קיץ בחורף: כל הסיבות לטוס לאיי סיישל דווקא עכשיו

חוף אנסה לאציו, האי מאהה, סיישל | צילום: Shutterstock
חוף אנסה לאציו, האי מאהה, סיישל | צילום: Shutterstock

סובלת מדיכאון חורף? איי סיישל מסתמנים כתרופה המושלמת לכך עם חופים קסומים, מים צלולים ותועפות של ויטמין די, וכל זה במרחק שש שעות טיסה בלבד

88 שיתופים | 132 צפיות

כבר מהצעד הראשון על החוף הסיישלי הזך אפשר להבין מדוע הפכה חלקת האלוהים הזו למושא החלומות של רבים כל כך, ומדוע, למשל, מבין כל המקומות שבעולם, דווקא כאן בחרו הנסיך וויליאם וקייט מידלטון שלו לבלות את ירח הדבש שלהם. ארכיפלג האיים הזה מצויד בכל מה שצריך כדי להגשים את פנטזיית החופשה האקזוטית המושלמת: מי טורקיז צלולים המלטפים חולות לבנים עטורי עצי דקל, יערות בראשיתיים וצמחייה טרופית שופעת, צבי ענק וציפורים נדירות ומפרצים בתוליים שבהם ניתן להתבודד מהעולם. להשלמת פנטזיית החופשה האולטימטיבית בהתגלמותה אפשר להתארח כאן באתרי נופש מפנקים ממש על קו המים, להתענג על מטעמי המטבח הצרפתי-קריאולי המשובח, להפליג בין האיים האקזוטיים, לצלול ולשנרקל בין צבי הים, שוניות האלמוגים ושפע שוכני ים ססגוניים ולבקר בשמורות טבע מרהיבות.

עוד מקומות לעשות בהם צ'ק אין:
>> מקיילי ג'נר עד מיילי סיירוס: כל הסלבס נופשים באגם קומו באיטליה
>> הכירו את סאמוס, האי היווני היפהפה שהישראלים עוד לא גילו

כעת, עם קו טיסות ישירות שבועיות שנפתח ממש בימים אלו (עם חברת אייר סיישל) – גן העדן הסיישלי קרוב ונגיש מתמיד. רק שש שעות טיסה – ואתם יכולים לשכוח מהחורף שבפתח ולצלול אל מי הבדולח של החופים היפים בתבל.

חוף אנס רויאל, האי פרלין, סיישל | צילום: Shutterstock
חוף אנס רויאל, האי פרלין, סיישל | צילום: Shutterstock

מבין 115 איי הגרניט והאלמוגים שבארכיפלג השוכן באוקיינוס ההודי, כ-1,600 ק"מ מחופה המזרחי של אפריקה, רק כ-33 מיושבים. מרבית האוכלוסיה (כמו גם התיירים) מרוכזת בשלושת האיים המרכזיים: מאהה (Mahé), פרלין (Praslin) ולה דיג (La Digue). הגדול שבהם הוא מאהה, שער הכניסה לאיים, שבו שוכנים עיר הבירה ויקטוריה ונמל התעופה שאליו וממנו מגיעים כולם. גם אם בוחרים לבלות את מרבית החופשה באיים אחרים, מומלץ לא לוותר כאן על ביקור בגנים הבוטניים ובשוק הססגוני של ויקטוריה, הפלגה אל הפארק הלאומי הימי של שמורת סנט אן, שבו תוכלו לשנרקל בין שוניות מרהיבות ודגים בשלל צבעי הקשת ולבקר באיי השמורה, ותצפית מרהיבה במיוחד מפסגת הר סיישלואה (Morne Seychellois) ממנה נשקפת במלוא הדרה קשת הגוונים המופלאה המרכיבה את האי: יערות הגשם הטרופיים הירוקים, החולות הלבנים והים באין ספור גוונים של כחול, כשאת כל אלו מנקדים מרבדי סחלבים ויסמין, מטעי תבלינים וצמחיה אקזוטית בשלל צבעים.

פרחי פלומריה בסיישל | צילום: Shutterstock
פרחי פלומריה בסיישל | צילום: Shutterstock

מאהה

איפה רובצים: החופים הכי חלומיים באי מאהה הם אנס סוליי (Anse Soleil), אנס רויאל (Anse Royale) ואנס אינטנדאנס (Anse Intendance) הממוקמים בצדו הדרומי והפראי יותר של האי, וחוף קראנה (Carana Beach) – פנינה נסתרת בקצהו הצפוני של האי החבויה הרחק ממסלולי התיירות המוכרים – המכותר בתפאורה דרמטית במיוחד של מצוקי גרניט שחורים ויערות טרופיים הגולשים אל מפרץ טורקיז עם החול הכי לבן ומשיי שבו אי פעם דרכו רגליכם.

איפה ישנים: מלון הבוטיק Carana Beach Hotel הממוקם בחוף קראנה, שבשטחו פזורים 40 חדרי בוטיק יפיפיים המשקיפים אל הים. בנוסף לבריכה של הרזורט, הנראית כזולגת אל הים, לא מעט מהחדרים כאן מאובזרים בבריכה פרטית. גם אם אינכם לנים במלון, אל תחמיצו ביקור בחוף וארוחה במסעדה שלו, שהיא מהמשובחות ביותר בסיישל.

