"אישה שיוצאת לדייט לא צריכה לפחד שהגבר יפנה אליה נשק"

טירוף הנשקים עולה שלב | צילום: GettyImages
טירוף הנשקים עולה שלב | צילום: GettyImages

הקלות הבלתי נסבלת של חלוקת הנשקים: הבוקר (רביעי) פורסם בכלי התקשורת כי אישה יצאה לדייט ראשון עם גבר שלפי החשד ביצע בה עבירות מין תוך איום בנשק. שמישהו יעצור כבר את הטירוף הזה

88 שיתופים | 132 צפיות

כלי התקשורת דיווחו הבוקר (רביעי) על אירוע חמור שאירע במהלך הלילה, כאשר גבר יצא עם אישה לדייט ראשון, ולפי החשד ביצע בה עבירות מין שונות תוך שהוא מאיים עליה באקדח, עם רישיון לנשק שקיבל לפי הדיווחים, לפני כחודש בלבד. כל זה קורה במקביל לחלוקת כלי הנשק שמתעצמת בזמן המלחמה, ואף הובילה לקריאות לפתוח בחקירה פלילית נגד השר איתמר בן גביר. לפי המשטרה העבירות המדוברות התרחשו במהלך מפגשם הראשון של השניים, כאשר לפי עדותה של האישה בוצעו בה עבירות מין תחת איומי אקדח.

>> בן גביר, כדאי שתקרא את הטקסט הזה לפני הטרגדיה הבאה

טל הוכמן, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים, מסרה בתגובה: "כל כך הרבה זמן אנחנו מתריעות על כך שהמשטרה חייבת לסרב נשיאת נשק מאנשים אלימים. היום קיבלנו תזכורת קשה לחשיבות של זה. לא יתכן שנשק שנישא למטרות ביטחון מנוצל בצורה שמאיימת על ביטחונם של אחרים. ביטחונן של נשים. אישה שיוצאת לדייט לא צריכה לפחד מגבר שאיתה, מהפחד שהגבר נושא נשק והנשק הזה יופנה כנגדה. בחור שקיבל רישיון נשק רק בחודש שעבר".

אילוסטרציה | צילום: shutterstock
אילוסטרציה | צילום: shutterstock

"זאת מציאות שאסור לנו לקבל", היא ממשיכה. "עברו כמעט שלושה חודשים מתחילת המלחמה ומאישור הרחבת התקנות של נשיאת כלי נשק אזרחיים והמדינה עוד לא השכילה לייתר ממשק בין משרד הרווחה למשטרת ישראל והאגף לכלי ירייה במשרד לביטחון לאומי. זה לא ייתכן שהרווחה מכירה ומטפלת בגורמים אלימים שיכולים לבקש נשק ללא שום מניעה. הוצאנו השבוע מכתב דחוף ליו"ר הועדה לביטחון לאומי, צביקה פוגל, בקריאה לכנס דיון המשך בדחיפות. הסיפור הזה צריך להיות קריאת השכמה. כל רגע שעובר בו נשק מחולק ללא בקרה – הוא סכנה לכולנו".

נזכיר כי רק בשבוע שעבר נרצחה אישה בחיפה כאשר בן זוגה חשוד במעשה. בטור מיוחד של מנכ"לית שדולת הנשים לשעבר מיכל גרא-מרגליות, היא הביאה נתונים מבהילים שאמורים להטריד כל אישה בישראל. כמות הבקשות לרישיון לנשק גדלה במימדים אדירים מאז תחילת המלחמה (300 אלף בקשות לרישיון נשק הוגשו, וכ-50 אלף כבר אושרו), והיד כאמור מאוד קלה על ההדק.

"כשם שנשק הוא הכרחי לביטחון הנדרש ברמה הלאומית", כתבה אז, "הוא גם יכול להוות סכנה גדולה ואיום ברמה האישית. הימצאותם של כלי נשק בבית מגבירה משמעותית שלוש מגמות: אלימות ביתית רצחנית מצד גברים כלפי נשים, תאונות עם כלי הנשק במסגרתם נפגעים בעיקר ילדים וכן התאבדויות. הקשר הוא מובהק, וצמצום כלי הנשק – מוביל לירידה בנפגעות ונפגעים".

>> המלחמה הורגת: פעוט בן שנתיים נרצח בלוד, אישה נרצחה בחיפה

בריאיון שערכנו עם לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל, היא סיפרה לנו על האלימות המתגברת נגד נשים – דווקא במהלך המלחמה. בן עמי אמרה בריאיון מה אנחנו יכולות לעשות בנידון, כדי לנסות ולמנוע את האסון הבא: "דווקא עכשיו, כשאנשים יותר קשובים, יותר חרדים ויותר זהירים, אנחנו יכולות להיות יותר קשובות לחברות שלנו, לאחיות שלנו, לשכנות שלנו, להתעניין מה שלומן".

רישיון נשק | צילום: Gettyimages
רישיון נשק | צילום: Gettyimages

עצוב, מבהיל ומטריד לראות כי טרגדיות שיכלו להימנע ועוד ועוד מעשים החמורים ממשיכים להצטבר במהירות מסחררת. הגיע הזמן שמישהו בממשלה יעצור את מרוץ החימוש המטורף הזה, או שלפחות ידאג לכך שמתן רישיון לנשק יהיה מפוקח כראוי והרבה יותר אחראי. לצערנו, אנחנו רואות פעם אחר פעם, יותר מדי נשקים שמגיעים לידיים הלא נכונות.