על כסף והתבוננות פנימית

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Jason Stitt, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Jason Stitt, Shutterstock

איך אוכל לשפר את מצבי הכלכלי? מתי אמצא עבודה? ולמה התקלות בבית לא נפסקות? אתם שאלתם – המתקשר שחר בן-פורת עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

הבוקר התיישבתי לענות על מספר שאלות שקיבלתי מכם לאחרונה. שלוש שאלות מעט שונות אחת מהשניה עם קווי דימיון מפתיעים בין התשובות. האחת עוסקת במציאת עבודה, השניה עוסקת בצורך להרוויח עוד כסף ואילו השלישית – בדירה שיש בה סדקים ונזילות ממקור לא מובן.

* עוד בחיים אחרים: איך מתמודדים עם הביקורת בעבודה? המתקשר עונה

* עוד בחיים אחרים: 10 טיפים לשיפור השינה שלכם

להרחיב את הגבולות

ג', בת 49 וחצי, מנהלת שרות לקוחות בחברת אבטחה, כתבה לי "מצבי הכלכלי קשה מנשוא, למרות שאני עובדת. שאלתי היא: כיצד ניתן לשפר משמעותית את מצבי? אודה לתשובה".

זוהי תשובתם של טוהר: "את רגילה לצמצם את עצמך; לבקש מעט, לומר מעט, לקבל מעט. הצמצום הוא מנגנון הגנה המלווה אותך מזה זמן רב, והוא הפך כבר לבעיה, במקום לזה שימנע את הבעיה.

"אנו מציעים לך למצוא עבור עצמך דרך להרחיב את הגבולות של עצמך. לדבר יותר, לבקש יותר, להסכים לקבל יותר. האיום שאת רגילה לחיות לפיו, איום שמגיע מחוויות ילדות שונות, אינו מתקיים עוד; הוא מתקיים בעיקר בתוכך, אך משפיע על המציאות שלך. חשוב לטפל באיום הפנימי, לעזור בכך לצורך בצמצום להתמוסס, ומכאן תוכלי לחיות ברווחה גדולה יותר".

מגזין חיים אחרים במתנה! לחצו כאן לקבלת ההטבה>>

לשאול שאלות מחדש

ו' כתבה כך: "הייתי רוצה לדעת האם אמצא עבודה בתקופה הקרובה. אני מוזמנת לראיונות עבודה, הולכת אבל לא חוזרים אלי יותר".

מה טוהר אומרים? "לנו נראה שהמציאות מתחילה להסתדר בתחום זה, אך יש עוד דרך לעשות. המציאות איננה יציבה לחלוטין ואיננו בטוחים שהיא תוכל להיות כזו בעתיד הקרוב. חשוב לשאול את עצמך מחדש במה את רוצה לעסוק; מה את רוצה לתת ומה את רוצה לקבל. דלתות אינן נפתחות במלואן משום שאת מראש מגבילה את עצמך לדלתות מסוימות.

"אילו דברים את רוצה לעשות שאינך מאפשרת לעצמך, משום שאת אינך חושבת שאת מתאימה להם? חזרי ובדקי את הרצונות שלך, את החלומות שלך, כדי שתוכלי למצוא את דרכך".


"אני הולכת לראיונות עבודה, אך לא חוזרים אליי!" אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב | wavebreakmedia, Shutterstock

להרגיש, לחלום ולצעוק מחדש

לבסוף, השאלה שלכאורה לא קשורה כלל. א' כותבת: "את הבית שלי קניתי לפני כ-8 שנים. בכל שנה ישנם סדקים משמעותיים בקירות ונזילות מים. הדירה היא בקומה אחרונה, נעשה זיפות והגג מטופל, ובכל זאת אני היחידה בכל הבניין שסובלת מהבעיה. אשמח לדעת את הסיבה, אם בכלל יש כזאת".

זוהי התשובה של טוהר: "ישנו דבר המנסה להתפקע, המנסה לצאת מגבולות המסגרת הקשה שבתוכה הוא נמצא. זה אינו מתקיים רק בתוך המבנה של הדירה; זה מתקיים בתוכך, בעולמות הפנימיים שלך.

"אנו מציעים לך לחזור פנימה, אל תוך עצמך. לחקור ולגלות את החלקים המבקשים לצאת החוצה מהחדר הקטן והצפוף שבתוכו הם נמצאים. אילו חלומות את לא מרשה לעצמך לחלום? אילו רגשות את לא מרשה לעצמך להרגיש? אילו זעקות וצעקות אינך מרשה לעצמך לזעוק ולצעוק? ככל שהלחץ הפנימי יירגע, ככל שהחופש הפנימי יגדל, כך יוכל הבית הפיזי להיות בטוח יותר עבורך".

* עכשיו בגליליאו: מי מאושר יותר: אימהות או אבות? מחקר בדק ומצא

* עכשיו בגליליאו: הייתם חזקים במתמטיקה בתיכון? גלו מה זה אומר עליכם

שלוש שאלות עם מכנה משותף

אין זה קשה למצוא את המכנה המשותף בשאלות ובתשובות של טוהר. שלושתן שואלות לגבי מצבים שונים של חוסר – בעבודה, בכסף, ביובש… כלומר, בביטחון וביציבות. כל אחת חווה בדרכה חוסר יציבות המאיים עליה במידה כזו או אחרת, ואצל שלושתן זה מתבטא בכסף, בדרך ישירה או עקיפה.

המסרים של טוהר תואמים את מה שהם מדברים עליו כבר זמן רב, כמו גם את מה שאני פוגש ורואה בקרב אנשים במקומות שונים. אנו לא יכולים להמשיך לחיות כפי שחיינו עד כה, מתוך התפשרות והקרבה עצמית.

אם אנו רוצים לחיות חיים טובים, עלינו לחזור לחלומות, לרצונות ולרגשות שאנו לא מבטאים, שאנו לא נותנים להם מקום. יש חלקים בעצמנו המבקשים ביטוי, וכל עוד לא נאפשר לעצמנו את הביטוי הזה, נמשיך להתמודד עם מציאות לא יציבה בדרך כזו או אחרת.

להגיע לפגישה או לשלוח שאלה

אם אתם רוצים להכיר את טוהר לעומק, אתם מוזמנים לערב התקשור החודשי שאני מקיים איתם או להגיע לפגישה אישית. במקביל אפשר תמיד לשלוח שאלה אחת ולקבל מהם תשובה ללא תשלום. שלחו את השאלה שלכם לדוא"ל: Tohar@tohar.co.il.