פיתול לשם בריאות

שיטה טיפולית שנולדה מתורת הסו-ג'וק מאפשרת שחרור של חסימות אנרגטיות

88 שיתופים | 132 צפיות

"כולנו ברואים מושלמים. הנסים שמתרחשים הודות לשיטות הריפוי שגיליתי הן הוכחה ניצחת לאהבתו של הבורא כלפינו", אומר הפרופסור הקוריאני, פארק ג'יי וו, מייסד שיטת הסו-ג'וק, תראפיית הטוויסט ומדיטציית החיוך. יועד פוטרמילך, 30, מצטט את דברי הפרופסור הנערץ עליו, מפיץ את ספריו ותורתו באירופה ובארה"ב ומשמש נציגו הבלעדי בארץ.

לפני כשנתיים הקים פוטרמילך את "המכללה לסו-ג'וק – סמייל קולג'". הוא מטפל ומלמד את שיטות הריפוי הקוריאניות, מרצה עליהן בארץ ובחו"ל ורואה בכך את ייעודו. גם הוא מאמין שאלוהים הוא יוצר הכל. "הוא ברא ויצר. אני רק זכיתי לראות את פרי המצאתו", הוא מצטט את דברי מורו ומעביר את המסר, "הבריאות שלנו היא בידינו, אם רק נפקח לכך את עינינו".

לדבריו, בהיותנו בני תמותה, אנחנו חיים בבורות. איננו מבינים את סוד החיים, את פשר הסבל בעולם. מקורם ומשמעותם של חולי וכאב נותרו עלומים בעינינו. "עצם הריפוי העצמי הינו לקיחת אחריות על עצמנו. ריפוי הזולת, במיוחד בני משפחה קרובים, הינו הביטוי של אהבת חינם ולימוד הדרך להיות בריא פיזית ונפשית. זוהי התקרבות לשלמות, שמשקפת למעשה את רצונו של האל. כפי שכל הורה רוצה את הטוב ביותר עבור ילדיו, כך רוצה גם בורא עולם", הוא קובע.



הטיפול מושתת על הבנת הבעיה, אבחון, והגדרת הטיפול המתאים על סמך הסימפטומים

הטיפול מושתת על הבנת הבעיה, אבחון, והגדרת הטיפול המתאים על סמך הסימפטומים

מבית אמא

פוטרמילך, יליד צרפת, נחשף מילדות לתחום של ריפוי במגע באמצעות אמו, שעסקה בתחום האלטרנטיבי. הוא זוכר איך כילד ניסה את כישוריו בעיסוי חבריו. בגיל 17 וחצי הגיע לארץ לחופשה, ראה כי טוב והחליט להישאר כאן. אימו עלתה בעקבותיו, וכאן למדה שיטות ריפוי נוספות. בד בבד עם שירותו הצבאי, למד מדעי המדינה וספרות צרפתית באוניברסיטת תל אביב. בהמשך, הוא השתלם בדיקור סיני ובשיטות עיסוי מגוונות – תאילנדי, רפואי, הודי וקיבל תואר מסטר ברייקי.

לפני ארבע שנים, נחשף באקראי לשיטות הטיפול הקוריאניות. "טיפלתי בלהקת רקדנים שהגיעה מארגנטינה", הוא נזכר. "במהלך החזרות, נפצעה אחת הרקדניות ולא יכלה לתפקד. באבחון התגלה שהיא סובלת משתי פריצות דיסק. ליוויתי אותה לד"ר אלכסנדר ברזדיוין, רופא מרדים בהכשרתו, שהתמחה ברפואה סינית וטבעית ועבד במחלקת הכאב בבית החולים איכילוב, לצידו של פרופ' דיוויד ניב ז"ל. ראיתי כיצד לאחר טיפול של שניות בקצה הזרת של הרקדנית, היא קמה על רגליה ללא כאבים. נשארתי פעור פה", מספר פוטרמילך, "ד"ר ברזדיוין הסביר לי שפעל בשיטת הסו-ג'וק, המליץ לי ללמוד את השיטה. מיום זה ואילך, עבדתי במחיצתו והפכתי לאסיסטנט שלו. לפני כשנתיים העביר את מרפאתו לבית הספר שבניהולי".

תרגול להפגת כאבים והמרצה

(מומלץ לבצע במשך חמש דקות בבוקר, לפני הקימה מהמיטה ושוב לפני השינה)

  • הימתחו היטב לכל הכיוונים ופתלו את גופכם: ראש, צוואר, מרפקים, ברכיים, קרסוליים ומפרקי האצבעות של הידיים והרגליים.
  • פהקו או בצעו תנועות פיהוק, המותחות את אזור הראש ומבטיחות זרימת דם מוגברת.
  • במקרה של שרירים מתוחים או תפוסים, הימתחו, נשמו ארבע נשימות עמוקות (כאשר האוויר נכנס מהאף ויוצא מהפה), מצאו את התנוחה בה אתם חשים משוחררים ביותר, שהו בתנוחה זו במשך דקה ובה בעת נשמו נשימות עמוקות ורגועות. מומלץ לחזור על כך שלוש פעמים ביום, למילוי מצברים ולשיפור איכות החיים.

תנועה ספיראלית

במרוצת הזמן נסע פוטרמילך לאירופה ולמזרח הרחוק והשתלם בשיטת הסו-ג'וק אצל רופאים קונבנציונאלים שהתמחו בשיטה, כשמטרת העל שלו הייתה להגיע למקור – למייסד השיטה. בינואר 2005 נפגש עם פרופ' פארק ג'יי וו בהודו, לשם הגיע כדי ללמד את השיטה, ו"נוצר בינינו חיבור מיוחד", הוא מספר.

מהי תראפיית הטוויסט?
"זוהי שיטה טיפולית המבוססת על תנועה ספיראלית ושימוש בתנועה סיבובית של הגוף ואיבריו, המאפשרת זרימה ושחרור חסימות אנרגטיות, הגורמות למוגבלות בתנועת המפרקים או לתפקוד לקוי של איברי הגוף. בעזרת השיטה, המושתתת על טכניקה מהנה וחסרת מאמץ של תנועה ומגע, ניתן להקל ולרפא מכאובים, כגון כאב גב, צוואר, ראש, מיגרנות ועוד. יש גם הצלחות בשיפור היכולות הפיזיולוגיות, הרגשיות והמנטאליות של המטופל".

מהו מקורה של השיטה?
"תראפיית הטוויסט התפתחה מתוך הסו-ג'וק (סו – כף, ג'וק – כף רגל) – שיטה המבוססת על העיקרון שכל תא, רקמה ואיבר בגוף אוגרים בתוכם את הידע המצוי בגוף כולו וכי כל איבר משתקף בנקודות מדויקות ביד וברגל. בעקבות ההנחה שכל נקודה ביד וברגל מזוהה עם איבר ספציפי בגוף, זיהה פרופ' פארק מערכת אנרגטית ספיראלית של הגוף (שכוללת בתוכה את כל המרידיאנים והצ'אקרות המוכרות), העוטפת כל רקמה ומזינה אותה. על בסיס זה בנה תיאוריה אותה כינה 'שלושת המקורות' (רובד פיזי; רובד מטפיזי – הנפש; רובד רוחני – הנשמה, ששילובם הוא מהות החיים) – ופיתח עבורה שיטת דיקור.

במהלך הדיקור, נוכח פרופ' פארק שיותר פשוט ויעיל לסובב יד, ראש או רגל ובכך להפעיל את המערכת הספיראלית ולרפא דרכה. כלומר, פיתול בכיוון הנוח, בזווית מדויקת שבה אין כל כאב או פיתול של 180 מעלות הפוך מהכיוון הכואב ביותר – מרפא ומשחזר את הרשת האנרגטית ועשוי להביא להקלה ולריפוי כל מכאוב. כך התפתחה תראפיית הטוויסט".

באיזה בעיות ניתן לטפל באמצעות תראפיית הטוויסט?
"בכל בעיות הכאב, בעיות הורמונאליות, בעיות גיל המעבר, הפרעות קשב וריכוז, חרדות ופוביות, אין אונות, אסתמה, אלרגיות, עייפות כרונית, אבנים בכליות, סוכרת ואפילו שיפור הראייה".

איך נעשה האבחון?
"האבחון מתבסס על מספר מדדים: בדיקות תנועתיות, תלונות המטופל, בדיקות רפואיות ובדיקות דימות כמו C.T ו-,M.R.I במידה ויש. על פי שיטת הסו-ג'וק, המושתתת על הרפואה הסינית, מאבחנים על פי המרידיאנים והצ'אקרות את החסימות האנרגטיות בגוף ואת המצב הרגשי והמנטלי של האדם, שעשוי פעמים רבות להסביר את מצבו הגופני".



כל תא, רקמה ואיבר בגוף אוגרים בתוכם את הידע המצוי בגוף כולו וכל איבר משתקף בנקודות מדויקות ביד וברגל<br />אילוסטרציה: ASAP photos" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/893/28893/380x225b.jpg?1195657942" />                             </p>
<div>כל תא, רקמה ואיבר בגוף אוגרים בתוכם את הידע המצוי בגוף כולו וכל איבר משתקף בנקודות מדויקות ביד וברגל<br />אילוסטרציה: ASAP photos</div>
</p></div>
<h2>שיעורי בית</h2>
<p>"הטיפול מושתת על הבנת הבעיה, אבחון, והגדרת הטיפול המתאים על סמך הסימפטומים. כשיש בעיה בגב התחתון, למשל, שמקרינה כאבים או זרמים לרגל, נבדוק איזה תנועה מקלה ואיזו מחריפה את המצב. למטופל מסוים, לדוגמה, כיפוף כלפי מטה יעיל, בו בזמן שהימתחות אחורה תגביר את הכאב, ואילו אצל רעהו, כפיפה צדית תגרום לו לתחושת נוחות. המטפל מצייד את המטופל בסדרת תרגילים מתאימה, המלצה לתנוחת שינה והוראות להמשך טיפול עצמי בבית. ההדרכה היא חלק בלתי נפרד מהריפוי. הרעיון הוא להקנות לאדם יכולת מעשית לטפל בעצמו".</p>
<p><strong>מהם יתרונות השיטה?</strong><br />"תראפיית הטוויסט מסייעת להתגבר על כאבים ואי נוחות ומניבה תוצאות מיידיות. הטיפול, המבוסס על הרגשה טובה ונעימה, חף מכאבים, אינו פולשני ומפחית את הצורך בנטילת תרופות.<br />"שילוב השיטות ושימוש בכלים זמינים, כמו התעמלות בחיוך, סמייל יוגה, סמייל טאי צ'י, ריקוד, שירה וצחוק, מניבים שיפור מיידי ברמת הביצועים האינטלקטואליים והפיזיולוגים, מאפשרים התמודדות יום יומית עם מצבים קשים, מצוקות ומתחים, ובעיקר מניבים אנרגיה חיובית ומצב רוח טוב".</p>
<p><strong>למי השיטה מתאימה?</strong><br />"השיטה מתאימה לכולם, מטף ועד זקן. יציבה נכונה וריפוי מכאב מומלצים לכל אדם. אנחנו מעבירים סדנאות להורים ולילדים כמו גם לגיל הזהב".</p>
<div class=

טיפ לחיים בריאים

"לשמור על החיוך וללכת הרבה ברגל. גופנו בנוי לפעילות. הפעלתו הנכונה מבטיחה את בריאותנו ותורמת לאיזון הגוף והנפש".

חיוך פנימי לאיברי הגוף

"התעמלות בחיוך" משלבת הפעלה של הגוף ברצף של תנועות, המכילות את המערכות האנרגטיות של הגוף על פי הסדר של שלושת המקורות: התרוגן (שונה, נבדל, מתרחב) – המשקף את היאנג, שלפיו מבצעים תנועות פתוחות יותר כלפי מעלה; הומו (הומוגני, אחיד) – המשקף את היין, שלפיו מבצעים יותר תנועות מכופפות עם כיווץ כלפי מטה.

השילוב של היין והיאנג מביא את הניוטרו – האיזון (הדרך של האמצע על פי הטאו) המאפשר החלמה ובריאות וגם מרפא כאבים, מרפה מתחים ומעלה את החיוניות. כשהכאב מתפוגג, עולה חיוך, באופן טבעי. אבל על מנת להגביר את התוצאה ולהגיע מלכתחילה לחיוניות, ניתן בתחילת התנועות לשלב את החיוך, שהוא ביטוי של מצב תודעתי גבוה יותר של סיפוק ושמחה.

סמייל טאי-צ'י

אותם העקרונות שחלים על ה"התעמלות בחיוך", תקפים למעשה גם על הסמייל טאי-צ'י. ההבדל ביניהם נעוץ בכך שהסמייל טאי-צ'י הוא בעצם הפעלת המרידיאנים על ידי תנועות ונשימות המיועדות לאיזון פיזי, אנרגטי, רגשי ונפשי ואילו ב"התעמלות בחיוך" מבצעים רצף של תנועות. שילוב החיוך יחד עם התנועות מעצים את התוצאה ומגביר את ההנאה מהתהליך.



שילוב החיוך יחד עם התנועות מעצים את התוצאה ומגביר את ההנאה מהתהליך<br />אילוסטרציה: ASAP photos" src="https://atmagil-static.s3.eu-central-1.amazonaws.com/misc/prev_images/pagemodule/image1/892/28892/380x225a.jpg?1195657187" />                             </p>
<div>שילוב החיוך יחד עם התנועות מעצים את התוצאה ומגביר את ההנאה מהתהליך<br />אילוסטרציה: ASAP photos</div>
</p></div>
<h2>סמייל יוגה</h2>
<p>"היוגה של החיוך" שונה מהיוגה הקלאסית בכך שהיא מבוססת על תנועות שאינן כואבות או גורמות למתעמל אי נוחות. כל אחת מהתנוחות (אסנות) מקושרת למצב תודעתי ואנרגטי מסוים, מאפשרת לרפא תחלואים או משמשת כרפואה מונעת לשימור ולשיפור האנרגיה של האדם.</p>
<p>החיוך בסמייל יוגה הוא מצב תודעתי, שתוך כדי התנוחות אנו שולחים אותו לכל איבר ואיבר פנימי הזקוקים לטיפול. על אף שאפקט הריפוי הוא תכונה בולטת ביוגה של החיוך, מטרתה היא להביא לאיזון גוף-נפש, כמו גם להתפתחותו הרוחנית של האדם.</p>
<p><strong><em>בכל יום ג' בין השעות 16:00-19:00 ניתנת הרצאה ללא תשלום על ידי יועד פוטרמילך או צוותו על תורת הסו-ג'וק. רחוב בוגרשוב 69, תל-אביב. פרטים: 03.6206656, 054.4939654</em></strong></p>
<p> </p>
<p><strong><em>מתוך: מגזין <a href=דרך האושר

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה