מרב מיכאלי: "המצווה הגדולה ביותר היא לשמח כלה בחופתה, גם אם זה בעזרת נשים"

מרב מיכאלי ומשה גפני בחתונה של נכדתו | צילום: מתוך הפייסבוק של מרב מיכאלי
מרב מיכאלי ומשה גפני בחתונה של נכדתו | צילום: מתוך הפייסבוק של מרב מיכאלי

שרת התחבורה מרב מיכאלי תועדה רוקדת בחתונת נכדתו של ח"כ משה גפני והרשת כמרקחה, עכשיו היא עונה בחזרה לכל המזועזעים משני צדי המפה הפוליטית

88 שיתופים | 132 צפיות

רוחות חזקות של בחירות מנשבות והזירה הפוליטית רוחשת, והפעם על המוקד: מרב מיכאלי. מאז שהתפרסם בתחילת השבוע סרטון של שרת התחבורה רוקדת בחתונת נכדתו של הח"כ ויו"ר יהדות התורה משה גפני, היא חוטפת אש באמצעות פוסטים וציוצים זועמים משני צדי המפה הפוליטית. מאז הצטרפו לקלחת גם שר האוצר אביגדור ליברמן שעקץ את מיכאלי, בתור אישה פמיניסטית, ליברלית וחילונית, על כך שהיא רוקדת בחתונה עם הפרדה, ובש"ס מאיימים לנהל מולה מלחמת חורמה.

>> שוב בחירות. מה הסיכוי שתהיה עוד פעם ראשת ממשלה בישראל?

מיכאלי החליטה להגיב לביקורת שהוטחה בה וכתבה כך בפייסבוק שלה:

"לא שמעתןם שהמצווה הגדולה ביותר היא לשמח כלה בחופתה?…
אמש רקדתי בחתונת נכדתו של ח"כ משה גפני. ח"כ גפני ואני חלוקים בהרבה מאד דברים, אבל יש גם הרבה מאד דברים שאנחנו מאד מסכימות עליהם ושעבדנו ונאבקנו למענם יחד. אני גם מעריכה ומכבדת את אשתו ובנו של ח"כ גפני, ושמחתי לבוא לשמוח בשמחת המשפחה. כן, גם אם זה בעזרת נשים.
שואלות איך זה? כי חתונה היא אירוע פרטי. אירוע פרטי של משפחה שבוחרת איך לחגוג ולשמוח. קהילה שזו דרכה. אני לא רואה בזה אידיאל. אני מכבדת את זה, גם אם זו לא הדרך שבה אני באופן אישי בוחרת לחיות את חיי.
אבל, וזה אבל גדול – אני לא מסכימה לסטנדרט הזה במרחב הציבורי. המרחב הציבורי כשמו כן הוא, ציבורי. שייך לכלל. ולכן אסור לנו להדיר ממנו ובתוכו אף אחת או אחד. אנחנו לא יכולות ויכולים לאפשר הפרדה של נשים וגברים: לא בתחבורה הציבורית, לא באקדמיה, לא במקומות העבודה. ככה צריכה להיות גם תחבורה ציבורית בשבת: לא בערים או שכונות חרדיות ודתיות חלילה, אבל ודאי שחייבת להיות אופציה כזאת לכל מי שזקוקה לה לחופש תנועה בסיסי.
זה הבסיס לשיתוף פעולה מלא עם החברה החרדית בישראל: כבוד הדדי. לאפשר לכל אחת ואחד לחיות את חייה או חייו. זה לא סוד שבעיני החברה החרדית מחזיקה בפוטנציאל גדול מאד לעתידה של מדינת ישראל, ושאני מחויבת למימוש הפוטנציאל הזה.
וחוץ מזה הכלה מהממת ???? מזל טוב!".

לנו נותר רק לקוות שהבחירות הבאות יהיו האחרונות לתקופה הזו, ושהן יצליחו לקרב אותנו קצת יותר למדינה שיוויונית ודמוקרטית, ובעיקר לשים סוף לשנאה.

>> בארה"ב שמים סוף להפלות ורומסים את חייהן של מי שכבר נולדו. בקרוב אצלנו?