פאנג שואי בחדר הילדים

עקרונות התורה הסינית יסייעו לכם לשמור על הרמוניה בחיי הילד

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

חדר הילדים הוא ממלכה קטנה וקסומה עבור הילד, בה הוא חווה חלק ניכר מחוויותיו הראשונות. שמירה על עקרונות הפנג שוואי בעיצוב חדר הילדים תומכת בכל אחת מהפונקציות של החדר וכמובן בילד. חשוב להפריד בבירור בין הפונקציות השונות של החדר כדי לתמוך בכל אחת מהן.

למיקום המיטות בחדר וליחס ביניהן חשיבות רבה מכיוון שהוא עשוי להשפיע על מערכת היחסים בין האחים

אפשר ליצור חיץ בין הפונקציות השונות של החדר באמצעות צבע שונה לכל אזור או באמצעות רהיטים, אם גודל החדר מאפשר זאת ואת הצעצועים מומלץ לאחסן בצורה מסודרת, לפי קטגוריות. אי סדר עלול לגרום אי שקט פנימי ולעודד פעילות אנרגטית בחדר, שתחבל באיכות השינה.

כדאי לדעת שאחסון צעצועים מתחת למיטה פוגם באיכות השינה ומשפיע גם על תהליך ההירדמות. רצוי להרגיל את הילדים לא לשחק או לשבת על המיטה. הדבר חשוב מבחינה היגיינית ואנרגטית גם יחד. אם אין ברירה, כדאי לכסות את המיטה בכיסוי מיטה או להסיר את המצעים במשך היום.



צהוב נחשב מעודד יכולת חשיבה אינטלקטואלית וריכוז [אילוסטרציה: photos to go]

צהוב נחשב מעודד יכולת חשיבה אינטלקטואלית וריכוז [אילוסטרציה: photos to go]

חלומות פז מלאי רז

הירדמות מהירה, שינה רגועה ורציפה ויקיצה טובה הן חלק חשוב בחיי הילד, המשפיעות על היום כולו. כדי שלא תיפגע איכות השינה, מומלץ להקפיד על כמה עקרונות.

על פי האמונה הסינית, במשך הלילה האנרגיה מתפנה ומתחדשת דרך הרגליים. כל דבר שחוסם את זרימת האנרגיה אל הרגליים ומהן עלול להשפיע על איכות השינה, ולכן גם על איכות הערות במשך היום.

  • רצוי לא למקם את מיטת הילד בקו ישר מול הדלת. האנרגיה הנכנסת בדלת פוגעת באגרסיביות ברגליים ומפריעה לאנרגיה להתפנות מהגוף ולהתחדש.
  • כדאי למקם את המיטה בצורה שתאפשר לילד לראות ממנה את פתח הדלת.
  • רצוי שלמיטה יהיה ראש הצמוד לקיר, הדבר מעניק תחושת תמיכה וביטחון.
  • מומלץ לא לישון מתחת לחלון. אם אין אפשרות אחרת, יש להגיף תריסים בלילה ולתלות וילון.
  • מומלץ לא לתלות מוביילים ומדפים מעל ראשו של הילד.
  • מומלץ לא לחסום את מיטת הילד באזור הרגליים על ידי שידה או ארון. על אזור זה להיות פנוי כדי לאפשר לאנרגיה להתפנות מהרגליים בלילה.

שבת אחים גם יחד

ללינת שני אחים או יותר בחדר יש יתרונות רבים. השינה המשותפת תורמת לתחושת הביטחון, השייכות והשיתוף. היא יכולה להיות פתרון לילדים המפחדים לישון לבד, והיא מפנה חדר נוסף בבית, שאפשר להסב לחדר משחקים או לימודים, ולהדגיש את תפקידו של חדר השינה לשינה בלבד.

למיקום המיטות בחדר וליחס ביניהן חשיבות רבה מכיוון שהוא עשוי להשפיע הן על איכות השינה והן על מערכת היחסים בין האחים. אידיאלי הוא ששתי המיטות ימוקמו באותו כיוון, עם מרווח ביניהן. כאשר המיטות ממוקמות בצורת האות רי"ש, וראשי הילדים פונים זה לזה, האחים עלולים להתנגש "ראש בראש" גם ביום.

אם המיטות ממקומות בצורת האות רי"ש, ואחד הילדים ישן כשרגליו פונות לנקודת המפגש, והילד האחר פונה אליו עם הראש, האנרגיה המתפנה מרגליו של ילד אחד פוגעת בראשו של האחר. אם אין אפשרות אחרת למיקום המיטות, אפשר ליצור הפרדה אנרגטית על ידי הנחת בובת פרווה גדולה ביניהן.

