אושפיזין במיטה: הדרך הקלאסית לתבל את חיי המין שלכן

צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"
צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"

פרטנר או פרטנרית נוספים לא נוכל לסדר לכן, אבל הנה טיפים שיצמצמו את המבוכה ויגבירו את העונג לקראת שלישייה סקסית. שירלי פסטרנק כץ, סקסולוגית ויועצת זוגית, עם המדריך המלא לצלע השלישית

88 שיתופים | 132 צפיות

השנה היא 2023, וסקס בשלישיה הוא כבר לא איזו סטיה קינקית, אלא טרנד מקובל בקרב זוגות. גם אפליקציות ההכרויות הכניסו פיצ'רים לטובת מי שמחפשים להצטרף למנאז' א-טרואה ולקראת סוכות, זה בכלל מבורך לארח עוד פרטנר או פרטנרית במיטה שלכם. "צריך לזכור שאנחנו לא המצאנו את הגלגל", אומרת שלי פסטרנק כץ, סקסולוגית ויועצת זוגית. "כבר ב'דיזנגוף 99' ראינו דברים כאלה. אני חושבת שמה שקורה בשנים האחרונות זה בעיקר הדיבור והחשיפה לנושא. מספיק שיש לך חברה שחוותה משהו כזה ואת ישר מתחילה לחשוב שאולי את מפספסת משהו".

>> קשר מיני וחברי מושלם מבלי להיות זוג? יש דבר כזה

"ב־60 השנה האחרונות יש לנשים בעולם המערבי את האפשרות לקיים יחסי מין פשוט כי בא להן", מוסיפה שרית גל כהן, מנחה למיניות מיטיבה, "ואז אנשים מתחילים לשאול את עצמם שאלות: מה מתאים לי, איך אני ממצה את ההנאה המינית שלי, ובעיקר איך משלבים הרפתקנות ויציבות – שני הדברים שאנחנו מחפשים במערכת יחסים כשבעצם הם סותרים זה את זה לחלוטין".

זו לא תהיה הסתירה האחרונה במקרה הזה. הקלישאה אולי גורסת שבאהבה אין חוקים, אבל כל מי שנפגעה פעם או פעמיים או מיליון יודעת שלפעמים כמה חוקי בסיס דווקא היו מועילים, או לפחות מונעים מאיתנו לסמס לאקס באמצע הלילה. אותו הדבר בסקס, וביתר שאת – בשלישיות, שם הפוטנציאל למבוכה גדול הרבה יותר, אבל גם הפוטנציאל לעונג. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אז הנה כל הכללים שיכפילו את הכיף בחזקת שלוש.

צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"
צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"

האם את בכלל רוצה את זה?

"הפער בין הפנטזיה למציאות הוא אדיר", אומרת פסטרנק כץ. "לפעמים אנחנו חושבות שנצליח להכיל דברים מסוימים כשבפועל אנחנו פתאום מבינות שזה לא זה". בדיוק בגלל זה, רגע לפני שאת מתחברת לאפליקציה או נעתרת לבקשה של בן זוג, חשוב לעצור ולהבין לקראת מה את הולכת. "אני מכירה מישהי שהיה לה בן זוג והייתה מישהי שהדליקה אותה", מספרת פסטרנק כץ. "היא צירפה אותה אליהם ובאמת הם עשו סקס ביחד והיה לה מדהים, אבל באיזשהו שלב היא פתאום קיבלה צמרמורות ובחילה מטורפת. היא ראתה את הבחורה ואת החבר שלה בסקס מטורף ופתאום היא הרגישה שהיא לא יכולה להסתכל עליו. היא יצאה מהבית ושם זה נגמר. היא ניסתה במשך כמה חודשים להתגבר על זה ולחזור למערכת יחסים רגילה אבל זה פשוט לא עבד. היום היא עדיין זוכרת את זה כחוויה מיוחדת ומחרמנת, אבל היה איזה רגע שפתאום היא כמו חזרה למציאות ואז היה הבינה – רגע, החבר שלי שוכב עם מישהי אחרת".

הכלל הפשוט במקרה הזה הוא לשאול את עצמך אם הרעיון לצרף עוד אדם למיטה נראה לך מושך ומגרה גם כשאת לא חרמנית במיוחד. ענית כן – ברכותינו. מרתיע אותך? יכול להיות שזה פשוט לא בשבילך.

צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"
צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"

תיאום ציפיות

את ובן (או בת) זוגך לא צריכים לתכנן לפרטי פרטים את מה שיקרה, אבל כמה חוקי יסוד ימנעו הרבה סצנות קנאה בהמשך. מניסיון. "חשוב לדבר על זה כי דברים משתנים ובלהט הרגע לא רוצים לעצור", מסבירה ליאור (שם בדוי), בת 33, שמקיימת סקס בשלישיות כבר כמה שנים. מצרפים עוד גבר? החליטו מראש אם זה כולל גם חדירה. לא כל דבר חייב להיות עד הסוף וזה בדיוק המקום להפריך את המשוואה הדבילית שסקס מתקיים רק כשיש חדירה. אולי מבחינתכם דווקא חדירה זה בסדר אבל נשיקות הן מחוץ לתחום? אתם קובעים איפה להניח את שלט ה"זהירות, גבול לפניך" ואתם גם אלה שאחראים לציית לו. ואם כבר ציות, בדיוק כמו בפרקטיקות מעולם ה־BDSM גם כאן רצוי להשתמש במילת ביטחון. הסכימו מראש על סימן שיאפשר לכם לעצור את האקט באלגנטיות. אפילו אם לא תשתמשו בו הוא יעניק לכל אחד מהמשתתפים את הביטחון שבכל שלב אפשר לעצור ויותר מזה – שאתם ביחד בדבר הזה. מה שמוביל לכלל הזוגי הבא.

