המופע החדש של נטע ברזילי: משהו שם לא עבד, ואז הגיע טונה

נטע ברזילי | צילום: ערן לוי
נטע ברזילי | צילום: ערן לוי

נטע ברזילי של האירוויזיון, זו לא אותה הזמרת שהופיעה אמש: הריקודים לא המריאו, הסאונד היה נוראי והיה נדמה שהיא שכחה שהיא בישראל. הרגע שלה עם טונה וההופעה האורחת של נונו הצילו את הערב

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כמעט ארבע שנים הגיעו בצורה ספונטנית רבבות אנשים לכיכר רבין, לחגוג את הניצחון של נטע ברזילי באירוויזיון. זה היה רגע נדיר בחברה הישראלית של השנים האחרונות, כזה שבו הייתה שמחה משותפת של כולם. פתאום לרגע שמנו את המלחמות בינינו בצד ושרנו יחד בטירוף את TOY. שמחנו שניצחנו כמדינה, אבל בעיקר שמחנו שזאת נטע, כוכבת במידות לא סטנדרטיות שעוסקת בנושאים כמו אלימות כלפי נשים. כמעט ארבע שנים אחר כך, אתמול בהאנגר 11 בנמל תל אביב, נדמה שמשהו מאותו קסם אותנטי שגרם לנו להתאהב בה נעלם איפשהו בדרך. נטע, שחתמה לאחרונה בחברת התקליטים Disney Music S-curve, הופיעה אתמול רגע לפני שהיא יוצאת לסיבוב הופעות עם מופע להקה חדש. למעשה, מדובר במופע הפתוח הראשון של נטע בארץ, שעד היום כיוונה בעיקר לקהל בחו"ל והופיעה בשלל הופעות סגורות בארץ.

>> מה צפוי בעונה החדשה של "דברים מוזרים" ולמה אילבן נראית כמו ברבי?

כיאה לזוכה באירוויזיון, לאורך השנים נטע מאוד כיוונה להיות ״זמרת של כולם״, אולי דווקא בגלל זה לא היה ברור מי האנשים שיקנו כרטיס להופעה שלה. את כיסאות הפלסטיק באולם מילאו באמת – כולם. כל העדות, כל רחבי הקשת הפוליטית וכל הגילאים. היו הרבה זוגות צעירים ואפס רווקים סטרייטים. אולי בשביל להגדיר את הקהל אתמול באמת יותר קל להגיד מי לא היו אתמול: לא היו אנשים שמכירים את הזמרת נונו שעלתה לחמם את נטע.

יותר קל להגיד מי לא היו אתמול: לא היו אנשים שמכירים את הזמרת נונו שעלתה לחמם את נטע. כשמדובר בזמרת הצעירה והמבטיחה נונו אני מתקשה להיות אובייקטיבית

 

כשמדובר בזמרת הצעירה והמבטיחה נונו, אני מתקשה להיות אובייקטיבית – אני לגמרי מעריצה שרופה. השירים המעולים שלה לא רק כיפים ומצחיקים הם גם מציפים חוויות שכנראה כל בחורה צעירה יכולה להזדהות איתן. זאת הייתה ההופעה הכי גדולה שנונו עשתה עד היום וניכר עליה שהיא מאוד לחוצה. האור הבהיר סטייל מופע סיום שנה י"ב-3, והבעיות בסאונד שמשום מה אף אחד לא מיהר לטפל בהן, בוודאי לא הועילו. אבל כנגד כל הסיכויים, נונו הצליחה להקסים את הקהל שממש ראו אותו מתאהב בה משיר לשיר. ובאמת קשה שלא להתאהב במי שנדמה שהולכת להיות כוכבת ענקית, כשההופעה אתמול הייתה עוד צעד בדרך לשם.

משהו פשוט לא עבד. נטע ברזילי בהופעה אמש | צילום: ערן לוי
משהו פשוט לא עבד. נטע ברזילי בהופעה אמש | צילום: ערן לוי

מזיכרונותי מההופעה האחרונה של נטע ביום הסטודנט, אי שם בעולם של לפני הקורונה, היא פרפורמרית מדהימה. הגעתי אז להופעה עם מעטה ציניות שנסדק ממש תוך כמה רגעים מהרגע שהיא עלתה על הבמה. הפעם כבר חיכיתי לאנרגיות המטורפות שלה ולמרות שהיא באמת נתנה הכל על הבמה, משהו בערב הזה פשוט לא עבד. 

