הזום הגדיל את הביקוש להזרקות וטרנד האיפור הושפע ממי טו. סיכום שנה בביוטי

צילום מסך מאינסטגרם gili_algabi_beauty
צילום מסך מאינסטגרם gili_algabi_beauty

מכניסות סופר פוד למוצרי הקוסמטיקה, חוזרות למוצרים יפניים, רוצות מראה טבעי בפנים והרבה פחות הגדלות שדיים. כל מה שקרה השנה וכל מה שצפוי לנו בשנה הקרובה בעולם הביוטי והאסתטיקה

88 שיתופים | 132 צפיות

שנת 2021 מסתיימת ובאה עלינו לטובה (אמן!) שנת 2022. כמו בכל סוף שנה, אנחנו אוהבות לבדוק מאיזה טרנדים אנחנו נפרדות, מה ימשיך איתנו לשנה הבאה ומה הדבר החדש שהולך לתפוס. אז בשביל שתהיו מעודכנות בדקנו עם מיטב המומחים בתחומי הביוטי והטיפוח מה הולך להשתנות בשנה הקרובה:

איפור: להתראות לטינט ושלום לשפתון האדום

מייקאפ עם קרם הגנה ושפתיים חזקות – מאסטר האיפור גילי אלגבלי מסכם:

מייקאפים
"אחד התחומים החזקים שראינו השנה הוא ההגנה לשמש והמייקאפים שנמצאים בקדמת הבמה הם אלה שיש להם מקדם הגנה. מעבר לחשיבות קרם ההגנה במייק אפ, הוא יוצר סוג של החזר אור, כמו פילטר והמראה שנגלה הוא יותר רך ועם הברקה עדינה. בשנה הקרובה נראה עוד ועוד מוצרים עם מקדם הגנה וככל שההגנה בקרם תהיה גבוהה יותר כך נראה יותר הברקות".

שפתיים
"מראה השפתיים הפך לבשרני ועבה. נשים לא שותקות יותר מאז מהפכת ה'מי טו' והן לא מתביישות להיות צבעוניות ונועזות. יש התעסקות עם תוחמים בהירים וכהים. השפתיים חזקות והשפתון האדום חזר בעוד הטינט ילך ויעלם בהדרגה. אנחנו צפויים לראות יותר ויותר שפתונים בגוון מט עשיר ובגוונים נועזים של אדום, ורוד ובורדו".

 "קרם ההגנה במייק אפ יוצר סוג של החזר אור, כמו פילטר לפנים"

 

עיניים
"צלליות עיניים היו בעבר אישיו גדול. השנה ראינו פחות התעסקות בעפעפיים ויותר בריסים. המסקרות חזרו בגדול והמגמה הזאת תגבר. העיניים גדולות ותשוקתיות עם הרבה מסקרה מודגשת כמו שהייתה בסבנטיז. בדיור ושאנל ראינו את ההדגשה בשפתיים ובעיניים בעוד שאר הפנים נותרות יותר חלביות. בעיניים נראה הרבה מסקרה וריסים מודגשים, נדביק אבנים ונצנצים, נראה מילוי ריסים ושזירה".

הברקות והארות
"טרנד שגבר וימשיך, נראה יותר שימוש בפריימרים ושימרים, המראה יראה יותר חוצפני וזוהר, אפקט הארה הוא גם מתחת לעיניים, נשים ישראליות מאוד אוהבות להדגיש את האזור הזה עם קונסילרים שיוצרים הארה".

פחות כימיקלים ויותר מינימליזם ופשטות

גליה תורן חן, יועצת לענף הביוטי מספרת על המגמות החדשות בתחום הטיפוח הביתי:

טישטוש גבולות
"השנה ראינו טשטוש גבולות במוצרי הטיפוח בין הקטגוריות השונות שלו, בין היוקרתיים לבין אלה הניתנים לרכישה גם בחנויות הפארם. קליניק למשל, נחשב יוקרתי והוא נמכר היום במחירים של ג'ייד ואילו ג'ייד נהיה יותר יוקרתי. בנוסף, אם בעבר הייתה לנו נאמנות למותג, היום יש מודעות למוצר ספציפי. נשים יכולות לערבב בין כמה מוצרים של כמה חברות בשגרת הטיפוח שלהן וכבר לא דובקות במותג אחד".

 "חברות קוסמטיקה גדולות הבינו שצריך להשקיע כסף במיזמים למען כדור הארץ וגם בשנה הבאה נראה קוסמטיקה עוד יותר נקייה, ללא פראבנים וללא סיליקונים"

 

וולנס
"מגמה נוספת בטיפוח היא הוולנס. שיקוף של הלך רוח, חברתי, כלכלי, ושעיקרו מודעות למען הסביבה. טיפוח הפנים הפך לחלק מהבריאות הכללית שלנו, ממש כמו שאנחנו עושות כושר ובדיקות תקופתיות כך אנחנו דואגות גם לטיפוח. זה ממשיך גם לנושא של טבעונות וקיימות. חברות קוסמטיקה גדולות הבינו שצריך להשקיע כסף במיזמים למען כדור הארץ וכל זה הביא אותנו השנה וימשיך להביא אותנו גם בשנה הבאה לקוסמטיקה עוד יותר נקייה, ללא פראבנים וללא סיליקונים וצמחי מרפא מיפן. גם הסופר פוד נכנס השנה חזק בטיפוח ויש הרבה רכיבים מהצומח: אצות מסוגים שונים, פטריות, צ'יה, גוג'י ברי, שומר ועוד".

חזרה לפשטות
"אחרי עשור של שליטה קוריאנית במוצרי הטיפוח (ידוע גם כ-BEAUTY-K) יש השנה חזרה ל-BEAUTY-J, הקוסמטיקה היפנית היותר קלאסית ומינימלית שלא כוללת עשרה שלבי ניקוי למשל".

מעבר מקיי ביוטי לקוסמטיקה יפנית | צילום: GettyImages
מעבר מקיי ביוטי לקוסמטיקה יפנית | צילום: GettyImages

הכנת העור לטיפולים פולשניים
"טיפוח האנטי אייג'ינג מאוד התחזק השנה בהיבט של ההבנה שהרפואה האסתטית וההזרקות באים יחד עם הקרמים ומוטב להגיע לטיפולים עם איכות עור טובה. ובשנה הקרובה נראה יותר מוצרים שיבואו כהכנה לטיפולים אסתטיים".

קיימות בריח טוב

עופר לוין, מדריך ראשי תחום הבישום בחברת שסטוביץ מספר על שלוש תופעות עיקריות שהיו השנה:

קיימות
"הבקבוקים והאריזות עברו מתיחת פנים, הרבה מהם עשויים חומרים ממוחזרים מצד אחד, ומתכלים מצד שני. הפלסטיק ממוחזר, הזכוכית ממוחזרת והרצון הוא להקטין את טביעת הרגל הפחמנית, יותר ויותר בקבוקים אקולוגיים ודיבורים על אחריות חברתית. גם בבישום עצמו יש יותר מרכיבים טבעיים ממקורות ידידותיים לסביבה ומזעור של אלרגנים".

בשמי נישה
"מגמה בולטת נוספת היא בשמי נישה שנוספו מתוך הרצון של הלקוחות לאינדיבידואליות ולייחודיות של ריחות שאינם נמצאים על המדף הרגיל של הבישום בפארמים. מדובר בהשקעה כספית גבוהה בנסיון למצוא ריחות ייחודיים המתוגברים בבוסטרים שונים שמרכיבים תמהילים שונים".

בשמים זוגיים
"אחרי שבשנה שעברה הצטרף לעולם הבישום ה"ג'נדר פרי" (או בשמו הקודם בשמי יוניסקס) שנולד בעקבות החלטה של שדולת הנשים העולמית שהתנגדה לשימוש במושג יוניסקס בכל מה שקשור לעולם הבשמים, עם הרבה בשמים שמתאימים לנשים וגברים כאחד, ה"גנד'ר בלנדר" הביא לנו בשמים זוגיים, לו ולה".

בושם דולצ'ה גאבנה the one. מחיר 505 ש"ח ל־75 מ"ל | צילום: יח"צ
בושם דולצ'ה גאבנה the one. מחיר 505 ש"ח ל־75 מ"ל | צילום: יח"צ

קוסמטיקה מקצועית: רכיבים חדשים וספיגה עוצמתית

מרב בן יקר, מנהלת מקצועית של חברת HL מסכמת את השינויים בקוסמטיקה המקצועית:
"בשנה האחרונה אנחנו עדים למרכיבים פעילים עם יכולת חדירה וספיגה יותר עוצמתיים. מה שהתחיל עם פפטידים הוא היום ביו פפטידים כשההבדל הוא ביכולת החדירה הטובה יותר לעור. עולם הקוסמטיקה המקצועית עלה מדרגה גם בכל הקשור לטיפול באקנה, מצד אחד הוא מטפל בדלקת ומצד שני גם משקם ומחדש את מרקם העור. בנוסף, השנה גילינו רכיב חדש, הדור החדש של חומצת אלפא ובתא, שנקרא פולי הידרוקסיאסיד שמגיע ממקום צמחי. מרכיב נוסף חשוב הוא בקוציאול, אלטרנטיבה לרטינול שגם הוא ממקור צמחי. בנוסף הפילינגים מגיעים לקדמת הבמה, כל החברות יצאו עם פילינגים מאד עוצמתיים ובטוחים לגמרי".

>> סובלת מפגימנטציה? הפתרונות הכי טובים להעלים קמטים מהעור

"הביקוש להזרקות גדל מאוד השנה ולקורונה יש חלק בזה. כשאנחנו רואים את עצמנו במראה, התמונה היא בדו מימד אבל כשאנחנו רואים את עצמנו בזום אנחנו מגלים כל מיני דברים וגם גברים הצטרפו לטרנד"

מהקמפיין של חוה זינגבוים לסדרת רימיקרונזייד, המחדירה קולגן שלם לעור | צילום: יח"צ
מהקמפיין של חוה זינגבוים לסדרת רימיקרונזייד, המחדירה קולגן שלם לעור | צילום: יח"צ

ניתוחים והזרקות: המראה הטבעי חוזר, השדיים קטנות

ד"ר צחי וידר מומחה בכירורגיה כללית וטיפולי אסתטיקה ב-VIV CLINIC מסביר על שתי מגמות עיקריות:

מראה טבעי
"השנה באופן בולט יש חזרה למראה מוזרק טבעי יותר. עצמות הלחיים פחות בולטות, הפרופורציות יותר נכונות ונשים הבינו שמוגזם זה פחות יפה ואפשר לייצר מראה הרמוני ויפה בכמות קטנה יותר. אין ספק שהביקוש להזרקות גדל מאוד השנה ולקורונה יש חלק בזה. ברגיל כשאנחנו רואים את עצמנו במראה, התמונה היא בדו מימד כי המראה היא סטטית, אבל כשאנחנו רואים את עצמנו בזום, מה שקרה הרבה בגלל הקורונה, אנחנו אקטיביים ועם הבעות, ואנחנו מגלים כל מיני דברים שמפריעים לנו וגם גברים הצטרפו לטרנד הזה כשאצלם הרצון להזריק הוא בעיקר בוטוקס בעיניים וחומצה הילארונית בקו הלסת, כדי לייצר לו מראה חד יותר".

פרופסור אייל גור: "ראינו הרבה פחות הגדלת שדיים ואם בכלל, אז המידות הפכו קטנות יותר. השנה ניכרה עליה גם בניתוחי פנים לגברים"

 

חומרים חדשים
"חומרי המילוי השתכללו השנה ואנחנו רואים חומרים מעולים בדרגות סמיכות שונות לאזורים השונים, כולל לאזורים עדינים, שם העור דק יותר, כמו מתחת לעיניים ומעל השפה ולעומקים שונים בפנים, על פי צורך, וכמעט כל חברה מייצרת ליין רחב של סמיכויות. מלבד חומרי המילוי מחומצה הילארונית השנה נכנסה לתחום גם חומצה פולילקטית עם טיפול הסקולפטרה שיש התלהבות ממנה בהיותה מגרה ייצור קולגן, אבל להבדיל משאר החומרים שנותנים תוצאה מידית, לוקח לחומצה הזאת לפחות חודשיים לגרות ייצור קולגן. נראה שבעתיד הנראה לעין הקולגן, שלפני שנים היה פופולרי יתפוס שוב את מקומו בתחום ההזרקות, אבל בטכנולוגיה שונה מאשר בעבר כדי שהתוצאות יהיו לטווח ארוך יותר".

סטילאג' בי סופט. המזרק הארגונומי stylage bsoft של חברת אלפאמדיקס. ניתן להשיג בחברה ובקליניקות הרופאים | צילום: יח"צ
סטילאג' בי סופט. המזרק הארגונומי stylage bsoft של חברת אלפאמדיקס. ניתן להשיג בחברה ובקליניקות הרופאים | צילום: יח"צ
סמיכות משתנה לפי הצורך. חומרי מילוי של ג'ובידרם | צילום: יח"צ
סמיכות משתנה לפי הצורך. חומרי מילוי של ג'ובידרם | צילום: יח"צ

>> צמיד קולגן – איך משתמשים בזה והאם זה באמת עובד?

פרופסור אייל גור, מנתח פלסטי מספר על השינויים בניתוחים הפלסטיים השנה:
"בתחום השדיים יש השנה ירידה משמעותית בניתוחים. ראינו הרבה פחות הגדלת שדיים ואם בכלל, אז המידות הפכו קטנות יותר. השנה היו יותר הוצאת שתלים שבוצעו יחד עם הרמת שדיים. נראה שנשים הפנימו שגוף זר כמו שתלים הם כבר לא קוד תרבותי וכבר לא הכרחי. בצוואר ראינו יותר ניתוחי מתיחה בגיל צעיר עם רפיון עור קל. ויש עליה גם במתיחת זרועות. השנה ניכרה עליה גם בניתוחי פנים לגברים".

>> הטיפולים והניתוחים שכוכבות "סקס והעיר הגדולה" עשו בפניהן

מכשור קוסמטי מתקדם: יותר עמוק, יותר יעיל

אורית קאופמן, מנכ"לית משותפת של אלפאמדיקס לשיווק מותגי אסתטיקה רפואית מספרת על הטכנלוגיות החדשות בשוק הטיפולים האסתטיים:
"החידוש הגדול השנה בתחום המכשור הוא שילוב של גלי רדיו ומחטים. השימוש בגלי רדיו לא חדש אבל הטכנולוגיה הייתה חלשה יותר ולא הגיעה לעומקים והתוצאות היו פחות טובות. בשיטה החדשה יש פחות תופעות לוואי ואם הלייזר בעבר לא התאים לכהות, גלי רדיו מתאימים לכולן:

מהפכה בטיפולי הפנים
מכשיר כמו פייסטייט שהושק השנה, הביא איתו מהפכה בטיפולי פנים, מדובר בפרוצדורה בקליניקה שהיא כמעט ברמה של מתיחת פנים כירורגית. נכון שיש זמן החלמה אבל עדיין זה מעכב לתקופה ארוכה את הצורך בניתוח.

"נשים למדו שהן יכולות לטפל בבית ברמה של מכון בהרבה פחות כסף ובאיכות מעולה. השנה האחרונה גרמה לנשים להאמין ביכולת שלהן לבחור לבד"

 

מכשיר לשאיבת שומן ועיצוב גוף
מכשיר נוסף שנכנס לאחרונה בתחום טיפולי הגוף הוא רנוביאן (renuvian), מכשיר כירורגי לחדרי ניתוח למצוק הגוף בשילוב עם שאיבת שומן שעובד על גלי רדיו וגז הליום פלזמה. טיפול אחד שמתבצע בחדר ניתוח ועושה עיצוב ומיצוק עור מטורף וכבר במהלך הטיפול רואים את ההתמצקות והוא כבר עושה גלים בעולם.

הצפי לשנה הבאה הוא מכשירים שהם hands free, ללא מגע, שנועדו לפנים, אישה תשב חצי שעה והמכשיר שיוצמד לה, ירים לה לחיים, יהדק לה את הסנטר ויעשה לה מיצוק פנים. עוד תחום שיקבל בולטות השנה הוא האסתטיקה הווגינלית, בקרוב תגיע פלטפורמה חדשה מבטיחה, מבוססת גלי רדיו עם מחטים שתפתור בעיות ספציפיות בווגינה כולל בריחת שתן".

סטילאג' בי סופט המזרק הארגונומי מוגן פטנט stylage bsoft של חברת אלפאמדיקס, ניתן להשיג בחברה ובקליניקות הרופאים | צילום: יח"צ
סטילאג' בי סופט המזרק הארגונומי מוגן פטנט stylage bsoft של חברת אלפאמדיקס, ניתן להשיג בחברה ובקליניקות הרופאים | צילום: יח"צ

>> העפעפיים נפלו? עכשיו כבר לא חייבים ניתוח

שינויים בהרגלי הצריכה

דנה זילברשטיין, מנכ"לית חברת HO GLOW מספרת:

"לקורונה הייתה השפעה מוחצת על השינוי בהרגלי הצריכה, גם בישראל וגם בעולם, אנשים שינו דפוסים לגמרי, פחות הגיעו לרשתות פיזית ויותר קנו אונליין. אם בסגר הראשון נשים לא יכלו לקבוע זמן לטיפולים בחוץ אצל קוסמטיקאית או מניקוריסטיות, ככל שחלף הזמן והיה להן זמן פנוי לחקור ולהעמיק, הן למדו שהן יכולות לרכוש ערכות ולטפל בבית ברמה של מכון בהרבה פחות כסף ובאיכות מעולה. השנה האחרונה גרמה לנשים להאמין ביכולת שלהן לבחור לבד, לדעת שהן חכמות ומבינות מה מתאים להן ובעיקר שהן לא פראייריות".

קרם פנים להפחתת קמטים של GERMAINE DE CAPUCCINI. מחיר 199 ש"ח, להשיג באתר HO GLOW | צילום: יח"צ
קרם פנים להפחתת קמטים של GERMAINE DE CAPUCCINI. מחיר 199 ש"ח, להשיג באתר HO GLOW | צילום: יח"צ

> הפיתוח החדשני של חוה זינגבוים ומתי היא תצא להנפקה בבורסה