פאולה רוזנברג: "אחנך את בנותיי לא להתחתן בשום סוג של נישואין"

פאולה וליאון ביום חתונתם | צילום: אינסטגרם paularosenberg@
פאולה וליאון ביום חתונתם | צילום: אינסטגרם paularosenberg@

עם האיום על העברת סמכות המזונות לבתי הדין הרבניים, ניכר כי עתיד הנשים בישראל רחוק מלהיות ורוד. אמש פרסמה פאולה רוזנברג פוסט עוצמתי בו יצאה בקריאה שלא להתחתן ברבנות או בכלל

88 שיתופים | 132 צפיות

אירועי הבלהות נגד נשים המתרחשים לאחרונה כפועל יוצא של ההפיכה המשטרית בישראל, ביניהם הצעת החוק שבמסגרתה תועבר סמכות המזונות לבתי הדין הרבניים – גורמת לדאגה בקרב נשים רבות, פאולה רוזנברג ביניהן. המגישה, אשר אינה נמנעת מלהתבטא באופן פוליטי ואקטיביסטי, פרסמה בשעות האחרונות פוסט נוקב ברשתות החברתיות בו היא מצהירה כי תחנך את בנותיה שלא להתחתן בשום סוג של נישואין, אזרחיים או דתיים, כל עוד הן אזרחיות בישראל – עד שתבוצע רפורמה בדיני אישות, לדבריה.

>> אחיות שלי, הגיע הזמן להכריז מלחמה על מוסד הרבנות

"אני מתכוונת להסביר לבנותיי שלהירשם כנשואה במדינת ישראל, לא משנה איך התחתנת, זו בעצם הסכמה חצי מודעת להיות כבולה לטוב לבו או מזגו הרע של בן זוגך", מסבירה רוזנברג. "שלא תעזנה בנותיי היקרות, לשנות את הססטוס בתעודת הזהות מרווקה לנשואה, כל עוד הרבנות כופה על נשים יהודיות שרוצות להתגרש לערוך טקס הזוי ומשפיל שהומצא במאה ה-17. אני יודעת כי עברתי אותו", היא מספרת.

"אנחנו דורשות חופש בחירה אם לדון בעניינים האישיים שלנו בפני שופטים ושופטות אזרחיים או דיינים דתיים, לא מוכנות לתת סמכות להחליט על חיינו לחבורת גברים שנקראים דיינים ומסרבים להעסיק נשים במקצוע שלהם", כתבה רוזנברג באומץ. "מדינת ישראל חייבת להפסיק לגזול את החופש האישי שלנו, לא נמשיך להוריד את הראש ולשתוק, כשאתם מפקירים אותנו לסחטנותו או הגינותו של גבר כזה או אחר".

בנותיה של פאולה רוזנברג | צילום: אינסטגרם paularosenberg@
בנותיה של פאולה רוזנברג | צילום: אינסטגרם paularosenberg@

>> אדוני הדיין, יש מצב שאתה עושה לי גזלייטינג?

עוד מסבירה רוזנברג כיצד תחנך את בנותיה בכדי שתוכלנה להגן על עצמן: "אני מחנכת אותן להתרחק מאנשים שלא מכבדים את הגבולות או הרצונות שלהן, ולכן אלמד אותן שאינטרסים פוליטיים הם השיקול למסירת זכויות נשים לידי הרבנות, ולכן עליהן להימנע בכל דרך אפשרית ממה שעלול להוביל אותן אל מדרגות הרבנות. במציאות המעוותת במדינת ישראל 2023, זכויותיה של אישה מוגנות יותר אם היא ידועה בציבור מאשר אם החליטה להירשם כנשואה, מי מצטרפת אליי להחלטה?", סיכמה ושאלה.