מי כותב את העונה הזאת של החיים שלי? כי היא כבר הזויה מדי

נגה ד'אנג'לי | צילום: באדיבות המצולמת
נגה ד'אנג'לי | צילום: באדיבות המצולמת

בלי פרנסה, בלי ממ״ד, בלי חלום: הקומיקאית נגה ד׳אנג׳לי עוברת את אחת התקופות ההזויות בחייה, על רקע מלחמת חרבות ברזל. הלוואי שהעונה הבאה תהיה קצת יותר אופטימית. טיפה

88 שיתופים | 132 צפיות

יושבים כמה תסריטאים ותסריטאיות וכותבים את העונה החדשה של החיים שלי. "אז הדמות של הסטנדאפיסטית שלנו״, אומר אחד מהם. ״חייבים לחדש, לרגש, למתוח. אני מזכיר שהעונה האחרונה נגמרה בחגיגת יומולדת 40 כשהיא מוקפת בחברות ואומרת לעצמה: ׳מה יכול להשתבש?׳, אז עכשיו צריך להקשות עליה, לשבש״.

>> הוליווד לצדנו: הכוכבות שתקפו את ישראל – פוטרו

״אולי מלחמה?״, מציע תסריטאי אחר. ״אבל משהו חזק כזה, שהיא עם שלושה ילדים בבית שלא יכולים לשבת דקה בזום, ואין להם ממ״ד אז היא מורידה אותם כשהם ישנים למקלט, זה מכשול טוב. והיא לא מתפרנסת מהסטנדאפ ולבעלה יש מסעדה תימנית וגם הוא בבעיה, כמו בקורונה כשהעולם הסתדר יפה גם בלי פאנצ'ים וחילבה. ובנוסף, היא מסתובבת בבסיסים של חיילים ומלונות מפונים ומופיעה בהתנדבות, ולא ברור מי צריך את ההפוגה הזאת יותר, הם או היא, ובואו נראה אם היא בכלל תצליח להצחיק במצב הזה״.

״כן״, מעירה אחת התסריטאיות, ״אבל חסר מכשול פיזי. משהו שיקשה עליה לתפקד. אולי היא שוברת את הזרת ברגל? אבל לא בקטע דרמטי, סתם נתקעת בפינה של הקיר. זה מצחיק, צולעת למקלט זה פיפי! ובנוסף לכל, בכל פעם שהיא תרצה להתלונן היא תיזכר שאין לה זכות ביחס לזוועות המלחמה שמתרחשות עכשיו. וואי וואי גמרנו אותה, חחח זה קורע".

נגה ד'אנג'לי עם המשפחה במקלט | צילום: באדיבות המצולמת
נגה ד'אנג'לי עם המשפחה במקלט | צילום: באדיבות המצולמת
הזרת השבורה של נגה ד'אנג'לי | צילום: באדיבות המצולמת
הזרת השבורה של נגה ד'אנג'לי | צילום: באדיבות המצולמת

לא ברור אם הדברים האלה אכן נאמרו ונכתבו בחדר הכותבים הפיקטיבי שאני מדמיינת לעצמי, אבל המציאות בהחלט הגשימה הכל. בעונה הזאת אמא שלי חוזרת להיות דמות מרכזית בסדרה, היא מוצאת את הבת שלה בקושי מתפקדת ומציעה לה: "נוגושה, עכשיו יותר מתמיד ברור שבתחום הטיפול תמיד יש פרנסה, אולי תלכי לכיוון, זה מאוד מתאים לך". אחר כך, בערב, רגע לפני שהיא יוצאת מהבית, הבן שלה יסנן לעברה: ״בשביל מה את עושה את זה, גם ככה זה בהתנדבות". אני, הדמות הראשית, אחייך אליו ואגיד לו בלב שגם פה בבית אני בהתנדבות, אבל לפחות בהופעות מעריכים את מה שאני עושה. אבל מה שבאמת אני אומר בקול רם זה שחשוב לי לשמח את החיילים שלנו, ולפחות ארגיש נחמה שזה שיעור חשוב בשבילו לראות את ההורים שלו עוזרים במה שהם יכולים.

>> אחותה של החטופה רומי גונן: "50 חטופים? ביזיון למדינת ישראל"

נגה ד'אנג'לי בהופעה לחיילים | צילום: באדיבות המצולמת
נגה ד'אנג'לי בהופעה לחיילים | צילום: באדיבות המצולמת

אז איך מסתיימת העונה הזאת? אני מדמיינת סצנה של המשפחה בבית מדליקים נרות חנוכה ושרים יחד, כשברקע, בטלוויזיה, רואים את כל החטופים חוזרים הביתה. גם החיילים חזרו והמלחמה נגמרה, ואז מתקשרים לדמות שלי, הגיבורה, ואומרים לה שהיא התקבלה למירוץ למיליון סלבס ומשלמים לה סכום מכובד שיעניק לה רווחה כלכלית, והדילמה היחידה שלה היא אם ללכת על זה, כי היא עדיין עם זרת שבורה ברגל. ואיך יקראו לעונה הזאת? לא סיפורי גבורה, זה בטוח. אולי סיפורי גמורה. נתראה בעונה הבאה.