רומי אברג'יל: "אני לא רוצה שום תזכורת לעבר שלי כבן"

רומי אברג'יל | צילום: אינסטגרם romyabergel@
רומי אברג'יל | צילום: אינסטגרם romyabergel@

החיים של רומי אברג'יל לא היו קלים: אבא שלה הורשע בהריגה ויושב בכלא, והיא ידעה מגיל 11 שנולדה בגוף הלא נכון. עכשיו חלום חייה התגשם ובגיל 22 היא חוגגת את הפיכתה ל"אישה אמיתית"

88 שיתופים | 132 צפיות

תגידו הרבה מזל טוב לדוגמנית וכוכבת הרשת הטרנסג'נדרית רומי אברג'יל, שחוגגת היום (23.8) יום הולדת 22. בשנה שעברה היא חגגה יום הולדת ראשון כאישה, וסיפרה לנו על סיפור חייה הקשה ועל התהליך המדהים שעברה בדרך להגשמת חלומה הנכסף. חזרנו לריאיון שעשינו איתה:

רגע לפני הניתוח הסופי לשינוי המין, שעתיד היה להפוך אותה לבת עם פות עשוי הלתפארת, נשאלה רומי אברג'יל אם היא רוצה לעצור לרגע את התהליך כדי להקפיא את זרעה, שישמר עבורה אם וכאשר תרצה ילד משלה. תשובתה הייתה חד משמעית: היא לא רוצה שמירת זרע ושיסירו את אבר המין הזכרי שלה לאלתר. "אימא שלי הייתה דווקא בעד, אבל כשאני מחליטה משהו, אף אחד לא יכול להזיז אותי ואין בי חרטות. כל ההחלטות שעשיתי הן בסוף שלי".

וככה בעצם סתמת את הגולל על ילד ביולוגי שלך?
"נכון. אני לא רוצה שום תזכורת לעבר שלי כבן. אני אישה לכל דבר. נולדתי בגוף אחר, אני טעות של הטבע, הייתי צריכה להיוולד אישה. ילדים אפשר לאמץ ואולי יום אחד יהיה גבר בחיי שיהיו לו ילדים מפרק קודם".

את כבר מוכנה לזוגיות ?
"אני עסוקה עכשיו בהחלמה. כשיהיה לי בן זוג, אני חושבת שהוא יהיה תוצרת חוץ, הגברים בחו"ל יותר ליברלים מהישראלים".

שינית את הגרדרובה שלך אחרי הניתוח?
"כן. שנים חלמתי ללבוש אוברולים צמודים אבל לא יכולתי בגלל הבליטה. את האוברול הראשון קניתי בתאילנד אחרי הניתוח. היום אני לובשת טייצים ואוברולים צמודים שמבליטים את מה שאין, שהוא כל מה שחלמתי עליו".

"ההתעוררות אחרי הניתוח היא חוויה חוץ גופית. אי אפשר לתאר אותה. הייתי בתוך חלום לא האמנתי שזה קורה לי"

 

ב-23 באוגוסט תחגגי יום הולדת בפעם הראשונה כאישה.
"אני כבר חגגתי. יש לי שני ימי הולדת. הפוקוס מבחינתי הוא ה-30 באפריל, היום שבו עברתי את הניתוח. עשיתי קעקוע על הגוף עם התאריך הזה".

רומי אברג'יל בתצוגת האופנה של המעצבת מוריאל לאופר | צילום: אור גפן
רומי אברג'יל בתצוגת האופנה של המעצבת מוריאל לאופר | צילום: אור גפן

שמלת כלה לאישה מושלמת

נפגשנו איתה ב:"אירוע הראשון שלי כאישה אמיתית" לדבריה, כשנבחרה לפתוח ולסגור את התצוגה של מעצבת האופנה המוערכת מוריאל לאופר (המוכרת רק בשמה הפרטי), המתמחה בתפירה עילית של שמלות כלה, ביגוד ערב וגם-READY TO WEAR. מוריאל, בת 30 מאלוני אבא, בעלת סטודיו גדול בחיפה, נשואה ואם לילדה בת 11 אומרת: "הבחירה ברומי הייתה לכבוד חגיגת הנשיות שלה, בפעם הראשונה אחרי הניתוח, ושמחתי להיות חלק מהאושר הגדול הזה שלה".

