למה נסגרה סוכנות הדוגמנות היחידה בישראל למידות גדולות?

ריי שגב  ודוגמניות ג'וסי בתצוגה של RETEMA בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
ריי שגב ודוגמניות ג'וסי בתצוגה של RETEMA בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל

לאחר שלוש שנות פעילות ענפה, סוכנות הדוגמנות "ג'וסי" בבעלות הדוגמנית ריי שגב נסגרה. "היום המושג 'סוכנות לדוגמניות למידות גדולות' כבר לא רלוונטי", היא מסבירה

88 שיתופים | 132 צפיות

"החודש סגרנו את סוכנות ג'וסי אחרי 3 שנות פעילות עמוסות בכל טוב. ג'וסי הייתה עבורי ממש חלום שהתגשם. הקמתי אותה בשביל הנערה שהייתי…" כך כתבה השבוע הדוגמנית ואשת התוכן ריי שגב בפוסט בדף האינסטגרם שלה. למי שלא מכירה, סוכנות ג'וסי, אותה הקימה שגב בשנת 2018 בתמיכה ובשותפות עם הסוכנות שרית ולורנס (שמייצגות בין היתר את מור סילבר וקים אור אזולאי), נוסדה במטרה להשפיע על תעשיית האופנה הישראלית ולנרמל נוכחות של דוגמניות במידות גדולות יותר מהמקובל בעולם האופנה. שגב הסבירה בפוסט שלה כי המטרות העיקריות של סוכנות ג'וסי היו להכשיר דוגמניות מבחינה מקצועית, להוכיח לאנשים בתעשיית האופנה שדוגמניות במידות וגילים מגוונים הן דוגמניות לכל דבר, לפתח מודעות לגבי שינוי אידיאל היופי ולחבר מותגים לאג'נדה של גיוון באופנה. המיוצגות בסוכנות השתתפו בהפקות אופנה של כלי תקשורת מקומיים ובוקמפיינים של חברות ומותגים חשובים כמו: H&M, הודיס, דיזל ועוד.

>> להיות דוגמנית פלאס ליום אחד

שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

נשאלת השאלה למה דווקא עכשיו, כשעולם האופנה והעולם בכלל, נפתח והתחיל לקבל ולהבין כי בסופו של דבר נשים רוצות לראות דוגמניות שהן יכולות יותר להזדהות איתן, נפלה החלטה על סגירת סוכנות הדוגמניות הפלאס סייז הראשונה בישראל? "הסיבה שסגרנו היא כי אני הייתי הרוח החיה של הסוכנות, וג'וסי מזוהה איתי, לכן לא הרגשנו שמישהו אחר יכול לנהל את הסוכנות כמו שאני עשיתי, ואני מצידי רציתי להמשיך לעשות עוד דברים. מבחינתי ההקמה של ג'וסי היא הגשמת חלום. רציתי לפתוח את העיניים של התעשייה בארץ. פעם דוגמנית פלאס סייז הייתה מושא ללעג, היום זה כבר לא המצב ובתעשייה מבינים שדוגמניות פלאס הן דוגמניות לכל דבר. הדוגמניות שהכשרנו בגו'סי מייצרות תוכן עבור מותגים, עובדות בארץ ובחו"ל, מתראיינות בפאנלים בטלוויזיה, היום אני גאה לומר שהצלחנו", מספרת שגב.

"היום השיח מאוד השתנה וגם המותגים הבינו שהם צריכים לשנות את הייצוג שלהם"

 

היום יש סוכנויות רבות שמייצגות דוגמניות במידות שונות, אולי המהות של ג'וסי כבר לא רלוונטית?
"זה נכון שהרבה סוכנויות הגיעו אחרינו והתחילו לייצג כל מיני דוגמניות, בכל מיני מידות וגילאים. היום גם השיח מאוד השתנה וגם המותגים הבינו שהם צריכים לשנות את הייצוג שלהם. עולם האופנה של היום הוא לא עולם האופנה של לפני שלוש שנים כשפתחנו את הסוכנות, ובכלל, העולם השתנה בלי קשר לאידאל היופי. ולכן היום המושג 'סוכנות לדוגמניות למידות גדולות' כבר לא רלוונטי ואני שמחה שזה כך, שמבינים שדוגמנית פלאס או דוגמנית מבוגרת היא פשוט דוגמנית, כמו כל דוגמנית אחרת, למרות שהייתי מחליפה את המושג 'דוגמנית'".

