סודות מחדר השינה

חשיבותו של חדר השינה רבה יותר משנדמה לנו. הקפדה על כמה עקרונות פשוטים תבטיח מנוחה טובה ושמירה על התשוקה

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו מבלים זמן לא מבוטל בחדר השינה – למעשה, כשליש מהחיים – אבל בדרך כלל אנו מייחסים חשיבות רבה יותר לעיצוב החללים הציבוריים הייצוגיים של הבית – הסלון, פינת האוכל והמטבח – ומעצבים אותם הרבה לפני שאנו ניגשים לעצב את החלל האינטימי שלנו.

חדר השינה הוא המקום שבו אנו נמצאים עם עצמנו בסוף היום, ישנים ללא הגנות, מתעוררים ליום חדש, מתפשטים, מקלפים את קליפות ההגנה, מסירים את המסכות ונמצאים באינטימיות עם בן הזוג. כל החשיפה הזאת מתרחשת בחדר אחד, ולכן יש להתייחס אליו ברצינות ובכבוד. כשאנחנו מכבדים את החדר הזה, אנחנו מכבדים את עצמנו.

הנה כמה טיפים לעיצוב, שיעזרו לכם להפוך את חדר השינה שלכם למרחב מקודש שיתמוך בכם ובבני זוגכם.

המיטה – לב החדר

המיטה היא הפונקציה המרכזית בחדר. מומלץ שתהיה עשויה מעץ, היסוד האורגני היחיד מבין חמשת היסודות בפנג שוואי (מים, עץ, אש, אדמה, מתכת). במקורות הסינים "עץ" פירושו במבוק המייצג גמישות. הבמבוק אינו נשבר אפילו ברוחות סערה אלא מתגמש ומתאים עצמו לאקלים.

חשוב שראש המיטה יהיה יציב, גבוה ושלם כדי להעניק הגנה ותמיכה מרביות לישן. ראש מיטה בצורת שתי וערב או סורגים אינו טוב לדיירי החדר וגורם לתחושה כלואה גם בחיים. תחושת מחנק ועיכוב עלולה ללוות את דיירי החדר גם כשהם ערים.

השימוש בארגז מיטה אינו מומלץ, ורצוי להותיר חלל מתחת למיטה כדי לאפשר לאנרגיה לנוע גם שם. אם יש ארגז צריך לבדוק מה מאחסנים בו: האם כל מה שנמצא שם קשור לשינה?

מיקום המיטה למען איכות השינה
מיקום המיטה בחדר משפיע על איכות השינה. למען איכות השינה רצוי למקם את המיטה כך שאפשר לראות את הדלת כאשר שוכבים. לעומת זאת, לא רצוי לישון בקו ישר מול הדלת, כשהרגליים פונות אליה, מכיוון שהצ'י הנכנס מהדלת נע במהירות ופוגש את מרכזי האנרגיה המצויים בכפות הרגליים כשאנו ישנים ולא מוגנים. הישן בזווית זו עלול להתעורר בבוקר בתחושה שהגוף לא הגיע למנוחה מלאה.

שינה מתחת לחלון עלולה להשפיע לרעה על איכות השינה. אם אין אפשרות אחרת, אפשר לתלות וילון מסיבי שייתן תחושת ביטחון ותמיכה.

כבו את המכשירים
חשמל המשתחרר ממכשירי חשמל בלילה (גם כשהם כבויים), משפיע על איכות השינה ועל האנרגיה בחדר. חשוב לזכור כי המכשירים אינם משרתים את הפונקציות של חדר השינה, המיועד למנוחה, לשינה ולזוגיות. כאשר מוציאים את המכשירים האלה מחדר השינה נוכחים לדעת שמתפנה מקום אנרגטי וזמן לדברים אחרים שאפשר לעשות בחדר השינה. אם אתם מתקשים לוותר על הימצאותם של המחשב ושל הטלוויזיה בחדר, נתקו אותם מהחשמל בזמן השינה.

לא מומלץ להציב מראה המשקפת את המיטה. כשישנים ללא הגנות, האנרגיה המשתחררת מכפות הרגליים נתקלת במראה ונוצר מעין פינג-פונג של אנרגיות. תנועת האנרגיה הזאת מחבלת במנוחתו ובשלוותו של הישן.