בדרך כלל נטע היא סוג של אייקון אופנה שמפתיעה עם בגדים מחמיאים יצירתיים וצבעוניים. הפעם היא טבעה בתוך פוטר שחור ענק מכוסה בפונפונים

 

המופע נפתח עם אנימציה מרהיבה של ירח ענק והביא תקווה שלאורך כל המופע נהנה מהאנימציות היפיפיות המאפיינות את הקליפים של נטע, אבל רוב הערב, הארט היה די בסיסי. זה התבטא גם בלבוש של נטע, שבדרך כלל היא סוג של אייקון אופנה שמפתיעה עם בגדים מחמיאים יצירתיים וצבעוניים, והפעם טבעה בתוך פוטר שחור ענק מכוסה בפונפונים. נטע שקיפצה לאורך רוב ההופעה, מהר מאוד התחילה לנזול בתוך הסווצ׳ר החם ופשוט רציתי להוריד לה אותו ולאפשר לה לנשום יותר מהכל או כמו שהיא הטיבה להגיד אתמול בעצמה: ״טעות מספר אחת – פוטר״. אבל אחרי שהיא הורידה אותו סוף סוף, רק רציתי שהיא תחזיר אותו. בגד גוף מקטיפה עם חצאית קצרה, מעוטר גם הוא באיך לא – פונפונים – לא רק שהיה רחוק מהתלבושות המיוחדות המאפיינות את נטע, אלא הזכיר לי בעיקר את מה שלבשתי במופע מחול של החוג ג׳אז בכיתה ד׳. 

גם במבחן הבודי פוזיטיב, אתמול היא נכשלה. באמצע המופע, כשנדבקו לה שאריות מהסווטצ׳ר על היד, היא נכנסה למונולוג הסבר, כדי שלא נחשוב שהיא חס וחלילה שעירה בידיים

 

בתחילת הערב נטע פיזרה עוד הערות באנגלית, כאילו שכחה שהיא בישראל. בהמשך היא ניסתה בין שיר לשיר לשלב סיפורים אישיים אבל המילים שלה התבלגנו והיא התקשתה לבטא את עצמה. כך הסיפורים הלא פשוטים שניסתה להציף נותרו בעיקר מרוחקים והיה עדיף כנראה לוותר עליהם ופשוט לתת לה לעשות מה שהיא עושה הכי טוב – מוזיקה. נטע שמאז TOY הספיקה להוציא עוד שירים רבים בסגנונות שונים, נתנה בראש בכל אחד מהם עם הבעות תיאטרליות והתמסרות מוחלטת לקהל. אבל היכולות הווקאליות של נטע ואפילו התזמורת המקסימה שהביאה עמה, לא עזרו לה אתמול. הריקודים לא המריאו, הסאונד היה נוראי והאווירה הזכירה חתונה מאולצת של בן של מישהי מהמשרד. גם במבחן הבודי פוזיטיב שנטע כל כך מקפידה לקדם – אתמול היא נכשלה. באמצע המופע, כשנדבקו לה שאריות מהסווטצ׳ר על היד, היא נכנסה למונולוג הסבר, כדי שלא נחשוב שהיא חס וחלילה שעירה בידיים, ודאגה להבהיר שעשתה לייזר בגיל 18 וגם לבקש מגבונים – לפני שיתעדו את האירוע.

הרגע המוצלח של הערב. נטע ברזילי בדואט עם טונה | צילום: ערן לוי
הרגע המוצלח של הערב. נטע ברזילי בדואט עם טונה | צילום: ערן לוי

למעשה החלק הכי טוב בערב נגמר כמעט מיד אחרי שהתחיל והוא היה הדואט המושלם של טונה ונטע לשיר ״באפס מאמץ״ שבמקור מבוצע עם סטטיק ובן-אל. טונה (איתי זבולון) עלה בבגדים בהירים ואפס מאמץ וכבש את הבמה עם כריזמה מטורפת. הבנות נמסו אל מול החיוכים הנונשלנטים והכישרון האדיר שלו, והשילוב שלו עם נטע היה רגע קסום שבו כולם מיד שלפו את הטלפונים ודאגו לתעד לסטורי.

הסינגל החדש שברזילי שרה אתמול, כאילו נכתב על מנת לשמש רקע לרילס ציפורניים באינסטגרם. אולי על האמריקאים זה עובד, אבל נראה שעל הישראלים זה קצת פחות מדבר

 

למרות שנטע היא זמרת אדירה עם עוצמות משוגעות, אתמול הייתה תחושה שמשהו בה לא אמיתי. הקריירה הבינלאומית שלה היא בוודאי סיבה לגאווה ישראלית אבל היא גם הפכה את המותג "NETTA" לסוג של מוצר. כך לדוגמא הסינגל החדש ששרה אתמול ויצא בימים הקרובים נקרא ״I Love My Nails" ונראה כאילו נכתב על מנת לשמש כשיר ברקע של רילס ציפורניים באינסטגרם. אולי על האמריקאים זה עובד, אבל נראה שעל הישראלים שהשאירו אתמול כיסאות ריקים זה קצת פחות מדבר. בכלל, הייתה תחושה לאורך כל הערב שההופעה הזאת לא פונה אלינו, שהיא מכוונת לקהל אחר עם טמפרמנט אחר, והיה בזה משהו עצוב שאותה זמרת שגרמה לנו לרגע להתאחד לפני ארבע שנים לרגע של טהור של שמחה ישראלית, נטשה את הקהל הישראלי איפשהו בדרך למען הקריירה הבינלאומית.