18 סיבות שיגרמו לכן להתאהב מחדש במייגן מרקל

מייגן מרקל | צילום: Chris Jackson/GettyImages
מייגן מרקל | צילום: Chris Jackson/GettyImages

בגלל הסטייל, בגלל הגולגול, בגלל שהיא נחמדה, לבבית והופכת את הפיד למקום טוב יותר. מייגן מרקל חוגגת יומולדת 39 ואנחנו חוגגות איתה

88 שיתופים | 132 צפיות

תגידו הרבה מזל טוב ותוציאו את העוגה המלכותית – רייצ'ל מייגן מרקל, הדוכסית מסאסקס בשבילכן, חוגגת יום הולדת 39. יום ההולדת הזה מוצא אותה חיה בשלווה בלוס אנג'לס. מחייכת, אחרי הרבה זמן שלא. נכון, לפני כמה ימים פורסם שהיא תאלץ לשלם 67 אלף ליש"ט לאחר שהפסידה במשפט נגד שני צהובונים בריטיים, אבל נראה שהיא תצליח להתגבר גם על זה.

אבל מייגן היא כמובן לא רק אישה נערצת שוויתרה על הרבה כבוד וכסף בשביל האושר שלה, פאשניסטה רותחת ואימא, אלא הרבה יותר מזה. אז לרגל יום הולדתה אספנו עוד 18 סיבות שיגרמו לכן להתאהב בה, אם כמובן זה לא קרה עד עכשיו. 

1. היא לימדה את העולם לא לזלזל בילדות קטנות 

להבדיל ממה שלא מעט בריטים חושבים הסיפור של מייגן מרקל לא מתחיל באירוסיה להארי, וגם לא בתפקיד שלה ב-Suits. היום היא בת 39 אבל כבר בתור ילדה בת 11 הצליחה לשנות את העולם בסיפור שנשמע כאילו נלקח מהאגדות הרבה לפני שהיא בכלל דרכה בשערי הארמון. 

ב-1993 הייתה זו פרסומת של פרוקטר אנד גמבל לסבון כלים שטענה ש"נשים בכל אמריקה נלחמות בכתמי שומן". מייגן הקטנה לא אהבה את המסר המשתמע שנשים מקומן במטבח והן היחידות שצריכות לדאוג לתחזוקת הבית. בעידוד אביה החליטה מייגן הצעירה לעשות מעשה וכתבה מכתבי תלונה לכל מי שהיה יכול לעזור – כולל לחברה עצמה וגם למי שהייתה הגברת הראשונה דאז, הילרי קלינטון.

ילדה בת 11 שכותבת מכתבים לאשת הנשיא זה חמוד מאוד, אבל זה לא נגמר פה: קלינטון כתבה בחזרה למרקל הצעירה, וסיסמת הפרסומת שונתה מ"נשים בכל אמריקה נלחמות בכתמי שומן" ל"אנשים בכל אמריקה", והשאר היסטוריה. אז בפעם הבאה שאתם לועגים למישהו או למישהי ואומרים שהוא מתווכח כמו "ילדה קטנה" , רק תיזכרו ילדה קטנה אחת בשם מייגן מרקל. 

2. היא גרמה לעולם כולו להאמין באהבת אמת 

עם כל הכבוד לקייט מידלטון, נדמה כי מאז דיאנה, נסיכת העם, לא הייתה בארמון מישהי שזכתה לגלי אהבה גדולים כל כך, אם כי יותר בעולם ופחות ברחבי הממלכה הבריטית ועוד פחות בקרב משפחת המלוכה. אי אפשר להכחיש שסוד קסמה של מרקל קשור לעובדה שגם ב-2020 לא מעט מאיתנו מפנטזות על אהבת אמת סטייל סרטי דיסני עם נסיך על סוס לבנה ונסיכה יפהפייה בשמלה לבנה, והיא הגשימה את כל זה בלי לוותר לרגע על עצמה, והגדילה לעשות כשוויתרה על החלום כשגילתה שבעצם מדובר בסיוט.

אל הארמון היא הגיעה בתור אישה גרושה, חצי שחורה ומבוגרת מהנסיך הארי ורחמנא ליצלן אמריקאית. כל זה נשמע כמעט לא רלוונטי ל-2020, אבל הארמון עדיין מתנהל באופן קצת שונה. לא מרקל ולא הארי נתנו לדברים האלה לעצור אותם, וב-19 במאי 2018 נתנו לעולם כולו תקווה שאהבה כמו בסרטים עדיין קיימת, ויותר מכך – שזה בדיוק מה שהופך את כולנו לנסיכות של אמת. לא כתרים ולא תארים, רק אהבה טהורה שמתגברת על כל המכשולים.

בעולם הציני, המזויף והמרוטש מרקל גרמה לכולנו להאמין מחדש באהבה, עדות לכך אפשר למצוא בעובדה שבסופו של דבר הרגע הכי זכור מהאירוע המתוקשר הוא לא השמלה, גם לא מצעד הסלבס אלא רגע אחד בו הארי הביט בעיניה של כלתו לעתיד ולחש לה "את נראית מדהים, אני הגבר הכי בר מזל בעולם". 

Royal Wedding Harry And Meghan GIF by BBC - Find & Share on GIPHY

3. היא לא נולדה נסיכה, היא נעשתה נסיכה (עם נחישות של מלכה!)

מייגן אולי גרמה לכולנו להאמין באהבת אמת, אבל זה לא אומר שהיא לא נלחמה עליה. לא מעט מהטבלואידים הבריטיים אוהבים לטעון שמייגן שמה עין על הארי עוד בשנות ה-20 שלה, כשחלמה לפלס את דרכה לפסגה, לתהילה ולעושר דרך מערכת יחסים מתוקשרת שכזו. 

לפני כשנתיים נחשפה תמונה של מרקל בת ה-15 מצטלמת על רקע ארמון בקינגהאם, כמו עוד אחת ממליוני תיירים. אפשר רק לדמיין אותה אומרת אז לחברתה "את רואה את הארמון הזה? יום אחד אני עוד אגור בו". ושנים לאחר מכן, זה אכן קרה. אגדה רומנטית או נחישות בלתי מתפשרת? תלוי מאיזה צד של עיתוני הרכילות הבריטיים אתן. בעיניינו אגב, זה בכלל לא סותר. מה שבטוח, כשמייגן רוצה משהו היא משיגה אותו.

4. בגלל Suits

מרקל אומנם עזבה את קריירת המשחק עם כניסתה לשערי הארמון (ועכשיו יש דיבור על חזרתה לשואו ביזנס), אבל לפחות היא השאירה לנו ממתק בינג' מושלם להתמכר אליו. אם עוד לא ראיתן – רוצו.

5. היא שוברת פרוטוקלים אחד אחרי השני

היא שמה לק שחור על האצבעות, עפה על שמלות חושפות כתפיים, לובשת מיני בלי גרביונים, מחבקת ילדים קטנים ועפה על גולגול בשיער, הו הגולגול. לא, לא מדובר בתיאור של שרון, מדריכת שכבת ט' בנוע"ל סניף כפר סבא, אלא בלא מעט מהפעמים בהן מייגל מרקל שברה את הפרוטוקול המלכותי ועל הדרך הצליחה לתקוע עוד סיכה בבלון המנופח שנקרא בית המלוכה. כי עם כל האהבה שלנו לנסיכים ולנסיכות, מלכים ומלכות – מייגן לא סתם מצפצפת על כללים של מאות שנים, כפי שחלק מהאנשים מנסים להציג זאת. מייגן היא האישה שבמו ידיה משנה את הלכי הרוח בארמון, ובהתאמה בעולם כולו. אבל היא גם לימדה אותנו שלפעמים צריך להפסיק להילחם, שהמחיר לא שווה את זה.

6. היא האישה שנתנה לכולנו לגיטימציה רשמית לגולגול מבולגן 

קייט מידלטון לא יוצאת מהבית בלי פן? בכיף שיהיה לה. כבר מתחילת דרכה בארמון המלוכה מייגן הזכירה לכולנו שגולגול הוא לא רק נוח אלא גם יכול להיות יפה. ה-messy bun הפך לסמלה המסחרי כשהוא מאחד בחינניות אין קץ בין עצלנות לאידיאולוגיה – סוג הפמיניזם האהוב על חלקנו, ע"ע לא מורידות שיערות ברגליים כי למי יש כוח? אה כן, וגם מוות לפטריארכיה. 

ואם כבר פטריארכיה, מכירות את הדביל המשרדי התורן שנהנה לשגר עקיצות לעברכן סטייל "מה נסגר עם הקוקו ספונג'ה?", ובכן בפעם הבאה פשוט שגרו לעברו "אה זה, זה קוקו מייגן" והרגישו לרגע נסיכה. מניסיון, זה עובד. 

מייגן והגולגול | צילום: Pool GettyImages
מייגן והגולגול | צילום: Pool GettyImages

7. בגלל הסטייל

מייגן מרקל לא רק שוברת פרוטוקולים בארמון, אלא גם בכל מה שקשור לאופנה. אל בית המלוכה היא הגיעה כשאת תקן הפאשניסטה הרשמית נושא בכבוד ובגאווה גיסתה קייט מידלטון, אבל לאורך השנים מייגן הצליחה לגבש סגנון ייחודי משלה שכאמור לא תמיד הולך יד ביד עם המוסכמות המלכותיות אבל תמיד נוטף סטייל. כן, אפילו כשהיא נאלצה לחבוש כובע מגוחך כמיטב המסורת. 

היא משלבת בטבעיות בין מעצבי על למותגים נגישים יותר, בוחרת לא פעם בקווים צמודים לגוף ובחליפות נשיות סקסיות,  בביקור המלכותי בפיג'י היממה אותנו עם שמלות פסים רומנטיות שהחמיאו לבייבי באמפ וכמובן השיא – שמלת הכלה השנויה במחלוקת בעיצובה של קלייר וויט קלר מז'יבנשי. לכל מי שציפה לקצפות וקשקושים נכונה אכזבה, אבל לדעתנו לא רק ששמלת הכלה של מייגן הייתה מושלמת, היא הייתה זיקוק מושלם של טעמה האישי, מה שהבכרח מכניס אותה לפנתיאון הנצח של הסטייל. 

>> המכנסיים של מייגן מרקל מסעירים את העולם

מייגן, השמלה והארי | צילום: WPA Pool/GettyImages
מייגן, השמלה והארי | צילום: WPA Pool/GettyImages

8. בגלל שיש לה נמשים, והיא לא מתכוונת להסתיר אותם 

לא רק הבחירה שלה בשמלת כלה הצליחה לעורר מחלוקת, אלא גם מראה האיפור בו בחרה מייגן ביום חתונתה – מינימליסטי, כמעט בלתי מורגש והכי חשוב: נותן מקום לנמשים היפים שלה. מאפרים שעבדו עם מרקל לאורך השנים העידו שהיא תמיד ביקשה "לא לטשטש את הנמשים שלה", שבלטו בשיא יופיים גם על שער מגזין Vainty Fair מ-2017. ההנחיה של מרקל לצלם פיטר לינדברג הייתה אחת לפי הדיווחים "אני רוצה לראות נמשים!". 

9. בגלל החיבוקים שלה לילדים, ושאר מעריצים

עוד קצת מהאומץ של מייגן לשבור כל פרוטוקול מלכותי והפעם גם בכל מה שקשור למגע עם ההמון הבריטי שלא מפסיק להרעיף עליה אהבה. בין אם בשיחות עם סבתות בריטיות ובין אם בחיבוקים לילדות חמודות – שתוך שנייה כמובן הופכות לתמונות ויראלית ושוב מזכירות את האנושיות שובת הלב של הדוכסית.

כך למשל בביקור המלכותי שלה ושל הנסיך הארי לרגל יום האישה 2018 בברמינגהאם, ילדה בת 10 בשם סופיה ריצ'רדאס סיפרה לנסיך הארי שכשתהיה גדולה היא חולמת להיות שחקנית. כן, בדיוק כמו מייגן שכמובן לא התעלמה מהעניין והעניקה לסופיה הקטנה חיבוק ענק. "מייגן אמרה לי שאני אוכל להשיג את כל מה שאני חולמת עליו ושהיא תשמח לראות אותי יום אחד על המסך כשאהיה שחקנית", סיפרה סופיה, וזה רק סיפור אחד מיני רבים. פייר? גם אנחנו לא היינו מתנגדות לחיבוק ממייגן. 

מייגן ומעריצה | צילום: Pool/GettyImages
מייגן ומעריצה | צילום: Pool/GettyImages

10. היא באמת נסיכת העם 

נדמה שמאז הנסיכה דיאנה, אימו המנוחה של הנסיך הארי, לא הייתה עוד בת מלוכה שהצליחה לגעת ולרגש את העם הבריטי במקביל לפריצת גבולות מתמדת. מייגן מרקל מזכירה לרבים כל כך את הנסיכה המנוחה – היא דעתנית ושוברת גבולות, היא מביאה לארמון רוח חדשה, היא אקטיביסטית ופועלת לטובת ארגוני צדקה ובעיקר היא פשוט היא. "אני נפש חופשייה. יש כאלה שלא אוהבים את זה, אבל זו מי שאני", אמרה בזמנו הנסיכה דיאנה, ונדמה שהציטוט הזה הולם לא פחות את כלתה.

11. תכל'ס היא הדבר הכי טוב בפיד שלנו

מה תעשה בחורה חובבת טראש, גילטי פלז'ר ותרבות פופ שבכל זאת נאבקת לשמור על צביון אינסטוש אינטלקטואלי? ראו, החיים המודרניים מספקים אתגרים רבים לפתחנו. יש מי שיקראו לכך צרות של העולם ראשון, אך הם כנראה מעולם לא התמודדו עם העניין בו נפשך משוועת לטראש ומעט אסקפיזם אבל אין שום סיכוי שבעולם שתיכנעי לכלה מאיסטנבול.

לשמחתנו, ארמון המלוכה הבריטי היא הטלנובלה הטובה בעולם עם כל המרכיבים הדרושים, דרמות, תככים, מזימות, סטייל והכי חשוב – ים של קלאסה לשמור על הפאסון, בכל זאת. עם כל הכבוד לחדשות על הבחירות ודיווחים על עומר אדם ובר רפאלי, כבודם במקומם מונח, תנו לנו לקרוא עד סוף הימים דיווחים על מריבות בין קייט למייגן ואנחנו מרוצות.

12. היא הצליחה לפתוח חשבון אינסטגרם חדש ונוסף לארמון 

בזמן שכל ילדת בת מצווש מתחזקת לפחות שני חשבונות אינסטגרם, אחד רשמי ואחד סמוי (כדי לעקוב אחרי האקס אלא מה), בארמון המלוכה הדברים, ובכן, נראים מעט אחרת. הראשונה להביא את רוחות הסושיאל מדיה לממלכה הייתה דווקא קייט מידלטון, החתונה שלה לנסיך וויליאם הבהירה מעל לכל ספק שההמון צמא לעדכונים מהארמון, וההמון הזה נמצא היום ברשת.

עד לא מזמן החזיק הארמון שני חשבונות אינסטגרם רשמיים כאשר לצד החשבון The Royal Family, החשבון השני שנקרא Kensington Palace הוקדש בעיקר לדיירים הכי מפורסמים בארמון קנזינגטון – קייט, ויליאם והילדים.  באפריל האחרון נפל דבר בממלכה כאשר חשבון אינסטגרם רשמי נוסף של הארמון נפתח, והפעם הוא כולו של הארי ומייגן, שלפי הדיווחים אחראית על פתיחתו ואפשר רק לדמיין את כמות הדיונים בקבוצת הוואטסאפ "צוות דוברות ותקשורת – ארמון המלוכה לנצח" שהיא גררה. 

13. היא הזכירה לנו שלכל אישה יש זכות להחליט איך תיראה הלידה שלה, דוכסית או לא

אחרי שנים שבהן הבריטים התרגלו ללידה מלכותית מסוג אחד, שבין היתר כללה את צוות הרופאים המלכותי, מייגן מרקל החליטה שלה זה לא מתאים ושהיא לא מוכנה "שהאנשים בחליפות יפקחו על הלידה שלה". אם כל זה לא עצבן את הבריטים מספיק, מייגן גם החליטה לוותר על תמונת הלידה הרשמית שהתרגלנו לראות ובה מי שרק לפני רגע יצרה חיים נאלצה לעלות על עקבים, איפור מתוקתק ולשגר חיוך לפלאשים.

אז לא, מייגן החליטה שזה לא מתאים ונאלצה להתמודד עם ביקורת על כך שהיא מורדת, רק בגלל שהיא רצתה לבחור את הדרך בה היא תלד את בנה. האומץ שלה להתמודד עם הביקורת ולא לסטות מהדרך הזכירו לנו שלכל אישה יש זכות על גופה, לא משנה אם היא גרה בארמון  או בצריף.

והתמונה המלכותית? במקום שעתיים אחרי הלידה היא הגיעה אחרי יום והיא הייתה לא פחות מתוקה וקסומה. לאם ולתינוק שלם, והבריטים הזועמים יכולים לנוח. 

הארי, מייגן וארצ'י הקטן | צילום: WPA Pool/GettyImages
הארי, מייגן וארצ'י הקטן | צילום: WPA Pool/GettyImages

14. היא חברה אמיתית 

"אמור לי מי הם חברייך, ואומר לך מי אתה" אומר הפתגם הוותיק, ונדמה שבמקרה של מייגן הוא מוצדק במיוחד. הדוכסית מתחזקת קשרי חברות עם כמה מהנשים המוכשרות ומעוררות ההשראה בעולם. רשימה חלקית: השחקנית פריאנקה צ'ופרה, ג'סיקה מלרוני – סטייליסטית לוהטת ואחת הנשים עם הטעם הכי טוב בעולם, מעצבת האופנה מישה נונו וכמובן טניסאית העל סרינה וויליאמס שסיפרה עליה "מייגן היא חברה נהדרת ופשוט בן אדם כל כך חיובי". וכל חברה של סרינה, היא גם חברה שלנו.

15. היא יוגית

מייגן מרקל לא תחפור לכן שהיא עושה TRX, מייגן מרקל לא תנסה לשכנע אתכן להצטרף לקבוצת הריצה שלה, מייגן מרקל לא תופסת מכשיר בחדר כושר לשעה רק כדי להעלות לסטורי. לא, מייגן תעשה יוגה ותדע שזה הריל דיל. תהיו מייגן.

16. היא גרמה לנו להבין שהארי הוא הנסיך האמיתי בארמון

ג'ינג'ים מעולם לא היו לוהטים יותר: אחרי שנים בהן נחשב הילד הרע של הארמון, תיחזק מערכות יחסים לא ברורות וכמובן תחפושת אחת סרת טעם של חייל נאצי – מייגן מרקל הוציאה את המיטב מהארי שנראה לצידה תמיד מאוהב, שרמנטי ומקסים . בקיצור, הפכה אותו מילד לגבר, ו-וואו, איזה גבר. בזמן שאחיו וויליאם מאבד את המוג'ו, הארי הפך לאהוב הממלכה וגרם לנו לתהות איפה הצ'ארם הזה התחבא כל השנים. נו, כנראה שהיה צריך אחת כמו מייגן כדי שתוציא אותו.

17. היא פמיניסטית 

מרקל התחילה להאמין ברעיון "הקיצוני" שלנשים ולגברים מגיעות זכויות שוות בגיל 11, ומעולם לא הפסיקה. בעולם בו כל כך הרבה נשים, כולל לא מעט מפורסמות, עדיין בורחות כמו מאש מהטייטל "פמיניסטית" טוב שיש מישהי כמו מרקל שיודעת לנצל את כוחה ומעמדה לטובה ופשוט להצהיר בגאון "כן, אני פמיניסטית". רק עצם האמירה הזאת שולחת מסר ברור לילדי ולילדות העולם, כי כמו שאמרה גל גדות, נסיכה לא רשמית אחרת, "אם אתה לא פמיניסט היום, אתה פשוט סקסיסט".

18. היא לא מושלמת, וזה בסדר גמור

אין לה משפחה אידיאלית, רחוק מכך; היא לא תמיד מסתדרת עם כל יושבי הארמון, בלשון המעטה; נשבר לה הלב יותר מפעם אחת, והיא גם לא הפכה לכוכבת משחק בין לילה, אלא נאלצה לפלס דרך שלקחה זמן ולא מעט עבודה. על אף כל האמור לעיל מייגן מרקל היא לא בדיוק סיפור הסינדרלה הקלאסי שהורגלנו אליו – היא לא חפה מכל מה שנחשב פגמים, אבל זה בדיוק מה שהופך אותה לאנושית ושובת לב. אם תרצו, זה אולי מודל "הנסיכה" שנרצה להוריש לדור הבא. היא לא מושלמת, וזה בדיוק מה שהופך אותה למושלמת.