פולה בליק דיין: "חבל לבזבז זמן על עצב. תראו אותי, למרות הכל כיף לי בחיים"

פולה בליק דיין | צילום: אור גפן
פולה בליק דיין | צילום: אור גפן

היא גדלה בבת ים, עברה למילאנו בעקבות הלב, חזרה ארצה בעקבות מחלת בנה הקטן והאוטיזם של בנה האמצעי - ואז המציאה עצמה מחדש. המסע המופלא של פולה בליק דיין, גורו הביוטי של הסלבס. ריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

כשפגשתי לראשונה את פולה בליק דיין היא מיד בחנה את פניי, מבטה נתקע על השפתיים שלי. "חסר לך ויטמין B12", היא פסקה, "זו הסיבה שהשפתיים שלך מאוד יבשות". למרות שאני חובבת תוספים ידועה, B12 באמת לא היה בארסנל תוספי התזונה שלי. החלטתי לשמוע בקולה, וכן, היא צדקה. תוך כמה שבועות בודדים הרגשתי שינוי ניכר ביובש בשפתיים.

>> טיפולים ביתיים מהירים ופשוטים לעור קורן 

בליק מיתגה את עצמה כבר מזמן ככוהנת היופי וגורו הטיפוח של הסלבס, ובמשך השנים בנתה לעצמה שם של קוסמת עם ידי זהב שעושה נפלאות ומטפלת במגוון עצום של בעיות עור. ברשימת הלקוחות המפורסמים שלה תמצאו בין היתר את אופירה אסייג (שהפכה לחברת נפש), יעל בר זוהר, נעה תשבי, שיר אלמליח, סנדרה רינגלר, שני כהן, שלומית מלכה, נטע גרטי ואפילו שרה נתניהו. "הרשימה ארוכה", היא אומרת, "אבל יש לי גם הרבה לקוחות אנונימיים והיחס אצלי זהה לכולם".

"מצאתי את עצמי מתרוצצת בין רופאים מומחים, מתמודדת עם ענייני בריאות והרבה טיפולים. אני זוכרת לילה שלם שבכיתי ואז לקחתי החלטה משנת חיים – לחזור לארץ עם ילדיי"

 

לקליניקה של בליק מגיעים גם כדי לטפל במגוון בעיות שונות על פי גישה הוליסטית ייחודית שהיא פיתחה, שכוללת בין השאר גם דיקור, ולדבריה היא רואה בעבודה שלה שליחות – וזו לא קלישאה. בליק היא קוסמטיקאית, אבל ההשכלה שלה כוללת קודם כל ארבע שנות לימודי נטורופתיה וארבע שנות לימודי רפואה סינית. ההחלטה שלה ללמוד לעומק את התחומים הללו קשורה ישירות למחלות שאיתם נולדו שניים משלושת בניה, ילדים עם צרכים מיוחדים.

"זה לא קרה בגללם, זה קרה בזכותם", היא אומרת. "עם כל הקשיים שהיו מרגע הגילוי של ילד אחד על הספקטרום וילד נוסף עם הירשפונג, שזו מחלת מעיים קשה שנובעת ממחסור בתאי העצב בשרירים של המעי הגס ומחלישה את המערכת החיסונית בגוף, ידעתי שאני חייבת לקבל כלים כדי לטפל בילדיי, לעזור להם ולהקל על חייהם. התחלתי להתעמק בנושא וללמוד. צברתי הרבה ידע והבנה בשני התחומים האלה, ואז החלטתי להוסיף להם גם לימודי קוסמטיקה ואסתטיקה. אין לי ספק שהיכולת שפיתחתי כדי לעזור לילדים הפרטיים שלי, עוזרת לי לאורך השנים לעזור לעוד אנשים כל יום מחדש".

פולה בליק דיין | צילום: אור גפן
פולה בליק דיין | צילום: אור גפן

מארי קונדו של הוולנס

"יש כל מיני חסמים בגוף שמשפיעים על הנראות שלנו, שגורמים למשל לאקנה, נשירת שיער ולהשמנה, ויש גם חסמים שמשפיעים על מצב הרוח שלנו. אני מקשיבה ללקוחות שלי, ולא מתייחסת רק לנראות החיצונית אלא גם למה שגורם לה – בעיות תזונה, סטרס, חוסר איזון הורמונלי", מפרטת בליק. "אם מדובר בבעיות ספציפיות אני שולחת את הלקוחות קודם כל לבדיקות דם, אבל מרגע שהלקוחות מבינות ומבינים ששום דבר לא בא רק מבחוץ, אלא מההתנהלות הפנימית של הגוף – אני יכולה ללכת איתם יד ביד ולשפר אצלם כל דבר. פיתחתי טיפול ניקוי רעלים למשך 12 יום שמחזק את הכבד ומנקה את הגוף כי אני לא אוהבת דיאטות. לעיתים יש דברים שקשורים למערכת ההורמונלית ואז הכול מתחיל להשתבש. אמנם אפשר לטפל בחיצוניות, ואולי גם להביא לשיפור ניכר, אבל עם הזמן התופעות עלולות לחזור, ואני בעד לסדר את הבפנים".

איך את מסדרת את הבפנים?
"בנוסף לכל המכשור המתקדם ולמוצרי הטיפוח שפיתחתי לשימוש יומיומי, אני מציעה בקליניקה שלי טיפול באמצעות דיקור סיני הכולל תוספי תזונה שפיתחתי תחת השם 'פארמה פולה', לשימוש על פי הצורך. חשוב לי להבהיר שאני לא נגד הרפואה הקונבנציונלית, ואם המצב מחייב לקחת אנטיביוטיקה – אז תיקחו, אבל לרפואה הטבעית יש הרבה כוח והיא מעצימה כל טיפול. היום לדוגמה כל אחד ממציא קולגן, אבל קולגן לא נכנס דרך העור, קולגן יש למשל בעצמות דגים אבל הרי אי אפשר למרוח עצמות דגים. לכאן אני תמיד בעד לקחת תוסף ולשנות תזונה בגיל מסוים, לאכול חלבון בריא. במילים אחרות – אני עושה למטופלים שלי סדר בחיים".

הדרך להגשמה עצמית עוברת במילאנו

בליק בת 50 (ונראית הרבה פחות, אבל נו טוב, מי אם לא היא), היא נעימת סבר, נטולת פוזה והכי בגובה העיניים. היא מגיעה מזה 15 שנה למרכז לרפואה טבעית ולקוסמטיקה שלה ברמת אביב החדשה, משם היא מתחזקת עסק שוקק שלם, הכולל גם קו מוצרי טיפוח בפיתוחה שנמכרים כיום גם בדיוטי פרי ובמטוסי אל על.

החיים של בליק קיבלו כמה תפניות לא צפויות במהלך השנים, עד שהפכה למה שהיא היום. היא גדלה בבת ים, בת בכורה מארבע בנות, לאם אשת חינוך ולאב קבלן שיפוצים. אחרי שחרורה מצה"ל עברה לתל אביב ועסקה בשיווק. יום אחד, חברה שלה שהתגוררה באיטליה הראתה לבעלה האיטלקי תמונה של פולה, והוא הראה אותה בהתלהבות לחברו – איש עסקי אופנה יהודי-איטלקי בשם מוריס דיין, שהתגורר במילאנו וחלם על כלה יהודייה. דיין הגיע לביקור בישראל לפגוש אותה, היא לא הייתה בטוחה שיהיה לזה המשך (למרות שהוא מיד רצה להכיר את אימא שלה), אבל אחרי שביקרה אצלו הבינה שמדובר בסיפור אהבה גדול ועברה להתגורר במילאנו".

