עזרת נשים: 5 דרכים להפוך את התרבות שלנו לפמיניסטית

"לשבור את הקרח 2" | צילום מסך
"לשבור את הקרח 2" | צילום מסך

פחות נסיכות במצוקה, יותר מלכות בשר ודם ואם אפשר בלי פורנו, תודה. עזרת נשים - כל הדרכים לחזק נשים בכל יום בשנה (ולא רק ביום האישה). פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

התרבות לא הייתה אדיבה כלפי נשים לאורך ההיסטוריה. מספיק להעיף מבט ברשימת המועמדים לאוסקר מדי שנה או לעשות "איפה אפי", לנסות לאתר שמות נשיים מבין שלל השמות הגבריים שמעטרים את תוכניות הפסטיבלים ואת הפלייליסטים ברדיו או להיזכר בסרטים החביבים של דיסני שגדלנו עליהם, ואלה רק דוגמאות בודדות. התרבות היא המרצ'נדייז שאנחנו משאירים אחרינו לדורות הבאים, ושהדורות הקודמים הורישו לנו. אז בואו ננסה לעשות עבודת אוצרות פמיניסטית יותר מעתה ואילך, אוקיי?

01

צרכי יותר מוזיקה נשית ישראלית

נשים מודרות באופן עקבי מהפלייליסט ומענף המוזיקה בכלל. אם תצרכי יותר מוזיקה נשית תגרמי לכך שיותר נשים יקבלו תמלוגים, תסייעי להן להתפרנס בכבוד ותוכיחי לכל מי שאומר ש"אין מספיק מוזיקאיות בארץ" שזה בולשיט. אז סורי לספוטיפיי/אפל מיוזיק/יוטיוב וצרי לעצמך פלייליסט נשי משובח. הצעת הגשה: רונה קינן, אסתר רדא, קרולינה, נגה ארז, אקו, סימה נון ועדן בן זקן.

02

עדכני את ספריית הווידאו הביתית

אם את אימא לבת, הסירי את "סינדרלה", "שלגיה" ו"בת הים הקטנה" מרשימת הצפייה של בתך, או לפחות הסבירי לה שהם מציגים נשים פסיביות וחלשות שתלויות בגברים בשביל לשרוד. אם אין לך בת, וכמונו, גדלת על הסרטים האלה, יישמי זאת על עצמך. וכן, אנחנו יודעות שזה קשה בלי אריאל, סבסטיאן ואורסולה, אבל אף גבר לא שווה שתוותרי על הסנפירים שלך בשבילו.

Little Mermaid Sacrifice GIF - Find & Share on GIPHY

03

ובכלל, צאי מהסרט של נסיכות

נכון, יש את אנה ואלזה מ"לשבור את הקרח", ששוברות את מודל העלמה במצוקה שגדלנו עליו. ועדיין, למה לא לחפש את הבת שלך פעם אחת בפורים לנינג'ה, למתעמלת אולימפית או לדמות מגניבה מההיסטוריה, למשל אמיליה ארהארט או ז'אן דארק. אם בכל זאת היא (או את) באובסס על להיות בת מלוכה ולהיטמע בים הנסיכות הממולמלות והמתוחרות בחצר בית הספר, לפחות לכו על המלכה אליזבת.

Queen Elizabeth British Royals GIF - Find & Share on GIPHY

04

אל תצרכי פורנו!

Feminist GIF - Find & Share on GIPHY

05

או שלפחות תצרכי פורנו פמיניסטי

זה לא אומר שהעלילה סובבת סביב נשים שלא מורידות שיער מהרגליים, הקטע של פורנו פמיניסטי זה שהנשים שמשתתפות בסרטים הללו זוכות ליחס אנושי, בניגוד לאווירה המבזה והרומסת שרווחת לרוב בתעשייה, ושהתכנים מתמקדים לשם שינוי בהנאה נשית. שלושה אתרי פורנו פמיניסטיים במיוחד: cinemajoy.com, pinklabel.tv, sssh.com

Cake Gif By Shaking Food GIF - Find & Share on GIPHY

>> עזרת נשים: כל הדרכים לחזק נשים כל יום בשנה – הפרויקט המלא