לא לפספס: השוק הלילי בבו-ואלון (Beau Vallon), שבו לאור עששיות נצלים על הגחלים שיפודי בשר וכל שפעת הים שזה עתה העלו הדייגים ברשתם, ובסירים כבדים מתבשלים מיטב מטעמי המטבח הקריאולי (במחירים מגוחכים בהשוואה למחירים המופקעים הנגבים ברזורטים המפוארים), לצד דוכנים ססגוניים עמוסי תכשיטים וגילופי עץ מעשה ידיהם של בני המקום, שמנים ריחניים שנארזו בבקבוקונים, רדידים צבעוניים ושאר מזכרות, כשבתווך סביב המדורה המרצדת מתקבצים רבים מהמקומיים בריקודי המוטיה (Moutia) והסגה (Sega) המסורתיים לצלילי הלמות התופים במקצבים אפריקניים חושניים ומוסיקה ששורשיה בתפילות העבדים באחת התקופות האפלות ביותר שידע האזור.

קוקוסים ענקיים בעמק מאי, האי פרלין, סיישל
קוקוסים ענקיים בעמק מאי, האי פרלין, סיישל

פרלין

במרחק של כ-40 ק"מ ממאהה ממוקם האי השליו פרלין – השני בגודלו בארכיפלג, הנחשב בעיניי רבים לגן עדן עלי אדמות. אחת מגולות הכותרת של האי היא עמק מאי (Vallée de Mai), שביערותיו הפרהיסטוריים צומחים אלפי דקלי ענק של קוקוס הים (Coco de Mer), אחד מסמליה המובהקים של סיישל, שכמותם לא תפגשו בשום מקום אחר בעולם. אגוזי הענק הללו הפכו לאטרקציה גדולה לא רק בשל גודלם העצום ונדירותם, אלא גם משום שהתפרחות הזכריות נראות כאברים פאלים ענקיים שאורכם מגיע למטר שלם והפירות הנקביים נראים כהעתק של איבר מין נקבי, ונחשבים כאפרודיזיאק חזק המלהיט יצרים ותשוקה, ומכאן כינויים "קוקו לאמור" (קוקוס האהבה).

צב ים בסיישל | צילום: Shutterstock
צב ים בסיישל | צילום: Shutterstock

מיקומו של האי מאפשר לצאת ממנו בהפלגה קצרצרה למגוון איים הסובבים אותו, שכל אחד מהם צופן קסם ייחודי משלו. אחד המומלצים שבהם הוא האי השכן קוזין (cousin), המכונה "אי-הציפורים", שביערותיו מקננות עשרות אלפי ציפורים נדירות ולצידן משוטטים צבי ענק ומאות אלפי עופות ים, וצבי ים זוחלים אל חופיו להטיל בהם את ביציהם. אי נוסף המצוי במרחק הפלגה קצרה מחופי פרלין, שמומלץ בחום לא להחמיץ את הביקור בו הוא "אי-הצבים" היפהפה קורייז (Curieuse), שהוא ביתם של מאות צבי ענק נדירים מסוג אלדברה, שמשקלם מגיע ל 250 ק"ג, המשוטטים בחופשיות במשעוליו.

חוף אנס סוליי, האי מאהה, סיישל | צילום: Shutterstock
חוף אנס סוליי, האי מאהה, סיישל | צילום: Shutterstock

איפה רובצים: החופים הכי יפים באי פרלין הם אנס לאציו (Anse Lazio) ואנס ז'ורז'ט (Anse Georgette).

איפה ישנים: מלון Indian Ocean lodge הוא דוגמה מצויינת לכך שבסיישל ניתן ללון גם בתקציב שפוי. עבור סכום צנוע יחסית לריזורטים הגדולים (החל מ-209 יורו ללילה) תמתין לכם כאן פינת חמד אמיתית ושלווה עם בריכה הנושקת לחוף היפה, צוות לבבי ומרפסת פרטית עם מיטות רביצה מפנקות מול גלי הים.

לא לפספס: הפלגה של חברת Mason's Travel המציע מסע משולב באי הצבים, אי הציפורים והאי סן פייר, או עם חוויות שנירקול מדהימות במיוחד באיים פליסיט (Felicité) וקוקו (Coco) שבנוסף ליופיים הבתולי, בקרבתם סיכוי גבוה לפגוש צבי ים. בין לבין תוכלו ליהנות מארוחה טובה המוגשת על הסיפון ולהתמסר לשמש ולנוף על הערסלים הנמתחים מעל המים בחרטום הספינה.

האי לה דיג, סיישל
האי לה דיג, סיישל

מהאי פרלין מומלץ בחום להמשיך במעבורת אל האי לה דיג (La Digue) הסמוך, אי שליו וציורי שתושביו משמרים אורח חיים מסורתי של עיבוד מטעי הווניל והקוקוס, דיג ובניית סירות, ועיקר התנועה בו מתבצעת בעגלת שוורים ובאופניים. האי כולו טובל בצמחייה עבותה, עצי מנגו ופאפאיה, מטעי תה וקפה ושלווה מופלאה, וידוע בחופיו המרהיבים הזרועים עצי דקל וצוקי גרניט נישאים בשלל תצורות סוריאליסטיות, שבראשם סורס ד'ארז'אן (Le Source D’argent), אחד החופים היפים בתבל.

חוף בו ואלון, האי מאהה, סיישל
חוף בו ואלון, האי מאהה, סיישל

עלות טיסה ישירה לסיישל – החל מ-830 דולר (אייר סיישל)
חבילה הכוללת טיסות, העברות ולינה על בסיס ארוחת בוקר – החל מ-1,475 דולר לאדם לשישה לילות במלון 3 כוכבים או 1,860 דולר במלון בדרגת חמישה כוכבים, באמצעות "ספיריט הפקות עולם" המתמחים בנופש בסיישל.

פרטים נוספים בספיריט הפקות עולם

>> איך לארוז מזוודה בצורה חכמה? מדריך