ואברג'יל אכן זורחת מרוב אושר. רגע לפני שעלתה על המסלול בשמלת כלה לבנה מבד סאטן, עם מחוך וחצאית מעטפת עם קפלים בעלת שסע עמוק (מחירה בהשכרה 12,000 ש"ח ובמכירה 14,000 ש"ח). היא אמרה: "קשה לי לתאר את גודל ההתרגשות. מוריאל עשתה בחירה מדהימה בעצם הבחירה בי וזה מראה כמה התקדמנו. היה לי מזמן חלום לפתוח תצוגת אופנה כשאני במרכז, והנה זה קרה ועוד בשמלת כלה שזה סמל הנשיות ואני מאושרת ברמות מטורפות. הניתוח שעשיתי לשינוי המין הוא ההחלטה הכי טובה שעשיתי בחיי. השגתי את המטרה הכי גדולה שלי בחיים".

איך עבר הניתוח?
"מדובר בהרבה ניתוחים עד הניתוח הסופי: עשיתי ניתוח הגדלת חזה בארץ – יחד עם אימא שלי אילנית, עשיתי ניתוח אף והשתלת שיער בתורכיה ורק אז את הניתוח לשינוי מין בתאילנד. נשארנו שם חודשיים. אימי לא עזבה אותי. ההתעוררות אחרי הניתוח היא חוויה חוץ גופית. אי אפשר לתאר אותה. הייתי בתוך חלום לא האמנתי שזה קורה לי. טרפת. בהתחלה אין כאבים מרוב אדרנלין, כמו בריצת עשרת אלפים אבל יום אחרי מתחילים כאבים חזקים  התעלפתי כמה פעמים. ההחלמה של השבוע הראשון היא ממש קשה ועד עכשיו לא נחתי לגמרי על הקרקע וכל יום כשאני מסתכלת על עצמי אני נראית שונה. השיער עוד צריך לגדול  וצריך עוד זמן. בעוד שנה אני כבר אהיה אישה מושלמת".

"קוראים לזה נישוי פנים. בעיני זה הדבר הכי חשוב: היה לי מבנה פנים גברי ובשביל להפוך אותם לפנים של אישה היה צריך לשייף אותו ולעדן אותו. אצלי המראה היום פריבילגי: אני נראית אישה ממוצעת לגמרי"

 

גם הפנים שלך מאד התעדנו.
"נכון. קוראים לזה נישוי פנים. בעיני זה הדבר הכי חשוב, כי הפנים הם כרטיס הביקור שלי. עשיתי את זה פעמיים. היה לי מבנה פנים גברי ובשביל להפוך אותם לפנים של אישה היה צריך לשייף אותו ולעדן אותו, למשל לעגל את המצח ואת הלסת. הרבה טרנסיות חוות קשיים כי המראה מתעתע. אצלי המראה היום פריבילגי: כשאני הולכת עכשיו ברחוב, אני נראית אישה ממוצעת לגמרי".

סיימת עם ניתוחים?
"בגדול די סיימתי. הפות במקומו, אם יהיו דברים לשפר אז אעשה אולי הזרקות".

עד כמה מדובר בסיפור יקר?
"סיפור יקר מאוד. רק הניתוח בתאילנד עם כל ההוצאות הנלוות, הגיע ל-100 אלף שקל ויותר. בארץ עשיתי שיתופי פעולה וחסכתי קצת, אבל זה עדיין מגיע למאות אלפים".

איך מימנת את זה?
"מהעבודה שלי באתר ONLY FANS. אימא שלי לא רצתה שאכנס, בכיתי והחלטתי שאני עושה את זה כי הייתי חייבת לעבור את הניתוח והייתי זקוקה לכסף כדי לממן אותו. אני לא מתחרטת. זו הייתה הדרך שלי להרוויח כסף בדרך להגשמת החלום הגדול שהציל לי את החיים".

זה לא אתר פורנו בפועל?
"זה לא חייב להיות פורנוגרפיה רכה. כל אחת מחליטה מה היא מעלה לפי החליל שלה וזה גם לא פנים אל פנים, אני לא רואה את האדם שמולי".

"התוכנית העתידית היא להגיע ללוס אנג'לס, להוליווד. מקום האפשרויות הבלתי מוגבלות ואני כבר עובדת על האנגלית שלי"

 

אבל בעצם אנשים משלמים כדי לראות אותך עירומה?
"אנשים משלמים מנוי, יש לי קהל קבוע, ואת מקבלת לפי הכניסות. אני לא הלכתי רחוק מאד. לא קיצוני. עירום חלקי. יש לי גבולות כי דברים שנכנסים לאינטרנט לא נעלמים".

את עדיין שם?
"כן, אבל פחות. זה עדיין מפרנס אותי. יש אלי הרבה כניסות, אנשים סקרנים מאד לגבי".

את מאוד פעילה ברשתות החברתיות.
"נכון, באינסטגרם יש לי 240 אלף עוקבים ובטיקטוק מעל 100 אלף".

רומי אברג'יל ומוריאל לאופר תצוגת האופנה של המעצבת | צילום: אור גפן
רומי אברג'יל ומוריאל לאופר תצוגת האופנה של המעצבת | צילום: אור גפן

אבא מורשע בהריגה

רומי אברג'יל נולדה בשם יניר, באשדוד לאימא אילנית. סטיב, אביה הביולוגי, הואשם ברצח. בשנת 2013 הוגש נגדו כתב האישום שנגמר בהסכם טיעון, בו הורשע בהריגה. הוא ביצע את המעשה כנקמה על רצח אחיו בשנת 99, רצח שלא פוענח והוא חשד בקורבן שהוא הרוצח. הוא נדון ב-2018 ל-14 שנים ועשרה חודשים.

יש לך קשר איתו?
"שום קשר, כבר שנים. הורי נפרדו כשאימא הייתה בהיריון איתי, הם לא היו נשואים, אני עם השם של אימא והיא האפוטרופסית היחידה שלי. היא חברה והיא הכול בשבילי. חודשיים שלמים היא הייתה איתי בתאילנד. לפעמים תהיתי ביני לבין עצמי מה הוא היה אומר על השינוי שעשיתי ואם היה תומך, אבל אני מציאותית, לא חושבת מחשבות שווא. הוא לא קשור לחיי ואת לא יכולה להתגעגע למישהו שלא קיים בחיים שלי. אימי התחתנה בהמשך והתגרשה ויש לי שתי אחיות בנות 14 ו-13. הן רואות בי את האחות הגדולה ואוהבות אותי מאוד. אימא מטפלת בקשישה, ניצולת שואה".

מתי הבנת שאת בת בגוף של בן?
"אפשר לקרוא לילד בשמו: טעות של הטבע. עוד לפני גיל 11 הבנתי את זה, אבל בגיל 11 כבר הייתי נחושה, הגדרתי את זה לעצמי . כילדה הייתי בוכה בלילה ואומרת לעצמי הלוואי שאקום אישה. בגיל 13 התחלתי לקבל הורמונים מתחילים עם מה שנקרא בלוקרים שחוסמים את הטסטוסטרון ולמנוע התקדמות של ההתפתחות המינית של הגיל הביולוגי , ורק אחרי זה מחליטים עם הצוות הרפואי אם ממשיכים. הצוות שטיפל בי ראה שאני נחושה ובגיל 13 וחצי התחלתי לקבל מינון של הורמונים. בגיל 14 שיניתי באופן רשמי את שמי מיניר לרומי והשתתפתי בתחרות יופי באשדוד".

רומי אברג'יל | צילום: אינסטגרם romyabergel@
רומי אברג'יל | צילום: אינסטגרם romyabergel@

איך נראו חייך החברתיים?
"ביסודי צחקו ממני, בתיכון קיבלו אותי. מרגע שמכירים אותי, שוכחים מהכול ויש לי חברות מהתיכון. הייתי די מבריזה מהלימודים אבל סיימתי את מקיף ד באשדוד עם בגרות מלאה ובהצטיינות".

איך השתלבת כחיילת טרנסג'נדרית?
"היה לי שרות מדהים. מבחינתי לא הייתה אופציה אחרת אלא לשרת את המדינה. הצבא התחשב בי בכל, התחלתי את השרות ביחידה שאחראית על רשתות חברתיות ובמשך שרתי קרוב לבית באשדוד, לתפקיד עם פחות לחץ".

איך את רואה את המשך חייך?
"
אני רוצה להתפרנס כדוגמנית וגם עולם המשחק מסקרן אותי, אז אני מאמינה שאמצא את עצמי בעולם השאוביז, ובהמשך גם בעולם העסקים עם עסק משלי. אני מקווה שבארץ תהייה פתיחות לקבל אותי כמי שאני: אישה. התוכנית העתידית היא להגיע ללוס אנג'לס, להוליווד. מקום האפשרויות הבלתי מוגבלות ואני כבר עובדת על האנגלית שלי".

 מה אומרת היום רומי ליניר הקטן?
"'סבלנות, תהייה חזק, הכול יסתדר וכל החלומות שלך יתגשמו'. צדקתי".