טרנד

חתונה ממבט שלישי: הסלבס שמחליפות שלוש שמלות כלה

מגי אזרזר בשמלת כלה אחת מתוך שלוש בעיצוב חזן-צוקרמן | צילום: שיצו צלמים
מגי אזרזר בשמלת כלה אחת מתוך שלוש בעיצוב חזן-צוקרמן | צילום: שיצו צלמים

מה משותף לאגם רודברג, מגי אזרזר, עדן בן זקן ושני אטיאס? כולן התחתנו בלא אחת, ולא שתיים, אלא שלוש שמלות כלה. אזעקת טרנד תובענית במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

אגם רודברג החליפה במהלך החתונה המפוארת שלה שנערכה ביולי לא פחות משלוש שמלות כלה, שלושתן של מעצב האופנה אלון ליבנה. גם מגי אזרזר לבשה ביום הגדול שלה שלוש שמלות שונות, מבית היוצר של הלייבל חזן-צוקרמן, ואף הודתה בחשבון האינסטגרם שלה שבילתה במשך חודשים בסטודיו של הילה חזן ועדי צוקרמן בתדירות של שלוש פעמים בשבוע – שלוש שעות כל מפגש. עדן בן זקן לבשה אף היא שלוש שמלות כלה מבית המעצבת ברטה והשחקנית שני אטיאס, שהגיעה להתחתן בארץ ממקום מושבה בלוס אנג'לס, בחרה ללבוש שלוש שמלות שונות בעיצוב דרור קונטנטו.

>> הדרמה מאחורי שמלת הכלה של עדן בן זקן

מעצבי שמלות כלה יודעים לספר גם על החלפת ארבע שמלות בקרב בנות ונשות העשירון העליון והם מודים בפה מלא כי אכן מדובר בתופעה חדשה, שנראית כמו קפיצת מדרגה משמעותית בעולם הלראות ולהיראות הדיגיטלי, ומציפה לא מעט שאלות: האם ההתעסקות המוגברת בנראות השמלה לא באה על חשבון האירוע עצמו? האם התופעה עשויה לחלחל אל עשרות אלפי העוקבות שירצו לאמץ את הטרנד? ומה זה אומר מבחינת הסטנדרט, הגבוה ממילא, של חתונות ישראליות?

 

"זה לא רק להראות ולהיראות כי את זה כלה שהיא סלב יכולה לעשות בכל השקה שהיא מוזמנת אליה", אומר המעצב דרור קונטנטו שהלביש את השחקנית שני אטיאס. "יום החתונה הוא היום היחיד שבו הכלה חושפת משהו מאוד אישי, אז אם את יכולה להרשות לעצמך שלושה לוקים – אני בעד. אחת הכלות שהלבשתי לאחרונה החליפה ארבע שמלות, ויש כאלה שרוצות רק אחת או שתיים, הכול תלוי באופי של הכלה. מבחינת הכלה זה מעצים את החוויה, ואת לא חייבת סטייליסט בשביל זה. החלפת השמלה היא עניין הרבה יותר קצר מאשר לעשות איפור ושיער. בעיניי להתאים שמלה לכל חלק של האירוע – זה מהמם".

>> המדריך המלא לשמלות כלה יד שנייה

"הגעתי לסטודיו של דרור כדי לבחור שתי שמלות", מספרת אטיאס. "השמלה הראשונה שמדדתי היא זו שבחרתי לחופה. שבוע לפני החתונה, כשהגעתי למדידות הסופיות, נבחרה השמלה השלישית. היה מדובר בערב ארוך וכל שמלה התאימה לחלק אחר של הערב. בחתונה עצמה הרגשתי מאד נוח. החלפתי את השמלות בעזרת חברה טובה וזה לקח שניות".

"אם את סלב ואת בשיאך, אז למה לא למנף את זה?", אומרת רונית ביטון, בעלת חברת אסטרטגיה, ייעוץ והדרכה ברשתות החברתיות. "בעידן שבו אנשים קמים והולכים לישון עם הרשתות החברתיות, הסלבס מספקות תוכן מושך, וככל הנראה הן מקבלות את השמלות בהנחה משמעותית, אולי אפילו בחינם, וזה כבר משתלם. בסך הכול הן משווקות את עצמן בקלות ובכבוד, והעוקבות זוכות בעוד רגע של תחושה אישית מול הסלב, וברעיון לעיצוב שמלות הכלה שלה. כולם מרוויחים כאן".

