ספרים מומלצים

המלצות קריאה: הסופרת שכותבת על סקס כמו שאף אחת אחרת לא

ספרים מומלצים
ספרים מומלצים

מחברת "טיפוס של חתולים" חוזרת עם ספר נועז, מותחן הרצח שלא תוכלו להניח מהיד ועוד 10 ספרים חדשים שאהבנו במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

מקור דורי וחבר הילדות שלו אריאל עלו ארצה בשנות ה־70 מארצות אנגלו־סקסיות, ומשפחותיהם התיישבו בנתניה. אחרי 10 שנים שבהן לא התראו הם נפגשים במקרה בניו יורק, בשלהי מלחמת המפרץ. המפגש מציף מחדש את סיפור האהבה הלא ממומש שלהם. "יחידים במינם" כתוב היטב, סוחף ונוגע ללב. סיפורישראלי מובהק אך בינלאומי באותה מידה.

כריכת הספר "יחידים במינם"
כריכת הספר "יחידים במינם"

>> עוד ספרים מומלצים

תרגום במעון לילדים באוקראינה של שנות ה־90 מתגוררת סמירה הקטנה עם חבריה, המחכים כולם להורים מאמצים. כשחברתה מרינה נלקחת לאימוץ על ידי זוג הורים גרמנים, משתנים גם חייה. היא מוצאת את דרכה לחבורת ילדי רחוב וחולמת להיות זמרת ולפגוש שוב את מרינה. "קוקּוֹלְקָה" הוא סיפור חיים מרתק, קשה ועוצר נשימה.

כריכת הספר "קוקולקה"
כריכת הספר "קוקולקה"

עיון מה גורם לאישה, אימא לשלושה, בת זוג ובעלת עסקים, לעזוב הכול ולנסוע לגמרי לבדה (בפעם הרביעית) למקום זר? ולמה היא חושבת שזו חוויה שמעצבת תודעה נשית אחרת? "לבד ליפן, חתירה לתנועת השבירה" היא מסה אישית המשלבת עשרות ציורים מרהיבים המשקפים יפה את ייחודיותה של יפן. ספר מופלא.

כריכת הספר "לבד ליפן, חתירה לתנועת השבירה"
כריכת הספר "לבד ליפן, חתירה לתנועת השבירה"

תרגום אם חד־הורית עובדת בשירות בתי הסוהר של טקסס ונחשפת לכל הרוע של המין האנושי בתוך החומות ומחוצה להן. כשהיא פוגשת את מדריך הג'ודו של בנה היא חושבת שמצאה את מה שחיפשה אבל מגלה שהוא מפלצת ומחליטה להיפטר ממנו. אלימות במשפחה, דילמות מוסריות, רצח – הכול שם בפנים.

כריכת הספר "חומות"
כריכת הספר "חומות"

ילדים הסיפור על הילד שהיה מוכן להתמודד עם פחדיו וללכת רחוק (מילולית) בשביל לעזור לאימו החולה להחלים. לאחר הרפתקאות רבות הוא הצליח הביא לה את "פרח לב הזהב". עיבוד נהדר, כתוב בשפה שמדברת לילדים אבל לא מנמיכה את עצמה לשם כך. ספר מרחיב לב.

כריכת הספר "פרח לב הזהב"
כריכת הספר "פרח לב הזהב"

מקבץ סיפורים לפני שנה וחצי התפרסם ב"ניו יורקר" הסיפור הקצר "טיפוס של חתולים" מאת כותבת אלמונית. תוך שלושה ימים נקרא הסיפור ושותף על־ ידי מיליונים ברשתות החברתיות ועורר דיונים סוערים. המחברת הפכה לאחת הסופרות המדוברות בעולם וזכתה למקדמה של 1.2 מיליון דולר על ספרה הראשון "אתה יודע שאתה רוצה את זה" והינה, הוא אצלנו בעברית, כולל הסיפור המדובר. אל תפספסו.

