"כל מה שהוא רצה זה להיראות כמו כוכב נוצץ". אמני ישראל נפרדים מצביקה פיק

צביקה פיק | צילום: מיקה גורוביץ
צביקה פיק | צילום: מיקה גורוביץ

דורין פרנקפורט תפרה לו את התלבושות, נועה קירל הכירה אותו בפסטיגל, דנה אינטרנשיונל מספרת על הריב הגדול שלהם וליהיא לפיד נזכרת איזה שכן מסור הוא היה. הסלבס מגיבים למותו של צביקה פיק

88 שיתופים | 132 צפיות

היום הלך לעולמו צביקה פיק בן ה-72, שנמצא ללא רוח חיים בביתו, לאחר שהתמודד בחודשים האחרונים עם התדרדרות במצבו הבריאותי. הפרידה מהמאסטרו, שהיה אייקון אופנה חד פעמי, הכניסה את עולם התרבות הישראלי לאבל. רבים האמנים שנקשרו למוזיקאי הדגול, בתחילת דרכם ואפילו לאחרונה.

שרית חדד כתבה: "צביקה, לא נתפס שמעכשיו נדבר עליך בלשון עבר. פס קול של מדינה שלמה, אגדה מוסיקלית, פסנתרן,מבצע ומלחין בחסד עליון. זכיתי לעבוד לצד יוצר ייחודי ואדם אמיתי.
תודה על המוסיקה היפה שיצרת לי לאורך השנים. העשייה המפוארת שלך תמשיך להתנגן בנו".

מאיה בוסקילה שיתפה בדמעות: "איבדתי חבר לפני הכל. צביקוש שלי… כמה עברנו… כמה היית בכל נימי המוסיקה שלי, בכל חלק מהקריירה שלי, מהשירים שלי, הלהיטים הכי גדולים שלי… בכל שביל בעולם המוזיקלי שלי".

ליהיא לפיד כתבה על השכן צביקה פיק: "צביקה היה סופרסטאר והסלב הראשון שהכרתי באמת. אבל הוא גם היה השכן מקומה ראשונה. האיש שזכר להזמין את ההורים שלי לבר מצווה של בן-לי שלו. שתמיד יישאל מה שלום אחותי. שכתב לי שהוא משתתף בצערי כשאבי נפטר. הוא היה איש חם וטוב ורגיש. השירים שלו יישארו עם כולנו לעולמים. ואני היום עצובה כל כך להיפרד מהשכן צביקה. שהיה פשוט איש מקסים".

 

נועה קירל נפרדת בסטורי עם תמונה משותפת ממופע הפסטיגל: "הייתה לי הזכות להופיע לצידך, תודה על ההשראה הנצחית".

נועה קירל נפרדת מצביקה פיק | צילום מסך מתוך אינסטגרם: noakirel@
נועה קירל נפרדת מצביקה פיק | צילום מסך מתוך אינסטגרם: noakirel@

עברי לידר ספד: "רפרטואר השירים האין סופי שלו הפך לפס קול של ישראל ואני מרגיש ובטוח שבלעדיו המוזיקה והיצירה הישראלית לא היו נראות אותו הדבר".

צביקה פיק היה זמר ומלחין מעורר השראה ופורץ דרך.הוא דיבר מוזיקה בצורה יוצאת דופן והפך לאייקון ייחודי בשמי המוזיקה…

Posted by ‎Ivri Lider – עברי לידר‎ on Sunday, August 14, 2022

 

נטלי דדון נפרדה מצביקה, איתו הופיעה בזאפה: "אני הקטנטונת, הרחוקה מלהיות זמרת, הענקת לי כבוד והתבוננתי עליך כלא מאמינה – במה זכיתי?"


נטלי דדון נפרדת מצביקה פיק | צילום מסך מתוך סטורי: natalydadon@

עדן בן זקן ספדה לפיק עם צילום מסך החושף כי המוזיקאי הציע לכתוב את האלבום הבא שלה:

עדן בן זקן נפרדת מצביקה פיק | צילום מסך מתוך סטורי: edenben_zaken@
עדן בן זקן נפרדת מצביקה פיק | צילום מסך מתוך סטורי: edenben_zaken@

דנה אינטרנשיונל כתבה בהודעה לעיתונות: "צביקה היקר. אני אוהבת אותך מאוד. לא אמרנו את זה זה לזו וזו לזה בחיים. אחרי הזכיה באירויזיון היחסים בינינו התקלקלו, אבל עכשיו אני יכולה להגיד את מה שלא אמרתי לך בקול. תמיד אהבתי אותך. היינו הפכים באופי. אתה חרוץ בלתי נלאה, לא מוותר לקשיים, לא נכנע לרגשות וחדור מטרה. ההצלחה והיום אני מבינה, גם הצורך לפרנס משפחה עמדו לנגד עינך כמטרת על, אולי המטרה הכי חשובה בחיים. לפני כל דבר אחר. כששי כרם הפגיש בינינו בפעם הראשונה כמעט אף כותב לא הסכים לכתוב לי. החיבור בינינו היה מידי. לא הפסקנו לצחוק ביחד וזה צד שלא הרבה הכירו בך. יומיים אחרי הגיעה קסטה עם השיר "אני לא יכולה בלעדייך" וחודש אחרי כל המדינה שרה אותו. שלוש שנים אחרי הגיע דיווה. ההצלחה הכי גדולה בקריירה של שנינו והשבר הגדול ביחסים בינינו. כשנפגשנו התחבקנו וצחקנו על הריב התקשורתי אבל מאז לא עבדנו ביחד. לפני חודש שי אמר לי שהוא קבע איתך מפגש. שנבוא אליך הביתה. אין לך מושג כמה שמחתי. לא הספקנו. הופתעתי הבוקר מעוצמת הכאב כשקבלתי הבוקר את הבשורה. בכיתי. שנים שלא הצלחתי לבכות ופתאום זה השתחרר. אתה תשאר לנצח אייקון תרבות ישראלי. פורץ דרך. מלחין מחונן. מלך הפופ של ישראל. ובאופן אישי: תגידו למי שאתם אוהבים שאתם אוהבים. לא משנה אם אתם פגועים מחכים שהצד השני יגיד קודם חוששים לפתוח את הלב. תגידו אהבה כי לפעמים מחכים עם זה ואז מאוחר מידי".

שירלי ריגר, לשעבר זמרת הליווי הצמודה של פיק סיפרה לנו: "לפני שבוע וקצת, ביום שישי ה-5 באוגוסט, הסתמסנו בפעם האחרונה. הוא מאד התרגש שמעלים שוב את מרי לו וכתב לי על כך, ביקשתי שינסה לסדר לי תפקיד ואמר שישתדל. התראנו בביתו ברמת השרון חודש וקצת לפני. הכרנו כשהייתי בת 20, היום אני בת 46. הייתי זמרת ליווי שלו תקופה קצרה אבל החברות נשארה כל השנים. לפני האירוע המוחי בחו"ל, תכננו להוציא דואט. הוא שמור איתי עד היום. מירית כתבה את מילותיו. לאחרונה אחרי שהתחיל להתאושש זה עלה שוב. זה כבר לא יקרה. בביקור האחרון אצלו בבית ישבנו ודיברנו על החיים. צביקה היה מאד מאושש, הדיבור שלו היה טוב וברור יותר מאז השבץ המוחי, הוא תכנן לחזור לבמה, רצה את זה מאוד, כל  הזמן חשב קדימה, היו לו תוכניות. הוא האמין שהוא יתאושש לגמרי. סדרה על חייו הייתה משהו שמאד ריגש אותו. היה לו קשה עם העובדה שמסלול חייו השתנה, כי הוא היה רגיל לריגושים ולאהבת הקהל ולמסיבות.

צביקה אהב מאד לבלות אבל הוא לא התלונן, לא דיבר בקול שזה חסר לו. הוא שידר שוב אופטימיות. אמר לי שלמד הכול מהתחלה ושגם חזר לנגן. ראיתי אותו בתקופה האחרונה כאבא לילדיו הקטנים טין, בן 8 וחצי וניל בן 6 וחצי. שירה הייתה מביאה אותם, כהם היו בקשר מעולה. כמה אהבה הייתה לו לילדים הוא היה מאד מעורב בגידול שלהם. כל כך אהב אותם, נהנה מהם. עכשיו הכול נגמר. כמה עצוב".

צביקה פיק. 1979 | צילום: סער יעקב, לע"מ
צביקה פיק. 1979 | צילום: סער יעקב, לע"מ

גם למעצבת האופנה דורין פרנקפורט, יצא לפגוש את פיק בדרכה: "צביקה הגיע אלי לראשונה אחרי שעיצבתי את התלבושת ל"שוקולד מנטה מסטיק", ליזהר כהן עם "אבניבי" לאירוויזיון ול"הללויה". היה לי כבר קילומטראז' כולל התלבושת לסרט שלאגר של אסי דיין עם שיר הפרחה שהוא כתב לעופרה חזה. הוא היה בשיא שלו, זמר השנה פעם אחרי פעם, הזהירו אותי שהוא מאד דיווה, כזה שחושב את עצמו, ואז הוא הגיע לסטודיו שלי" היא ממשיכה ומספרת: "לבד, הכי חמוד, הכי צ'ארמר, ממש מותק. לא ניסה להתנחמד מדי, אבל היה נעים, אף פעם לא בא בדרישות יוצאות דופן, כל מה שהוא רצה זה רק להיראות כמו כוכב נוצץ. עיצבתי לו לאורך כמה שנים לסירוגין ומי לא זוכר את הבגדים עם הרוכסנים שהוא כל כך אהב".

הסופרת שרית ישי לוי ספדה באוזנינו: "היינו חברים טובים כשהוא היה כוכב ענק. לא היה כדוגמתו במובן של הערצה. אני לא זוכרת שבישראל העריצו מישהו כמוהו. בכניסה לדירה שלו בתל אביב היו עומדות ילדות בכניסה ולא נתנו לו ללכת מטר. הרבה אולי לא יודעים אבל היה לצביקה חוש הומור מטריף והוא ידע לצחוק גם על עצמו. הוא היה ביג פאן , איש מקסים חברתו תמיד הייתה נעימה , מלך הרוקנרול, סמל של החיים".

צביקה פיק היה אייקון אופנה חד פעמי