"מדרובות קנאיות": עדן פינס יוצאת על העוקבות באינסטגרם

עדן פינס לא צריכה יותר מג'ינס | צילום מסך מתוך אינסטגרם: edenfines@
עדן פינס לא צריכה יותר מג'ינס | צילום מסך מתוך אינסטגרם: edenfines@

משטרת הצניעות? הדוגמנית שיתפה כי אינסטגרם הגבילה את הפרופיל שלה עקב תוכן פרובוקטיבי, ומאמינה שמי שדיווחו עליה היו גולשות לא מפרגנות

88 שיתופים | 132 צפיות

הדוגמנית עדן פינס רותחת, והפעם – מזעם. פינס, לא פחות מסטייל אייקון בישראל, אמנם רגילה לכך שהתמונות שהיא מעלה לאינסטגרם בהן היא מככבת בבגדי ים ובהלבשה תחתונה לא תמיד מקובלות על קהל העוקבים והעוקבות שלה, אך מתברר שגם למי שיש סף הכלה גבוה נגמרת לפעמים הסבלנות.

>> "להתלבש כפי שאני מתלבשת, בעיניי זה חילול השם" 

אתמול הגיע תורה של פינס (26) להתרגז לאחר שגילתה כי אינסטגרם החליטה להפוך אותה לפרסונה נון גרטה בפיד של עוקביה. "הודעה שקיבלתי מאינסטגרם עכשיו", שיתפה את 899 אלף עוקביה בצילום מסך בו מכריזה הרשת החברתית כי מעתה, התוכן של פינס יהיה חשוף לעוקביה בלבד, וזאת בשל תמונות המפרות את חוקי הפלטפורמה, ומכילות, לדעת האלגוריתם של אינסטגרם – "פעילות מינית" או "עירום" האסורים לפרסום.

עדן פינס | צילום: אינסטגרם edenfines@
עדן פינס | צילום: אינסטגרם edenfines@

לצד אותו צילום מסך עם פירוט התמונות אשר מפרות את "חוקי הצניעות" של הפלטפורמה (אשר הוצע לפינס לשקול להסירן), עדכנה הדוגמנית שמשמעות השינוי הוא שכעת היא נחשבת ליוזרית עם שאדו באן (Shadow Ban). "שאדו באן למי שלא מכיר את המונח", הסבירה, "זה אומר שעשו לי ghost על המשתמש – יעני אי אפשר למצוא אותי". אכן, מדובר בהגבלת תוכן וחשיפה של משתמש או משתמשת, כך שהתוכן שלהם לא יופיע בפיצ'רים פופולריים של האפליקציה כמו 'explore', 'search', סרטוני Reels ועוד. עבור משפיעניות כמו פינס, מדובר בהגבלה משמעותית.

פינס בחרה לייחס את ההגבלה של אינסטגרם לכך שעוקבותיה הנשים דיווחו על הפרופיל והתמונות שלה. "איזה כיף שיש את כל המדרובות הקנאיות שיודעות לדווח אבל למחרת הפיד שלהן נראה בול אותו דבר", עקצה בכעס לא מוסתר את הגולשות שהיא בטוחה כי דיווחו על חשבונה במספרים גדולים, הביאו לסימונה על ידי ידי אינסטגרם – והורידו משמעותית את החשיפה שלה.

עדן פינס | צילום: אינסטגרם edenfines@
עדן פינס | צילום: אינסטגרם edenfines@

לסיום, ביקשה פינס להבהיר כי לדעתה אינסטגרם הפכה להיות פלטפורמה מעיקה שמחטיאה את המטרה המקורית שלה לשיתוף תוכן. "צחוק בצד, אינסטגרם נהיה מקום מעייף, פוליטיקלי קורקט, חוסם, מתנצל והכי עצוב, אין חופש אמנות. באסה", ציינה.