ספרים חדשים: סיפורים משולחנה של קוראת בכף היד

סיפורים מרגשים ומעוררי מחשבה והשראה; ספר חובה להורים; נובלה יפהפייה שמלטפת את הלב וספר עם שם מוזר, שהוא אחד הספרים הכי טובים שתקראו - המלצות על ספרים חדשים

88 שיתופים | 132 צפיות

מבוסס על סיפור אמיתי

תרגום. בספרה הקודם "אל מול הלילה", גוללה הסופרת דלפין דה ויגאן ביד אומן את סיפור ההתאבדות המטלטל של אימה – תוצאה של כרוניקה ידועה מראש של התעללות בתוך המשפחה. הספר מבוסס על סיפור אמיתי מתמקד הפעם בסיפורה של הסופרת עצמה, ובהתמודדותה עם ההדים והריקושטים שעורר ספרה. בין כל אלה היא מתמודדת עם דמות מסתורית שנכנסה אל חייה וטרפה את כל הקלפים, עד שבשלב מסוים כבר לא ברור לקוראת, וככל הנראה גם לסופרת, מה מבוסס על המציאות ומה לא.

.

מידע אמין על מין

עיון. בעולם שבו ילדים בגיל בית הספר היסודי מקבלים מידע על מין, מיניות ודימוי גוף מהמורה הגדול אינסטגרם, עשו המחברות מצווה גדולה לכולנו כשכתבו מדריך המלמד הורים ומחנכים איך לתווך את הנושא החשוב הזה לילדים ולנוער. מידע אמין על מין מסביר מתי כדאי להפריד בין אחים המתקלחים יחד, מהו משחק מיני תקין ומהו משחק לא תקין, איך לדבר עם מתבגרים על אלימות מינית ועוד. ספר חשוב ומעולה שמיועד להורים ולמחנכים ומספק כלים מעשיים לשיח מיני בבית, לכל קבוצת גיל ולכל המגדרים. חובה.

נבדה

נובלה מקור. זהו סיפורם של אב ובתו. משפחתם עלתה ארצה מארצות הברית שם, בנבדה, התרסק מטוס קל שאותו הטיס האב. החברים שהיו איתו נפצעו קשה וגם הוא נפגע אבל על התאונה הזאת לא מדברים בבית. כשהבת כבר חיילת אם המשפחה מתה מסרטן, האחים האחרים כבר גדולים והיא נשארת עם אביה בבית. מרקם החיים שלהם הוא הסיפור. רוב הזמן הם מהלכים די בהצלחה על חבל דק ובאמת רק פעם אחת הוא התפרץ וקרא לה "לסבית מלוכלכת". נובלה יפהפייה, כתובה ברגישות אנושית נדירה שמלטפת את הלב.

כוחו של הכלב

תרגום. סיפורם של שני אחים החיים בחווה מבודדת במונטנה של שנות ה-20, תקופה שבה המכוניות מתחילות להחליף את הכרכרות והסוסים והאינדיאנים כבר לא מסתובבים כרצונם אלא כלואים בשמורות. כל אחד מהאחים הוא אישיות בפני עצמה וכשאחד מהם נישא לאלמנה, אימא לנער מתבגר, מרקם החיים משתנה עד לסוף המדהים והמפתיע. כוחו של הכלב מספק תיאור מופלא של החיים בתקופה ובמקום שבסרטים מצטלמים יפה אבל בחיים האמיתיים קשים ואכזריים ושל דמויות מורכבות ומרתקות. אחד הספרים הטובים שקראתי בשנים האחרונות.

נהר הקרח

מקור. נפשה של מילי אינה מוצאת מנוח. היא מבקשת לשנות דבר מה מהותי בעולמה, במשפחתה, בה עצמה. שתי החמצות מכבידות על לבה: אהבה שהתלקחה בה אחרי נישואיה, ויחסיה הטעונים עם בתה היחידה. בניסיון לתקן מה שנפגם, ובכמיהה אל חום אנושי נעים ופשוט שיפשיר את חדרי הלב הקפואים שלה, מילי מזמינה את נכדה הצעיר לגור בביתה. אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד. נהר הקרח הוא רומן משפחתי כתוב היטב.

מרלנה

תרגום. מרלנה, יפהפייה בעלת קול מהפנט, וקאט החכמה שנאלצה לעזוב בית ספר פרטי מובחר, הן שתי נערות שנגזר עליהן לחיות בשממה המושלגת, הענייה והמסוממת של צפון מישיגן. גם הקשר הקרוב עד כדי אובססיביות ביניהן לא מצליח להושיע אותן מהדלות, האלימות וההזנחה המובילות למותה של מרלנה. קאט המוכשרת דווקא מצליחה בחיים אבל ממשיכה לכאוב את אובדן חברתה ומתייסרת בשאלה אם יכלה לשמור עליה טוב יותר והאם היא אשמה במותה למרות שבעצמה הייתה רק בת 16 באותה עת. סיפור אוטוביוגרפי מרתק וקורע לב.

חדר ענק נפתח – סיפורים מרפאים

סיפורים. סיפורים מהחיים, חלקם אמיתיים חלקם מבוססים על אגדות ומיתוסים, אבל הם כולם נוגעים, מעוררים הזדהות והשראה, מזכירים אמיתות חשובות ומרגיעים. שם הספר חדר ענק נפתח – סיפורים מרפאים הולם אותו בדיוק ומזכיר שלסיפורים יש כוח מרפא, עניין ידוע מדורי דורות בתרבויות שונות. המחברת, מעיין בן אריה, היא כירולוגית (קוראת בכף היד)  ותיקה, מספרת סיפורים, ומנחה בתחום "סיפורים מרפאים" וברור שהיא מבינה היטב את נפש האדם. חלק מהסיפורים בספרה לקוחים מהמפגשים שלה ככירולוגית וכמנחה שפוגשת אנשים רבים. רבים מהסיפורים מתחילים מאיזושהי נקודת כאב אישית, נשית או אנושית, שמקבלת מענה וניחומים מעצם ההתבוננות בה מכמה זוויות מבט במסע אישי המלווה בכתיבה. הספר כולל סיפורים מרגשים ומעוררי מחשבה והשראה, ממפגשיה של מעיין עם מצבים שונים בחיים ועם צמתים שמזמנים עבורה אפשרויות חדשות.

מרחק שנת אור

ילדים. אבא ואמא מספרים למאור ולאחותו שבקיץ יסעו לשנה לארצות הברית, מרחק של כמה שעות טיסה אבל בעצם מרחק שנת אור. ההתרגשות והחששות משמשים בערבוביה וכל החוויות שבדרך מלמדות את המשפחה על שייכות, על שמירה על קשרים עם חברים ועל השונה והדומה בין אנשים ותרבויות, כמו למשל ההבדל בין הספונטניות של קביעת מפגש עם חבר בארץ לעומת התיאום הנדרש לפגישה כזו בארצות הברית. סיפור קולח וכתוב היטב, מומלץ.

כמה שיותר משפחה

ילדים. דנה נולדה מתרומת זרע ומוטרדת מאוד מכך שאין לה אבא, רוני נולדה מאם פונדקאית ויש לה שני אבות והיא דואגת לאם הפונדקאית שנותרה לבדה. כשרוני מצטרפת לכיתה של דנה יש להן כמובן הרבה עניינים לדון בהם. כמה שיותר משפחה הוא ספר קצת דידקטי אבל עוסק בנושא החשוב של משפחות מסוגים שונים. לילדים בני 13-10.