פאולה רוזנברג: "היום אחד באפריל אבל זו לא מתיחה"

פאולה רוזנברג | צילום: אינסטגרם paularosenberg@
פאולה רוזנברג | צילום: אינסטגרם paularosenberg@

היום האחד באפריל? ובכן, לא כאן אצלנו. פאולה רוזנברג יוצאת בקריאת השכמה כואבת ומטלטלת: "זו לא מתיחה, זאת המציאות".

88 שיתופים | 132 צפיות

בעולם מציינים היום את האחד האפריל, תאריך שכולו רוח שטות, בדיחות ומתיחות, אבל כאן בישראל כבר כמעט חצי שנה שהתאריך הוא שבעה באוקטובר – וכפי שפאולה רוזנברג מתזכרת את כולנו, מה שקורה כאן זו לא מתיחה, זו המציאות.

>> פאולה רוזנברג: "אחנך את בנותיי לא להתחתן בשום סוג של נישואין"

>> אופירה אסייג בסרטון מטלטל: "אם הן לא שבות, אנחנו לא שוות"

רוזנברג קיבצה באלבום אחד באינסטגרם שלל תזכורות צורבות וכואבות (דפדפו ימינה), למציאות הנוראית והבלתי נתפסת בה כולנו חיות, כמו למשל, הציוץ של העיתונאי אמיר תיבון, שכתב בשבוע שעבר: "חמאס משגר רקטות על שדרות, אשקלון ואשדוד. הצפון נטוש ומופקר. איבדנו את הגיבוי הבינלאומי, אף מדינה לא תומכת בנו כעת. החטופים נעלמים לנו במנהרות, והממשלה בינתיים עסוקה בקומבינות כדי לא לגייס את הנוער החרדי. ישראל מלאה באנשים מוכשרים, חכמים, אכפתיים, אמיצים. מגיע לנו יותר".

גם צילום המסך של הסטורי של כתבת חדשות 12 מיכל פעילן מכווץ את הלב ומרתיח את הדם, על רקע עסקת החטופים שמיום ליום נראית כמו פנטזיה רחוקה. "כל הזמן שאני מדברת באולפנים על כישלונו של נתניהו בהחזרת החטופים, אנשים עונים לי – ' נראה לך שאם אפשר היה להחזיר אותם לא היו מחזירים?', ובכן, כן".

רוזנברג שיתפה גם פוסט של חן אביגדורי, שאשתו שרון ובתם נעם בת ה-12 נחטפו לעזה ושוחררו במסגרת עסקת החטופים הראשונה. על רקע הפרסומים כי ראש המוסד טען שיש אפשרות לעסקה, כתב אביגדורי: "לשאלה הקנטרנית: 'תגיד, אתה באמת מאמין שראש הממשלה לא רוצה להחזיר חטופים?', עניתי עד היום ככה: תסתכלו על התוצאות. אין חטופים. אז יש לזה שני הסברים: או שהוא לא יכול או שהוא לא רוצה. אחרי הדיווח הזה נראה לי שהעניין התברר: ישראל יכולה להגיע לעסקה. ראש הממשלה לא רוצה".

>> רותם סלע: "זו הממשלה הכי נוראית שהייתה פה"

כל זה רק על קצה המזלג. רוזנברג כתבה: "היום האחד באפריל, אבל כל מה שכתוב פה זו לא מתיחה, זו המציאות". רוזנברג שיתפה ברגע את שירם של להקת לולה מארש "עד שתחזור, עד שתשובי", שנכתב בעקבות השבעה באוקטובר.

כל כך מקוות שבקרוב השיר הזה כבר לא יהיה רלוונטי כי כל החטופות והחטופים ישובו הביתה וישראל תוכל להתחיל לשקם את השברים שלה. עד אז לוח השנה יכול להמשיך לנוע קדימה, אבל אנחנו עדיין נישאר תקועות בשבעה באוקטובר.