איך  נראו חייך שם?
"גרתי במילאנו, בירת האופנה, בבית יפה עם אופר, נישאתי לגבר איטלקי שהוא איש עסקים נאה ועשיר, לבשתי בגדי מעצבים ונעלתי נעלי סטילטו, הלכתי פעמיים בשבוע מספרה – חיים לגמרי מוחצנים. החלוקה הייתה שהבעל מפרנס ואני בבית. ואז הגיעו הילדים".

"עסקיו של בן זוגי לא אפשרו לו לבוא לארץ והוא כל השנים על הקו. זוהי זוגיות קצת אחרת, אבל היא מפנה יותר זמן לעבודה ופחות לחילוקי דעות"

 

בנה הבכור של בליק, עמנואל, כיום בן 22. אחריו נולד יונתן, כיום בן 20. "הרגשתי שמשהו לא בסדר איתו והוא אובחן כחירש, אבל זאת הייתה טעות", היא מספרת, "הבעיה שלו התבררה בהמשך רק בישראל. אחרי אבחון נוירולוגי בארץ אובחן שיש לו אוטיזם". הבן השלישי מיכאל, בן 17.5, אובחן עם מחלת הירשפרונג. "הבנתי מהר מאוד שהחיים שלי שונים משל אימא רגילה", נזכרת בליק, "מצאתי את עצמי מתרוצצת בין רופאים מומחים, מתמודדת עם ענייני בריאות והרבה טיפולים. החיים החדשים שלי הכניסו אותי לפרופורציות. אני זוכרת לילה שלם שבכיתי ואז לקחתי החלטה משנת חיים – לחזור לארץ עם ילדיי שהיו אז בני ארבע וחמש ותינוק, כי אני מאמינה ברפואה כאן, בבתי הספר לילדים עם צרכים מיוחדים, וידעתי שישראל היא המקום הנכון בשבילם. זו החלטה שאני לגמרי שלמה איתה עד היום".

ובן זוגך נשאר שם?
"כן. חזרתי לארץ עם כרטיס בכיוון אחד אחרי עשור במילאנו. עסקיו של בן זוגי לא אפשרו לו לבוא והוא היה כל השנים על הקו, והילדים נסעו אליו. בהתחלה היינו רגל פה ורגל שם, אבל היום אני כאן והוא שם. זוהי זוגיות קצת אחרת, אבל צריך להסתכל על החלק הטוב של הסידור הזה, שמפנה יותר זמן לעבודה ופחות לחילוקי דעות. מי יודע אם היינו נשארים יחד אילו גרנו יחד כל השנים. מדובר בשני אנשים עסוקים שהתפתחו לכיוונים שונים, כל אחד בתחומו, ונותנים כל השנים זה לזו ספייס להגשמה עצמית".

אז בפועל את למעשה חד הורית?
"הילדים שלי נותנים לי כוח. דרכם למדתי להבין מהן הבעיות האמיתיות בחיים, כל אחד מתקדם בקצב שלו ואני שמחה ומאושרת ממה שיש ויודעת שבזכות הבנים שלי אני מי שאני היום. בזכותם הגעתי לעיסוק שלי. יונתן יישאר איתי בבית עד גיל 30, ואז נמצא לו מסגרת הולמת. כשאנשים סביבי מקטרים, אני אומרת להם שחבל לבזבז זמן על עצב, אני אומרת 'הנה תראו אותי, טוב לי וכיף לי בחיים'. אחת לחודש אני מתייצבת בבית חולים עם הילדים, מביאה תיק גדול עם מוצרים שלי ומחלקת שם לאימהות ואומרת להן 'קחו, תשתמשו, תטפלו בעצמכן, תיראו זוהרות'. אורח חיי התובעני לימד אותי ניהול נכון של זמן – ביום ראשון אני לא עובדת ויש איתנו אישה בבית שמורידה ממני את מטלות היומיום".

"אני מעדיפה ניתוח מאשר חומרי מילוי"

בשלב הזה של הריאיון אנחנו עוברות לדבר על דברים הנוגעים פחות לחייה האישיים של בליק, ונוגעים יותר לחיים האישיים של כולנו – העור שלנו, ומה עושים איתו. על הדרך היא מנפצת כמה מיתוסים וחושפת את הסודות מאחורי הטיפולים המפורסמים של הסלבס.

בעבר עשית טיפול ייחודי של הקזת דם, ראינו אותו על הפנים של בר רפאלי. מה הסיפור?
"הקזת הדם, או טיפול הערפד, הוא טיפול שבו שואבים דם ומפרידים ממנו את הפלזמה ואז מחדירים שוב לעור. הטיפול הזה נועד להצערה, אבל היום הוא פחות נפוץ כי נכנסו לשוק הרבה מכשירים שונים שעושים עבודה נהדרת, אבל עדיין יש כאלה שמבקשות אותו. אני מציעה גם טיפול 'גיהוץ עור', שזו המצאה שלי מלפני עשור, עוד לפני שהשתמשו בכוסות רוח. אבל העיקרון הטיפולי שלי הוא שילוב של הכול – דיקור, פילינג, מסכות ומיכשור מתקדם שנותן עוד טון ועוצמה לטיפול, וכמובן הטיפול הביתי".

"אני מעדיפה ניתוח מאשר חומרי מילוי. המראה הזה של נשים יותר מדי מוזרקות שנראות כאילו הן איבדו את זה, גורם לי לשאול היכן הרופא שיעצור אותן"

 

עד כמה חשוב להתחיל לטפל בעור בגיל מוקדם?
"הטיפולים אצלי מתחלקים כך: עד גיל 28 ומגיל 28, אבל הם אינטגרטיביים. כלומר, הכל מותאם אישית למטופל או למטופלת על פי צרכיהם. חשוב לדעת שטיפול מוקדם הוא לא טיפול מנע – אם נתחיל טיפולים אגרסיביים בגיל צעיר, מה נעשה למטופלת בגיל 50?".

בואי נדבר רגע על אקנה.
"אקנה זה עולם ומלואו ואפשר לרפא אותו בטיפול משולב ועם מוצרים נכונים. התנאי הוא שמטפלים בשורש הבעיה, אחרת התופעה תחזור. אני קודם כל שולחת לבדיקות דם, כי האקנה מגיעה ממקום מסוים – ממערכת הורמונלית לא תקינה, מחוסר איזון הורמונלי, ממחסור בוויטמינים או משחלות פוליציסטיות. טיפול נכון הוא כזה שמבטיח שלא יישארו צלקות".

"יש יוטיוברים שמאוד משפיעים, אבל לא כולם יודעים שהם מקבלים הרבה כסף כדי להמליץ על מוצרים שקשורים במראה חיצוני. מדובר בתעשיית כסף מטורפת"

 

מגיעים אלייך הרבה צעירות וצעירים, ובנוסף את אמא למתבגרים, איך את רואה את השפעת הרשתות החברתיות על הנוער של היום?
"לרשתות החברתיות יש השפעה של 100 אחוז על הנוער. אנחנו חיים בעידן לא מאוזן שבו המדיה קובעת, ולא ההורים, והניראות בעידן הזה מאוד בעייתית. אז מצד אחד זה בסדר שהכול מתקדם ושאין כבר אסימונים וטלכרט – אבל הסחף גדול מדי. בנות מעלות צילומים של עצמן, ויודעות היטב איך לעשות זאת, מאיזה כיוון ועם איזה פילטר ועוד שימושים שונים באפליקציות, והתוצאה היא לא מציאותית. זה משפיע על הנוער שרוצה להיות כזה ולא יכול – ולא מבין שאף אחד לא באמת יכול להיראות ככה במציאות. המדיה מאוד משפיעה על ההתעסקות בחיצוניות, והרבה מבני הנוער הם תמימים ונאיביים ורוצים להיראות 'כמו'".

מה עמדתך לגבי יוטיוברים ומשפיעניות רשת בתחום?
"יש יוטיוברים שמאוד משפיעים, אבל לא כולם יודעים שהם מקבלים הרבה כסף כדי להמליץ על מוצרים שקשורים במראה חיצוני. מדובר בתעשיית כסף מטורפת. הילדים לוחצים, ולא פעם גם הורים שאין להם, מוותרים וחוסכים על עצמם כדי לתת לילד לעמוד בתחרותיות הזאת. אני יכולה להעיד על עצמי שגם אני נסחפת לפעמים, ושקניתי לבן שלי, אחרי שלחץ עליי, מוצר פטנט גרמני שיוטיובר המליץ עליו. זה עלה 1,000 ש"ח, והספיקו לו פעמיים לנסות כדי לראות שזה לא עובד. הנוער של היום צמוד למחשב, לפלאפון, עושה פחות ספורט, פחות יוצא החוצה ואוכל יותר ג'אנק. יש כאן אחריות של המחנכים ושל בתי הספר אבל גם של ההורים, כי לילדים אין את ההבנה והיכולת להבדיל בין נכון ללא נכון. חייבים לדבר על זה בכל מקום, בהרצאות, במפגשים עם אנשי מקצוע, לנטרל את השפעת המדיה המזיקה ולחלחל את הצורך בשינוי. אני תוהה מה יהיה בעוד עשור, עד כמה רחוק זה יכול ללכת והיכן ואם בכלל זה ייעצר".

סרום שמנים של פולה בליק דיין, מחיר 500 ש"ח | צילום: יח"צ
סרום שמנים של פולה בליק דיין, מחיר 500 ש"ח | צילום: יח"צ

איך נראית שגרת הטיפוח האישית שלך?
"המוצרים שלי הם פעילים, אורגניים וטבעיים, וכוללים בין השאר מולטי ויטמין עם ויטמין סי ושמן רוז היפ, קיו 10 ושמנים אתריים עם יכולת חדירה תת עורית. ביומיום אני משתמשת בסבון פנים אנטי בקטריאלי, ברפידות לאיזון העור, בסרום עיניים, בסרום פולה גן – שהוא סרום אקטיבי אנטי אייג'ינג – ובסרום טרי מג'יק וקרם הגנה. בערב אני משתמשת בסבון פנים אנטי בקטריאלי מעולה לפיגמנטציה, ופעמיים בשבוע שמה מסכת פנינים – שהיא חובה. אני משלבת דיקור פנים פעם בשלושה שבועות, ואחת לחודש וחצי-חודשיים אני עושה טיפולים עם מכשור מתקדם. אחת לחצי שנה אני משלבת גם הזרקת בוטוקס".

"הנוער של היום צמוד למחשב, לפלאפון, עושה פחות ספורט, פחות יוצא החוצה ואוכל יותר ג'אנק. יש כאן אחריות של המחנכים ושל בתי הספר אבל גם של ההורים"

 

את בעד הזרקות חומרי מילוי?
"לא. גם בהוליווד המגמה היא לדלג על השלב הזה".

מה את אומרת. יש סיכוי שתלכי לעשות ניתוח פלסטי בבוא היום?
"כן, לקראת גיל 60. אני מעדיפה ניתוח מאשר חומרי מילוי. המראה הזה של נשים יותר מדי מוזרקות שנראות כאילו הן איבדו את זה, גורם לי לשאול היכן הרופא שיעצור אותן. הרי המראה שלהן זה כרטיס הביקור שלו, אבל כנראה שכסף מסנוור לפעמים עיני רופאים, ולא רק עיני חכמים".

> "עשיתי בוטוקס בגלל שהיה לי קו זועף בין העיניים": סודות הטיפוח של ניצה שאול