שמחה מרוקאית: קלאב מד מרקש הוא פינוק חלומי לנסיכות

קלאב מד מרקש | צילום: קלאב מד
קלאב מד מרקש | צילום: קלאב מד

שירות יוצא דופן, אוכל טעים בקטע אחר, ספא מושלם ומלא דברים יפים שעושים חשק לקחת אותם הביתה: קלאב מד מרקש הוא ארמון מהאגדות והנופשת בו עם צמיד היא נסיכה עם שרביט. לפחות לכמה ימים

88 שיתופים | 132 צפיות

"ראינו בפייסבוק שאת במרוקו ורצינו להציע לך להישאר לסופ"ש בקלאב מד. מה דעתך?". ההודעה הזו שהגיעה ביום האחרון לטיול שלי במרוקו, תפסה אותי לא מוכנה. המזוודות כבר נארזו, מבצע לא פשוט בכלל אחרי רכישה מסיבית של פריטי קש, גלביות, צעיפים, כלי קרמיקה ומה לא, והראש כבר התכוונן לארץ. גם הזיכרונות מקלאב מד אכזיב באייטיז – חול, בונגלוס ואגדו – עשו את שלהם. אבל לפספס הזדמנות כזו? הילדים כבר גדולים, איש איש בדירתו השכורה. הבעל יסתדר ובעבודה אין שום דבר לחוץ. למעשה הכול פתוח, רק להחליט שמגיע לי.

שער הכניסה לקלאב | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
שער הכניסה לקלאב | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie


סאונד אוף סיילנס. קלאב מד מרקש | צילום באדיבות Marrakech La PalmeraieClub Med

Club Med Marrakech La Palmeraie  נמצא שבעה קילומטרים מצפון לעיר. עשרות דונמים של דשא גזום למשעי וצמחייה מטופחת נגלו במלוא הדרם רק למחרת, אך בשעת הלילה המאוחרת הצלחתי להתרשם מהכניסה: שער אבן מסותת מוביל למבואת שיש גדולה עמוסת חפצי נוי מעלפים בסגנון מרוקאי – גופי תאורה, ריהוט, כדי ענק ובתוכם פרחים ועוד דברים שהייתי שמחה לקחת הביתה.

את פני מקבלת אשת צוות שירותית בצורה יוצאת דופן, מוטיב שיחזור על עצמו ללא יוצא מן הכלל עם כל ה־G.Os (כך הם נקראים כאן). את לוח האירועים מחליפה אפליקציה, ובמקום חרוזים מהאייטיז מקבלים צמיד עם שבב שעושה הכל, מפתיחת דלתות ועד תשלומי אקסטרות. הצמיד שלי פתח דלת שווה במיוחד לריאד, מתחם 5 קלשונים בקלאב.

קלאב מד מרקש | צילום שרון בן-דוד
קלאב מד מרקש | צילום שרון בן-דוד

לידע כללי, כל ריזורט ברשת קלאב מד, מדורג בקלשונים. הקלאב במרקש נושא ארבעה קלשונים, וכיוון שהריאד מפואר ומפנק יותר הוא זוכה לחמישה – המספר המקסימלי. פינוק איט איז, במלוא מובן המילה.

הריאד | צילום שרון בן-דוד
הריאד | צילום שרון בן-דוד

בוקר היום הראשון בקלאב נפתח לקול ציוץ ציפורים. אני מכינה לעצמי כוס קפה ממכונת אספרסו ועולה למרפסת להשקיף על הסביבה. כן כן, מרפסת גג בסוויטה שגודלה כדירת זוג צעיר בתל אביב: חדר שינה ענק עם מיטה רכה ועוד מרפסת, חדר רחצה עם מקלחת גדולה, אמבטיה ומוצרי טואלטיקה שווים (עוד עליהם בהמשך, בספא), פינת ישיבה ופינת איפור. קצת אחר כך נשמעת נקישה בדלת והנה ארוחת הבוקר שהזמנתי מבעוד מועד באפליקציה. הסגנון צרפתי, כיאה למורשת הקלאב ולהיותה של מרוקו מדינת חסות צרפתית בעבר: גבינות, פירות, סלסלת לחמים ומאפים טריים והכי הכי – מיץ תפוזים סחוט טרי. במרוקו גדלים תפוזים מתוקים ובכל קרן רחוב תמצאי דוכן מיצים שאסור לפספס.

בוקר ליד הבריכה | צילום באדיבות Club Med Marrakech La Palmeraie
בוקר ליד הבריכה | צילום באדיבות Club Med Marrakech La Palmeraie

בתום ארוחת הבוקר. מגיע הזמן להחלטה הכי מורכבת בחופשה: מה אעשה היום. את מרבית היום הראשון אני מבלה במיטת שיזוף על שפת הבריכה, אחרי ארבעה ימי התרוצצות לאורכה ולרוחבה של מרוקו הגוף והנפש זקוקים לשקט. סוף הקיץ, העונה הטובה בשנה להגיע למרוקו מבחינת מזג אוויר (וילדים שכבר חזרו למערכת החינוך), בשילוב עם היוקרה האופפת את הריאד ומייעדת אותו בעיקר לנופש רומנטי, מובילים לכך שהבריכה כמעט כולה שלי.

בעונה הנכונה הבריכה כמעט פרטית | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
בעונה הנכונה הבריכה כמעט פרטית | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
קלאב מד מרקש | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
קלאב מד מרקש | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie

בראש מתנגן המשפט משירו של מאיר אריאל "הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן". קפה, קוקטייל, נשנושים – את עוד לא מסיימת לחשוב מה תרצי וכבר מתייצב לידך G.Os מוכן למלא כל משאלה, קמת לשחות? על מיטת השיזוף ממתינות פרושות מגבות יבשות, כי חלילה שתשבי על מגבת רטובה. ומה תרצי לארוחת צהריים? החיים בקלאב מד הם רצף אינסופי של החלטות נעימות כיאה לנסיכות שאנחנו.

רצף אינסופי של ירוק | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
רצף אינסופי של ירוק | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie

הבריכה אמנם נפלאה אבל במרקש חבל לבזבז זמן ברביצה. התשובה נמצאת (שוב) באפליקציה: מגוון פעילויות שלא היה מבייש קייטנה היפראקטיבית: הלו"ז היומי נפתח באימון ריצה וממשיך בשיעורי טניס גולף למתחילים ומתקדמים, הליכה ספורטיבית, אימון ירכיים־בטן-ישבן, אירובי, יוגה ואימון מחזורי, ואם את אמיצה במיוחד, נסי שיעור בטרפז מעופף.

מכיוון שנעלי הספורט נותרו בבית (לקח לנסיעות עתידיות), אני בוחרת באקווה ג'ים קליל. רק למחרת השרירים הדואבים מעידים שאימון הכושר הזה בבריכה לא פראייר בכלל. אחרי הכושר צריך למלא מצברים, שף הריאד מג'נגל בין מטבח מרוקאי-מסורתי לצרפתי-מודרני ומגיש מנות פתיחה אלגנטיות וטאג'ינים נפלאים מעוף, בקר ודגים. אם את צמחונית, טבעונית או אלרגית, יכינו לך מנה במיוחד ככה שחד משמעית האוכל המרוקאי הכל־כך טעים מעולם לא נראה יפה יותר.

במלונות רגילים אחר הצהריים הוא זמן מת, אבל לא בקלאב מד, באנו ליהנות. האפליקציה מציעה פעילויות חברתיות לכל המשפחה בהדרכת ובהשתתפות ה־G.Os: מסיבת ריקודים ברזילאית ומשחקי קפה, תחרות כישרונות ותצוגת אופנה (זה הצ'אנס להיות דוגמנית ליום אחד), ואגב אופנה, בכל יום בקלאב יש דרס קוד ספציפי כמו לבן־בוהו שיק, קולור בלוק או אקסטרה אלגנטי (אין חובת היענות אך רצוי להתכוונן כי הצוות והאורחים, צרפתים ברובם, בהחלט מנסים להתיישר לפי ההנחיות).

קלאב מד מרקש | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
קלאב מד מרקש | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
טרה שיק | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie
טרה שיק | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie

סימנתי ביומן הופעת קרקס, ועד שזו תתחיל אני מנצלת את הזמן לביקור בספא. מה נאמר ומה נגיד – מוש. נסיעה קצרה בקלנועית מובילה אל מתחם שכולו אווירת שאנטי. הינד המטפלת מציעה עיסוי משולב בפילינג סוכר ואני מפליגה אל תוך חלום מתוק, תרתי משמע. מוצרי הקוסמטיקה של המותג הצרפתי Cinq Mondes, שנמצאים גם בסוויטות, מוכיחים את עצמם עד כדי כך שאני שולפת את הצמיד ומצטיידת בקרם לחות למזכרת.

ארוחת ערב והופעה (כל אחד מה-G.Os הוא מולטי טאלנט), ארוחת הבוקר שלמחרת, סיור מודרך בעיר ועוד קוקטייל ליד הבריכה יוצרים רצף מענג, אלא שבסוף כל חלום צריך להתעורר. אני נפרדת מהצוות בנשיקות באוויר כי בכל זאת קורונה ומאוד מקפידים כאן, ויוצאת לשדה. החום והזבובים של אכזיב נמוגים ובמקומם נחרתים בזיכרון צבעים, חוויות ושירות מעל ומעבר שרק עושים חשק לחזור.

>> גלמפינג בסטייל, שופינג בזול וטיסה ישירה: כל הסיבות לטוס למרוקו


אורוואר עד לפעם הבאה | צילום באדיבות Club Med Marrakech la Palmeraie 

מחיר לתאריכים 28/6-5/7: זוג כולל טיסות והעברות 3,738 יורו, יחיד: 1,869יורו

הכותבת הייתה אורחת הקלאב מד