אופנה

קנדל ג'נר לבשה בגד שמזכיר את מדי היהודים בשואה

קנדל ג'נר עם החליפה של לואווה, יהודים במלחמת העולם השנייה | צילום מסך מעמוד האינסטגרם diet_prada
קנדל ג'נר עם החליפה של לואווה, יהודים במלחמת העולם השנייה | צילום מסך מעמוד האינסטגרם diet_prada

הגולשים זועמים על בית האופנה "לואווה" כי אחת החליפות בקולקציה החדשה קצת יותר מדי דומה למדי היהודים בגטו. ומי הראשונה ללבוש את החליפה המפוספסת? קנדל ג'נר

88 שיתופים | 132 צפיות

חצי עשור עבר מאז עוררה רשת זארה סערה ברשת אחרי פרסמה בקטלוג הילדים חולצת פסים בצבעי שחור ולבן עם כוכב צהוב על החזה. הגולשים תקפו אז את רשת האופנה וכינו אותה אנטישמית, בזארה טענו בתגובה כי מדובר בחולצה בהשראת הקאובויז במערב הפרוע, אבל החולצה הוסרה במהירות מהמדפים. הסערה הגדולה חלפה עם הרוח ולא פגעה יותר מדי ברשת האופנה לאור העובדה שמדובר היום באחד המותגים הרווחיים בעולם.

"חולצת השואה" של זארה
"חולצת השואה" של זארה

>> "גאון שעשה דברים דוחים: נכנסי להופעה של לואי סי.קיי ויצאתי מפוחדת"

בית האופנה הספרדי "לואווה" כנראה לא למד מאותה הפאדיחה של רשת זארה ונפל באותו הפח, כשאחת החליפות בקולקציה החדשה מזכירה מאוד את המדים אותם נדרשו ללבוש היהודים בגטאות במלחמת העולם השנייה. מעבר לעובדה שמדובר בעיצוב דומה, גם בחליפה החדשה מונח טלאי באזור החזה (שחור, אבל בכל זאת), מה שהופך את הרפרנס לממשי יותר וגורם לגולם לחשוב שלא מדובר אך ורק בטעות עיצובית מביכה.

אותה חליפה מתומחרת במחיר של 1,840 דולר. "לא ניתן לראות שום דבר מלבד הדמיון למדים שלבשו היהודים במחנות הריכוז, המראה המתקבל כל כך מטריד", כתב עמוד האינסטגרם "דיאט פראדה"; "זה לא בסדר בכל כך הרבה רמות", קרא גולש אחר. "איך זה הגיוני שלא עליתם על זה בשלב העיצוב? כמה עיוורים אפשר להיות?", נשאלה השאלה על ידי גולש נוסף, מה שגרם לרבים לחשוב שזה מהלך מכוון שנעשה כדי לעורר פרובוקציה והתעניינות במותג, אם כי קשה להאמין שבית אופנה גדול הידוע בזכות עיצוביו המתוחכמים יבחר בפרובוקציה כל כך זולה ואכזרית.

"הבנו שהלוק יכול להתפרש באופן שגוי המתייחס לאחד הרגעים הכואבים בתולדות האנושות. זו מעולם לא היתה הכוונה ואנו מתנצלים בפני כל מי שעלול להרגיש שאנחנו לא רגישים לזכר הקדושים שנרצחו. המוצרים הוסרו מהמלאי", נכתב בהצהרה שפורסמה מטעם בית האופנה.

אז איך קשורה לעניין קנדל, אחותם של קים קרדשיאן וקיילי ג'נר? כי היא כנראה הסיבה שבגללה יקח לעניין הרבה יותר זמן להישכח. בהפקה בה מככבת ג'נר, שפורסמה גיליון דצמבר של "ווג" הבריטי, היא לובשת בגד אחר מאותה קולקציה וכמובן שגם לזה הגולשים לא נשארו אדישים. "איך קנדל, שעמה עבר את השואה הארמנית המזעזעת, יכולה להרשות לעצמה ללבוש בגד כזה?", הגיבה גולשת. מטעמם של "ווג" הבריטי או ג'נר לא נמסרה עדיין תגובה רשמית.

קנדל ג'נר בהפקה של "ווג" הבריטי | צילום מסך מ"ווג"
קנדל ג'נר בהפקה של "ווג" הבריטי | צילום מסך מ"ווג"