פחות מתחברת לצלוליט שלך? כל השיטות הכי חדשות לטפל בו

קייטי הולמס בפסטיבל טרייבקה | צילום: Theo Wargo/Staff/GettyImages
קייטי הולמס בפסטיבל טרייבקה | צילום: Theo Wargo/Staff/GettyImages

יש נשים שנמצאות בקשר אוהב ומקבל עם הצלוליט שלהן, ויש כאלה שפחות. מצאנו את הטכנולוגיות החדשניות ביותר לטיפול בתופעה, למקרה שאת נמנית על בנות הקבוצה השנייה

88 שיתופים | 132 צפיות

סלבס רבות כמו קייטי הולמס, האחיות קורטני וקלואי קרדשיאן, דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם ונוספות נותנות כבוד לסימני המתיחה ולצלוליט שלהן, ולא מהססות פעם אחר פעם להעלות תמונות שמגבות את זה לפיד. אבל אם את לא בדיוק חיה עם הצלוליט שלך בשלום – אנחנו כאן בשבילך עם מידע מועיל.

>> להשמין זה טבעי. מה שלא טבעי הוא להתייסר על כך

ניתן למנוע ולמתן את הצלוליט ברמה חלקית בלבד באמצעות שליטה במה שאנחנו אוכלות, שותות ובאיך שאנחנו מתאמנות. הסיבה ללשון הפנייה הנשית, אגב, היא משום שמדובר בתופעה שרוב הנשים (על פי מחקרים כ-92 אחוז) מדווחות עליה; אותה הצטברות שומן בשכבה תת עורית שיוצרת גבשושיות קטנות של שומן בעור. לא מדובר בבעיה רפואית, אלא במצב עור שניתן למצוא בקרב נשים רזות ושמנות, צעירות ומבוגרות, בכל גוון או סוג של עור. אמנם התופעה אינה בהכרח קשורה להשמנת יתר ועדיין, כשכמות השומן בגוף עולה – עולים גם הסיכויים להיווצרות צלוליט. ומה לגבי גברים? כיום יודעים שגם חלק מהגברים מדווחים על צלוליט, אם כי באחוזים הרבה יותר קטנים.

שוק "תרופות הפלא" מציע מדבקות, קרמים, גלגלות ומסיכות פילינג למינהן – אבל יעילותם לא באמת הוכחה. עיסוי האיזור באופן ידני יכול לחמם את המקום ולפרק את תאי השומן אבל הידיים שלנו עדיין מוגבלות בכוחן. לאחרונה, צצים עוד ועוד מכשירים חדשניים לטיפול בצלוליט, כפתרון לא ניתוחי ולא פולשני שמצליח להשיג שינוי במצב (כמובן, רק עבור מי שמעוניינת בו), בטכניקה שאינה כואבת והכי חשוב: בטוחה. המכשור מתאים לנשים וגברים בריאים אך לא לנשים בהריון.

לא בהכרח קשור לאחוזי שומן. צלוליט | צילום: Shutterstock
לא בהכרח קשור לאחוזי שומן. צלוליט | צילום: Shutterstock

לפני שנסקור את המכשורים המתקדמים בשוק, חשוב להזכיר ששום דבר לא ישנה את מצב הצלוליט שלכן באופן דרמטי אלא אם תקפידו על כל הקלישאות: לשמור על המשקל, לאכול נכון, לשתות כמות מרובה של מים ולשמור על כושר גופני. כדי בכל זאת לייצר עור חלק יותר, קיימות סדרות טיפולים שביכולתם להגביר את זרימת הדם על ידי יניקה ולישה ובכך להגדיל את כמות הקולגן בדרמיס ולהגביר את רמת האלסטין בעור. בנוסף, קיימת טכנולוגיה שמעלה את תכולת הפיגמנטים באזורים בהם הם חסרים. בעבר היו גם שמועות על טיפול בצלוליט באמצעות שימוש בתאי גזע בוגרים המופקים מרקמות השומן של גופנו שזמינותם גבוהה – כי לתאים הללו יש תכונות של ריפוי ותיקון, אך השיטה עדיין לא נמצאת בשימוש קליני וטרם הוכחה יעילותה. אז הלכנו לסקור את מה שעובד, גם אם חלקית, ברמת המכשור המתקדם.