נכנסתם ביחד? יצאתם ביחד

זה נשמע פרדוקסלי אבל דווקא כדי למקסם את החוויה של כל אחד מהמשתתפים שלישייה זה לא המקום להתנסויות חדשות. לא עושה רימינג עם בן הזוג בבית? זה לא הזמן להתחיל עם בחור שפגשת לפני 20 דקות. אותו הדבר תקף גם למין השני: לא יורד לחברה שלך? אל תרד לבחורה שהצטרפה גם אם באותו הרגע זה נראה לך סופר מפתה ומחרמן. אתם לא צריכים להיות מוקסמים בטירוף מהפרטנר שהצטרף, התחושה צריכה להיות שאתם מארחים אותו ביחד אצלכם. זה בדיוק המקום לפרגן דווקא לבן או לבת הזוג המקוריים, אפילו בזמן שאתם לא מקיימים איתם אינטראקציה מינית. מחמאות כמו "תראה איזה בן זוג יש לי" ו"איזה מדהים הוא" יהפכו את האווירה להרבה יותר נעימה, נינוחה וסקסית – ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

אנשים שאת עשויה להכיר

את בן הזוג שלך את מכירה, אבל מה לגבי הצלע השלישית? חבר/ה, יזיז/ה או אולי דווקא זר מוחלט? "לא מכניסים עוד פרטנר לזוגיות", קובעת פסטרנק כץ שממליצה על אופציות הידיד/ה. "יש כאלה שהקטע שלהן זה דווקא לצרף חברה. לראות את הגבר שלהן מתנשק איתה מחרמן אותן בצורה בלתי רגילה, אבל זה עלול להיות מסוכן כי חברה זה לתמיד, את תמיד תראי אותה". ליאור לעומתה קובעת ש"עדיף שתהיה היכרות ורצוי אינטימית עם האנשים שעושים את זה איתם. הייתי בכמה צדדים של המשוואה הזו – כאישה שמצטרפת לזוג, עם יזיז ועוד מישהי שלא הכרתי, וגם עם שני גברים שעם שניהם הייתה לי מערכת יחסים אינטימית. איתם היה לי הכי כיף: שניהם הכירו אותי, אהבו אותי ורצו לעשות לי רק טוב ולענג אותי".

בקיצור: זה בדיוק הזמן לשדרג את מעמדו של הידיד בחייכן, כשלמען הפרוטוקול גם זר מוחלט ואטרקטיבי יכול להפוך לידיד נפש קרוב אחרי שלושה לייקים ותגובה בפייסבוק.

צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"
צילום מסך מתוך הסרט "החולמים"

לתת זה לקבל

הפורמט של שלישייה ייקח אתכן למסע בעברה של התנועה הקיבוצית וידרוש מכן לאמץ את הרעיון "כל אחד (ואחת!) נותן כפי יכולתו ומקבל לפי צרכיו", וכל המרבה הרי זה משובח. גם אם ביומיום אתן בחורות של מיסיונרית שמעדיפות לשכב על הגב ולקבל את כל הפינוקים ישירות אליכן, זה לא הזמן להתחיל להתחשבן. הדינמיקה המשולשת תבהיר לכן את מה שמישהו כבר ניסח טוב יותר לפנינו: "ייתנו – יקבלו. לא ייתנו – לא יקבלו".

2+1 לא תמיד שווה שלוש

הכלל הזה נוגע דווקא לבחורה או לבחור שמצטרפים: סיימת? את קמה, מתארגנת ויוצאת. זו לא מערכת יחסים ולא הפכתם עכשיו לשלישייה נצחית. "הבחורה שמצטרפת לא צריכה להישאר עם הזוג", מסבירה פסטרנק כץ. ומה כן רצוי לעשות אחרי שהאקט מסתיים? "אני הייתי שולחת הודעה דווקא לבחורה, משהו כמו תודה שצירפת אותי והכנסת אותי למיטה שלך, כדי לתת לה תחושה נעימה ולא סליזית נטו. בסופו של דבר גם בקטעים הכי מיניים וקיצוניים שלנו אנחנו עדיין בני אדם עם רגשות. וכשאנחנו מרגישים שיש משהו מעבר, שרואים אותנו – זה עושה את ההבדל", אומרת פסטרנק כץ. זה נכון כמובן גם אם המצטרף הוא גבר ולא אישה.

מה שבטוח – בטוח

הכלל שכמעט אין צורך לציין אותו ובכל זאת נציין. עומדת לשכב עם מישהו שאת לא מכירה? קחי איתך קונדום. סיפורים על משגל נסוג שהתפקשש או סתם מחלות, עתיקים כמעט כמו התפיסה ששלישייה זו פנטזיה גברית בלבד. ואנחנו הרי תמיד היינו בעד קדמה.