נור פיבק, כוכבת הסרט "הברך": "מבפנים אני גבר סטלן"

נור פיבק | צילום: יח"צ
נור פיבק | צילום: יח"צ

היא מזדהה עם ביג ליבובסקי, מתגעגעת לימים שבהם הדלקנו מצתים בהופעות, והכי אוהבת להוציא כסף על דלק. נור פיבק, כוכבת הסרט הישראלי החדש "הברך", חזרה מפסטיבל קאן וענתה על השאלון שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

נור פיבק, בת 33, שחקנית, תסריטאית ובמאית דוקומנטרי, "מאורסת לגבר הכי חתיך בעיר", חיה בתל אביב-יפו. משחקת בתפקיד הראשי ב"הברך" שעולה ב-5/8

מאיפה את במקור?
"המשפחה שלי עברה המון בתים לאורך השנים אבל בתכלס אני ממעלות תרשיחא. אחרי הצבא ניסתי לגור בירושלים השמיימית, אבל בגלל החלומות והרצון ללמוד משחק מהר מאד מצאתי את עצמי בעיר הגדולה, לעבור לתל אביב היה נראה לי כמו לעבור לני יורק בזמנו. בהתחלה לא חשבתי שאתחבר, אבל הנה, אני עדיין פה".

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"אחרי שהסרט הוקרן בפסטיבל קאן, יצא לי להיתקל שם באחת המסיבות במישהו שאמר לי ששיחקתי מדהים ושאני ממש שחקנית דיויד לינצ'ית. אחרי שהוא הלך אמרו לי שהוא מפיק אמריקאי חשוב".

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
"הקורונה, נכון היה קסם בסגר, העיר הייתה שקטה כמו כפר, אבל אני ממש שמחה שהחיים חזרו, לא מעוניינת בעוד סגרים ובידודים".

איזו מוזיקה את שומעת עכשיו?
"מהרגע שחזרתי לארץ אני דבוקה ל 'הביאו את הסתיו' של איפה הילד. אלף מעלות בחוץ ואני לא מפסיקה לשאול את עצמי מתי באמת כבר אוקטובר יבוא"

מה הספר האחרון שקראת?
"במהלך הסגרים של השנה החולפת, חוץ מללמוד איך להכין פילטרים לאינסטוש, הכרזתי שאקרא מחדש את כל ספרי הארי פוטר, רק הפעם באנגלית, כדי לשפר את השפה. אני באמצע הספר השלישי. בינתים למדתי להגיד 'וינגאדיום לאביוסה'".

מי הסול מייט התרבותי שלך?
"ביג ליבובסקי. אני חושבת שאני בפנים גבר סטלן ומבולבל שרק רוצה לשתות וויט ראשן ולשכב על השטיח. מי שמכיר אותי יודע שאני שוכבת המון על השטיח – חורף, קיץ, סתיו, אביב – לפעמים גם בעירום. זה מרגיע אותי ונותן דרור למחשבות של סוף היום. יש לי שטיח מופלא ואם מישהו היה משתין לי עליו זה לא יעבור בשתיקה".

מי מצחיק אותך?
"אמא שלי היא האישה הכי מצחיקה שהכרתי. היא עברה לגור בתל אביב בעקבותיי, אז אם תראו אישה שמחה ומתולתלת רוכבת כמו שודדת בנקים על קלנועית בפלורנטין – זאת היא".

מה הקללה האהובה עלייך?
"אני לא מקללת הרבה, גם לא מתעצבנת בקלות, סופגת הרבה שיט ומשתדלת לקחת הכל כמה שיותר בקול, אבל אם מישהו חצה גבול והצליח בכל זאת לבוא לי מקולקל אני אפתח עליו פה ג'ורה על 200 קמ"ש. אקלל מכל הלב, בשלל קללות ושפות ואוסיף גם תיאורים די ברוטאליים לגבי מה שאני עלולה לעשות לו. מה שנקרא מאפס למאה".

מתי בכית בפעם האחרונה?
"אחרי כמעט חודש בחו"ל שכלל ביקור של חברים אהובים בפריז, לחץ של התארגנות לפסטיבל, מדידות של בגדים בדיור, פגישות עבודה וכמובן החוויה הלא שגרתית והמטורפת של זכיית הסרט בפסטיבל קאן, חזרתי הביתה. ממש התגעגעתי הביתה, אבל כשהתעוררתי פה בבוקר הראשון התחלתי לבכות במיטה. לא מעצב, פשוט מין בכי כזה של לשחרר רגע ולעכל את כל מה שעבר עליי".

למה את מתגעגעת?
"אני מתגעגעת לתקופה שהיינו מדליקים מצתים בהופעות ולא פלאפונים, התחושה של האגודל שכבר כמעט נשרף אבל ממשיכים בכל זאת להחזיק את המצת דולק, מקריבים את האגודל לטובת ההופעה".

מתוך הסרט "הברך" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג
מתוך הסרט "הברך" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

מה השריטה שלך?
"יש לי מעדר קטן שעובר איתי דירות ואני תולה אותו תמיד ליד דלת הכניסה לבית כאמצעי הגנה. במידה שמישהו יעקוב אחריי בלילה אפלולי או יפרוץ לביתי הוא יחטוף את זה מיד בראש".

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"אימא שלי אמרה לי 'אין בחיים מתנות בחינם'. אני מנסה ליישם, אני פשוט קצת מתקשה, כי אימא שלי גם אמרה לי 'מה שנותנים לך תקחי'. לא יודעת איך לעבוד עם זה, בקיצור".

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"אחרי חמש שנים בהן קיבלתי רק 'לא' באודישנים, מלצרתי בשלל מקומות בעיר והייתי די ממורמרת, החלטתי להרפות קצת מעניין המשחק. עשיתי צעד משמעותי והתקבלתי ללימודי תסריטאות בסם שפיגל, ודווקא שם משהו במשחק שלי השתחרר בקטע טוב. השתתפתי בתרגיל סטודנטים, שבמקרה המלהקת אורית אזולאי ראתה, ובעקבות זה היא הזמינה אותי לאודישן לסרט של נדב לפיד. התקבלתי לתפקיד המשמעותי הזה, נתתי את כל כולי בעבודה על הסט וכעבור שנה הגענו לשטיח האדום".

מה ההחלטה הכי טובה שעשית?
"אחרי כמה שברונות לב קשים מגברים שהתנהגו אליי כמובן מאליו, החלטתי שאני עושה סוף לעידן הדוש-באגז בחיי, ומעכשיו אני הולכת עם גבר שאוהב אותי ורוצה בטובתי. אולי זה נשמע ממש מטופש, אבל זו הייתה החלטה מודעת. הייתה לי נטייה להימשך למי שלא שם עליי. וואלה, אין לזה צורה. אחרי שנה של רווקות שבה הייתי נורא ערנית לבחירות שלי, פגשתי את עידן, בן זוגי הנוכחי. לפני שנתיים החלטתי להציע לו נישואים ומאז אנחנו גם מאורסים, פשוט עוד לא יצא להתחתן".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"דלק. אני לא נוהגת הרבה, אבל אבא שלי ואח שלי גרים רחוק, על גבול לבנון".

מי האדם הכי סקסי בעולם בעינייך?
"סוזן סרנדון. אה, רגע, בעצם אדם דרייבר בפרסומת החדשה לבושם של ברברי'. וואי, וואי, וואי".

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"הבכורה של הסרט בארץ בחמישי הקרוב. אחרי החגיגות בפסטיבל חשוב לי לחגוג את היציאה של הסרט גם בארץ. זה הבית שלי ואני סקרנית לדעת איך אנשים יקבלו את הסרט פה. בעיניי, זה סרט מאד שונה בנוף, חוויה קולנועית מסעירה. אני מקווה שיחשבו כמוני".

מתוך הסרט "הברך" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג
מתוך הסרט "הברך" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"יכולת קבלת החלטות. אני מתלבטת המון, בוחנת כל דבר מכל זווית. יש לזה כמובן גם יתרונות, אבל הייתי שמחה אם התהליך היה מתקצר".

על מה יש לך רגשות אשם?
"על כמות השמפניה שצרכתי בחודש האחרון".

מה חסר לך בחיים?
"שעות שינה".

מה הדבר האחרון שגיגלת?
"ג'יי לו. מתה עליה".

>> יסמין גודר: "הייתי רוצה להפסיק לנסות לפתור כל דבר עד הסוף"