חשוב שראש המיטה יהיה יציב, גבוה ושלם כדי להעניק הגנה ותמיכה מרביות לישן. צילום: ingimage

היזהרו מ"חצי רעל"

"חצי רעל" הוא מונח מקצועי המתאר פינות המופנות כלפי המיטה. אם יש ליד המיטה שידה הגבוהה ממנה, למשל, חוד הפינה המופנה כלפי הישן במיטה חץ רעל. הפתרון הוא להנמיך את גובה השידה או לשייף ולעגל את פינתה.

גם קורה המוצבת מעל המיטה היא חץ רעל העלולה להשפיע על הזוגיות והבריאות. קורה החוצה ומפרידה בין בני זוג עלולה להשפיע לרעה על הזוגיות. קורה המוצבת לרוחב עלולה להשפיע על האיברים הנמצאים בגוף בקו ישר מתחתיה. קורה המוצבת מעל הגרון, לדוגמא, עלולה להוביל לבעיות בריאות בגרון או לקשיים בביטוי.

לא כדאי לישון כשהראש מתחת להנמכת תקרה או מתחת לאלכסון של גג העלולים לגרום לכאבי ראש ולתחושת לחץ בחיים מכיוון שהאנרגיה נתקעת באזור זה.

לא מומלץ להשתמש במאוורר תקרה. מאוורר פועל גורם לתחושה של תנועת סחרור מעל הראש. מאוורר שאינו פועל גורם לתחושת אי נוחות מכיוון שמשהו מרחף מעל הראש.

בדקו מה יש במגירות השידה ליד מיטתכם. האם יש שם חשבונות המדירים שינה מעיניכם? האם שורר אי סדר ליד המיטה ומחבל בהרמוניה?

חשוב לא לוותר על סידור המיטה בבוקר ואין להשאיר אותה סתורה במשך היום. צריך להפריד בבירור בין היום והלילה כדי לא לעודד את הרצון לחזור למיטה במשך היום. סידור המיטה מנטרל את הפיתוי לכך ומנעים את המפגש עם המיטה בלילה.

מכשירי חשמל כמו טלוויזיה משפיעים על איכות השינה וכדאי לוותר עליהם. צילום: ingimage

מבעירים את אש התשוקה

חדר השינה משפיע על הזוגיות. בעזרת עיצוב נכון אפשר לחזק זוגיות קיימת או למשוך זוגיות חדשה.

למניעת תחושת מחנק בזוגיות וכדי לפנות מקום לבן זוג פוטנציאלי, יש לדאוג שהמיטה תהיה במרכז החדר כדי שתהיה גישה נוחה לשני בני הזוג משני צדי המיטה.

לאיזון בזוגיות מומלץ שמשני צדי המיטה יהיו שידות זהות בגובהן.

כדי לשמר את התשוקה אפשר לשלב בחדר את יסוד האש על ידי הצבת מספר זוגי של נרות או על ידי שימוש בצבע אדום או בורדו. יש להשתמש בצבעים אלו בזהירות מכיוון שעודף בצבע האדום ממריץ ויכול ליצור קשיי שינה. צבע כתום מעודד תקשורת ושיחות טובות.

ליצירת חמימות עוטפת אפשר להוסיף שטיח רך (לא שטיח מקיר לקיר מכיוון שהוא סופח אבק ואנרגיות שלא מתפנות), וילונות ליצירת חיץ מהעולם שבחוץ, כיסוי מיטה וכריות רכות. חשוב להקפיד לאוורר את החדר בקביעות ולהבעיר בו קטורת או נרות ריחניים. מוזיקה נעימה ותאורה רכה מבורכים.

פריטי עיצוב יש להוסיף בזוגות כדי לאזן את הזוגיות: שני נרות, שתי כריות נוי וכו'. יש להניח על המיטה שתי כריות ראש גם אם כרגע אין בן זוג או אם אחד מבני הזוג ישן ללא כרית.

הצבעים המומלצים לחדר שינה הם כחול, המייצג את יסוד המים, וירוק, המייצג צמיחה והתפתחות והוא צבעה של צ'אקרת הלב. גם סגול עשוי להתאים מכיוון שהוא מייצג את צ'אקרת העין השלישית ומחזק אינטואיציה.

זקוקים לעזרה בעיצוב הבית?

לפורום פנג שואי»
לפורום עיצוב פנים»


הכותבת היא יועצת פנג שואי בכירה

מתוך: מגזין חיים אחרים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה