חולות אהבה אנחנו: כל הסיבות להתאהב בעמוס תמם

עמוס תמם. "חולי אהבה" | צילום מסך: קשת 12
עמוס תמם. "חולי אהבה" | צילום מסך: קשת 12

הוא מככב במקביל בשלוש סדרות על מסך הטלוויזיה שלנו, אבל המשחק המצוין של עמוס תמם זו ממש לא הסיבה היחידה שגרמו לנו להתאהב בו. הכנו לכן רשימה מפורטת, תורכן להתאהב גם

88 שיתופים | 132 צפיות

עמוס תמם. לא סתם יש לך שם של לווין – לאן שלא נסובב בימים האלה את האנטנות שלנו, אנחנו קולטות את עמוס. השחקן והפרזנטור המסוקס בן ה-46 מככב בימים אלה על המסך בשלוש סדרות במקביל: "מנאייכ", "חולי אהבה" ו"מתוקים", וכאילו לא מספיק שהוא מאלץ אותנו לבחור באיזו גרסה שלו אנחנו רוצות לבהות, הוא גם מלווה אותנו בהפסקת הפרסומות כפרזנטור של אחד הבנקים הגדולים בארץ.

>> איילת זורר היא הגיבורה שחיכינו לה כל הזמן הזה

אז אם טרם היה ברור, עמוס תמם הוא צו השעה, בנוסף להיותו גבר נחשק שלא מעט מאיתנו היו מייחלות לשעתק את הגנים שלו. ואם טרם השתכנעתן למה, הנה עוד כמה סיבות:

1. הכל זה מהבית

הוא מגיע ממשפחה רמלאית ממוצא טוניסאי בת שמונה נפשות, ויש לו חמישה אחים ואחיות. עמוס קרוי על שם דודו, האח של אביו, שמת בגיל צעיר בטוניסיה ממחלה. אביו, קצב במקצועו, חזר בתשובה בסמוך להולדתו של עמוס, מהלך שהגיע בעקבות מלחמת יום הכיפורים ממנה שב כהלום קרב. אימו גדלה בפריז מגיל 3 עד גיל 21, ושם גם פגשה את אביו. כנער עזר לאביו ולסבו למכור תבלינים בשוק של רמלה.

עמוס תמם. "חולי אהבה" | צילום מסך: קשת 12
עמוס תמם. "חולי אהבה" | צילום מסך: קשת 12

2. לבמות נולדתי

הוא שחקן ורסטילי שכובש את הקהל בכל במה או מסך עליהם הוא מופיע. בטלוויזיה הוא כיכב בסדרות דוגמת "השיר שלנו", מסודרים", "סרוגים", "עספור", "אחת אפס אפס", ובקולנוע בסרטים דוגמת "הלומים", "גיבורים קטנים", "שלוש אמהות", "כידון", "ילד טוב ירושלים", לעבור את הקיר", ובסרט המלחמה האמריקאי-ישראלי "ג'ארהד: חוק השבות". גם בתיאטרון הוא מככב בהפקות רבות: "קזבלן", "חשמלית ושמה תשוקה", "מצחיקונת", "שלושת המוסקטרים" ו"אותלו".

מתוך הסרט "ילד טוב ירושלים" | צילום: רן מנדלסון
מתוך הסרט "ילד טוב ירושלים" | צילום: רן מנדלסון

3. מדבר בפתיחות גם על הנושאים הפחות זוהרים

תמם הוא התגלמות הצבר הישראלי יפה הבלורית, ואם היינו צריכות עוד סיבה (שטחית) לרצות ללהק אותו לתפקיד "גבר החלומות" שלנו, ברזומה שלו יש וי מאובק ומחוספס על שירות כלוחם בצנחנים. למרות הכריזמה המחוספסת והצ'ארם שנדמה שהגיעו בילט אין, תמם שיתף בעבר בראיונות כי בילדותו לא חשב שהוא יפה, והיה ילד קטן וצנום. בראיונות עבר סיפר כי רק בגיל 16 הוא תפס ספרינט בהתפתחות שלו, ורק לימים למד כמה הוא מצודד.

רותם סלע, אסי עזר ועמוס תמם בפרמיירה של הדרמה החדשה "מתוקים" | צילום: שלומי יוסף, אור גפן
רותם סלע, אסי עזר ועמוס תמם בפרמיירה של הדרמה החדשה "מתוקים" | צילום: שלומי יוסף, אור גפן

>> מה רואות בפברואר? 27 סדרות חדשות ולוהטות לחורף

4. מה קשור הסעיף הזה? אבל הוא הכי קשור

הידעתן כי תמם היה בהרכב המקורי של "מה קשור"? היום כידוע ההרכב הוא למעשה  שלישייה – ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף, אך בתחילת דרכו בשנת 2000, היה למעשה חמישייה שכללה גם את שחר חסון ותמם. תמם וחסון פרשו בשנת 2001 רגע לפני הפריצה הגדולה של ההרכב, והמשיכו כל אחד בדרכו העצמאית (ובהצלחה לא פחותה).

עמוס תמם בטקס פרסי הטלוויזיה 2023 | צילום: ליאור חורש ועידו אלקסלסי
עמוס תמם בטקס פרסי הטלוויזיה 2023 | צילום: ליאור חורש ועידו אלקסלסי

5. המנחוס שהתגלה כסגולה להצלחה

עם כישרון וכריזמה כמו שלו, קשה להאמין שהיה מישהו שאמר לתמם "לא" בחייו, אבל דווקא ה"לא" שנאמר לו כשניסה להתקבל לבית הספר למשחק של ניסן נתיב, פתח לו את הדלת ללימודי משחק בסמינר הקיבוצים, לימודים אותם סיים בהצלחה מרובה.

אז לפעמים מנחוס מתגלה דווקא כסגולה להצלחה, כפי שתמם גילה מספר פעמים לאורך הקריירה שלו. בדרך לאודישן של "אחת אפס אפס" הוא עבר תאונת אופנוע קשה בעקבותיה החליף את האופנוע שלו ברכב. גם האודישן השלישי לסרט "לעבור את הקיר" לא התחיל ברגל ימין, כשתמם הגיע אליו קודח מחום. בשני המקרים כידוע זה לא הפריע לו לכבוש את הלב למי שהיה צריך – והוא זכה בתפקידים השונים.

עמוס תמם, "מנאייכ" | צילום: כאן 11
עמוס תמם, "מנאייכ" | צילום: כאן 11

6. משחק לא רק על הבמות

מלבד משפחתו והאהבה שלו למשחק, תמם שיתף בעבר שהאהבה הגדולה בחייו היא כדורגל ובעברו אף היה שחקן בקבוצת בית"ר רמלה. "הרגע הזה של הגול הוא הכי קרוב לאלוהים שיכול להיות", אמר בעבר. ואם כבר באלוהים עסקינן, תמם שגדל כאמור עם אב דתי, סיפר בראיונות כי הוא מחובר מאוד למסורת, ליהדות, לרוח היהודית ולחוכמה היהודית, אבל לא לדת. "אני מאוד יהודי, אבל לא דתי", סיכם.

עמוס תמם | צילום: ADD
עמוס תמם | צילום: ADD

7. לב שבור הוא לב שלם

אמנם היינו מאוד מאושרות אם תמם היה רווק ופנוי להובלות, הלב שלו תפוס כבר לא מעט שנים על ידי טל נרובאי, בעברה רקדנית ושחקנית ולאחר מכן פסיכותרפיסטית, פסיכודרמטיסטית ומטפלת ב־CBT (טיפול קוגנטיבי התנהגותי) בבית החולים תל השומר עם התמחות בטיפול בהפרעות אכילה. לשניים שני ילדים – בת ובן. בשנה שקדמה ללידת בתם הבכורה תמם ונרובאי חוו לידה שקטה. השניים התגברו על המשבר וממשיכים להפגין זוגיות חזקה, יציבה, אוהבת ומעוררת השראה.

עמוס תמם ואשתו טל נבוראי | צילום: אינסטגרם amostamam@
עמוס תמם ואשתו טל נבוראי | צילום: אינסטגרם amostamam@