ללכת בלי תחתונים – ניסית כבר?

מרילין מונרו | צילום:Bettmann/ Contributor/ Gettyimages
מרילין מונרו | צילום:Bettmann/ Contributor/ Gettyimages

כשגל מלר פרסמה פוסט על ההתנסות המשחררת שלה: לצאת מהבית קומנדו (ללא תחתונים) והזמינה נשים להצטרף לחגיגה, היא לא ציפתה למאות התגובות שמיהרו להגיע, וגם מה הרפואה אומרת על הקונספט?

88 שיתופים | 132 צפיות

בתחילת חודש מאי האחרון פרסמה גל מלר פוסט בפייסבוק המונה סיבות להשאיר את התחתונים בבית ולהצטרף לחגיגת הקומנדו. בפוסט שפורסם בקבוצות שונות ובעמוד האישי שלה וזכה למאות תגובות, כותבת מלר על ההרגשה החופשית והמשוחררת ("זה משחרר, נועז, נשי ועוצמתי"), על התחושה המעוררת ("אנרגיה של חיים זורמת בנו והנשיות בשיאה") וגם נותנת טיפים לאלו שרוצות לנסות וחוששות. "הסיפור שלי עם קומנדו (להשאיר את התחתונים בבית) מתחיל בנוחות. עם הזמן גיליתי גם כמה זה בריא ובא לי שתצטרפו לחגיגה! אז הנה כמה סיבות טובות ללכת חופשייה" כך פתחה מלר את הפוסט בו חמש סיבות ללכת ללא תחתונים ופרטה:

"1. התחושה – זה משחרר, נועז, נשי ועוצמתי. אמנם אף אחד לא יודע (פרט למי שצריך לדעת;) אבל את מרגישה את זה בכל רגע נתון. קצת דומה להלבשה תחתונה אבל באווירת שחרור וחופש.

2. ההגיינה – בהתחלה חששתי מזיהומים ופטריות, ואז גיליתי: לא רק שהסיכוי בכלל לא עולה הוא ממש יורד. היוני (התותה~ הפות) מתאווררת ולפתע יש הגיון בלחות התמידית. בלי התחתונים הלחות לא מצטברת ולבקטריות אין מצע גדילה נסי לחשוב על מסיכה שיושבת כל היום מול הפה שלך – מוכר, לא? אז אם את סובלת מדלקות\ פטריות\ גרד\ אדמומיות, על אחת פי כמה וכמה הגיע הזמן להיפטר מהתחתונים".

3. עוררות – התחושה השונה בין הרגליים, המגע של היוני בעצמה בהליכה ואפילו בישיבה מעורר את המיניות ואיתה אנחנו מתעוררות. אנרגיה של חיים זורמת בנו והנשיות בשיאה, בטחון ממלא את ההוויה, אני מרגישה ונראית כמו פרח בשיא פריחתו ובואו נודה, אם מישהו מגלה את זה בהפתעה זה כיף גדול לכולם 😉

4. לחץ, זרימת דם וקו תחתונים – פיזיולוגית ונפשית הלחץ יורד . הדם והצ'י (אנרגיה) זורמים יותר בקלות לרגליים, למפשעה, לאיברי המין ובכלל בגוף והכל, הכל עוד יותר טוב. וכמובן, את לא צריכה לדאוג מקו תחתונים, (ואם את אומרת עכשיו ׳חוטיני׳ נסי במקום מסיכה לחשוב על חבל שקשור בתוך הפה שלך כל היום ושלא לדבר על שהפות שלנו ממש לא אוהבת חיידקי Ecoli שמגיעים מהאנוס).

5. ווג'י לא כזה של ילדים אלא של מבוגרים, שנעשה מעצמו. חוטיני או אחד מאלה שפשוט גולשים לשם באופן טבעי זה מציק, זה כואב, לא נוח, מביך להוציא אותם משם באמצע הרחוב ושוב, אם את כבר עם חוטיני – אז פשוט לכי בלי.
הפרשות? אל חשש. קודם כל היא מייצרת פחות מהן ברגע שאוויר נכנס לתמונה ובנוסף, כל פעם שאת בשירותים הן ישארו על הנייר. אם את מרגישה שרטוב – לכי במיוחד בשבילה, כמו לקנח את האף…. אלו מכן שבכל זאת חוששות ממליצה להתחיל בשעות שאתן בבית וכמובן שבלילה!".

מלר היא מטפלת ברפואה סינית ומובילה סדנאות נשים לתהליכים אישיים. היא מספרת שעבורה ההחלטה ללכת בלי תחתונים הייתה תהליך. היא הסכימה לבדוק איך מרגיש לה להיות בלי תחתונים כשהיא לובשת מכנסיים מסוימים, אחר כך היא המשיכה לבדוק עם מכנסיים אחרים, עד שלמדה את הארון שלה ביחס לגופה. חשוב לה להדגיש: ״מה שמתאים לי, לא אומר כלום עלייך״, היא משתפת בפתיחות ״לכל אחת מאיתנו יש פות אחרת, גוף אחר ובגדים אחרים״.

שחררי את התחתונים | צילום: getty/Pavliha
שחררי את התחתונים | צילום: getty/Pavliha

"העיקרון הוא החופש והנוחות שלי, ואני מחליטה עבורי. לפעמים פתאום בא לי תחתונים. אני צמחונית 22 שנה ולפעמים יוצא שפתאום בא לי בשר, אז אני אוכלת. צריך להוריד את האידיאליזציה של הדברים, לא הכול צריך להיות בצורה מסוימת״

 

״הטיפ שחשוב לי לתת הוא להתנסות קודם כל בבית. זה מתחיל בשינה, ממשיך במרחב הביתי ממשיך למקומות שנעים ונוח לי בהם, למשל עם חברה״, היא אומרת לנו ומבינה היטב שמקום העבודה יכול להיות מקום שלא נוח להתנסות בו, ולכן מוסיפה: ״הטיפ השני שלי הוא פשוט לשים תחתונים בתיק. אם בא לי – אני שמה. העיקרון הוא החופש והנוחות שלי, ואני מחליטה עבורי. לפעמים פתאום בא לי תחתונים ואני קמה בבוקר ולובשת אותם עם שמלה, אני צמחונית 22 שנה ולפעמים יוצא שפתאום בא לי בשר, אז אני אוכלת. צריך להוריד את האידיאליזציה של הדברים, לא הכול צריך להיות בצורה מסוימת״. בעיניי מלר, קומנדו מזמין אותך להתעורר ולהתבונן במה את לובשת – כמה זה נעים וכמה זה משרת אותך.

ד"ר פאני בר לוי: "ההיגיון מנצח את הרפואה. אם שומרים על היגיינה, אין בעיה ללכת בלי תחתונים. זו אפילו תופעה רחבה"

 

אבל האינסטנקט הבסיסי שלנו, של לא לצאת בלי תחתונים מהבית, גרם לי לחשוש קצת מההתנסות ולברר קודם מה הרופאה אומרת. ד״ר פאני בר לוי הינה גניקולוגית בכירה ומחלוצות טיפולי האסתטיקה הוגינאלית בארץ ובעולם והיא מרגיעה אותנו: "זה לא חדש, זו תופעה מוכרת, אנשים אוהבים ללכת בלי תחתונים. כל עוד שומרים על היגיינה כמו שצריך, זה בסדר גמור ללכת בלי תחתונים. מה ההבדל בעצם בין ללכת בלי או עם? אותו הדבר. במידה ושומרים על היגיינה זה יכול להיות נוח ונעים"

צילום: Moran Avni
צילום: Moran Avni

ובכל זאת, לפוסט המדובר היו הרבה הסתייגויות. יש שהגיבו על היתרונות שבלבישת תחתונים "הם אוספים לי את הבטן" "אני אחרי לידות ומרגישה יותר בנוח איתם", בעקבותיהן מדגישה מלר: "אישית, גיליתי שעם רוב המכנסיים שאני לובשת זה עובד ממש סבבה בקטע מפתיע. אבל, מה שעובד לי לא אומר כלום עלייך".
יאללה, השתכנעתי, הולכת לנסות. רק אל תגלו לאף אחד למה אני מחייכת במסתוריות עם כל משב רוח.