מוזיקה, נשמה: מיכל גבע פותחת סדנת מוזיקה לתושבות הדרום

מיכל גבע | צילום: שגיא אזולאי
מיכל גבע | צילום: שגיא אזולאי

המוזיקאית מיכל גבע עדיין מתקשה למצוא את המילים מאז השבעה באוקטובר, אז היא מזמינה אתכן - תושבות (ותושבי!) הדרום למצוא אותן יחד איתה בסדנת הכתיבה וההלחנה שלה - ולגמרי בחינם

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז השבעה באוקטובר רצתה המוזיקאית מיכל גבע להגיד משהו, אך לא מצאה את המילים, ופייר, היא עדיין מתקשה למצוא, כמו רבות מאיתנו. את הנחמה היא מוצאת בינתיים במוזיקה, ומציעה לאחרות ואחרים להתנחם כך יחד איתה. "אני פותחת קבוצת כתיבה והלחנה בזום לתושבי הדרום, למפונות והמפונים ולכל מי שעבר דרך התופת הזאת ויצא משם. כמובן ללא תשלום", היא אומרת.

>> חדר משלך: אשכול נבו ואורית גידלי מזמינים אותך לכתוב ולפרוק

גבע, מוזיקאית, זמרת, יוצרת ומפיקה מוכשרת מופיעה כבר שני עשורים לפחות עם המוזיקה היפה שלה ברחבי הארץ, היא הקליטה דואט יפהפה בשם "רומנטי" עם עברי לידר, ואולי היא אפילו זכורה לכן מהאודישן הבלתי נשכח שלה לאקס פקטור, שם ביצעה קאבר מרהיב ל"שלח לי מלאך" של משינה. הסדנה שלה כוללת שישה מפגשים ומיועדת לכל כותבי וכותבות השירים (מילים ולחן), למתחילות ומתחילים ולבעלות ובעלי ניסיון כאחד, ולדבריה היא מתאימה לכל מי שרוצה להעשיר את ארגז הכלים היצירתי ולהתפתח כיוצר/ת ומבצע/ת.

מה זה דורש מכן המשתתפות והמשתתפים?
הכנת תרגילי כתיבה בבית בין המפגשים, תרגול של היצירות החדשות וביצוע שלהן במפגש מול הקבוצה. תוכלו ללוות את עצמכן.ם בפסנתר או גיטרה, או לשיר אקפלה ללא כלי מלווה.

מה תעשו בפועל?
במהלך הסדנה תיפגשו בזום, שם ינתן תרגיל כתיבה חדש מדי שבוע – ואותו תגישו בשבוע העוקב. תאזינו כולם יחד עם גבע לביצועים בסבב נעים ללא ביקורת ועם הרבה תמיכה, ולאחר מכן תשתמשו  בשירים שנכתבו כדי לעבור תהליך בהיבטים שונים: מבנה ושפה, מציאת הקול האישי, אותנטיות בכתיבה, קוהרנטיות של שיר, נאמנות לנושא ולרגש, איך לדייק את מה שרצית לומר, ועוד.

>> התשובה שלה לזארה? קיילי ג'נר מרגשת את העוקבות בישראל

"בסדנה ניגע בנושאי היצירה, ההשראה והביצוע דרך התנסות והסתכלות על נושאים כמו בחירת סולם, דינמיקה, איך לקבל השראה גם כשהיא איננה מגיעה באופן טבעי, משמעות חלקי השיר – בית, פזמון, ברידג׳, סי פארט – משמעות הכלי המלווה", מפרטת גבע, "נתייחס גם לדרכים השונות לכתוב שיר: קודם טקסט אחר כך לחן – ולהיפך, או כתיבה באולפן. נאזין לרפרנסים של יוצרים שונים ונצא עם השראה, כלים להמשך ושירים חדשים".

לפרטים נוספים ולהרשמה: mgbabies@gmail.com

מיכל גבע | צילום: עדי נגר
מיכל גבע | צילום: עדי נגר