אמנם מיטות קומתיים ומיטות מתקפלות הן פתרון יעיל לחיסכון במקום, אך גם להן עלולה להיות השפעה שלילית. המיטה העליונה רחוקה מהאדמה, והדבר גורע מתחושת הביטחון והיציבות. במיטה התחתונה עלולה להיווצר תחושת מחנק ומיטה מתקפלת למעשה נותנת לילד תחושה שאין לו מקום קבוע משלו.



ירוק מזוהה עם איזון, צמיחה, התפתחות ובריאות [אילוסטרציה: photos to go]

ירוק מזוהה עם איזון, צמיחה, התפתחות ובריאות [אילוסטרציה: photos to go]

חשיבות פינת העבודה

למיקום שולחן העבודה חשיבות רבה בתהליך הלמידה. מומלץ לא למקם אותו מול הקיר, אלא אם כן יש חלון. הקיר חוסם את המחשבה, ועלול לגרום קשיי ריכוז. אם אין ברירה, אפשר לתלות תמונת נוף מעל השולחן.

כדאי לדעת שאחסון צעצועים מתחת למיטה פוגם באיכות השינה ומשפיע גם על תהליך ההירדמות

בנוסף, ישנה חשיבות למיקום שולחן העבודה ביחס לדלת. מומלץ לא למקם את שולחן העבודה עם הגב אליה מכיוון שהאנרגיות הנכנסות ממנה עלולות לעורר תחושת אי שקט. אם אין ברירה, אפשר לתלות מעל השולחן מראה קטנה שתשקף את הדלת, ובלבד שלא תשקף את המיטה.

מפתח צבעים לחדר ילדים

על פי הפילוסופיה הסינית, הצבעים בעלי משמעות ומזוהים עם תכונות מסוימות. בחירת הצבעים מתבצעת לעתים אינטואיטיבית, אולם אפשר להתאים את הצבעים לפי מפה אסטרולוגית אישית, כיווני שינה וצבעים התומכים אישית. בעיקרון, לחדר השינה יתאימו גוונים רכים ובהירים.

ירוק – צבעה של צ'אקרת הלב, הצ'אקרה המרכזית. ירוק מזוהה עם איזון, צמיחה, התפתחות ובריאות, ומומלץ לחדר השינה.

צהוב – צבעה של הצ'אקרה השלישית, מקלעת השמש. צהוב נחשב מעודד יכולת חשיבה אינטלקטואלית וריכוז, ומתאים יותר לפינת הלימודים.

כתום – צבעה של הצ'אקרה השנייה. כתום קשור לשמחה, תקשורת ואינטראקציות חברתיות, ומתאים לחדרי משחקים.

כחול – צבעה של צ'אקרת הגרון. הכחול הוא צבעם של המים. הוא משרה אווירה רגועה, וקשור לרגשות ולעולם הפנימי.

ורוד – צבעה של האהבה. צבע חם ומרגיע המייצג רגישות, רומנטיקה ושמחה.

סגול – צבעה של העין השלישית, הקשור לפיתוח האינטואיציה והרוחניות. על פי הפילוסופיה הסינית, הסגול קשור לאלמנט האש והוא בעל תכונות מעוררות. לכן שימוש בגוונים כהים של סגול פחות יתאים לחדר שינה של ילדים.

לבן – צבעה של צ'אקרת הכתר. לפי הפילוסופיה הסינית, הצבע הלבן אינו נחשב צבע, ומסמל את אי הקיום. שימוש בצבע לבן לבדו עלול להוביל לתחושת ריקנות, ומומלץ לשלבו עם צבע נוסף.

מומלץ להמעיט בצבע האדום מכיוון שהוא צבע ממריץ.



הכחול משרה אווירה רגועה, וקשור לעולם הפנימי [אילוסטרציה: photos to go]

הכחול משרה אווירה רגועה, וקשור לעולם הפנימי [אילוסטרציה: photos to go]

תרגול להורים

שכבו במיטת ילדיכם, ובדקו את התחושה העוברת בכם: האם המזרן נעים? איך נראה החדר מזווית זו, האם תאורת הלילה מסנוורת? האם המובייל מעל ראשו של התינוק עושה סחרחורת? האם תערוכת הבובות במיטה מוגזמת?

לייעוץ נוסף

פורום פנג שואי»
פורום עיצוב פנים»

כוכבים מאירים או מדבקות יוסיפו עניין לחדר ויעוררו את עניין הפעוט כאשר הוא מתעורר. אפשר למצוא היום שלל שבלונות, צבעים שמאירים בחושך ומדבקות דקורטיביות שיקלו עליכם את המלאכה.

הכותבת היא יועצת פנג שוואי בכירה, מייעצת לבתים ולעסקים קיימים ולפני בנייה ושיפוץ, מנהלת את פורום פנג שואי באתר»

מתוך: מגזין חיים אחרים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה