נועה קירל בדרך לאירוויזיון: "עבורי זאת משימה לאומית"

נועה קירל, לפני האירוויזיון בליברפול | צילום מסך מתוך אינסטגרם: noakirel@
נועה קירל, לפני האירוויזיון בליברפול | צילום מסך מתוך אינסטגרם: noakirel@

זה רשמי: נועה קירל תייצג את ישראל באירוויזיון 2023. הבוקר (10.8) סיפרה הכוכבת במסיבת עיתונאים איפה תפסה אותה ההודעה, ומה שכנע אותה סופית להשתתף בתחרות

88 שיתופים | 132 צפיות

הבוקר (10.8) התקיימה מסיבת עיתונאים בה הוכרזה באופן רשמי נועה קירל כנציגה הישראלית לאירוויזיון 2023, שיתקיים בחודש מאי בבריטניה. "כמו בכל מקום בעולם בו הופעתי, אם זה על מדי צה"ל ואם זה בבמות גדולות בעולם – תמיד הרגשתי גאווה לייצג את המדינה", סיפרה קירל באירוע, "אני גאה מאוד לצאת למשימה הזו, שהיא עבורי משימה לאומית, יחד עם כל עם ישראל מאחוריי. אני יוצאת לדרך – בכדי להביא כבוד גדול למדינה".

>> הזמרת נרקיס חוגגת 41 ויוצאת בהצהרה: "אני מצפה להיות אימא בפעם השלישית"

קירל כבר חשפה שההחלטה הייתה לא פשוטה, והיום, במסיבת העיתונאים, היא סיפרה על הרגע בו נודעה לה הבחירה: "המשימה הזאת הגיעה לי בהפתעה גמורה. הייתי בנסיעה במונית בוורשה, אמצע היום, טלפון, מודיעים לי שנבחרתי לייצג את ישראל באירוויזיון. זה התחיל בהלם. אני נושמת, ובשנייה השלישית כבר מדמיינת את עצמי על הבמה המטורפת הזו בפני מאות מיליוני צופים, מייצגת את המדינה האהובה שלי. מאז, זה לא הפסיק: עצרתם אותי בלי סוף ברחוב, צעקתם לי בהופעות, בירכתם אותי, התרגשתם יחד איתי, קיבלתי גיבוי וחיזוקים מכל העולם – וזה רק חיזק לי את ההחלטה. מה שאולי היה קצת מעורפל, אצלי בבטן היה ברור".

הכוכבת סיפרה גם על הסיכונים שבדרך: "בתקופה האחרונה למדתי על הסיכונים, ועל כך שלא הכל נופל וקם על אומנות וביצוע. אבל בהחלטה מהלב, אני שמה את כל זה בצד ויוצאת לדרך באמונה שלמה". כשנשאלה האם היא מפחדת מאנטישמיות היא ענתה: "תגובות אנטישמיות פחות מפחידות אותי. אני רוצה להתראיין על ישראל והמצב ולהראות צד אחר על ישראל. אולי זה יהיה קצת לא נעים, אבל אני פחות מפחדת מזה".

בפוסט שהעלתה קירל אחרי מסיבת העיתונאים, היא שיתפה את 1.2 מיליון העוקבים ההדוקים שלה בהתרגשות, בעוד מחזיקה בגאווה את דגל ישראל: "אני חושבת שאמרתי את כל מה שהיה לי לומר – על ההתרגשות שלי, הלחץ שלי והגאווה שאני מרגישה. עכשיו נשאר לי לומר לכם תודה על האהבה שאני מקבלת מכם, על הגב שאתם נותנים לי מהרגע שבחרו בי ועל הזכות לייצג אתכם בכבוד".

נועה קירל ומנכ"לית התאגיד טל פרייפלד | צילום: רפי דלויה
נועה קירל ומנכ"לית התאגיד טל פרייפלד | צילום: רפי דלויה

טל פרייפלד, ממלאת מקום מנכ"ל תאגיד השידור כאן, סיפרה על דרך הבחירה בקירל: "השנה ישראל חוגגת 50 שנה להשתתפותה באירוויזיון והחלטנו לשנות את כללי המשחק. במקום לבחור נציג בריאליטי כזה או אחר – פשוט לבחור באמנית מספר אחת לייצג את ישראל. עבודת הוועדה הייתה קלה מאד והבחירה בנועה, פה אחד, זכתה לתמיכה ציבורית מקיר לקיר".

>> כאחת האדם: גל גדות עושה שופינג בפוקס בדיזנגוף סנטר