נו, מתי אוכלים?

לא תמיד אנחנו אוכלים כשאנחנו רעבים ולכן חשוב שנדע להבחין בין רעב לסתם תאבון. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לבחור את הזמן המתאים ביותר לאכול

88 שיתופים | 132 צפיות

מתי הזמן הנכון לאכול? לכאורה השאלה הזו מיותרת – אנחנו אוכלים כשאנחנו רעבים. האומנם? הרעב שלנו מושפע מהרגלים, ממצבים רגשיים ועוד, ואילו העיכול מושפע מהשעה ביום ומהפניוּת שאנחנו מעניקים לו. רחל טלשיר, סופרת ועיתונאית, מונה בספרה "השיטה הסודית" (הוצאת כתר), עצות לבחירת הזמן המתאים ביותר לארוחה.

אז איך אוכלים נכון?

* רעב: חשוב להקפיד על אכילה מתוך רעב בלבד, ולהבחין בינה לבין אכילה מתוך תיאבון. תחושת רעב אמיתית מתבטאת בהפרשת יתר של רוק ובמחשבה על מזון מסוים.

* רגיעה: לא כדאי לאכול לפני או אחרי מאמץ פיזי או נפשי גדול, מפני שהעיכול דורש תשומת לב מלאה. פעולה פיזית מפנה את האנרגיה שלנו לשרירים, ומאמץ מחשבתי מעביר את האנרגיה למוח.

* נוחות: מומלץ לאכול רק במצב של נוחות פיזית ונפשית. כשחם מדי או קר מדי, וגם בעת מתח נפשי, אין לגוף האנרגיה הדרושה לפעילות העיכול.

* בריאות: בזמן מחלה או כאב, אין צורך לאכול. בזמנים כאלה הגוף זקוק למנוחה, שאינה מתאפשרת כיאות כשהגוף עסוק בעיכול.

* פעילות: לא מומלץ לאכול בבוקר מייד עם הקימה, ולא ממש לפני השינה. האיסור על אכילה בלילה נובע מהעובדה שהגוף פעיל הרבה יותר בשעות המוקדמות של היום ועד אמצעו, ומאט בהדרגה את קצב פעילותו לקראת הלילה.