רביטל ויטלזון-יעקבס: "חלק מהקסם שלי זה העולב שלי"

רביטל ויטלזון יעקבס בקמפיין לטיטולים פרימיום | צילום: מיכה לובטון
רביטל ויטלזון יעקבס בקמפיין לטיטולים פרימיום | צילום: מיכה לובטון

היום כולם מכירים אותה כאימא המצחיקולית שמעלה סרטונים מהאוטו שלה, ועכשיו עלה קמפיין בכיכובה, אבל לקח לרביטל ויטלזון-יעקבס עשר שנים להפסיק לרצות להיות האימא המושלמת

88 שיתופים | 132 צפיות

מהרגע שבו את יולדת, את מתחילה לקבל כל מיני דברים כמו רצפת אגן חלשה, בטן שלעולם לא מתיישרת, שערות לבנות וסרטונים בוואטסאפ של רביטל ויטלזון-יעקבס, האימא המשוגעת הזאת שיושבת באוטו שלה וצועקת עלינו את כל האמת בפרצוף. על הכרס שהפכה לפאוץ' קבוע, על השתן שדולף והילדים שלא תמיד פוטוגניים, מה שהפך אותה במידה רבה לקול של אימהות בנות ימינו. היא מוכרת כרטיסים להופעות הסטנד אפ שלה משל הייתה אוטו-גלידה בפארק בשבת בבוקר, הסרטונים שלה חורכים את הרשת והנה גם הקמפיין, לטיטולים פרימיום, לא איחר להגיע. חברת טיטולים החליטה ליישר קו עם הדור החדש של אימהות – לא עוד מרתה סטיוארטיות עם חיוך מעושה, כי אם אימהות דולפות, עייפות ושוקעות בהשלמה לתוך המציאות שהיא, אתן כבר יודעות, רחוקה מלהיות מושלמת. 

קניונים!!!תייגו את הפרטנרית המושלמת לקניוןואמן שתספיקו בזמן לילדים

פורסם על ידי ‏‎Revital Vitelzon Jacobs‎‏ ב- יום שבת, 23 במאי 2020

על הסט, שלמעשה נראה ממש כמו הבית שלי, כלומר כמקום מגורים שזה עתה הכתה בו סופת טורנדו/פרצו אליו, ויטלזון מסתובבת בחן רב בין הילדים שמשתתפים בפרסומת, ונראה שהיא בהחלט מרגישה בנוח בתנאים הלא זוהרים האלה. "חלק מהקסם הנהדר שלי זה העולב שלי", היא מספרת לנו למחרת בשיחת טלפון, "הרי אני יושבת עם המצלמה של הטלפון באוטו, מאחורי המצלמה מודבק לשמשה דף אני צריכה לשנן ולעשות מהר כדי שלא יראו עם העיניים שאני קוראת, ופתאום אימאל'ה, הפקה, איפור, שיער, פרומפטר, במאי, זה היה מדהייים מדהיייים. מישהי מתוקה מסתובבת ושואלת אותי אם אני רוצה מים. תוך כדי לידות לא שאלו אותי אם אני רוצה מים". 

היום היא כבר אימא לחמישה ילדים, יש לה אתר ובו שלל מוצרי מרצ'נדייז משעשעים, כמעט ארבעים אלף עוקבים באינסטגרם ומעריצות בכל עבר, "כשהתחיל הפייסבוק אני בעיקר שיחקתי "פארמוויל", לא הבנתי איזה כלי מדהים זה. הייתי אדם מצחיק שניסה את מזלו בסטנד אפ, הייתי מוכרת רק במגזר הדתי, וצוחקת על הרווקות, הדתיות והלחץ של המשפחה. ואז התחלתי לכתוב שנינויות ולקבל מלא לייקים. הייתי בת 32, היו לי 3 ילדים, היה לי רצון לתקן את העולם, הייתי פמיניסטית ואמרתי בוא נציע חברות לנשים שנראות דתיות ויש להן שני שמות משפחה, חשבתי שזה קהל טוב בשבילי. עד שיום אחד העליתי קליפ 'מתי ספטמבר יבוא' וזה התפוצץ. מאוחר יותר התחלתי גם לכתוב דברים אחרים, כמו הקשיים שהיו לי להיכנס להיריון החמישי, נורא רציתי ולא הצלחתי וכתבתי על זה, שאין לי כוח לטיפולים. הכל נהיה נורא אישי ונורא ויראלי". 

"כולנו אוהבים לשנוא ביחד מישהו. והמישהו הזה היא האימא המושלמת, שהיא גם יודעת הכי טוב מה טוב בשבילך ונדמה שכל תפקידה בעולם הוא לתת לנו להרגיש רע"

לאחרונה, בשיא תקופת הקורונה, לצד המון פוסטים מצחיקים ויטלזון שיתפה תמונה שלה בחלוק בית חולים ובכובע, מוכנה לניתוח. בטקסט הכתוב היטב היא מספרת לעוקביה שעברה הפלה בשבוע 9, לאחר שלעובר שלה הפסיק הדופק. "כבר שיתפתי בעבר כשעברתי הפלה ספונטנית", היא מספרת, "אבל הפעם זה היה אחרת כי עברתי הפלה בתוך הדרמה של הקורונה וזה היה אחרת לגמרי. ידעתי שאם אני מרגישה ככה יש עוד עשרות או אלפים שמרגישות ככה. לא הייתה שום אפשרות לעבד את זה. אין חברות, אין בתי קפה, אין ארוחה משפחתית. אנחנו דור של נשים שמשתפות, זה לא האימהות שלנו של 'שקט, לא צריכים לדעת'. ואלו שכן יש להן ילדים, הם היו בבית. לא הייתה לך דקה, היה סגר, לא מצאתי רגע לעצמי לעכל או להכיל. אז הרגשתי צורך לכתוב על זה. לאפשר את הרגע הזה". גם הרגע הפחות פוטוגני הזה זכה לשיתופים רבים ואלפי לייקים לויטלזון-יעקבס, שהפכה במידה רבה לקול השפוי של אימהות בעידן הזה, עידן הפרפקטלי-אימפרפקט. 

כל אחד איבד משהוהשגרה החדשה כבר פה וזה הבוקר הראשון שאין אף אחד מסביבי. אף אחד לא צריך ממני משהו, אף אחד לא קורא לי….

פורסם על ידי ‏‎Revital Vitelzon Jacobs‎‏ ב- יום ראשון, 17 במאי 2020

"לי יש בעיקר אמת גדולה", מסבירה ויטלזון, "אני מציגה את הדברים כפי שהם, הבה נצלם את האוטו איך שהוא נראה כשחוזרים מהים. בעוד 99 אחוז מהבחורות יעלו תמונות של שקיעה, ילדים מתוקתקים ואיזה כיף היה, התמונה שאני בוחרת להעלות היא: היה כיף בים, איזו שנאה זה לחזור מהים, בואו נראה איך החול לא מתנקה מהבית לנצח והילדים יש להם חול באוזניים עד לעוד שבועיים. אז מצד אחד יש את האמת הפשוטה הזאת, ומצד שני, כולנו אוהבים לשנוא ביחד מישהו. והמישהו הזה היא האימא המושלמת. כולן שונאות את האימא הזאת שהיא לא רק המושלמת, היא גם יודעת הכי טוב מה טוב בשבילך ונדמה שכל תפקידה בעולם הוא לתת לנו להרגיש רע. האימא הזאת שתמיד נראית מיליון דולר ותמיד הגוונים שלה מתוקתקים והציפורניים שלה מושלמות – כולנו שונאות אותה. הצער שלי הוא שלקח לי עשר שנים להפסיק לרצות להיות היא. כעסתי על עצמי, למה זה לא מושלם כמו… למה בשולחן שבת אצלי לא יושבים ילדים מתוקים ויפים אלא תוך דקה מישהו חייב לשפוך את היין על המפה עוד לפני שהאורחים התיישבו. למה אצלי זה כזה קשה? למה אצלי בחופשת לידה במקום להתמסטל מהילדה שלי אני נוסעת לקניון, הילדה לא מפסיקה לבכות, אז דקה מהקניון, מבינה שאי אפשר ככה, אני עושה יו טרן ומניקה בתחנת אוטובוס, חם לי. מזיעה. שנאתי את עצמי. למה קשה לי? למה הזוגיות שלי קשה? למה הכול? 

"יש לי חלום לפתוח רשת טיפת חלב חיובית שכל תפקידה זה להגיד לאימהות חדשות 'תשמעי את עושה עבודה נהדרת, הילד משום מה לא גבה סנטימטר, אנחנו נבדוק למה, אבל זו לא את, את עושה עבודה פשוט נהדרת'"

היום המטרה שלי בחיים זה למצוא את האימהות שהן עכשיו עוד שם ולהגיד להן 'תגידי לי כפרה, באיזה בית את חושבת שיש חיים כאלה? אין. כל מה שקרה אצלך כרגע קרה אצל כולן, את לא גרועה'. יש לי חלום לפתוח רשת טיפת חלב חיובית שכל תפקידה זה להגיד לאימהות חדשות 'תשמעי את עושה עבודה נהדרת, הילד משום מה לא גבה סנטימטר, אנחנו נבדוק למה, אבל זו לא את, את עושה עבודה פשוט נהדרת'". 

אז איפה הבעיה אם כך, בתפקיד הבלתי אפשרי של האישה היום?
"האימא היום צריכה להיות מושלמת, הילדים שלה אוכלים אוכל בריא והיא גם עושה ספורט. היא צריכה לדעת לשים גבולות ואם היא לא יודעת משהו היא מיד מתייעצת עם יועצת ההנקה או יועצת השינה או יועצת ההורים, היא גם מספיקה לצאת עם חברות פעם בשבוע וגם כמובן לדייט עם הבעל. והכול כל כך מהושטאג, שאין לנו שנייה אחת לשבת. אבל אני מאמינה שבזכותי ובזכות קהילות כמו מאמאצחיק, אימהות יודעות שהגיע הזמן לפתוח קצת כפתור במכנסיים שיושבים הדוק מדי על הנפש ופשוט לאהוב את עצמנו כמו שאנחנו".