מרב מיכאלי על פרישתה: "אחריות היא לא רק על הצלחות"

מרב מיכאלי | צילום: רון קדמי, ע. צלם רום אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: ליאת אשורי, ע. סטיילינג: עדי ואזנה, איפור: הלן אמואיל, שיער: אוראל עטון ל־ ArtBook, סוודר: מונקלר לפקטורי 54, מכנסיים: isabella-marci.com
מרב מיכאלי | צילום: רון קדמי, ע. צלם רום אוזן, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: ליאת אשורי, ע. סטיילינג: עדי ואזנה, איפור: הלן אמואיל, שיער: אוראל עטון ל־ ArtBook, סוודר: מונקלר לפקטורי 54, מכנסיים: isabella-marci.com

מרב מיכאלי מכריזה על פרישתה מראשות מפלגת העבודה, ומהחיים הפוליטיים בכלל. האם היא עוקצת על הדרך את הקולגות מהקואליציה? יתכן, מה שבטוח, זה שהם יכולים ללמוד ממנה שיעור על לקיחת אחריות

88 שיתופים | 132 צפיות

מרב מיכאלי מכריזה היום על פרישתה ממפלגת העבודה – ומהחיים הפוליטיים בכלל. בפוסט שהעלתה לפני דקות אחדות, שיקפה יו"ר המפלגה את מה שעומד מאחורי החלטתה, ובתקווה, את מה שהחיים יובילו אליו נוכח התקופה החשוכה שישראל נמצאת בה מאז השבעה באוקטובר.

>> "נמאס לי!": ליהיא לפיד בפוסט אמיץ נגד מכונת הרעל

"מדינת ישראל נמצאת בימים אלה בשבר גדול", פותחת מיכאלי את דבריה, "מתוך השבר הנורא הזה, צריך שתהיה לישראל התחלה חדשה, ריסטרט. ובשביל שזה יקרה, צריכות להתקיים בחירות, ואני משוכנעת שישראל הולכת לבחירות בשנת 2024".

"כדי להיערך לבחירות האלה, אני פותחת את המפלגה, ואני מתכוונת להקדים את הפרמייריז לראשות מפלגת העבודה ולקיים אותם בעוד ארבעה חודשים, בתקווה שהמלחמה תסתיים עד אז ושכל החטופות והחטופים יחזרו אלינו", כותבת מיכאלי, ומציינת: "אם הבחירות לכנסת יוקדמו עוד יותר – ואני מאד מקווה שכך יהיה – נקדים את הפריימריז בהתאם".

מרב מיכאלי מכריזה על פרישה | צילום: אינסטגרם meravmichaeli@
מרב מיכאלי מכריזה על פרישה | צילום: אינסטגרם meravmichaeli@

למיכאלי יש מסר חשוב לציבור הישראלי: "אני קוראת לכל הנשים והגברים המצוינים, גיבורות וגיבורים אזרחיים וצבאיים, שמתלבטים בימים אלו האם להצטרף לחיים הפוליטיים – א. כן, להכנס לפוליטיקה, וב. להתפקד ולהתמודד במסגרת מפלגת העבודה".

"אני מאמינה במפלגת העבודה, לכן כל כך נלחמתי עליה. זו המפלגה היחידה בגוש הדמוקרטי שהיא באמת דמוקרטית, היחידה שמחויבת לשוויון מגדרי", כותבת מיכאלי, ומוסיפה: "יחד עם חברותיי וחבריי, הייתי אחראית להצלתה של מפלגת העבודה ולהצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. וכמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה כיום".

"אחריות היא לא רק על הצלחות", אומרת מיכאלי, במה שקשה שלא לפרש כתזכורת מרעננת וחשובה לכמות מכובדת של חברות וחברי הממשלה, ולפני הכל עבור מי שעומד בראשה. "לכן אין לי כוונה להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה, ולא אתמודד גם על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה. כן אהיה כאן לעשות הכל כדי להעביר למנהיגה או למנהיג הבא של המפלגה את ההגה בצורה הטובה ביותר, לטובת בניה מחודשת של המפלגה ושל המדינה שלנו".

"אני מוסרת ניחומים וחיזוק ידיים למשפחות החיילים הגיבורים שנפלו במערכה הזאת, איחולי החלמה לפצועים וכמובן – חוזרת ודורשת לעשות הכל כדי להחזיר את החטופות והחטופים שלנו", מסכמת מיכאלי ומוסיפה בנימה של תקווה: "היום נר ראשון של חנוכה. הלוואי והצעד הזה יביא את תחילתו של אור גדול שישראל כל כך מחכה לו".

מצדיעות למיכאלי על לקיחת האחריות ומודות לה על התרומה שלה לפוליטיקה ולחברה הישראלית, בניסיון להפוך את המדינה הזו לטובה, בטוחה ושוויונית יותר כלפי נשים, ובכלל. ממליצות לקולגות מהקואליציה לקחת דוגמה.