נולד בלבנון ומבלה עם הומלסים: כל מה שלא ידעתן על קיאנו ריבס

קיאנו ריבס | צילום: Neilson Barnard/Getty Images
קיאנו ריבס | צילום: Neilson Barnard/Getty Images

הוא מת על תחבורה ציבורית, החל לשחק רק בגיל 33 ויעשה הכל למען מעריציו: הכוכב האהוב חוגג 59 וזה הזמן ל-5 עובדות מעניינות עליו

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כשלוש שנים, אתרי הרכילות בישרו על זוגיות חדשה לקיאנו ריבס והאינטרנט השתגע. אמנם הקשר לא אושר בהתחלה באופן רשמי, אבל כמה תמונות שלו ושל אלכסנדרה גרנט מחזיקים ידיים באירוע נוצץ של גוצ'י לא השאירו יותר מדי מקום לספק. הגולשים לא נשארו אדישים: "קיאנו ריבס מאושר וזה מה שחשוב", כתבה בטוויטר אחת המעריצות. אז מי זאת בת המזל?  מדובר באמנית אמריקאית סופר מוכשרת. השניים הכירו בשנת 2009, וב-2011 היא איירה ספר שריבס כתב ומאז נוצרה חברות ארוכת שנים ביניהם ועכשיו נראה שהפכה לזוגיות מדוברת.

>> נטורליזם במיטבו: המפורסמות שלא מסירות את שיער גופן

ריבס יודע לרגש את הגולשים. "איך אתה כל כך מחובר לקרקע", הוא נשאל באחד הראיונות. "כוח המשיכה, אני מניח", ענה ריבס. המעריצים עפו על הציטוט וכדרכו של האינטרנט הוא הפך לוויראלי במהירות האור. ריבס ככל הנראה אפילו לא מודע לעניין מפני שבחר שלא לקחת חלק בקרקס הרשתות החברתיות. אין לו חשבון אינסטגרם או טוויטר והוא לא מסתובב עם הברנז'ה ההוליוודית באירועים נוצצים. ועדיין, גם אחרי יותר מ-20 שנות קריירה, הוא נחשב לאחד השמות הכי לוהטים, תעיד על כך העובדה שהוא נבחר להיות פרזנטור של בית האופנה הצרפתי סן לורן וכיכב על השער של המגזין הנחשב GQ. במגזין, אגב, כינו אותו "בן אלמוות". ריבס רגיל למחמאות בסדר הגודל הזה, אומרים עליו שהוא ישו, שאחותו סובלת מלוקמיה ושיש לו קריירה סודית כשחקן הוקי. לכבוד יום הולדתו ה-59 החלטנו לעשות סדר בשמועות ולגלות את כל מה שלא ידעתן עליו.

קיאנו ריבס ואלכסנדרה גרנט | צילום: Neilson Barnard/Getty Images
קיאנו ריבס ואלכסנדרה גרנט | צילום: Neilson Barnard/Getty Images

1. הייתה לו ילדות קשה וחיים לא פשוטים

כמו להרבה שחקנים הוליוודיים גם לריבס היו חיים לא פשוטים. הוא נולד בביירות שבלבנון, כשהיה בן שנתיים אביו עזב את הבית ועל פי הדיווחים הם לא דיברו מאז. כשהיה בן 34 התחיל לצאת עם השחקנית ג'ניפר סיים, שנה אחר כך היא נכנסה להיריון אבל לרוע המזל הילד נולד מת. הם נפרדו ושנתיים אחר כך סיים נהרגה בתאונת דרכים. כשנשאל בריאיון לסטיבן קולבר איך הוא מתמודד עם האובדן ענה "אני יודע שאלו שאוהבים אותנו, יתגעגעו אלינו". ומאז טיפח אורח חיים צנוע ואדיב עם דגש על תרומה לחברה ולבעלי חיים, תוך כדי שמירה על אופטימיות וכבוד כלפי אנשים. רק בגיל 33 התחיל את קריירת המשחק.

קיאנו ריבס | צילום: Kevin Winter/ImageDirect
קיאנו ריבס | צילום: Kevin Winter/ImageDirect

2. הוא יעשה הכול כדי לשמח את המעריצים שלו

לפני כשנתיים פרסם שחקן הכדורגל סמי בראון ציוץ בטוויטר וכתב כי קיאנו ריבס הוא הסלבריטי הכי צנוע והכי נחמד בהוליווד. משתמש אחר שיתף בטוויטר סיפור חמוד שרק מראה כמה מה שבראון כתב נכון. "כשהייתי בן 16 עבדתי בקולנוע", הוא כותב, "יום אחד הגיע קיאנו ורכש כרטיס לסרט של ג'וני דפ. הייתי מאוד נרגש והצעתי לו את הנחת העובד שלי בתמורה לחתימה ממנו. 'אני לא עובד כאן', אמר ריבס המבולבל, אז אמרתי לו לשלם מחיר רגיל ובתוך תוכי התבאסתי שלא קיבלתי ממנו חתימה. שתי דקות אחרי זה, שמעתי דפיקה על הדלת שהייתה מאחורי וחשבתי שזה הבוס שלי, אבל זה היה קיאנו. 'הרגע הבנתי שאתה רוצה את החתימה שלי', הוא אמר ונתן לי חתימה על קבלה של גלידה. אחר כך ראיתי שהוא זורק את הגלידה לפח והבנתי שהוא בכלל לא רצה אותה ובעצם קנה רק כדי שיהיו לו נייר לחתום לי". סיפור נוסף שפורסם ברשת הוא שיום אחד הוא ראה אישה תקועה עם המכונית וניסה לעזור לה, צלצל עבורה למוקד החילוץ ולבסוף הסיע אותה יותר מ-80 קילומטר עד הבית כדי לדאוג שהיא מגיעה בשלום. ריבס מסכים כמעט תמיד לסלפי אבל הוא אף פעם לא נוגע במעריצים כי חשוב לו לכבד את המרחב הפרטי שלהם.

קיאנו ריבס | צילום: Rich Polk/Getty Images
קיאנו ריבס | צילום: Rich Polk/Getty Images

3. כסף? יש לו מספיק!

הרשת מספרת שבסוף צילומי הסרט "מטריקס", שהפך אותו לכוכב גדול באמת, הוא נתן 75 מיליון דולר מהרווחים שלו לאנשי התפאורה, התלבושות והאפקטים כאות תודה וכינה אותם "הגיבורים שמאחורי הקלעים". באחד הראיונות גם אמר "כסף זה הדבר האחרון שאני חושב עליו. אני יכול לחיות על מה שכבר עשיתי במשך המאות הבאות". בסרט "מלכודת לפרקליט" ריבס הסכים לוותר על חלק מכובד מהשכר שלו כדי שילהקו את אל פצ'ינו לשחק לצידו.

ריבס נתפס לא פעם על ידי צלמי הפפראצי מבלה עם הומלסים, לא רק נותן להם כסף ואוכל, ממש יושב איתם ומקשיב לסיפורים שלהם. הוא תורם לצדקה, בבעלותו מכון שחוקר את מחלת הסרטן והוא מעביר תרומות קבועות  לבתי חולים ברחבי ארצות הברית. בנוסף הוא מרבה לנסוע בתחבורה הציבורית.

4. הוא פרסם ספר שירים כאות תודה למעריצים, וסדרת ספרי קומיקס שתהפוך לסדרת נטלפיקס

ב-2011 פורסמה תמונה שלו יושב על ספסל ונראה עצוב במיוחד. המעריצים לא נשארו אדישים לתצלום והקימו קבוצה עם מטרה אחת, לעודד את קיאנו, וכך הם גם קראו לה. ריבס כל כך התרגש וכאות תודה פרסם ספר עם שירים שכתב מלווה באיורים של האומנית האמריקאית ובת זוגו הנוכחית אלכסנדרה גרנט. בשנה שעברה יצאה סדרת ספרי הקומיקס שלו, אוגדן של ארבע חוברות אשר עתידות להפוך לסדרת נטפליקס.

קיאנו ריבס | צילום: Robert Mora/Getty Images
קיאנו ריבס | צילום: Robert Mora/Getty Images

5. הוא מוזיקאי מוכשר ואפילו היה בלהקה

בתחילת שנות ה-90 ריבס היה בסיסט וסולן גיבוי של להקה בשם דוגסטאר, שאפילו הוציאה שני אלבומים. פעם הם התארחו בפסטיבל מטאל במילווקי, המעריצים לא אהבו אותם וקראו להם בוז וצעקו להם שירדו מהבמה. כמו שאומרים, צוחק מי שצוחק אחרון.

קיאנו ריבס | צילום: George De Sota/Liaison
קיאנו ריבס | צילום: George De Sota/Liaison
קיאנו ריבס | צילום: George De Sota/Liaison
קיאנו ריבס | צילום: George De Sota/Liaison