>> דוגמנית הפלאס סייז הישראלית שהגיעה לווג

מה זאת אומרת?
"אני אומנם אומרת את זה בתור דוגמנית, אבל אני חושבת שהיום צריך לשנות את המילה 'דוגמנית' ל'רול מודל', שהשאיפה לא תהיה לדגמן את הבגדים, לשמש רק בובה, אלה להיות בפרונט בשביל להיות מודל לחיקוי לסביבה שלנו, לחברות וגם לעוקבים. זה מעגל שהולך ומשפיע על עוד ועוד אנשים. אני רציתי לעשות תהליך עם עצמי וזה הפך להיות גדול ממני והשפעתי על הרבה נשים. בהתחלה לא מצאתי סוכנות שתייצג אותי ולכן הלכתי ופתחתי סוכנות".

אומנם סוכנות ג'וסי נסגרה, הסוכנות שרית ולורנס ממשיכות עם הסוכנות שלהן ובמקום מחלקת הפלאס סייז הן פונות להקמת מחלקה בינלאומית,חלק מהדוגמניות בסוכנות יהיו מיוצגת עכשיו אצל ורד צמח. שגב עצמה ממשיכה בעשייה בלי הטייטל של "סוכנת" שאילץ אותה להתעסק בחוזים ודברים מנהלתיים ופחות בדברים בהם היא באמת שואפת להתעסק: לעזור ולהדריך נשים איך להיכנס לעולם האופנה, ליצור תוכן ולהיות בפרונט. שגב תמשיך באופן פרטי ללוות נשים להפוך ל"רול מודלס" כהגדרתה, להרצות בנושא שינוי אידיאל היופי ותעבוד עם מותגים על תוכן המקדם דימוי גוף חיובי.

"יש בנות שלא יודעות לדרוש מה שמגיע להן כי נותנים להן להרגיש שהן כלום ושום דבר. חשוב לדעת מה את שווה ולהגיע עם ערך עצמי גבוה כי לצערי לא תקבלי אותו בתעשייה הזאת"

 

בתור מי שמלווה נשים שרוצות להיכנס לעולם האופנה, איך את עוזרת להן להימנע מלהיכנס למצבים בעיתיים כמו הסיפורים שעלו לאחרונה לכותרות בהקשר לשי אביטל, או בהקשר לחקירת משה חוגג בו על פי החשד שפורסם בתקשורת לפיו דוגמניות הועברו מאיש עסקים אחד לשני כאילו הן סחורה?
"הרבה נערות ונשים מחכות למישהו שיגלה אותם, מישהו שיעשה 'הוקוס פוקוס'. אני מציעה לא לרוץ לחפש סוכנות. עולם האופנה לא עובד בצורה הזאת. אם את לא הופכת את עצמך לפרסונה מעניינת, אף אחד לא יתן לך צ'אנס. ברגע שתגיעי עם ערך עצמי את כבר שומרת על עצמך. כל הסיפורים שפורסמו לאחרונה על סירסור בנשים או דוגמניות שנשלחו להיות פקידות בכל מיני מקומות, זה בגלל שהאנשים האלה מנצלים את הבנות שמגיעות עם ערך עצמי נמוך. זה מקצוע שמבוסס על נראות חיצונית, לכן זה מאוד טריקי בקטע של ביטחון עצמי. אני ממליצה לאימהות ששולחות את הבנות שלהן לדגמן ולדוגמניות עצמן – לפני שאתן נכנסות לזה, תבדקו שהערך העצמי שלכן מספיק גבוה. יש בנות שלא יודעות לדרוש מה שמגיע להן או להגיד 'לא', כי נותנים להן להרגיש שהן כלום ושום דבר. יש מעין ניצול בתעשייה לאנשים שבתחילת דרכם ואני חושבת שהפיתרון לזה, זה לדעת מה אתה שווה ולהגיע עם ערך עצמי גבוה כי לצערי לא תקבלו אותו בתעשייה הזאת".