כריכת הספר "אתה יודע שאתה רוצה את זה"
כריכת הספר "אתה יודע שאתה רוצה את זה"

ילדים הרבה לפני הארי פוטר היה לנו את "קאיטוש המכשף", גיבורו של יאנוש קורצ'אק, ילד שובב שחלם להיות קוסם. הוא מתאמן ומגלה שיש לו כוחות לחולל קסמים ולשנות את המציאות. קאיטוש חי חיים כפולים אבל מגזים בהפעלת הכוח שלו ונאלץ לצאת למסע נדודים עוצר נשימה, עם סוף מפתיע ומרגש במיוחד.

כריכת הספר "קאיטוש המכשף"
כריכת הספר "קאיטוש המכשף"

פעוטות "הדינוזאור הביישן" הוא ספר מקסים עשוי קרטון, המיועד לפעוטות סקרנים שמתבקשים לקרוא לדינו הדינוזאור ובכלל לקחת חלק בהתרחשויות. בדקנו על קורבן מזדמן והוא שיתף פעולה בשמחה ובהתלהבות. מומלץ ביותר.

כריכת הספר "הדינוזאור הבישן"
כריכת הספר "הדינוזאור הבישן"

תרגום אן ווייד בנו לעצמם חיים בצפון איידהו ועכשיו, כשזיכרונו של בעלה דועך, מנסה אן להבין מה קרה לפני שנים לאשתו הראשונה לבנותיהם. "איידהו" מזכיר לנו שהפרשנות שאנחנו נותנים למציאות מבוססת על תפיסות, אמונות וניסיון שצברנו, אבל אולי הכול הוא רק דמיון. אל תוותרו.

כריכת הספר "איידהו"
כריכת הספר "איידהו"

שירה "תפוס מקום לגשם" הוא ספר חדש של המשורר הנפלא שחר־מריו מרדכי. הינה טעימה מ"עדות העץ על הנהר":
ובְּכֵן, כָּכָה זֶה קָרָה: הָיְתָה
סְעָרָה.
אֲנִי לאֹ יוֹדֵעַ אִם חָזִי פָּרַץ
לָרָקִיעַ, וְעָרְפִּי לַנָּהָר;
אוֹ שֶׁמָּא גַּבִּי לַשָּׁמַיִם, וְלַמַּיִם
שָׁמַטְתִּי צַוָאּר .

כריכת הספר "תפוס מקום לגשם"
כריכת הספר "תפוס מקום לגשם"

יומן גרפי התבגרות בקיבוץ, דיכאון, בעיית פריון, מטפלים קונבנציונליים יותר ופחות –כל אלה הם חלק מחייה של אורית, אבל בגלל שהיא גם מאיירת ואומנית קומיקס זכינו אנחנו, הקוראות, בהיי, מישהו שומע אותי שלפעמים מעלה חיוך ולפעמים מכווץ את הלב.

כריכת הספר "היי, מישהו שומע אותי"
כריכת הספר "היי, מישהו שומע אותי"

מקור שלושה מטבעות זהב, חלק מירושה משפחתית, נעלמו מן הכספת של משפחה חיפאית קטנה ושלווה ועכשיו הכול הרבה פחות שלו. כל אחד מבני המשפחה, אבא, אימא ובנם הסטודנט, מספק את נקודת המבט המעניינת שלו להתרחשויות. "גינת אגוז" הוא ספר מרתק וקולח שמשלב במיומנות עבר והווה.

כריכת הספר "גינת אגוז"
כריכת הספר "גינת אגוז"

מתח סטודנט מתבקש לראיין זר מוחלט ולכתוב ביוגרפיה קצרה שלו. בבית אבות הוא מוצא ותיק מלחמת וייטנאם שריצה 30 שנות מאסר בכלא על אונס ורצח של נערה. הוא משתכנע שהמרואיין שלו נכלא על לא עוול בכפו ויוצא להוכיח את חפותו. "החיים שאנו קוברים" הוא מותחן מסקרן ומעורר מחשבה.

כריכת הספר "החיים שאנו קוברים"
כריכת הספר "החיים שאנו קוברים"