המלהקת אמירה בוזגלו הקימה ערוץ שידור בזום לילדים במלחמה

קופה ראשית | צילום: באדיבות כאן11
קופה ראשית | צילום: באדיבות כאן11

"הממ"דיון", רצועת שידור חינמית עבור ילדים וילדות במלחמה, הוקמה על ידי המלהקת אמירה בוזגלו שהבחינה בצורך האנושי להסחת דעת ותקווה: "בני האדם זקוקים לאמנות, הומור ויצירה בשעות הקשות"

88 שיתופים | 132 צפיות

כבר ביום שבת הארור ההוא, הבינה המלהקת אמירה בוזגלו שזה לא הולך להיות עוד מבצע קצר ושגרתי, ושכנראה שנצטרך להיערך לזמן ממושך בבית. ובכן, למודי בית אנחנו מתקופת הקורונה ואם למדנו משהו – זה שילדים שיושבים המון זמן בבית זקוקים לסדר יום ולמשהו להיאחז בו.

>> זה מורכב: מדריך להורים גרושים בזמן המלחמה

לכן בוזגלו, אחת מהנשים המקושרות בתעשיית הבידור הישראלי, החליטה לחבור למטה ההייטקיסטים (כלומר, ממחאת ההייטקיסטים) שבנו יחד את מערך "הממ״דיון", הכולל שידור חי של רצועת שידור בידורית – יחסית – שמועברות בזום על ידי מיטב אמני ושחקני ארצנו, לטובת הילדים התקועים בבית. בחינם כמובן.

אז איך הכל התחיל?
"בהתחלה שאלתי באגביות בסטורי 'מי ירצה לשדר מהבית לילדים?' והגיעו מיד אלפי פניות מכוכבי ארצנו. ישר הבנתי שאמנם יש לי רשת קשרים רחבה, אבל לא ידע טכנולוגי – אז חברתי למטה ההייטקיסטים שהתגייסו מיד למשימה, ובנו פלטפורמת זום מפותחת שיכולה לשדר לאלפי מסכים במקביל ובשידור חי, ואפילו פועלים להרחיב את היריעה נוכח הביקוש. אני מכירה מלא שחקנים ובקשר עם המון אמנים, אבל בלי מטה ההייטקיסטים לא הייתי יכולה להרים את הדבר הזה״.

איך זה עובד?
"כל יום אני מפרסמת את הלו״ז להיום, וקישור לזום. אפשר להתחבר לזום דרך המחשב בכל הארץ ולהצטרף לשידורים".

אספה את כל החברים מהתעשייה. אמירה בוזגלו | צילום: מתוך האינסטגרם של אמירה בוזגלו
אספה את כל החברים מהתעשייה. אמירה בוזגלו | צילום: מתוך האינסטגרם של אמירה בוזגלו

איך הגיעו המתנדבים?
״מלא אמנים ושחקנים הגיבו לי לסטורי וכתבו לי שהם עולים עכשיו מהמסך בבית שלהם. בעקבות הפניות, מהר מאוד בניתי רצועות של שחקנים/אמנים, וגם חלק הגיעו כחלק מקאסט של תכנית – למשל "צפוף" או "קופה ראשית". כולם הצטרפו בהתנדבות מלאה, במטרה להמתיק את הגלולה ולהנעים את זמנם של היושבים בבית".

מי הקהל שמגיע לצפות?
"יש ילדים ומשפחות מכל מקום ובכל הגילאים – החל ממפוני הדרום, דרך מי שיושב בממ״ד בגוש דן ועד תושבי מטולה – כולם מוזמנים לצפייה. בכל יום מתפרסם לוח השידורים, כל אמן/שחקן/זמר עולה לשידור מביתו, וישנן רצועות שידור שונות לפי גילאים שכבר הגיעו לאלפי ילדים. אחת לגיל הרך, השנייה לגיל ביניים והשלישית לכל המשפחה. מלא הורים שולחים יושבים לראות עם הילדים את השידורים, ומודים על הזמן המשותף והמסגרת שהשידור מעניק".

מה התוכן שאתם משדרים?
״במסגרת השידורים האמנים מתייחסים למצב כמובן, שרים שירים מעודדים, מציגים קטעים משעשעים ועונים על שאלות שהילדים שולחים מרחבי הארץ בהתייחס למצב. בשבוע שעבר למשל, התארחו כוכבי קופה ראשית לסשן מצחיק במיוחד, רן דנקר שר שירים וענה לשאלות, מיכל ינאי הופיעה יחד עם בתה אלכס, יהודה לוי התארח – וגם כוכבי ׳ארץ נהדרת׳ צפויים להתארח לשידור מלא חיקויים משעשעים במיוחד״.

איך האמנים עצמם מגיבים?
"הם מלאים בהודיה על ההזדמנות לשמח את הילדים ולעזור במה שאפשר. אני כל הזמן מדגישה בפניהם את הזכות שיש להם במקצוע הזה, הם רואים כמה העבודה שלהם משמעותית וכמה בני האדם זקוקים לאמנות, הומור ויצירה בשעות הקשות".

השידורים היומיים שבוזגלו הרימה מאפס עדיין נמשכים, וכעת המלהקת מחפשת גם פסיכולוגית חינוכית שתתארח באחת הרצועות, במטרה לתת מענה רגשי ולענות על שאלות הילדים.
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של "הממ"דיון" לצורך התעדכנות בלו"ז ולינקים לפעילויות