ד"ר רונן גלזינגר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, ויש לו ניסיון רב בטיפולי צלוליט. "תופעת הצלוליט אובחנה והוגדרה כבר בשנות העשרים של המאה הקודמת על ידי הצרפתים. באותה תקופה השמלות התקצרו והמודעות לאסתטיקה הלכה וגברה ונולד הצורך לטפל באותם שינויים שהופיעו בעור. הצלוליט הראשוני נוצר עוד במהלך הבגרות המינית (גילאי 18 עד 37) והוא משפיע בעיקר על יצדי הגוף, האגן והירכיים, ובהמשך גם במותניים".

מהן הסיבות לתופעה הזאת?
"לרוב בשל נטייה גנטית, באותם אזורים בהם נוצר הצלוליט, המים והרעלים אינם מנוקזים כראוי החוצה מהרקמה שבה נמצאות מערכות הדם והלימפה, שבאופן רגיל מסלקת את העודפים. במצב של צלוליט הגוף לא מצליח לסלק את הנוזלים וחומרי הפסולת, וההצטברות שלהם גורמת למראה הגבשושי התפוזי. הסיבה להתפשטות התופעה היא האוכל המעובד וההורמונים הנמצאים במזון שלנו, חוסר פעילות גופנית ואי שתייה מספקת של מים."

טיפול צלוליט | צילום: Shutterstock
טיפול צלוליט | צילום: Shutterstock

אז מה האופציה הטובה ביותר לטיפול בתופעה הזאת?
"הישראליות אוהבות הוקוס פוקוס אבל אין דבר כזה. מדובר בטיפולים שצריך לתחזק. מניסיוני הקליני בטיפול בצלוליט עם מגוון גדול של מכשירים ומכונות, למדתי שכל גוף וכל רקמה מגיבים בצורה שונה למכשירים השונים ולכן זה לא יהיה נכון לומר שמכשיר אחד טוב ממשנהו. גוף שיכול להגיב היטב למכשיר אחד, לא יגיב למכשיר אחר וההפך. זה תלוי בהרבה פרמטרים: בניקוז הלימפטי, בשינויים הורמונליים ובתגובת הגוף לפולסים של המכשירים. מה שחשוב לזכור שתוצאה טובה לעבודת המכשירים והטיפולים המכאניים תבוא רק עם במקביל להתייחסות מערכתית כוללת. אפשר להשיג שיפור בצלוליט בין 30 עד 70 אחוז".

הנה חלק מהחידושים הבולטים בטיפול בצלוליט:

ד"ר רויטל בראלי, נוירוכירורגית ועוסקת ברפואה אסתטיתLIPO DEFINED

"המכשיר עובד על טכנולוגיית לייזר והפעולה בקליניקה היא מיני-פולשנית תחת הרדמה מקומית. אני מחדירה סיב לייזר בעובי של פחות ממ"מ (בעובי שערה) לאזור, וזה המכשיר היחידי שיודע להמיס שומן בשכבה התת עורית שהיא איבר המטרה בטיפול כשרוצים להמיס צלוליט. בנוסף, המכשיר יודע גם לעשות פעולה של הידוק עור. כך בו זמנית ניתן להמיס את מצבורי השומן המזעריים התת עוריים וגם למצק את העור".

מספר טיפולים: אחד בלבד.

מחיר: 10,000- 15,000 ש"ח, תלוי בגודל השטח המטופל.

עדי אוחנה קוסמטיקס בתל אביבACCENT  PRIME מבית אלמה ישראל

"הכי חשוב בטיפול הוא האבחון: להתמקד בבעיה ולבנות תכנית טיפולים קצרה אך ממוקדת, בהתאם למצב. בתחילה אני לוקחת מדדים כמו משקל, גובה, היקפים וחישוב BMI. המכשיר שאני עובדת אתו בקליניקה הוא מכשיר מתקדם שהמערכת שלו מבוססת שלוש סוגי טכנולוגיות: גלי רדיו (RF), מיקרופלזמה וטכנולוגיה ייחודית מוגנת פטנט של אולטרה סאונד, מה שמבטיח תוצאות אפקטיביות מאוד. הטכנולוגיה מאפשרת פגיעה במעטפת תאי השומן, הרס התא ושחרור השומן אל מחוץ לגוף באמצעות מערכת הלימפה. טכנולוגיית האולטרה סאונד מצמצמת את נפח תאי השומן, מצרה את ההיקפים ועוזרת בהעלמת הצלוליט. בטיפול משלבים גם  עיסוי לימפטי שמזרז את שחרור השומן דרך מערכת הלימפה. הטיפול אינו כואב. לפני טיפול צריך לשתות מים ולאחר טיפול רצוי לעשות הליכה של כעשר דקות".

מספר טיפולים: 5-9. ארבעת הטיפולים הראשונים יערכו אחת לשבוע ובהתאם לתוצאה, פותחים בהמשך פער גדול יותר בין הטיפולים. נתוצאה נראית לעין כבר אחרי שני טיפולים.

מחיר: 1200 – 1600 ש"ח לטיפול.

יפה מקסימוב – מייסדת רשת הביוטי-טק קליניקות "יפה מקסימוב"  אקסנט פריים 

גם בקליניקות של יפה מקסימוב עובדים עם הטכנולוגיה הזו. "טכנולוגית גלי רדיו זו פועלת לטיפול בצלוליט והמסת שומן ובהצרת היקפים, ואף מסייע במתיחת עור עודף באזורים רבים בגוף (ה'מדלדל' ביד עליונה, סנטר כפול ונפול, בטן לאחר הרזייה או לידה ועוד). לעומת הליכים כמו שאיבת שומן או בודי טייט, כאן אין כל צורך בסכין המנתח וההליך נעשה ללא כאבים ולא מותיר סימנים. תהליך המסת שומן בגלי רדיו מאפשר סילוק של  עודפי שומן, נוזלים וחומרים בלתי רצויים מהגוף דרך הפתחים הקיימים בקרומי התא. חימום פנימי ועמוק של רקמת השומן גורמת להאצה של זרימת הדם והגברת קצב חילוף החומרים ופירוק השומן. כיוון שמספר תאי השומן בגופנו הוא סופי, כמות שנקבעת עד לסוף תהליך ההתבגרות שלנו, אחרי פירוק של תא שומן הוא לא גדל מחדש, וזוהי גם גדולתו של הטיפול. התוצאה הראשונית ניכרת כבר לאחר הטיפול הראשון."

מספר טיפולים:  בין שישה לעשרה טיפולים (תלוי מצב) וכמובן לאחר מכן נדרשים טיפולי חיזוק אחת לחצי שנה.

מחיר: מחיר טיפול בודד בין 600 ש"ח ל- 800 ש"ח תלוי בסדרה הנרכשת

לפחות זה לא כואב. טיפול בצלוליט | צילום: Shutterstock
לפחות זה לא כואב. טיפול בצלוליט | צילום: Shutterstock

ד"ר להבית אקרמן – מומחית לרפואת עור ובעלת קלינקות רפואיות בהרצליה וראשל"צSOFWAVE

"מדובר בטכנולוגיה מנצחת מבוססת קרני אולטראסאונד שעובדת נפלא על הפנים ומעולה גם לצלוליט בגוף. הרעיון כאן הוא להעביר את החום בצורה יעילה ולא פולשנית לדרמיס ומה שמהפכני הוא שלא מטפלים בשומן אלא בעור. המכשיר לא חודר לשומן התת עורי. הטיפול ברמת כאב קלה מאוד, נסבלת".

מספר טיפולים: לפחות שניים בהפרש של שבועיים עד שמונה שבועות בין טיפול לטיפול.

מחיר: החל מ- 8,000 ש"ח (בהתאם למצב העור).

אורית קליין, EVO CLINIC ברעננה. רנטה פרנקה ו – Legend מבית לומינס-פולג'ן

"המנהל הרפואי שלנו, ד"ר ג'רמי נידם, מומחה בעל שם מצרפת, בנה עם ד"ר בלאנשמזון, גם הוא רופא בעל שם עולמי בתחום כלי הדם, פרופיל אבחון בשם 'ליפו סקור' המאפשר לברר ולאבחן באיזה סוג של צלוליט מדובר. באופן הזה, אנחנו מכוונים לפרוטוקול הטיפול ולדיוק. אם הצלוליט נובע מזרימה לא טובה של מערכת הלימפה ויש הצטברות של נוזל (לא תמיד זה שומן) – מתחילים עם ניקוז לימפטי עצמתי. זהו טיפול חדש בארץ בשם 'רנטה פנקה'. את הניקוז הלימפטי מחזקים עם מכשור לשיפור איכות העור שממצק ומהדק של לומיניס פולוגן. אם הצלוליט נוצר כתוצאה מתנודות במשקל וניתן להבחין בתאי שומן שגדלו, צריך לטפל ברקמה ולהקטין תאי שומן כך שהרקמה תקבל קולגן. פרוטוקול הטיפול יהיה עיסוי ידני משולב עם מכשור חדשני שמפעיל, בין היתר, את השרירים. הטיפולים אינם כואבים, העיסוי הלימפטי הוא עיסוי עמוק ונמרץ".

מחיר: סדרת טיפולים על פי הצורך תעלה בין 4,500 ל-8,000 ש"ח ונמשכת כחודשיים וחצי. טיפולי תחזוקה על פי הצורך בעלות של 450-800 ש"ח לטיפול.

VIV קליניק בהרצליה, מרפאה לטיפולים אסתטיים Endymed

טכנולוגיה מבוססת RF (גלי רדיו) המאפשרת שליטה אבסולוטית וסלקטיבית בעומק הטיפול, תוך שמירה על פרופיל בטיחות גבוה. זהו מכשיר בעל מגוון רחב של ידיות, לטיפולים מגוונים באזורים שונים ואינדיקציות שונות ולצלוליט יש ידיות מיוחדת למיצוק, לטיפול מותאם אישית לאיזור ולמטופלת ע"י החדרת האנרגיה לעומקים שונים בעור ובכך להשיג שיפור בנראות העור. טיפול למיצוק אינו מצריך אילחוש ואינו משאיר סימנים. אורך כל טיפול כשעה, ומצריך בין 3-8 טיפולים תלוי במצב העור .

מחיר:  6900 ש"ח . תלוי במספר הטיפולים

ד"ר אופיר ארצי, מומחחה ברפואת עור, מנהל המרכז המשולב לאסתטיקה באיכילוב MORPHEUS 8 BODY

"הטיפול נעשה באמצעות גלי רדיו (RF) פרקציונליים שהוכחו מדעית כמעצבים ובונים קולגן בשכבת הדרמיס. קים קרדשיאן הציגה אותו בפני 330 מיליון העוקבים שלה כ"טיפול שמשנה את חוקי המשחק". הטכנולוגיה משלבת מיקרו מחטים ייחודיות החודרות באופן מינימלי לעור ומעודדות חידוש בשכבות העמוקות של העור. העור יראה מוצק, מהודק וזוהר יותר".

מספר טיפולים: בין שניים לחמישה טיפולי צלוליט, טיפול מלא משלב בתוכו הזרקת ביו סימולטור.

מחיר: 10,000- 15,000 ש"ח.

ממוצקת. קים קרדשיאן | צילום: אינסטגרם kimkardashian@
ממוצקת. קים קרדשיאן | צילום: אינסטגרם kimkardashian@