"כולן בשאיפה להתחתן פעם אחת ולמצות עד הסוף את הכיף וההתרגשות מהאירוע, והשמלות הן חלק בלתי נפרד מזה", אומר המעצב אלון ליבנה שהלביש את אגם רודברג. "אגם הזמינה את האורחים לשעה ארבע אחר הצוהריים ומסיבת החתונה נמשכה עד ארבע לפנות בוקר. שלוש שמלות ל-12 שעות של חתונה זה לא הרבה. מה גם שהשלישית הייתה סוג של שמלת חוף על גבול בגד הים. לרוב הסלבס יש סטייליסטים שעוזרים להם, במקרה של אגם, שהיא גם חברה, ליוויתי אותה בהחלפות וכל החלפה נמשכה 10 דקות כולל הכול".

"ליידי גאגא הייתה מאורסת פעמיים. בפעם הראשונה היא קיבלה טבעת יהלום של 8 קאראט ובפעם השנייה של 7 קאראט. בעולם שבו אנחנו חיים, מי יכולה להידמות לזה? אין לזה סוף, מח"י שקלים ועד מיליארדים", אומר ליבנה בהתייחס לאפיל מנקר העיניים. "לא כל אחת יכולה הכול ויש גם אחלה לוקים בתקציב צנוע".

View this post on Instagram

Mrs. Krubiner

A post shared by Agam Rudberg Krubiner (@agamrudberg) on

"המפורסמות חיות בעולם של סושיאל, עולם מאוד ויזואלי שמבוסס על נראות חברתית ועל הלוק. לכן, מבחינתן, באירוע כמו חתונה יש להן את כל האינטרס שבעולם ללבוש גם חמש שמלות. הן רותמות את החיים האישיים לפרנסה שלהן והיום קל לעשות את זה ואת לא חייבת להיות קים קרדשיאן. השאלה האמיתית היא מה זה אומר עלינו", אומרת ד"ר רננה פרס, פיזיקאית, העוסקת בפיתוח מודלים מתמטיים שמגדירים תופעות במדעי החברה.

ומה זה אומר עלינו? 
"השאלה הערכית היא מה קורה כשמציבים סטנדרטים שאי אפשר לעמוד בהם. האם מתוך הרצון לחקות את המפורסמות, האישה הממוצעת תעשה דברים שהיא לא יכולה להרשות לעצמה, תגרור את ההורים שלה לקחת הלוואה, ואם חלילה היא לא תעמוד בסטנדרטים האלה האם היא תרגיש שהחתונה שלה לא שווה".

הלחץ החברתי היום חזק יותר?
"כן. יש פרמטר שמסמנים אותו באות Q והוא מסמל את רמת ההשפעה החברתית כשמאמצים טרנד חדש. אנחנו רואים שרמת הלחץ החברתי הולכת וגדלה בערך באחוז עד שניים בשנה. אנחנו חיים בעולם שההשפעות החברתיות בו נהיות יותר חזקות ויותר גלובליות. כלומר, הסיכוי למשל להיות מושפעת ממגי אזרזר, לצורך העניין, גדל. יש חוקרים שמדברים על תקשורת דו-שלבית, לפיה גם נקיטת עמדה או הבעת דעה בבחירות זה לא באמת דמוקרטיה. יש שכבה של אליטות, אלה מובילות דעת הקהל, שכולם הולכים אחריהן גם אם לא במודע".

וכמה רחוק זה יכול להגיע?
"ככל שמעמד הביניים יוכל להרשות לעצמו".

איך את מסתכלת על זה כחוקרת?
"כחוקרת אני רואה את זה ממבט משועשע. זוהי תופעה חזקה שאנחנו החוקרים מסתכלים עליה ממקום לא שיפוטי אלא כדי למדוד את העוצמה שלה. החוויה של לקבל לייקים היא חוויה מרוממת נפש עבור הרוב, זה מחלחל לעשרות אלפי העוקבות, אבל אני סומכת על השוק שיתאים את עצמו לסטנדרט החדש ויציע אלטרנטיבה עממית יותר. אני לא שופטת את אלה שבחרו בחתונה גדולה ובשלוש שמלות. זאת הפרסונה שהן מתחזקות, זאת החוויה שלהן וחלק ממנה זה להסתכל על התמונות ולהגיד 'הייתי מדהימה'. זה עוד שלט חוצות בשבילן, ואחרי הכול, יש הרבה מפורסמות שבוחרות להתחתן אחרת".