ההחלטה".

>> "הפאה היום היא סוג של אקססורי": החיים החדשים של ליבילנד

מה הכי הפריע לך?
"כל החיים הייתי מלאת חזה, ועם השנים – כשאת עוברת לידה ומיד אחרי טסה להישרדות והגוף מקבל טראומה – הוא משתנה".

זה היה מעבר לעניין האסתטי?
"כן. הגב הרג אותי והלבוש הגביל אותי, והתלות הזאת בחזייה…".

יש לך כאבים אחרי?
"לא. זו רק המוגבלות של הימים הראשונים וטיפה לחץ. יש קצת מוגבלות בתנועות, בהרמת הידיים, בהחזקה של טלפון – אבל זה שווה כל רגע".

היו לך מחשבות או שיקולים איך זה ישפיע אם תרצי לעשות ילד נוסף?
"אני בן אדם זורם וקליל ובסוף מתמודדת עם הכל כשמגיע הרגע".

אז את מרוצה?
"כן. ד"ר ענבל הוא אלוף, יש לו יד מדהימה והוא ליווה אותי כל הזמן עד עכשיו. הוא זמין לי ומייעץ לי ואני צריכה להיות סבלנית כי התוצאה הסופית היא שלושה חודשים מהניתוח".

בן זוגך איתי גם היה בעד?
"כמובן, הוא היה מעורב בתהליך והגיע איתי לפני הכל כדי לקבל ייעוץ והכוונה".

רוסלנה רודינה לפני הניתוח | צילום: אינסטגרם ruslanarodina@
רוסלנה רודינה לפני הניתוח | צילום: אינסטגרם ruslanarodina@

זאת הגדולה קטנה תהיה: כל מה שרציתן לדעת על הקטנת חזה

"חשוב להדגיש שניתוח הקטנה והרמת חזה הוא לא רק ניתוח אסתטי, זה ניתוח שמשנה חיים", אומר ד"ר אמיר ענבל שניתח את רודינה, "הוא מאוד משמעותי לנשים שבוחרות לעשות אותו ונותן בוסט מבחינה נפשית. האישה זוכה לתחושת שלמות עם הגוף שלה והביטחון העצמי שלה עולה. גם תחושת היציבות והיכולת למצוא בגדים בקלות – כל אלה משפיעים על חייה".

ענבל, 47, הוא רופא בכיר במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, מנהל השירות לניתוחי מיקרוכירורגיה ולימפאדמה ובעל מרפאה פרטית בתל אביב לכירורגיה פלסטית ואסתטית עם התמחות בניתוחי פנים וחזה. לדבריו, מדי חודש הוא מבצע לא פחות מ-45 ניתוחי חזה.

איך מתבצע הניתוח?
"אין ניתוח הקטנת חזה בלי הרמה, זה תמיד הולך יחד. בהקטנה מורידים נפח ובהרמה עושים ניוד. בשיטת ההרמה שלי, רקמת השד מאורגנת בחלק העליון של השד ובמראה הסופי החלק העליון של השד מתמלא ונותן מראה אגסי אך לא שטוח מדי. בניתוח מטפלים בעיקר בניוד הרקמות למקום גבוה בבית החזה – מקטינים את נפח השד, מרימים אותו גבוה על בית החזה וכמו חייט מחייטים את העור לפי הנפח המוקטן עם הפטמה במקום החדש שלה. על ידי חתך מסירים את עודפי רקמת השד והעור המיותר, ורקמת השד מוקטנת משמעותית (בממוצע 600-800 גרם מכל שד ולעיתים יותר, דב"א). מדובר בניתוח שאורך שעתיים עד שעתיים וחצי בהרדמה מלאה, ללא אשפוז לילה, אחרי שעתיים התאוששות המטופלת חוזרת לביתה לשבוע החלמה. תשע מתוך עשר מנותחות אומרות שאין להן כאבים להוציא אי נוחות קלה בימים הראשונים".

הניתוח של רוסלנה נחשב קל?
"הוא לא היה מסובך, היא הייתה מועמדת מתאימה, אבל בשבילי אף ניתוח הוא לא קל. אין ניתוח דומה למשנהו – העור של כל אחת אלסטי בצורה שונה, לפעמים הוא דק ולפעמים עבה, כל רקמה מגיבה אחרת ומיקום הפטמה שונה. כל ניתוח הוא התמודדות וכשאתה דורש מעצמך 120 אחוז אתה רודף אחרי משהו שהוא הכי קרוב למושלם".

מי מתאימות לניתוח הזה?
"כאלה שהשד שלהן התרוקן אחרי היריון ולידה, או מקרים שהמעטפת לא מתאימה לנפח השד, שיש עודף עור והשד נראה צנוח ונפול ובמקרים של שד גדול מאוד – מה שגורם לכאבי גב ושכמות".

באיזה מקרים לא תנתח?
"כשיש מחלות רקע קשות, בעיות רפואיות והאשה לוקחת מדללי דם, במקרים של לחץ דם גבוה, סכרת לא מאוזנת. נשים מעשנות חייבות להפסיק לעשן חודש לפני הניתוח וחודש אחריו".

רוסלנה רודינה וד״ר אמיר ענבל לפני הניתוח | צילום: באדיבות המצולמת
רוסלנה רודינה וד״ר אמיר ענבל לפני הניתוח | צילום: באדיבות המצולמת

אילו חידושים חלו בתחום שלא היו קיימים בעבר?
"בניתוחים של היום יש ניואנסים קטנים שמשפרים את התוצאה והיא ארוכת טווח יותר. ניתן לעשות שאיבה בצידי החזה ליצור חזה יותר מעוגל, כדי שהמראה יהיה יותר אסטטי, טכניקות ליצור מלאות בחלק העליון של השד ויש שמוסיפים הדבקות שומן עצמי, אבל אני אישית פחות אוהב".

מתי מתקבלת התוצאה הסופית?
"תוך חודש עד שלוש חודשים השד צונח למקומו והתוצאה הסופית מתקבלת כעבור שלושה חודשים".

נשארות צלקות?
"כן. וחשוב להגיד את זה מראש ולתאם ציפיות, כדי לא ליצור תסכול אצל המנתח ואצל המנותחת. אין דרך אחרת לבצע את הניתוח וסביב הפטמה וממרכז השד למטה, יש צלקת עוגן".

איזה סיבוכים יכולים להיות אחרי?
"יכולות להיות תלונות על פריחה בכפל תחת השד, שטפי דם, פעירה של תפרים, הכול בר תיקון".

מתי ניתן לחזור לפעילות גופנית?
"שישה שבועות אחרי הניתוח".

זה ניתוח של פעם אחת וזהו?
"כמו בניתוח פנים, גם כאן העור ממשיך להזדקן ויש כאלה שרוצות להרים מחדש אחרי 12 עד 15 שנה. נשים בגילאי 50 פלוס שרקמת השד גדלה רוצות לעיתים שתל. אין דרך לתת נפח יציב חוץ משתל סיליקון. היום אנחנו יודעים שצריך להחליף שתלים בין 10 ל-15 שנה בגלל בלאי. אין קשר בין שתלים להנקות אבל הקטנה יכולה לפגוע בהנקה כי יש ברקמה דרכי חלב".

יש גיל נפוץ יותר לניתוחי הקטנה והרמה?
"הגילאים מגוונים, משנות העשרים המאוחרות וגם נשים צעירות אחרי לידות וגם בנות ארבעים ומעלה שרוצות שינוי מכל מיני סיבות, כולל התרוקנות השד".
הגישה האסתטית בשנים האחרונות מדברת על מראה יותר טבעי. האם תם עידן דולי פרטון ופמלה אנדרסון של פעם, לפני שהיא בעצמה חזרה לחזה הטבעי שלה?
"כן. לגמרי. הגישה יותר טבעית. פעם התלהבו מחזה ענק, שפתיים נפוחות. היום כבר לא. הניתוחים מתאימים למבנה הגוף. רוב הנשים היום רוצות להקטין ואלה שרוצות להחליף שתלים, מבקשות אותם היום קטנים יותר".

מה מחיר ניתוח הקטנה והרמה?
"בין 32 אלף ש"ח עד 42 אלף ש"ח".