הסיבה האמיתית שהישראליות שנאו את לוק החתונה של מייגן מרקל

מייגן מרקל בחתונה המלכותית | צילום: Gettyimages
מייגן מרקל בחתונה המלכותית | צילום: Gettyimages

הבחירה של מייגן מרקל באיפור מינימליסטי ובשמלה בסגנון נקי הצליחה להכעיס מאוד את הגולשות הישראליות. אולי כי חשפה את האמת מאחורי התרמית של תעשיית החתונות המקומית, ואולי פשוט כי אלו הסטנדרטים במדינת השופוני בה צניעות נמדדת אך ורק לפי אורך המכנסיים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"לוק לא מכבד לכלה נסיכותית", "על מה לעזאזל היא הוציאה 18 אלף ש"ח?", "לפחות הייתה שמה מייק אפ כמו שצריך, רואים את כל הקמטים ואת ניתוח האף הלא מוצלח" – אלו היו רק חלק מהתגובות שהציפו את הרשת בסוף שבוע האחרון כשמייגן מרקל נישאה לאהוב ליבה הנסיך הארי באיפור מינימלי ובשמלת כלה של ז'יבנשי שהתאפיינה בקווים נקיים ולא הותירה רושם מיוחד. אחרי חודשים של ציפייה ושל בילד-אפ תקשורתי, אולי מוגזם בחלקו, לא מעט מהצופים נותרו מאוכזבים, כמעט מרומים. לאחר שדווקא בלב אירוע שהפגיש פנטזיות ילדות עם ארט שלקוח מדיסנילנד הייתה זו מרקל הכלה עם נמשיה והכתמים על הפנים שסירבה להעניק להם את 'אפקט הוואו' המיוחל. אך נדמה שמי שלקחו את האכזבה לאקסטרים וממש הפכו אותה לעניין אישי היו הגולשות הישראליות, חובבות הביוטי בפרט.

המחירון של מייגן מרקל לחתונה המלכותית | צילום מתוך אתר Vogue
המחירון של מייגן מרקל לחתונה המלכותית | צילום מתוך אתר Vogue

עוד כתבות מעניינות
המתלבשות הטובות והרעות מהחתונה של הארי ומייגן
הרגעים הקסומים שפיספסתן מהחתונה המלכותית
קייט ומייגן לא לבד: בנות המלוכה השיקיות בעולם

רק כדי לסבר את האוזן הוצאות האיפור והשיער לחתונה עמדו על סך של 18,431 דולר, כך לפי האתר של מגזין "ווג". על אף שבתחילה דווח כי ייתכן שכמו קייט מידלטון והנסיכה דיאנה גם מרקל תאפר את עצמה, בסופו של דבר נבחר דניאל מרטין, מאפר הסלבס הבריטי ושגריר של מותג הביוטי דיור, למי שינצח על הלוק הסופי. מרטין, לפי הדיווחים ברשת, השתמש בפחות מ-10 מוצרים, של דיור ושל חברת Honest Beauty. הפרוטוקול המלכותי אמנם אוסר על בנות הארמון להתאפר בכבדות ומעדיף שימוש בצבעים טבעיים בלבד, אבל לא נראה שהיה מדובר באיזו שהיא מגבלה עבור מרקל. מרטין, שמלווה אותה כבר לא מעט שנים, תיאר כיצד נותר נאמן למראה הטבעי הקבוע של הכוכבת שאוהבת לחשוף את הנמשים שלה וממש לא מתחברת לקביעה שהיא צריכה להסתיר או לכסות אותם.

מרקל כבר הצהירה בעבר שהיא מתכננת לדבוק בקו כמה שיותר נקי ופשוט, וזה לא לגמרי עניין של מה בכך כשהחתונה שלך היא האירוע המתוקשר והנוצץ ביותר של השנה. כן, אפשר לצקצק על הבחירה של מי שהרגע נישאה לנסיך ועוברת לגור בארמון לבחור בסגנון צנוע באופן מכוון, אבל מילים כמו 'מינימליסטי' ו'נקי' בהחלט מקבלות משמעות שונה בבית המלוכה. בנסיבות כאלה אי אפשר להיות באמת פשוטה, אבל כן אפשר לבחור איזה מסר תעבירי. מוסד המלוכה הוא אולי מיותר, ארכאי וחסר כל עוצמה פוליטית אבל יש לו דבר אחד והוא משמעות, גם אם סמלית. זה לא עניין של עוד שכבת מייק אפ או לא, פניה הנקיות של מרקל הן הניסיון להטעין את יום חתונתה במשמעות שתוכל להדהד גם לנשים אחרות ברחבי העולם, כאלה שלא גרות בטירות וארמונות.

https://www.instagram.com/p/Bi-6XsjlPtb

מהצד השני, מרקל אינה גיבורת העל הפמיניסטית שחלק מהדיווחים מנסים לעשות ממנה. כדי להיכנס בשערי הארמון היא נאלצה לוותר על לא מעט מהדברים שהפכו אותה למי שהיא, כולל קריירת המשחק שלה כפי שעשתה גרייס קלי לפני כמעט 60 שנה. החתונה המלכותית שלה אולי תירשם בדפי ההיסטוריה אבל עדיין מדובר בטקס פטריארכלי לפי כל כללי הספר. כן, גם אם יש בו בישוף שתומך בזכויות הקהילה הגאה. המסורת לנצח חזקה יותר מכוחו של אדם בודד, אבל כמו במקרים רבים בשנים האחרונות בבית המלוכה מרקל פרצה את הגדרות איפה שיכלה. העולם כולו חיכה לראות איך היא תתלבש ותתאפר? אין בעיה, היא הראתה לו – הנה, זו אני. 'אני' שהוא טוב מספיק בשביל הנסיך על הסוס הלבן ולכן אין שום סיבה שהוא לא יהיה טוב דיו עבורכם. הביטחון הכובש של מרקל במי שהיא בלי צורך להתנצל מחד ובלי צורך להאדיר את עצמה מאידך הוא ההגדרה המדויקת לצניעות. לא כך חשבו הגולשות הישראליות. ברור, אצלנו המילה 'צניעות' היא רק דרך למדוד את אורך המכנסיים של בנות ישראל, ובהתאמה את יכולות הפיתוי שלהן.

דפדפוף קצר בחשבונות האינסטגרם של מאפרות הכלה המובילות יבהיר בדיוק מה הישראליות אוהבות: שפתיים בולטות, עיניים שקופצות החוצה וגבות מודגשות, הו הגבות. אפשר לקרוא ללוק שכזה חגיגי או כלתי, אפשר גם לתאר אותו בדיוק כפי שהוא: שילמתי הרבה כסף ואני מצפה לראות תוצאה. טרנדים וטעם אישי בצד, גם ריסים מלאכותיים עשויים משיער טבעי הם בסופו של דבר ריסים מלאכותיים.

"את נראית מדהים, אני גבר בר מזל" לחש הנסיך הארי למייגן מרקל רגע לפני טקס הנישואים | צילום: Gettyimages
"את נראית מדהים, אני גבר בר מזל" לחש הנסיך הארי למייגן מרקל רגע לפני טקס הנישואים | צילום: Gettyimages

 

רק יומיים לפני החתונה של מייגן והארי בקצה השני של העולם ערכה הזמרת עדן בן זקן מסיבת חינה במהלכת החליפה חמישה אאוטפיטים, יותר מפי שניים ממרקל. המסיבה של בן זקן עם בעלה לעתיד שוקי ביטון נראתה מלאת שמחה ואושר, וגם הרבה עושר. כאילו יש קשר בין השניים, כאילו אם בן זקן תחליף עוד ועוד תלבושות כך תגבר האהבה והשמחה. כל אחת ראויה לחגוג כראות עיניה וברור שאי אפשר באמת להשוות בין טקס החינה שבין היתר מטרתו להפגין שפע לבין חתונת מלכותית וגם בן זקן היא רק דוגמה נסיבתית, אבל נדמה שהסברים מיותרים. הרי ברור לכל מי שחיה פה שתעשיית החתונות הישראלית איבדה פרופורציות וזה מתחיל עוד הרבה לפני החופה עצמה. החל משבת חתן, דרך טקס חינה ועד למסיבת רווקות, שבימינו אינה נחשבת למסיבה אמיתית בלי סט בגדי ים ממותגים ופלייסמנט עם פרצוף של הכלה עליו. המציאות הישראלית היא לא תמיד מקום לנסיכות ולנסיכים בלשון המעטה, אולי בגלל זה כל ילד בגיל הגן כאן מכונה 'נסיך' ונשים רבות כל כך אוחזות בציפורניים בהבטחה שיום יבוא וגם הן יהיו נסיכות.

 

העניין כאן הוא לא באמת האהבה, היא הרי תמיד מופלאה, קסומה ונהדרת – בין אם בזבזת 130,000 ש"ח על ערב אחד ובין אם בחרת שלא להינשא כלל. העניין הוא הביטוי של אותו רגש קוסמי חזק. אם האהבה מתחילה כסוד כמוס בין שני אנשים הרי שיום החתונה בא לומר ולהצהיר על כך קבל עם ועדה. בגבול הזה בין האישי לפומבי נוחתת תעשיית הביוטי הישראלית, מפמפמת לכלות שהן צריכות להשוויץ כמה שיותר, כאילו האהבה היא באמת סוד קטנטן שבלי שתי שמלות ו-30 שכבות איפור איש לא יזהה.

לא פלא שהגולשות הישראליות התאכזבו ממרקל ממש ברמה אישית, כעסו עליה על כך שהיא חושפת את התרמית הכלכלית שעוטפת את כולנו ומשווה בין גודל השמלה לגודל האהבה. בנסיבות אליהן נקלעה מרקל ניסתה לשים את האהבה במרכז ונראה שבמידה מסוימת זה הצליח לה. כשהנסיך הארי הביט בה בעיניים כלות ולחש לה 'את נראית מדהים, אני אדם בר מזל' היה זה רגע של אהבה. ויותר מכך, היה זה רגע של אמת בתוך טקס אחד גדול שכולו מצועצע ומקושקש. והאמת הזו ניבטה מפניה הכמעט נקיות מאיפור של מרקל.

אפילו הפאשניסטה המצטיינת קייט מידלטון לא העניקה נחמה לישראליות שמחפשות 'בגד לאירוע' כשמיחזרה בפעם המי-יודע-כמה את החליפה הלבנה של אלכסנדר מקווין. רק לפני שבועות בודדים היא יצאה מבית החולים על עקבים ושמלה ושוב הציבה לנשות העולם סטנדרט בלתי אפשרי. העובדה שצוות ביוטי שלם חיכה לה בחדר לידה לא מונצחת באף תמונה. מידלטון ניצלה את החתונה המלכותית כדי למחזר בגד ותפסה שתי ציפורים במכה אחת: סימנה למצלמות 'אני לא מעניינת, תתרכזו בכלה' במחווה מתחשבת למדי ועל הדרך שלחה מסר שפוי יותר לנשים אחרות מסביב לעולם. הסאבטקסט של בגדיה אמר 'הרגע ילדתי, אין לי זמן לקנות בגדים'. הוא אולי לא משקף אחד לאחד את המציאות המשופעת בצוותי משרתים ועוזרים אישיים אבל הרי כבר אמרנו שכל דבר שקשור לארמון הוא סמלי בלבד.

גם היא וגם מרקל כנראה כבר יודעות שהאירוע האמיתי הוא זה שקורה למחרת החתונה, אחרי שמצעד הסלבס מתפזר, הצלמים מסתלקים והשובל הארוך טובע בהררי הכביסה. בישראל נדמה שהמחמאה הכי גדולה היא 'וואו, לא זיהיתי אותך' אבל מרקל בחרה להיות מזוהה יותר מכל ולהישאר הכי קרוב לעצמה, רגע לפני שהיא נכנסת לנבכי הארמון בו כנראה אין ברירה מאשר ללכת לאיבוד, קל וחומר כשאת אאוטסיידרית מבחוץ שכעת נאלצת להוכיח את עצמה בפני העולם כולו. הבחירה של מרקל לחשוף את הנמשים ואת החריצים בפניה היא ההתחייבות שלה מול העולם כולו לא רק לאהבתה להארי, אלא לנאמנות שלה לעצמה.